tatile harfleri bitirerek girdim.24 öğrenciden 20 tanesi güzel okuyor.biri kalacak gibi.diğer ikisi beynimi yiyiyorlar.birinin özel eğitime ihtiyacı var.bu psikoloji ile okuldayım işte.daha ne diyem ki.zor iş anlayacağınız
tatile harfleri bitirerek girdim.24 öğrenciden 20 tanesi güzel okuyor.biri kalacak gibi.diğer ikisi beynimi yiyiyorlar.birinin özel eğitime ihtiyacı var.bu psikoloji ile okuldayım işte.daha ne diyem ki.zor iş anlayacağınız
Şimdi Adıyamanlı bir öğretmen arkadaşın evinde idik...
Hocam halledersin.
Sınıfta kalır dediğin çocuk bile bir bakarsın okuyuvermiş..
Bir hşgeldiniz de benden. formu şöyle bi okudum özlemişim siteyi ve sizleri.
öğrencilerime gelince 1.sınıflar okuma olarak bıarktığım gibi fakat yazıları berbat.. 2ve 3. sınıflarım da çok olmasada ne yazık ki tatili çok boş geçirmişler.
Hrkese Alllah versin
Planınız bir yıl içinse pirinç ekin, on yıl içinse ağaç dikin, yüz yıl için ise İNSANLARI eğitin..
İkinci döneme başlarken defterleri nasıl kullanıyoruz? Ben Matematik için kareli defter kullanacağım. Türkçe ve diğer yazılar için iki hafta daha bitişik eğik yazı kılavuz çizgili defter kullanacağım. Çünkü hala bazı öğrencilerimin yazıları düzelmedi. Sonrası için düz çizgili defter kullanmak istiyorum. Nasıl olsa bundan sonra bu tür defter kullanacaklar. bir de Türkçe Çalışma Kitaplarına tazı yazmaları çok zor. Bunu nasıl düzeltelim?
bır sorum var bılgılenırınızı ısemek uzere.ben suan toplama ıslemı verıyorum da...suana kadar toplamı 10 olanları verdım.20 olanlarda bazıları zorlanıyor.acaba toplamı kac olana kadar vermelıyız..bır de acaba daha ıyı anlamaları ıcın etkılı bır yontemınız varmı toplama ıslenı ıcın...sımdıden tesekkurler.
ben hala dıktede sorunluyum 4 kısı cok yavas okuyor..hala once ıcınden okuyup sonra dısından soyleyenler var...2 ogrencıme taaa e den basladım en bastan.bırı alıyor ama dıgerı benı mahvedıyorrr...offff.yıne yoruluyorum yanı...
bır de arkadaslar. turkceden dılbıgısı verıyormusunuz.ya da hangı konuları vermemız gereklı.buyuk harf nokta falan dısında.dun gezınırken es anlamlı zıt anlamlı mı mı ayrı yazılması gıbı konuların verıldıgını gordum ve sasırdım.batman gercusun bı koy cocugu bunları alır mı ondan da emın degılım...
deep dark
arkadaşım görsel etkinlikler ile ilgili çok güzel çalışmalar nuray aydınus com da var. Herkese tavsiye ederim.( her sınıfınkilere bakın.)
Ben buraya yüklemeyi beceremedim.Yelkenli yapalım etkinliği harika.Kağıt katlayarak köpek, ve ev yapma,krapon kağıdını buruşturup yapıştırarak mısır, biber .bayrak yapma etkinlikleri,atatürk'ün evi, Çanakkale Şehitlerini anma günü etkinliği .....vb.çalışmaların çoğunu sınıfta uyguladım ve çok güzel çalışmalar meydana geldi.
hatice21
Bende onluklar- birlikler deyim. Birinci sınıfta proğramımız 20 ye kadar sayıları
vermek. Bence sınıfın durumuna göre gidin. Matematik kitabınıza göre giderseniz rahat edersiniz.i
Matematikte kareli defter kullanımın ilk haftası çok zordur. Tahtaya kareli defter çizerek yaparsanız biraz daha kolay oluyor. Okulun açıldığı ilk gün bir ders boyunca deftere
ancak dört sayının rakam ve yazı ile yazılmasını yapabildim.
Türkçe dersinde bu yıl vermemiz gereken kurallar CÜmle ve özel ismin baş harflerinin büyük yazılması,eklerin ayrılması,nokta,soru işareti,virgül,ünlemin kullanılmasımi ekinin ayrı yazılması,parağraf bilgisi,hece,harf ve kelime (nedir?)bilgisi verilmesi gerekiyor.
Bunuda dilbilgisi gibi değilde parçaların içinde, dikte yaptırırken .
Ben Alfabe şiiri ile alfabe bilgisine başladım.Harflerin okunuşlarını verdim. 29 harf olduğunu, sesli ve sessiz harflerimizden bahsettim.Tabii dikte olarak yazdırdımda.
Dikte yaptırırken parağraf başı ve noktalama işareteri ile ilgili uyarıları baştan veriyorum. Sonrada doğru yazanların cümlelerine yılsız atıyorum. Oldukça etkili oluyor.
Ben tüm öğrencilerimin velilerinden çizgili defter istedim.Bana getirdikleri defterleri parlak kağıt ile kapladım ve üzerlerine öğrencinin vesikalık resmini( daha önce sınıfta çektiğim resimlerin kafa kısımlarını alarak, bir dosya kağıdına topladım ve bilgisayardan çıkardım) üzerine yapıştırdım.
Ve çocuklara dedim ki kurallarına uygun güzel yazanlar olanlar bu deftere geçecekler.
Okadar etkili olduki, velilerinde kıskançlıkları çocukları güzel yazmaya teşvik etti.Bir hafta sürede tüm çocuklar( okumayı sökemeyen 4 öğrencim hariç) bu defterleri aldılar. Şimdi o defterleride çok güzel kullanıyorlar. Çizgili defteri kullanınca çalışma kitabına da yazı yazmak kolay oluyor.
Valla zor bir hafta oldu.Zümrem hala gelmedi iki sınıfı beraber götürmeye çalışı matematikteyorum.Giden arkadaş 1 kişi hariç okuyorlar demişti.Ama durum öyle değil.Zor bir haftadan sonra dilerim zümrem kısa sürede gelir.Sınıfta oğlumun da olması hoşuma gitmiyor.Yazık bocalıyor.Bir anne bir öğretmenim diyo.
Diğer konulara gelince, ben kareli def. kullandırtmaya başladım .Ama çizgili defter için erken zaten okuyamayan 6 öğrencim var.Bu beni korkutuyor.Mart ortasında çizgili deftere geçip,hem türkçe hemde hayat bil. defterleri tutturmayı düşünüyorum.
Müzik dersinde kitapat olmayan çocuk şarkıları da öğretmiştim ve öğretmeye devam ediyorum.
Bu arada sizce seçmeli dersi değiştirsem problem olur mu????????????(Bilgisayardı ben sanat etk-drama düşünüyorum)
Düzenleyen sbizimbeycur - 12-Subat-2010 Saat 17:33
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
ben batman merkezde kenar mahallede öğretmenlik yapıyorum. sınıf mevcudum 40 kişi. ilk dönem bitmeden bir hafta önce harfleri bitirdim. şu anda 10-15 öğrencim okuyamıyor. 25 öğrencimin 12 tanesi iyi okuyor ve söylediğimi yazabiliyor. 13 tanesi yavaş okuyor. müzik dersi ve beden eğitimi dersini yapmıyorum çünkü okuma ve yazmada ne kadar ilerlesem kar diye düşünüyorum. diğer 2 tane 1, sınıflara baktığımda durum daha da vahim arkadaşlar.6 yada 7 kişi okumaya kalkıyor 40 kişilik sınıfta.çocuklarım türkçeyi sonradan öğrendikleri için ve yaşam koşulları kötü olduğu için hem anlamada zorluk çekiyorlar hemde evde kimse ilgilenmediği için evde çalışmalarında sorun var. Sanırım bulunduğum koşullarda yapabileceklerimin en iyisi budur. kendimi kandırmak gibi olmasın ama batıdaki okullardan tabiki çok farklı ve aileler çocuklarıyla neredeyse hiç ilgilenmedikleri için maalesef zorluk çekiyor çocuklarım okumakta ve anlamada. bakalım sene sonu neler olacak merak etmeye başladım umarım her şey güzel olur.
ben batman merkezde kenar mahallede öğretmenlik yapıyorum. .çocuklarım türkçeyi sonradan öğrendikleri için ve yaşam koşulları kötü olduğu için hem anlamada zorluk çekiyorlar hemde evde kimse ilgilenmediği için evde çalışmalarında sorun var.Umarım her şey güzel olur.
Hocam;
Sen tohumunu ek...Vermezse toprak utansın..Emeklerin asla boşa gitmez..
Çocuklar ille çok güzel okuyunca ,yada matematikten işlem yapınca adam olmuyor maalesef..Vereceğiniz bir olumlu davranış bile hayatını YADA HAYATIMIZI çok değiştirebilir..
Aklıma ÜSTAD NECİP FAZILIN PEKDE BİLİNMEYEN bir şiiri geldi,
İzninizle paylaşmak istiyorum..
Utansın / Necip Fazıl Kısakürek
Tohum saç, bitmezse toprak utansın! Hedefe varmayan mızrak utansın!
Hey gidi küheylan, koşmana bak sen! Çatlarsan, doğuran kısrak utansın!
Eski çınar şimdi noel ağacı; Dallarda iğreti yaprak utansın!
Ustada kalırsa bu öksüz yapı, Onu sürdürmeyen çırak utansın!
Ölümden ilerde varış dediğin, Geride ne varsa bırak utansın!
Ey binbir tanede solmayan tek renk; Bayraklaşamıyorsan bayrak utansın!
Slm arkadaşlar. Umarım herkes iyidir.. ne yazık ki ben iyi değilim.. her tarafım ağrıyor sanki 5 senedir tatil yapmadım.... sesim gitti.. dudaklarım çatladı... bu gün konuşacak halim yoktu bende çocuklara projeksiyonu kurdum flim izlettim.. çeşitli fotular falan filan yani sadece günü geçirdim..
Arkadaşalar benim merak ettğim bir konu var.. Benim öğrencilerim okumaya geçti diiyebilmek için hangi seviyede olmalraı lazım.. 11 öğrencim söylediklerimi % 90 yazabiliyor.. verdiğimi okuyabiliyor.( seri bir şekilde değil- ) 3 ses daha kaldı vermediğim. Malum birleştirilmiş sınıf. 7 tanesinin 3 tanesi malesef berbat diğer 4 kişide eh işte diyebeileceğimiz düzeyde.. :).. sizce benim sınıfın seviyesi normal mi yoksa kötümü.. ve durumu kötü olanlar için neler yapabilirim.. tecrübeli öğretmenlerim lütfen....
herkese sevgiler saygılar.. sağlığıma kavuşmam için duanızı esirgemeyin lütfen...
Planınız bir yıl içinse pirinç ekin, on yıl içinse ağaç dikin, yüz yıl için ise İNSANLARI eğitin..
tbatikan
Hocam sınıfınız çok güzel. Hiç üzülmeyiniz.Filim izletip günü kurtardım diyede üzülmeyin, bu çalışmalardan da çocuklar çok şey öğreniyorlar..
Seslerin birbirleri ile ilişkilerini yani okuma mantığını kaptıkları zaman okuyorlar demektir. Bazı çocuklarda ikinci gurup sesleri bitirince bu mantık kapılıyor.Bilmediği harfin sadece sesini verince hemen okuyabiliyor.
Hızlı ve anlamlı okuma arkadan geliyor. Kısa metinlere soru cevap yapılınca iyi oluyor.
Harfler bitincede Hayat Bilgisi ve Matematik Dersindede okuma yaptırıldığı için anlamlı ve hızlı okuma gelişiyor.
Eğer bir gün yolunuzu kaybederseniz, bir çocuğun gözlerinin içine bakın Çünkü bir çocuğun bir yetişkine her zaman öğretebileceği üç şey vardır: 1 Nedensiz yere mutlu olmak, 2 Her zaman meşgul olabilecek bir şey bulmak, 3 Elde etmek istediği şey için var gücüyle dayatmak
PAYLAŞMAK GÜZELDİR!!!!
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
tbatıkan hocam coookkk gecmıs olsun sızed acıl sıfalar dılıyorum.sınıfınız ıcın canınızı sıkmayın bence...hersey olma zamanını beklıyor.zamanı gelınce nasıl okumaya gectıklerını bıle anlamayacaksınız...
adalet1 hocam cewabınız ıcın tesekkurler...
ben daha c ızgılı gerftere gecmedım 1 2 hafta sonra gecmek ıstıyorum.turkce kıtabını ıslemeye de tam olarak gecmedım.ama 4 kısı yavas okuyup yazarken nasıl metın ısleyecegım ben.ne yapmalıyım acaba...bır de 2 ogrencım ıcın bastan aldım onlara elat verdım bu hafta..bırınde tık yook.bakalım ne olacak sonu...
bır de arkadaslarım 20 ye kadar olan toplamaları verdık tamam pekı alt alta yazarken mesela 12 ıle 5 ı toplarken nasıl verdınız..yanı soyle 12 5 daha dıye mı verdınız yoksa onc e alt alta olan 2 ıle 5 ı toplayıp 1 ı asagıya mı ındırdınız.umarım sorumu anlatabılmısımdır...
yıne bu arada zumre yapan var mı???
allah yardımcımız olsun.tum sorunlarımız hallolsun ınsallah
Şiirlerini beğendiğim bir edebiyatçı.Bende bir şiirini paylaşmak istedim.
HÜZÜNLÜ GURBET
Güz mevsiminin ortasındayız Dağların tepelerinde kar var Kar bir yük gibi binmiş dağlara Benim hüzünle yüklendiğim gibi adeta Dağ nice yükler kaldırır daha Oysa ben Diyar-ı gürbette Küçük bir han odasında Mum ışığının altında Bilmem daha ne kadar yük kaldırabilirim Bilmem daha ne kadar dayanabilirim gurbete HÜZÜNLÜ GURBETE Karlar eridiğinde mi kavuşurum acaba Geride bıraktığım ahbaba Kader güldürür benim de yüzümü elbet Biter elbet bu HÜZÜNLÜ GURBET
Arkadaşalar önerilerinz, paylaşımlarınız ve dualarınız için çoooooooook teşkkürler. İnanın bu siteye girdiğimde daha çok azimle çalışasım geliyor. Çünkü paylaşımlarınız bena moral veriyor.. Tekrar teşekkürler..
Sevidiğm bir şiir de benden..
TAHİR İLE ZÜHRE
Tahir olmak da ayıp değil, Zühre olmak da, Hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil. Bütün iş Tahir'le Zühre olabilmekte, Yani yürekte..
Meselâ bir barikatta dövüşerek, Meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken, Meselâ denerken damarlarında bir serumu, Ölmek ayıp olur mu?
Tahir olmak da ayıp değil, Zühre olmak da, Hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
Seversin dünyayı doludizgin, Ama o bunun farkında değildir. Ayrılmak istemezsin dünyadan Ama o senden ayrılacak. Yani sen elmayı seviyorsun diye Elmanın da seni sevmesi şart mı? Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık, Yahut hiç sevmeseydi, Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden?
Tahir olmak da ayıp değil, Zühre olmak da, Hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil...
Nazım Hikmet Ran
Planınız bir yıl içinse pirinç ekin, on yıl içinse ağaç dikin, yüz yıl için ise İNSANLARI eğitin..
ÇOCUĞUNU ÖYLE KARŞILA Kİ; eve geldiği zaman, en güzel yere geldiğini hissetsin....EŞİNİ ÖYLE KARŞILA Kİ; yanına geldiği zaman, en doğru insana kavuştuğunu hissetsin....ANNENİ ÖYLE KARŞILA Kİ: doğumundaki ağrıları lezzetle takas etsin...BABANI ÖYLE KARŞILA Kİ; ömür boyu bir başka evlada imrenmesin...FAKİRİ ÖYLE KARŞILA ...Kİ; ona serdiğinden büyük, bir dua sofrası sersin....ZENGİNİ ÖYLE KARŞILA Kİ; gönlünü gördüğünde, kendi gönlünün fakirliğinden kahretsin...ARKADAŞINA VE DOSTUNA ÖYLE YAKLAŞKİ ; sevincinde ve üzüntüsünde yanında sen olduğunu bilsin.. -- DUYMADAN SESLENMEYİ BİLİYORSA YÜREK,GÖRMEDEN SEVMESİNİ DE BİLİR İCİNDEN SEVGİ GECEN YOLDA; SEVGİ ISIGI YOLUNUZU AYDINLATSIN BU GÜNÜNÜZ DÜNDEN İYİ OLMASI TEMENNİSİYLE (Alintı)
Paylaşmak güzeldir!
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Hatice21 öğretmenim, toplama yaparken ileri ritmik sayma ile başlanıyorum. 12 +3 = 15 derken 12'nin üstüne 3 saydırılıyorum..Bir süre yan yana toplama yapılıyorum.
Birlik ve onluk kavramı verildikten sonra alt alta yazdırıp, basamak değilde onluklar ve birlikler diyerek yadırıyorum ve yine 12 üstüne 3 saydırarak toplama yaptırıyorum.İki basamaklı ile iki basamaklıyı toplarken birler ve onlar basamaği olarak toplatıyorum. Bence şimdilik bunu karıştırmayın.
slm 34 hocam şiir çok güzel.
harungel hocam şir çok hoştu.Eşim gurbette olduğu içingözlerim yaşardı okurken.
tbatikan arkadaşım şiir çok güzel teşekkürler.
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen Yazıyı çok sevdim.Arşivime aldım.
Bu güzel günler umarım herkes sevdiğini mutlu etmiştir. Söylemekten korkmamıştır.
Aramakla bulunmaz ama bulanlar arayanlardır Ne büyük kayıptır kaybedileni bilmemek, kaybettiğinin eksikliğini çekmemek. Kaybeden arar; eksiklik çeken rahatsız olur. Kaybettiğini kaybettiğinin farkında değilsen onu arayamazsın; onu asla bulamazsın, bulsan da eline almazsın. Eksikliğini çekmediğin şeyi bulamazsın; o yanın ...asla tamam olmaz, tamam olsa da anlayamazsın. Dert sana lazım dostum; sancı çekmen lazım. Yoksa deva bulamazsın, çünkü aramazsın…
PAYLAŞMAK GÜZELDİR!(ders etk. olmasada)
Düzenleyen sbizimbeycur - 15-Subat-2010 Saat 19:45
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Haberin Varmı Yar Yar Saçlarından bir tel aldım Haberin var mı yar yar Haberin var mı? Ben gönlümü sana verdim Haberin var mı yar yar Haberin var mı? Gözden ırak dilden uzak Ben seni sevmişim eyvah
Haberin var mı yar yar Haberin var mı yar yar Haberin var mı? Gözler kalbin aynasıdır Yalan söylerimi yar yar Yalan söylerimi Aldatan gözleri gördüm Oda sendemi yar yar Oda sende mi Bir hatıran kaldı bende Onuda alsana yar yar Onuda alsana Vicdanında rahat mısın? Söylesen bana yar yar Söylesen bana
Bu şiiri ilk defa 1992 yılıydı galiba,ünv. kültür merkezinde
(daha sonra bende ünv. şiir yarışması 1.liğimi öğrenecektim) duyduğumda çok etkilenmiştim..
Tabii uygun bir fon müziği ve ses tonuyla,geç saatte okunursa daha anlamlı..
DESEM Kİ Desem ki vakitlerden bir Nisan akşamıdır, Rüzgârların en ferahlatıcısı senden esiyor, Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini, Ormanların en kuytusunu sende gezmekteyim, Senden kopardım çiçeklerin en solmazını, Toprakların en bereketlisini sende sürdüm, Sende tattım yemişlerin cümlesini.
Desem ki sen benim için, Hava kadar lazım, Ekmek kadar mübarek, Su gibi aziz bir şeysin; Nimettensin, nimettensin! Desem ki... İnan bana sevgilim inan, Evimde şenliksin, bahçemde bahar; Ve soframda en eski şarap. Ben sende yaşıyorum, Sen bende hüküm sürmektesin. Bırak ben söyleyeyim güzelliğini, Rüzgârlarla, nehirlerle, kuşlarla beraber. Günlerden sonra bir gün, Şayet sesimi farkedemezsen, Rüzgârların, nehirlerin, kuşların sesinden, Bil ki ölmüşüm. Fakat yine üzülme, müsterih ol; Kabirde böceklere ezberletirim güzelliğini, Ve neden sonra Tekrar duyduğun gün sesimi gökkubbede, Hatırla ki mahşer günüdür Ortalığa düşmüşüm seni arıyorum.
Arkadaşlar hızlı okuma tekniklerini sınıfınızda uygulamayı düşünüyor musunuz? Ben önümüzdeki hafta başlamak istiyorum. İlk defa uygulayacağım. Önerisi olan var mı?
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma