hayat bilgisinde acil durumun etkinliklerini yaptık. Matematik dersinde ise Onluk bozarak çıkarma işlemini ile ilgli alıştırmalar yaptık. Türkçe dersinde ise Atatürk'ün hayatı etkinliklerini yaptık. Resi dersinde ise Atatürk'ün albümünü çalıştık. Rehberlik dersinde ise 3 haftadır çarşamba günlerimiz güme gittiği için bu hafta snell göz testini uyguladık.
bugün hayat bilgisinde trafik işaretlerini işledik. matematikten yavaş aama sağlam adımlarla gitmeye çalışıyorum,sıvı ölçüleri ile ilgili problemler çözdük. Türkçe den gennel tekrar yaptık. bu hafta canmatematiğin denemesi olacaktı,elimize ulaşmadı. bizde bol bol konu tekrarı ve 5n1k yaptık. biraz gerildim. zambak denemesi yaptık. 16-17 yanlış çıkaranlar var. 0-1 yanlış hiç yok. aslında okuma problemi olan bi sınıf için mükemmeli beklememek gerekiyor..sınıfımı bu yıl aldım.seneye tayinciyiz,bırakıcam. onlara kalıcı birşeyler yapmak istiyorum. umarım yeterince faydalı olabilirim civcivlerime
Bugün hayat bilgisi dersinde Öğrenmenin önemi adlı konuya giriş yaptık. Diğer üç derste ise Farklı yayıncılığın deneme sınavını yaptık ama hiç beğenmedim. Sene sonunda işleyeceğimiz konulardan sorular sormuşlar. Çocuklarım afalladı kaldı. Öğleden sonra ise soruları cevaplandırdık. Son ders ise Atatürk'ün Hayatı metnindekş Aile Ağacım çalışmasını yaptık. Çocuklar biraz olsun sınav stresini attılar.
ARKADAŞLAR MERHABA BEN BİRLEŞTİRİLMİŞ 123 OKUTUYORUM.forumda galıba ılk defa yazıyorum sızlere sunu sormak ıstıyorum ders kıtaplarına mı daha fazla bağımlı kalıyorsunuz yoksa yardımcı kıtaplara mı yanı yayınevlerının destekleyici kitaplarına mı ?
Ben köy okulunda çalışıyorum. Hayat bilgisinde ders işlerken konular genellikle 2 ders saatinde planlanmış.Önce ders kitabını okutuyorum 2,3 kere sesli olarak. Sonra konuyla ilgili herkes görüşlerini söylüyor. Bende kısaca özetliyorum. Ertesi günde çalışma kitabını cevaplıyorlar.
Türkçeyide haftada bir parça işliyoruz.
Sadece matemetikte ben yardımcı kaynaklardan soru soruyorum, çünkü kitaplar çok yetersiz.
Yardımcı kaynağı olan (test kitabı, matematik soru bankası gibi) öğrencilerede bu kitaplardan ayrıca ödev veriyorum.
Birde yaprak test aldırdım. Haftada iki gün onu dağıtıyorum.
ARKADAŞLAR MERHABA BEN BİRLEŞTİRİLMİŞ 123 OKUTUYORUM.forumda galıba ılk defa yazıyorum sızlere sunu sormak ıstıyorum ders kıtaplarına mı daha fazla bağımlı kalıyorsunuz yoksa yardımcı kıtaplara mı yanı yayınevlerının destekleyici kitaplarına mı ?
Ders kitaplarını takip ediyorum..Ama yeterli gelmiyor...Kendim etkinlikler hazırlıyorum...Özellikle matematik ders kitabımız çok yetersiz...Matematikte yardımcı kaynak kullanıyorum ve ayrıca hazırladığım etkinlikleri ,testleri kullanıyorum...
Bugün bilinçli tüketicilik konusunu işledik..Kantinimizde satılan malların TSE damgalarını inceledik ve ayrımını yaptık...Türkçe dersinde Atattürk ile ilgili şiiir okuduk ve yazdık...Matematikte toplama problemleri yaptık...Son ders kitap okuduk...Veeee ara karnelerimizi dağıttık.....
Bugün ilk dersim okulun rehberlik yürütme komisyonunda görevli oduğum için toplantıd idim. 2.ders takviye ve etüt dersine müdür yar. girdiği için bende karneleri imzalayıp görüşleri doldurdum. 3. ders matematikte çıkarma işleminde eksileni bulmaya yönelikti. Türkçe dersinde ise Yapısına göre kelimelere sadece girişi yaptık. Son 2 saatte de Atatürk köşemizi yeniden yapılandırdık. Karneleri dağıttık ve hafta bitti. bakalım yarın kurs nasıl geçecek?
1.ders bilişim olduğundan çocuklar bilg. sınıfındaydılar. 2.ders hayat bilgisinde garantısı nerede konusu işledik ilgili slaytlarımızı izledik. Türkçede ise türemiş kelimeler üzerinde durduk. Birlikte pek çok örneklemeler yaptık. Anladıklar gibi...:) Resim dersinde ise Anıtkabir resmini tekrar çalışmalırını istedim. İstediğim gibi pek çalışma yoktu:))
Tulyum öğretmenim açıkcası. dilbisi konularını sırayla ozel yayın evlerının kıtyaplarını takıp edıyoruzz. Ama kitaptanda sorular işlenirken hatırlanmayan bir konu varsa üzerinde duruyoruz ama onlar bize çok koaly geliyor 2.sınıfta öğrendikleri için zaten zorlanamadan yapıyorlar.. umarım yardımcı olabilmişimdir...
Bugün müfettişler geldi. Yazılı tüm evraklara en ince detayına kadar baktı.Ünitelendirilmiş yıllık plan, rehberlik planları, kulüple ilgili dökümanlar, kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerin evrakları, zümre ve veli toplantı tutanakları, sınıf kitaplık defteri... Darısı sizlerin başına. Rehberlik dendi ama teftiş edip gittiler.
sınıfımda okuyan ama yazarken eksik yazan, birşeye katılmayan, isteksiz 2 öğrencim var. Onlarla ayrıca çalışıyoruz da. Bu tür derslerinde başarısız ilgisiz olan öğrencilerle ilgili tutanak örnekleri elinizde varsa gönderir misiniz???????
Sayın Birgül öğretmenim, öğrencilerinizi ifade ederken kullandığınız sözler, öğretmenlik mesleği açısından hiç de etik değil ... Bu öğrencilerin başarabileceği mutlaka bir şeyler vardır. Öğrenilmiş çaresizlik durumuna düşülmemesi benim size tavsiyem olur. Bugün okulda kulüp çalışmalarında yapılabilecek proje veya toplum hizmeti çalışmalarına örnekler verdik; daha çok geçen yıldan... Matematikten zihinden çıkarma yaptık, deneme sınavı doğru cevaplarını ile tekrar çalışması yaptık. 50 de 24'ü yakaladık yeni hedefimiz 26-27 net ... Türkçe dersinde Atatürk'ün Hayatı metin inceleme çalışmalarını paylaşmalı okuma yaparak bitirdik. 24 Kasım hazırlıklarıyla günü tamamladık...
Hayat bilgisi dersinde öğrenmenin önemi adlı konuyu işledik ve etkinlikleri bitirdik.Türkçe dersinde "Atatürk'ün Hayatı" adlı metnin etkinliklerini yaptık.Matematikte problemler çözdük.Görsel sanatlar dersinde "TSE" ile ilgili etkinlik yaptık.Kitap okuma saati ve tüm okul kitap okudu....
Hayat bilgisi dersinde yönergeleri takip ederek kullanma konusunda yönergeleri tahtaya yazdım.Öğrencilerim de buna göre kayık yaptılar.Matematik toplama problemleri çözdük.bir çiftlikte 253 tavuk,bunların 20 fazlası kadar da koyun vardır.Toplam hayvan sayısı kaçtır vb. Türkçe dersinde eş sesli kelimeler sunusunu izledik. Görsel sanatlarda leke çalışması yaptık.
Sabah ilk saat öğrencilerimin hazırlamış olduğu süpriz programı izledim ve beni öyle mutlu ettiler ki....Daha dün gibi 3 yıl önce 1. sınıftık....Şimdi büyüdüler ve kendilerince müthiş güzel bir program hazırladılar...İnanamıyorummm..Çok duygulandım..Onlar benim eserim ve benimle büyüyorlar...Çok mutluyum...Canım yavrularıma sonsuz teşekkürler...Hepinizi çokkkkkk seviyorummmm...Daha sonra bana mektup yazdılar...Mektuplarını okudum ve öyle duygulandımki....İşte geleceğin çocukları....Size güveniyorummm...Gelecek sizinle gelecek...Öğleden sonra tüm okulca düzenlenen Öğretmenler Günü programımızı izledik ve çocuklarımızla beraber çok eğlendik....Hepinize sonsuz teşekkürler çocuklar.....
Bugün Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, okulların temizlik ve hijyen konusunda teşvik edilmesi amacıyla yürütülen proje çerçevesinde " BEYAZ BAYRAK" ödülümüzü aldık....
Hayat Bilgis'nde "Bir Fikrim Var" konusunu işledik. Türkçe 'den Gece ve Gökyüzü parçasını işledik. Ayrıca biraz dilbilgisi yaptık. Matematikten romen rakamlarına giriş yaptık. Son derste kulüp toplantımız vardı.
"Mustafa Kemal Ağlıyor" dinleme metni ve İstiklal Marşı'nın hikayesi ile Türkçe çalışmalarımız sürdü; Mehmet Akif Ersoy'un kurtuluş mücadelesindeki rolünü ve kişiliğini de öğrenmiş olduk. Matematik dersinde çıkarma problemlerindeyiz, ara değerlendirme yapmanın zamanı geldi. Hayat Bilgisi dersinde çevre konulu çalışmadayız, afiş hazırlama hazırlıklarımız olacak, tema sonu çalışmalarıyla beraber 5-6 günümüzü alır.
Temiz okul seçilmek güzel bir duygu olmalı; Emel öğretmen ve arkadaşlarına tebriklerimi sunarım.
Arkadaşlar sınıfımıda hala 4-5 öğrencim sallayarak okuyor. Yani hecelemeden Okumayı biliyor ama bazı kelimeleri okurken sallıyor. Sizdede böyle öğrenciler varmı? Acayip morelimi bozuyorlar. Bunlar için ne yapmalı? Teşekkürler
bugün okul birinci üniteyi bitirdik hayat bilgisinden tabiki.Türkçeden büyüdük adlı şiiri işliyoru.(harf yay.) matamatik sıvı ölçüleri.Dereceli kapta gösterdik litreyi.ayrıca dilbilgisi bol bol eş ,zıt, eşsesli kelimeleri işliyoruz.dikte çalışmaları yapıyoruz.
bugün okul birinci üniteyi bitirdik hayat bilgisinden tabiki.Türkçeden büyüdük adlı şiiri işliyoru.(harf yay.) matamatik sıvı ölçüleri.Dereceli kapta gösterdik litreyi.ayrıca dilbilgisi bol bol eş ,zıt, eşsesli kelimeleri işliyoruz.dikte çalışmaları yapıyoruz.
HOCAM NE GÜZEL TAM PLANA GÖRE GİDİYORSUNUZ:)
BEN BİRAZ GERİ KALDIM DA:(
H.Bilgisinde neler öğrencik konusunu işledik ama yarın sessiz sinema oynanacak. Türkçe dersinde ise büyüdük şiirine giriş ancak yapabildim. Matematik dersinde ise tarma konusunu bitirdik. Resim dersinde ise basit resim teknikleri ile resim çizmeyi gösteriyorum.
üzülme Hülyacığım...bizde daha bitirmedik..son konularındayız...
Bugün hayat bilgisinde Fikri Olan Var Mı? konusunu bitirdik... Türkçe dersinde Bayramlıklarım metninin etkinliklerini yaptık..Matematikte toplama ve çıkarma ile ilgili prıblemler çözdük..Görsel sanatlarda sulu boya ile leke çalışmaları yaptık...son ders kulüp çalışması ve bayram kartı yaptık...
merhaba arkadaşlar,biz hayat bilgisinden ya evimiz olmasaydı dedik..ve temel ihtiyaçlarımızı belirledik.matematiktenbölme işlemine geçtik (diğer şubeler çok hızlı ilerliyor. çok geri kalmayayım diye bunaldım)türkçe den sofrada uymamız gereken kuralları beyin fırtınası ile bulduk. bayram dönüşü tekrar ve test çalışmalarına ağırlık vermeyi düşünüyorum..
merhaba arkadaşlar,biz hayat bilgisinden ya evimiz olmasaydı dedik..ve temel ihtiyaçlarımızı belirledik.matematiktenbölme işlemine geçtik (diğer şubeler çok hızlı ilerliyor. çok geri kalmayayım diye bunaldım)türkçe den sofrada uymamız gereken kuralları beyin fırtınası ile bulduk. bayram dönüşü tekrar ve test çalışmalarına ağırlık vermeyi düşünüyorum..
hocam 2 basamaklı çarpmaları oturttunuzda mı bolmeye geçtiniz bana biraz hızlısınız gibi geldi geri dönmek zorunda kalmayın da..
hayat bilsiinde çevre ile ilgili afişlerimizi yaptık. tabi bu 2 dersimizi aldı. Matematikte ise tartma ile ilgili problem kurma üzerinde durduk. Hayat bilgisinde ise büyüyoruzun etkinliklerine devam ettik.
Türkçe dersinde " Bayramlıklarım " metnini yarın tamamlıyoruz. Matematikten tartma konusunun problemlerindeyiz. Hayat Bilgisinde 2. temaya başlangıç yaptık. Görsel Sanatlarda 3 boyutlu şekillendirme çalışmalarını tellerle yapıyoruz, bugün ise damlatma tekniğiyle sulu boya yaptık, çok eğlendiler. Müzik dersinde resimle ifadeyi tamamladık fakat canlandırma yetişmedi yarın tamamlayacağız.
3. sınıf çocuğuna bu kadar test çözdürmek bence yanlış, klasik sorular, zihinden işlemler, etkinlikler daha verimli olur. Test tekniğini fazlaca kullanmak becerilerin gelişmesini engelliyor. Ritim duygusu, esnek kişilik kazanma, ifade etme becerileri, toplumsal bilinç kazanma gibi pek çok yetiden uzaklaşıyorlar.
3. sınıf çocuğuna bu kadar test çözdürmek bence yanlış, klasik sorular, zihinden işlemler, etkinlikler daha verimli olur. Test tekniğini fazlaca kullanmak becerilerin gelişmesini engelliyor. Ritim duygusu, esnek kişilik kazanma, ifade etme becerileri, toplumsal bilinç kazanma gibi pek çok yetiden uzaklaşıyorlar.
Türkçe'de (MEB yayınlarının) 3.temanın Kar Tanesinin Öyküsü parçasını işledik.
Matematikte ise 3. ünite konularına yeni geçeceğiz. Bölme konusuna nasıl geçildiğini bir türlü anlayamadım. Matematik kitabındaki etkinlikler ve değerlendirmelerin hepsini yapıpta bölme konusuna geçildiyse büyük başarı. MEB yayınlarına göre bölme 4. ünitenin son konusu.
3. sınıf çocuğuna bu kadar test çözdürmek bence yanlış, klasik sorular, zihinden işlemler, etkinlikler daha verimli olur. Test tekniğini fazlaca kullanmak becerilerin gelişmesini engelliyor. Ritim duygusu, esnek kişilik kazanma, ifade etme becerileri, toplumsal bilinç kazanma gibi pek çok yetiden uzaklaşıyorlar.
[/QUOTE]
bende kendımı çok test çözdürür sanırdım :) Ama çok haklısınız hocam bencede katılıyorummm size benden de hızlıları var ben bu sene bir hayli yavaşladım...
Hayat bilgisinde canlıların sınıflandırılması ile ilgili etkinlikler yaptık.Türkçe dersinde Tutum,Yatırım ve Türk Malları Haftası ile ilgili bilgi verildi ve etkinliğimizi yaptık.3.ders Yerli Malı Haftamızı kutladık...Matematikte çıkarma işlemleri ile ilgili alıştırmalar yaptık....
bu arada arkadaşlar,okulda geri kalan sınıflardan biri de benim. çarpma bölme beraber gidiyoruz. cuma günü çatlak kovaya geçtik,matemetik te problemler çözüyoruz. türkçede cümlenin özelliklerini işledik.
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma