28 marta saatler 1 saat ileri alınıyor. Bu ahberi okuyunca aklıma bir fıkra geldi siznle paylaşmak istedim..
Dursun, saatlerin geri alinacagini duyunca,evdeki tüm saatleri toplayip Saatci Temel'e gider. - Ula Temel, saatler geri alunacakmis. Bizde evdeki saatleri senden satin aldigimiz için sana getirdik.Bunlari geri alacaksun. Temel kendinden emin bir sekilde: - Oyle yagma yok.Bende duydum ama 1 saat geri alinacakmis. 1 tanesini alirim ama digerlerini almam.
Planınız bir yıl içinse pirinç ekin, on yıl içinse ağaç dikin, yüz yıl için ise İNSANLARI eğitin..
tbatıkan hocam bu fıkrayı cok sewdıgım bı arkadasım bana yollamıstı cok gulmustum.yıne guldum.hay sız cok yasayın...
bu arada herkese ıyı pazarlar...tum hayallerımızın ve ımkansızlıkların gerceklesmesı dılegı ıle allaha emenet olun kendınıze ıyı bakın.
pekı sız karısık kelımelerden cumle yapma etkınlıkgını nasıl yapıyorsunuz ya da yapıyor musunuz...ben cok zorlanıyorum.hatta yapamıyoruz..en sonunda dayanamayıp ben soyluyorum.
bu arada cok guzel sulu boya calısmaları yapıyoruz kendı resım kursumuzda.bıtınce sıze gondecegım...cok zewklı oluyor.
Açıkçası karışık kelimelerden anlamlı cümle kurma yerine, ben bu sıra anlamlı okuma üzerinde duryorum yorum yapabilmeleri için hikaye tamamlatma üzerinde yoğunlşıyorum.
Yarın bende karışık kelimelrden cümleler oluşturacağım. bide bol bol dikte..van bir valisi genelge yayınladı.mart 28 de bütün 1. sınıflar okumaya geçecek diye. geçirmeyen öğretmenler hakkında soruştıurma açılacakmış.Sizce ne kadar doğru.. sanki bütün çocukalrın öğrenme hızları aynıymış gibi.. herkese iyi haftalar dileğiyle
Planınız bir yıl içinse pirinç ekin, on yıl içinse ağaç dikin, yüz yıl için ise İNSANLARI eğitin..
Bütün suçu
zamana atabilirim aslında. Olmuş ve olmamış her şeyin bedelini takvim
yapraklarına yükleyerek, sessizce sıyrılabilirim aklımın dipsiz
karmaşasından.
Baktığım bütün güzellikleri gördüm diyemem, keza
görüp bakmadığım da çok olmuştur. Etrafımda duran çiçeklere karşı kör
olup, uzaklarda bir deniz manzarasına vuru...lduğum anlar aklıma gelince, gözlerimin nasıl bir oyuna daldığını anlıyorum.
Duyup
hiç dinlemediklerim var ama dinlediklerimi hep duymuşumdur. Bazen,
sadece kısa diye es geçtiğim melodilerin, büyüyüp senfoniye
dönüştüklerine şahit oldum. O zaman öğrenmiştim her notanın bir anlamı
olduğunu ve aslında kıyıya vuran dalga sesinin, bir nota olduğunu.
Denizin
derinliklerinde değil ama bu kara parçasının üstünde çok vurgun yedim.
Bendenim kaskatı kesildi, nefesim durdu, ruhum dondu. Ölümün soğuğundan
bile ayaz gecelerde, gözyaşlarım buz kesti. O zaman anladım ki vurgun,
çok karanlık kelimeymiş.
Hayat durağan bir seyir izlemiyor
elbette! Şen kahkahaların ovalara yayıldığı dost sohbetlerinde, masa
başında ülkeyi kurtardığım da olmuştur; aşkı izlediğim de ama hiçbiri,
evden gizlice kaçıp, sevgilimle güneşin doğuşunu seyrettiğim o gençlik
günlerinin tadını vermemiştir.
Çok yüreksiz insan tanıdım,
kötüye ise aşinayım. Ademoğlu, çıkarları için ne kadar vicdansız olur
bilirim. Herkesin girmeye korktuğu sokaklarda, gece yarılarında tek
başına yürürken anladım ki, cesaretten gelmiyor kabadayılık. Belindeki
silahtan daha büyük mermiler sıkabilir adam olana, güçlü bir kalp!
Yalnızlıkla
uzun yıllardır tanışırız. O beni, ben onu sevsek de; uzun süre birlikte
olmaktan sıkıldık. O, kendini atacak başka bir kapı arıyor şimdilerde.
Her kim olsa, benden iyi olacağını düşünüyor. Oysa ben o yolu daha önce
geçtim. Sonra gittiği yerde insan, geldiğini mumla arıyor. Hayat bu,
bazen sıkılmak bile hepimiz için lüks kalıyor.
Yolumu
aydınlatacak ışık bulamadığımda, el yordamıyla yürümeyi öğrendim. Ancak
ömür dediğin hatalarla örülüyor, güneşin tepemde durduğu anlarda
ayağımın taşa takılmışlığı da çoktur. Bile bile çarptığım bütün
duvarlardan yara aldım. Sonra yaralarımı ağlamadan sardım.
Yapılacak
daha çok yanlış var ama ondan daha fazla doğru birikti gönlümde.
Hepsine tek tek zaman ayırmam lazım. Daha bir sürü kalp yarası
alacağım, aşkı bin kere daha tadıp doyamayacağım. Ancak vakit yetmiyor.
Yapacaklarıma, yapamadıklarıma ve yaptıklarıma zaman yok! Veya benim
canım, suçu şu gariban takvim yapraklarına atmak istiyor….
Candan ÜNAL
SEVGİ VE DOSTLUKLA KALIN!
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Bugün okuma yaptık.Matematikte hala toplama ve çıkarma işlemini kavrayamayanlar var o yüzden hala onları tekrar ediyoruz.Bir yandanda 23 nisan hazırlıklarına başladık.Herkese kolay gelsin.
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
bugün müfettişler vardı okulda hoş yarında gelecekler
neyse 1 lerde genel durum tüm evrakları tek tek inceledi okuma yaptırdı cümle yazdırdı toplama işlemi yaptırdı matematik defterlerini beğenmedi okuma güçlüğü çeken 2 öğrencim olduğunu söyledi.zümremde 5 öğrenci tesbit etmiş.yazdırdığı cümle"Atatürk Türkiye Cumhuriyeti ni kurdu"tabi kesme işareti t ve c büyük harf yazamadılar böyle işte
Arkadaslar sizlere birsey sormak istiyorum.ben sesleri bitireli 1 hafta oldu hikaye kitapları okutmaya başladım.Toplam sekiz seri kitap var egik yazıyla yazılmış.1 kitap bitti 2. kitaba gectim.Kitaplar bittikten sonra türkçe kitabına geçmeyi düsünüyorum.Ama aklıma takılan daha fazla eğik el yazısıyla mı çalısmalıyım yoksa türkçe kitabına mı geçmeliyim.Lütfen deneyimlerinize ihtiyacım var ve yardımcı olursanız sevinirim.Bu arada 16 öğrencim var hepside dağıttıgım hikaye kitaplarını okuyorlar.Eğik el yazısıyla okumada problemimiz yok.
Slm Arkadaşlar . forum açısndan bu hafta iyi geçmemiş anlaşılan. Çok sessiz. Bu gün yine bol bol dikte yaptık. Acaba fazlamı abartıyorum. Tam olarak seri okumaya geçtikten sonramı daha çok dikte yaptırmak lazım diye düşünüyorum. offf yaaa bir an önce geçselerde rahatlasak.. Seri okumaya geçtikleri zaman horoz kesecem :)
Planınız bir yıl içinse pirinç ekin, on yıl içinse ağaç dikin, yüz yıl için ise İNSANLARI eğitin..
çok faydasını göreceksiniz.benim dönem başında tam cümle yaxzan 8-10 kişiyken şimdi nerdeyse hepsi.seri okuyamasalarda yazabiliyorlar.hatta enson cuma günü hiç yazamayan bir kızım yazmaya başladı çok mutlu oldum
ÇOCUK NEYİ ÖĞRENİR? Eğer bir çocuk kınanarak yaşarsa, Suçlamayı öğrenir. Eğer bir çocuk düşmanca davranışlar, içinde yaşarsa kavga etmeyi öğrenir. Eğer bir çocuk alay edilerek yaşarsa, sıkılganlığı öğrenir. Eğer bir çocuk utanç içinde yaşarsa, suçluluk duymayı öğrenir. Eğer bir çocuk hoşgörüyle yaşarsa, sabırlı olmayı öğrenir. Eğ...er bir çocuk teşvik edilerek yaşarsa, güvenmeyi öğrenir. Eğer bir çocuk değer verilerek yaşarsa, saygı duymayı öğrenir. Eğer bir çocuk eşitlik ortamında Yaşarsa, adaleti öğrenir. Eğer bir çocuk güven duygusu içinde Yaşarsa, inanmayı öğrenir. Eğer bir çocuk beğenilerek yaşarsa, kendisinden hoşlanmayı öğrenir. Eğer bir çocuk kabul ve dostluk içinde yaşarsa, dünyada sevgi aramayı öğrenir. Eğer bir çocuk düşmanlıklar içinde büyürse, saldırganlığı öğrenir. Eğer bir çocuk sevgi içinde büyürse, güvenmeyi öğrenir. Çocuk ailenin, aile de toplumun ürünüdürçocuk yaşadığını öğrenir.
Sevgi ve dostlukla kalın!
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Paranı ver, gönlünü ver, canını ver Ama SIRRINI VERME! ... Günlerini say, kazancını say, büyüklerini say Ama YERİNDE SAYMA! ... İşini beğen, aşını beğen, eşini beğen Ama KENDİNİ BEĞENME! ... Emek ver, kulak ver, bilgi ver Ama SAKIN BOŞ VERME! ... Fidan büyüt, çocuk eğit, yoksul besle Ama KİN BESLEME! ... Davet et, hayret et, ülf...et et, affet Ama İHANET ETME! ... Kitap oku, meslek oku, dünyayı oku Ama LANET OKUMA! ... Sınıfını geç, hayatını seç, rakibini geç Ama GÜLÜP GEÇME! ... Gönül al, dost al, yoldaş al Ama BEDDUA ALMA! ... Yaklaş, tanış, konuş, uzaklaş Ama UŞAKLAŞMA! ... Doğrul, sayrıl, evril, devril Ama EĞRİLME! ... Hislen, tasalan, seslen, uslan Ama PASLANMA! ... İtil, ütül, atıl, katıl Ama SATILMA! ...(MEVLANA)
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Slm arkadaşalar. Bu hafta çok iyi başladı fakat kötü bitecek gibi. Her gün 4-5 öğrencim okula gelmiyo, sebep yüksek ateş.. Sizde var mı böyle şeyler.. Bizde ne yazık ki yeni başladı.. Öğrenciler tam olmayınca insan istediklerini yapımıyor.. Bu gün dikte yaptık ve bol bol okuduk.3 öğrencim dışında herkes artık söylediklerimi yazabiliyor.. Tam olarak yazamayan öğrencilerim için, neler yapabilirim?
Bu arada metin öğretmen, hatice öğretmen ve adalet öğretmen neden böyle özlettirdiniz kendinizi? İnşallah önemli bir sorun yoktur.
Görüşmek dileği ile..
Planınız bir yıl içinse pirinç ekin, on yıl içinse ağaç dikin, yüz yıl için ise İNSANLARI eğitin..
bu hafta benim için çok çok olumluydu.yarım ve çeyrek kavramlarıyla birlikte 2'ye ve 4'e bölme işlemlerini de verdim ve seviyelerinin baya üzerinde problemleri çözdük.Bu gün de deste ve düzezineyi işledik.başarı durumu 15'de 12.bu çok mutlu etti beni:)
2 3 gundur hastaydım yatıyordum sagolun tbatıkan hocamm bırılerı tarafından yoklugumuzun farkedılmesı ne hos.gercekten de metın ve adalet hocalarımız da bayadır gırmemısler.umarım hersey yolundadır
van bir valisi genelge yayınladı.mart 28 de bütün 1. sınıflar okumaya geçecek diye. geçirmeyen öğretmenler hakkında soruştıurma açılacakmış.Sizce ne kadar doğru.. sanki bütün çocukalrın öğrenme hızları aynıymış gibi..
bızım b uralarda oyle bı soylentı yok ama normalde mart sonuna nısan bası gıbı okumaya gecmelerı lazımmmıs ama sorusturmalık boyutu sacma.sadece goz korkutma bence.ve komık...
Bu gün yine bol bol dikte yaptık. Acaba fazlamı abartıyorum. Tam olarak seri okumaya geçtikten sonramı daha çok dikte yaptırmak lazım diye düşünüyorum. offf yaaa bir an önce geçselerde rahatlasak.. Seri okumaya geçtikleri zaman horoz kesecem :)
bence dıkteyle ufrasmanız guzel ama okumayıda unutmayın ıkısını dengede tutun okuyan zaten rahat yazar.
ben dıkte cok fazla yapmıyroum acıkcası .yan ıma cagırıp tek tek yazdırırsam guzel yazıyorlar ama sınıfca dıkte yaptırdıgım zaman 2 kısı zorlanıyor
bu arada tek horaz kesen de ben degılmısım galıba..bende okumaya gecerlerse kesecem demıstım.
bısey soracam ya ben demıstımkı horoz kesecem ıllakı kesmem mı lazım yanı horozu butun halınde koyden bı aıleye vermeyı dusunuyorum yoksa kesecem dedım dıye ıllakı kan akıtmam mı lazım
van bir valisi genelge yayınladı.mart 28 de bütün 1. sınıflar okumaya geçecek diye. geçirmeyen öğretmenler hakkında soruştıurma açılacakmış.Sizce ne kadar doğru.. sanki bütün çocukalrın öğrenme hızları aynıymış gibi..
bızım b uralarda oyle bı soylentı yok ama normalde mart sonuna nısan bası gıbı okumaya gecmelerı lazımmmıs ama sorusturmalık boyutu sacma.sadece goz korkutma bence.ve komık...
hocam soruşturma açılır şöyleki eğer sınıfta hiç bir öğrenci okumaya geçmediyse...bu demektir ki öğretmen calışmamış...o zaman acılsın bencede ak koyun kara koyun belli olsun...ama koca sınıfta herkes geçmiş tek bir öğrenci geçmemiş diyelim o zamanda cocuga soruşturma yapmaları lazım:) bu cocugun özürü nedir diye..haksızmıyım?
2 3 gundur hastaydım yatıyordum sagolun tbatıkan hocamm bırılerı tarafından yoklugumuzun farkedılmesı ne hos.gercekten de metın ve adalet hocalarımız da bayadır gırmemısler.umarım hersey yolundadır
Hocam biraz geç oldu ama çok geçmiş olsun..
Planınız bir yıl içinse pirinç ekin, on yıl içinse ağaç dikin, yüz yıl için ise İNSANLARI eğitin..
bakıyorumda kimseler uğramıyor herşey yolunda sanırım
ben cuma itibariyle 23 nisan çalışmalarına başladım hoş gelişler ola sarkısının ront gösterisi olacak sınıfın hepsi katılınca kalabalık oluyor hareket biraz zorlaşıyor bakalım hallederiz umarım birde zümremle okuma bayramına karar verdik 15 nisan haftası hummalı bir çaluşma var bizim cephede:))
ayrıca sınıfımda okuma bilmeyen kalmadı yazma sıkıntısı cekende 2 öğrenci
Hypermuk Öğretmenim,
Türkçe kitabında önce şiirleri işleyin.Hatta ezberlemerlerini isteyin.Okumaları konuşma gibi olsun diye..Böylece okumada hızlanır.Normal çizgili deftere bile geçin.İyi çalışmalar....
herkese kucak kucak merhabalaarr!!! dilerim herkes için her şey yolundadır.. benim sürekli farklılaşan buhranlı dönemlerim devam ediyor arkadaşlar.. meğer ses öğretimi ne kolay işmiş :)))
sorunlar farklılaşıyo.. havalar ısındıkça çocuklar da gevşiyo.. oyun oynamak istiyorlar sürekli.. her dersi de oyunla işleyemeyeceğim için zorlanıyorum bazen.. sizlerde durum nasıl?
matematikten toplama çıkarma yapıyoruz,türkçeden metin işliyoruz,dikte yapıyoruz,eş anlamlı zıt anlamlı kelimeleri verdim,alabildiler.. noktalama işaretleri,vurgu,bol bol dikte,renk ve sayı bildiren kelimeler,okuduğunu anlama anlatma vs.. bu tarz çalışmalar yapıyorum..
kelimeleri sözlükte sıralama etkinliklerine başlamak istiyorum ama harflerin sırasını öğretmekte kullandığınız bi yöntem var mı? a be ce de ee fe şeklinde mi öğretiyoruz? biz başta bunlara a b c şeklinde ses yöntemiyle öğrettik şimdi de aa beeeeeee ceeeee mi diyecekler.. ne tezat..
tuba hocam aynı soruyu bende müfettişe sordum alfabeyi nasıl vercez diye kem küm etti bişey diyemedi..sonra gittim öğretmenler odasında 10 tane daha müfettiş vardı ortaya sorum soruyu 10 dk tartıştık ve ortaya şu sonuç çıktı ki bencede öle...cocuklar okumayı söktükten sonra bizim harlere bee cee dememizde bi sıkıntı olmaz:)) zaten öbür türlü söylemeside zor akılda kalması da
tuba hocam aynı soruyu bende müfettişe sordum alfabeyi nasıl vercez diye kem küm etti bişey diyemedi..sonra gittim öğretmenler odasında 10 tane daha müfettiş vardı ortaya sorum soruyu 10 dk tartıştık ve ortaya şu sonuç çıktı ki bencede öle...cocuklar okumayı söktükten sonra bizim harlere bee cee dememizde bi sıkıntı olmaz:)) zaten öbür türlü söylemeside zor akılda kalması da
teşekkür ederim hocam.. ben de öyle düşünüyorum,diğeri mümkün değil tabi.. alfabeyi ezberletebilmek için daha kalıcı bi yöntem var mı peki? sesli bir şeyler olabilir mesela? şarkı falan bilen var mı?
bu gün öğrencilerime noktalama işaretlerini fotokopı yapıp mercımekle doldurduk yapıştırdık güzel bir çalışma oldu. Aynı şekilde türkiye harıtasını buyukçe bır kartona( 10 adet A4 kğıdı boyutunda) boyattırıp ,Atatürk resimleri yapıştırıp Atatürk köşemizi oluşturacağız.
arkadaşlar herkese mrb. bende türkçede metin işliyorum, sınıfta farklı seviyede okuyan öğrenciler var. bazıları gayet akıcı okurken bazıları heceliyo. geçenlerde okuma yarışı yaptırdım. önce isteğe bağlı katıldılar yarışmaya ama ertesi gün hepsi okumak istedi.
arkadaşlar matematikte tpolama ve çıkarmalarda ; eksilen, çıkan, fark gibi kavramları veriyo musunuz? bide problem çözerken defteri kullanmada zorlanıyorlar, yazınca ders boyunca anca 1 soru çözebiliyoruz. sizler nelr yapıyosunuz? teşekürler
Bir süredir giremiyorum.Yatılı misafirlerim çoktu. Ancak sınıfım için çalışmalar gerektikçe bilgisayara el atabildim.
Sınıfım kendime göre çok iyi. Van valisi benide soruşturmak zorunda kalacak. Çünkü 4 tane okuyamayan öğrencim var.Onlar ile özel çalışmalar yapıyorum ama 2 tanesi ile hala elat grubunda. Bir tanesi hala ela ve lale den başka hiç bir şey yazmıyor.1 tanesi ile ilerledik bu gün s harfini verdim.
Diğerleri ise oldukça iyi, matematikte kesirlerdeyiz.Türkçe parçalarını da işliyoruz. Hayat Bilgisinde geçmişten günümüze kıyafetlerdeyim.
Konularımı bitirip tekrar yapacağım için mutluyum.
Ayrıca gezilerimiz başlıyor. Önce Anıtkabir'e gidiyoruz.
ayat bize mutlu olma şansı vermedi sevgili Biz kendimizden başka herkesin üzüntüsünü üzüntümüz, a...cısını acımız yaptık çünkü. Dünyanın öbür ucunda hiç tanımadığımız bir insanın gözyaşı bile içimizi parçaladı. Kedilere ağladık, kuşların yasını tuttuk... Yüreğimizin zayıflığı kimi zaman hayat karşısında bizi zayıf yaptı. Aslında ne güzel şeydir insanın insana yanması sevgili... Ne güzeldir bilmediğin birinin derdine üzülebilmek ve çare aramak. Ben bütün hayatımda hep üzüldüm, hep yandım. Yaşamak ne güzeldir be sevgili... Sevinerek, severek, sevilerek, düşünerek... Ve o vazgeçilmez sancılarını duyarak hayatın...
[Yılmaz Güney]
Bu aralar okuyorum,okuyorum,okuyorum....
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
"her insan, kendi olması karşılığında topluma bir bedel öder. az ya da çok, ama mutlaka bir bedel. k...imse bedelsiz kendi olamaz. bu bedel çoğu kez yalnızlıktır."
SİZLER SEVGİ VE DOSTLUKLA KALIN:
PAYLAŞMAK GÜZELDİR(DERS ETK: OLMASADA:::)
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Gönül ile
aklı koydum kafese .. Biri "UMUT" diyor ,biri "KES " diyor .
Çırpındıkça kaldım nefes nefese.. Biri "DAYAN" diyor , biri "PES"
diyor.. Yüreğim döndükçe döndüm ak kora , sabrım demir aldı , yelkenler
fora. Gitmek istiyorum çok uzaklara . Biri "CAN " diyor , biri "ES "
diyor...
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
“Bir gün, bir bilge, kendi türleriyle uçmayı reddeden iki ayrı cins kuşa rastlar, yol kenarında.
Hayli merak eder bu iki farklı yaratığın nasıl olup da kendi aileleriyle, ait oldukları yerlerde yasamak istemediklerini, nasıl olup da bir yabancıyı kendi kardeşlerine yeğlediklerini. Biri karga, biri leylek... O kadar far...klıdır ki kuşlar, ihtimal veremez birbirlerini sevdiklerine, türdeşleriyle değil de birbirleriyle uçmayı yeğlediklerine. Öyle ya, karga dediğin kargalarla uçmalıdır, leylek dediğinse leyleklerle. Yaklaşır ve merakla inceler kuşları. Ta ki her ikisinin de topal olduğunu keşfedinceye kadar. O zaman anlar ki, birlikte kaçar, birlikte uçar, beraber yaşamaları beklenenlerin yanında tutunamayanlar. O zaman anlar ki, sahip oldukları değil, sahip olmadıklarıdır kimilerini birbirlerine yakin kılan. Topal kuşlar birbirlerinin 'arızalarını bilir ve sömürmek ya da örtmek yerine kabullenirler öylesine. En sahici dostluklar ortak varlıklar üzerine değil, ortak yoksunluklar üzerine kurulanlardır. Aynı şekilde zengin, aynı sekilde mesut olanların ortak paydaları sabun köpüğü gibidir, uçar.
Ortak acı, ortak hüzün, ortak pürüzdür esas yakınlaştıran, yaklaştıran..."
MESNEVİ’DEN
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma