hatice hocam verilen sesleri okuyorlar ,ama çoğuda kalan sesleride okuyor . 6 sesim kaldı vermediğim.okumayan 2 öğrencim.diğerlerine ödev verip onlarla tahtada çalışıyorum ilk önce tüm sesleri tahtaya yazıyorum karıştırdıkları sesler var mı diye .sonrada eklemeler yaparak çalışıyoruz.mesela e et eti etin etini gibi 1 öğrencim açık hecelerde ,diğeride bazı sesleri yanlış çıkardığı için okuyamıyor.hepimize kolay gelsin.sevgilerrr.
ben daha s harfindeyim ve hala hiç bir sesi tanımayan 3 öğrencim var.Ben birleştirme olayını kapanlara kalan sesleri hızlı hızlı verip ,diğerleri ile haftada 2 sesle davam edecem.
Bu arada HATİCE '! hocam teşekürler.Oğlum tam okumaya geçti.Artık hikaya kitabı veriyorum.Ama sınıfı hala ÖÖ sesinde.
Herkese selamlar.Sevgi ve dostlukla kalın!
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Nefretin tek yolu var. Sevmenin yollarıysa tükenmez hiç. Binbir tanedir çünkü. Hatayı hep burada yapıyoruz. Hep bu yüzden yanılıyor küskün âşık, alıngan sevgili, kıskanç koca... Karşımızdakinden bizi onu sevdiğimiz gibi sevmesini bekleyince bir şeyleri ıskalıyoruz. Çünkü sevme biçimlerimiz farklı. Sevgiyi gösterme biçimlerimiz de. Bu biçimler kişisel tarihimizin engebeleri arasından kıvrıla kıvrıla akmış bugüne kadar. Değiştirmek kolay değil. Zaten bütün karışıklık da bunu fark edemediğimiz için doğuyor. Sevdiğimiz gibi sevilmeyi bekliyoruz. Bunu görmeyince de sevilmediğimizi zannedip dertleniyoruz. Oysa sevme biçimimiz her zaman bize özgü. Sevgiyi bu kadar zengin kılan da zaten milyonlarca çeşidinin olması. Her sevgi tek, biricik, benzersiz. Nefretse her zaman aynı. Ondan çeşit çıkmıyor.
Sizlerle de paylaşmak istedim.
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Herkese iyi akşamlar ve iyi çalışmalar..ben sesleri bitirdim arkadaşlar..okumaya geçmeyen bir öğrencim kaldı o yavaş yavaş geliyor...hızlı okuyanda var yavaş okuyanda..bol bol dikte çalışmaları yapıyorum...özel isimlere gelen ekleri ayırma üzerinde durdum bugün çok yorucu geçti...ben de okuma yaptırırken nnnnaaaa diye yaptırdım ama kimi öğrenci n a na diye birleştiriyor..onlara çokta müdahale etmedim kafaları karışsın istemiyorum..bol bol okuma ile düzeleceklerdir..müfettişlere çokta aldırmıyorum açıkçası..
sbizimbeycur hocam geçen haftadan beri hergün 1 ses vermeye başladım.gayet güzel alıyor çocuklar .haftada 2 ses yerine isterseniz böyle bir deneyin.kolay gelsin hepimize.
merhaba hocam benim sornak istedigim birsey var ben e sınıfı bir köyde gorev yapıorum tabiki ogrenciler arasında bireysel farklar var ama ben haftada ancak 1 ses verebiliyorum .siz gunde bir ses verirken hem ses hem hece hem kelime hemde cümleleri de mi aynı gün içinde veriyorsunuz acıklarsanız cok sevinirim
ayrıca ben halen r sesindeyim ve toplam 20 ses daha var.her sese bir hafta versem 20 hafta eder 5 ay sizce nisana okumaya gecseler cok mu gec olur acaba???????????????????????????
hocam bugün c sesini verdim.anlatayım nasıl verdiğimi ilk önce c sesini çıkarıyorum,sonra elimde bu sesle ilgili karton bütün çocuklara gösterip tek tek bu sesi çıkarttırıyorum ,yanlışlar hemen düzeltiliyor,arkasından defterlerine 1 sıra küçük 1 sıra büyük c sesi yazıyorum,sonra tahtaya okumakta en zorlanan çocukları çıkarıyorum,ac ec ci ca gibi heceleri yazdırıyorum ,onlar tahtada yazarken sınıfa içinde c sesi geçen kelimeleri soruyorum ,bu fasıl bitince karışık kaldırıyorum çocukları tahtaya ece,can,gece,canlı,cuma ......kelimeler yazdırıyorum.fotokopi çektirmiştim cümleler ile ilgili
Canan ..........................takar.
boncuk cüzdan
Coşkun .................... aldı.
ceket baca
uygun olan kelimeyi boşluğa yazdırma
1 sayfa bunu yaptık.ödev olarakta
cami..........................
Ece.......................
bu kelimeleri cümle içinde kullanma( bu da 1 sayfalık değişik kelimelerin olduğu ama hepsinde c sesi var )ödevi hocam.
böyle işliyorum dersi .umarım anlatabildim .kolay gelsin hepimize.
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen KAYYU BOYAMA..Çocuklarınıza yada öğrencilerinize..Yabsıtın Prejeksiyondan okulun duvarını boyayın isterseniz..
sbızımbeycur hocam yazınız cok hosuma gıttı.tesekkurler...ayrıca oglunuz barıs cem i yurekten tebrık edıyorum.koca bır afferın ona.eee dedım ya sızın gıbı bır annesı oldugu ıcın cok sanslı...yanılmamısım demek ki,,,
metin hocam güncelleme için tesekkurler....
mavimelek hocam ders işleme teknıgınız degısık ve güzel...keske benım cocuklarım da bunu anlayabılecek sewıyede olsalardı.cok sanslısınız...kendi adınıza mutlu olun bence...tebrıkler...
ya benim cumartesi ehlıyet sınavım var mardın de... ama hıc calısamıyorum cok yogunum ya.okul ew resım kursu cocuklara etkınlık... yetısemıyorum umarım gecerım...zor mu oluyor acaba.sınava gıren arkadaslarım sorular nasıl oluyor yaaaa???aglamak ıstıyorum.....
ya benim cumartesi ehlıyet sınavım var mardın de... ama hıc calısamıyorum cok yogunum ya.okul ew resım kursu cocuklara etkınlık... yetısemıyorum umarım gecerım...zor mu oluyor acaba.sınava gıren arkadaslarım sorular nasıl oluyor yaaaa???aglamak ıstıyorum....
hiiç ağlamayın hocam -gerçi çooktan ağladınız galiba yetişemedim üzgünüm - arkadaşlarım da aldı (Midyattan) ehliyet, cok rahat olduğunu ve hiç zorlamadıklarını sölemişlerdi. bana da dediler hiiç fırsatım olmadı ben de oradan alamadığım için ağlayacağım ...
[
hiiç ağlamayın hocam -gerçi çooktan ağladınız galiba yetişemedim üzgünüm - arkadaşlarım da aldı (Midyattan) ehliyet, cok rahat olduğunu ve hiç zorlamadıklarını sölemişlerdi. bana da dediler hiiç fırsatım olmadı ben de oradan alamadığım için ağlayacağım ...
tesekkur ederim derin sessizlik hocam.umarım kolay olurrr.evet tercümesi daha anlamlı.derin sessizlikkk
hatice hocam güzel sözleriniz için teşekkürler ama pembe bir tablo çizmeyeyim sınıf 25 kişi ,verilen kelimeleri cümle içinde yazabilen ve uygun sözcüğü boşluğa yazabilen 17 öğrencim var.diğerleri okumaya geç başladılar(ki 2 tanesi okumuyor daha)inşallah onlarda hızlanıcak,yani sınıfın%70 lik kısmı bu ayarda,bende onların hızına göre davranıyorum,2 ay öncesine kadar galiba okumıyacaklar diye üzülüyordum,yani içimiz rahat olsun hepimizin ,bu kadar uğraşı,çaba hiç boşa gitmeyecek,hepimiz alnımızın akıyla şahane çocuklar yetiştireceğiz.kolay gelsin hepimize.sevgiler.
Bir gün insanlar ''virgül''ü kaybetti, o zaman zor cümlelerden korkar oldu ve basit ifadeler kullanmaya başladı.Cümleler basitleşince düşünceleri de basitleşti. Bir başka gün ise ''ünlem'' işaretini kaybetti.Alçak bir sesle ve ses tonunu değiştirmeden konuşmaya başladı.Artık ne bir şeye kızıyor, ne de ...bir şeye sevini...yordu. Bir süre sonra ''soru'' işaretini kaybetti ve soru sormaz oldu.Hiçbir şey ama hiçbir şey onu ilgilendirmiyordu.Ne kainat, ne dünya, ne de kendisi umurundaydı. Birkaç sene sonra ''iki nokta üst üste'' işaretini kaybetti ve davranış nedenlerini başkalarına açıklamaktan vazgeçti. Ömrünün sonuna doğru elinde yalnız ''tırnak'' işareti kalmıştı.Kendine has tek düşüncesi yoktu.Yalnız başkalarının düşüncelerini tekrarlıyordu. Sıra ''nokta''ya geldiğinde düşünmeyi ve okumayı unutmuş vaziyetteydi. (alıntı)
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
hocam cok tesekkur ederim bazen umutsuzluga kapılıyorum çünkü gercekten cok olumsuz şartların oldugu bir köydeyim ve ana okulu tahmine edersinizki yok.yani haftada anca birses yetiştirebiliyorum dediginiz gibi insalah mantıgı kavrarlar ve bende haftada iki ses veririm
duygu yoğunluğundan sıyrılıp gerçek hayata sınıfıma döneyim.. bu gün g sesini verdim yani bu hafta 3 ses vermiş oldum biraz tedirgin oldum ama yarın bol bool tekrar yapıp pekiştirmem gerek... bu dönemi basarıyla bi atlatsak çook ii olacak...
ben k sesindeyim yarın da bu sesle ilgili dikte ve okuma çalışmaları yapacağız..pazartsi de ı sesini vericem inşallah...şimdi geç mi kaldım diye düşünmüyorum çünkü çocukların seviyeleri bu...eğer iyi olsalardı zaten şimdiye harfler bitmek üzereydi...
benim durumumda veya yakın olan arkadaşlar için söylüyorum sınıfınızın seviyesine göre davranın...ağırdan almanız gerekiyorsa ağırdan alın..3.grup sesler 1.döenm sonuna kadar biterse bence mantık da birleştirme de okumada sorun olmayacaktır yani iyi öğrenci iyi olur kötü zaten kötü kalır...onlarla da 2.dönem uğraşıcaz artık...
daha öncede yazdığım gibi hece üzerinde yoğunlaşmak ve hergün en az 1saat dikte yapmak size sonrası için çok olumlu sonuçlar verecektir emin olunuz...bazı arkadaşlar sesleri n a sonra da na diye okuttuklarını söylediler ve bunun müfettişler tarafından yanlış uygulama olduğunu söylediklerini belirttiler...ben sene başından beri hatta 4yıldır bunu yapıyorum ve sorun olmadı...tek tek harf okuyp birleştirecek bu öğrenci tabii..ama dediğim gibi sonra otomatikleşiyor çünkü sonrasında heceyi bir nevi ezberliyor ve gördüğü an na deyiveriyor hemen...bunu bu hafta açıkça gördüm geçen hafta n a diyen öğrencimden 2 tanesi şimdi bu heceyi gördüğü an n a demiyor na diyor emen...yani böyle yapmak daha doğru...hece üzerinde yoğunlaşıp bu hecelerin olduğu kelime ve cümlelere yer vermek en mantıklısı....cümleler kısa olsun mümkünse komik olsun bazıları...mesela ben k sesinde bugün birkaç komik kelime yazdım kello kelle gibi çok hoşlarına gitti ve pür dikkat izlediler nasıl yazılmış içinde ne var ne yok diye..yarında bunlarla ilgili cümleler oluşturup okumalar ve biraz da dikte yapıcam...pazartesi de yine bir tekrar okuma ve dikte ile ı sesine geçicem...
merhaba hocalarım.seminerler başladı bzim günde 12 saat dışardayım eve nasıl atıyorum kendimi bilmiyorum
çocuklarla bugün y sesni bitirdik.yarın d vereceğim.ben de sorun şu son 1 haftadır farkettim bugün dikte yaptım açığa çıktı.
mesela ben öğrenciye kkk eee yada yooo llll ne olur diyorum 20 öğrenci dışnda ke yoll diyor.ama çocuğa dikte yaparken yolla yada kemal yaz diyorum hecelere bastıra bastıra söylüyorum yazamıyor .bu çocuk anlamış mı anlamamış mı şimdi.mesela bi öğrenci okurken cümleyi okuyor hece hece,ama dikte olarak söylediğimde çok zorlanıyor.5 öğrencim harferi tanımıyor.e'ye a t'ya l diyormevcut 55 seviye grupları yaptım bende yoksa kim bilyor kim bilmiyor göremiyorum.
birde onluk birlik verdim bugün resmen öldürdüler beni....
bu hafta 2 ses verdim... 3 ses verecektim ama okumaları sanki eskiye göre daha kötü... benim öğrencilerin ilk günlerdeki heveslri gitmiş sankii fazlamı sıktım neeeeeee.... tahtada okuma yaptığımızda bir kaç öğrencim sürekli başka şeylerle uğraşıyorlar... dikkatleri çabuk dağılıyor... sizde de oluyormu acaba?
Planınız bir yıl içinse pirinç ekin, on yıl içinse ağaç dikin, yüz yıl için ise İNSANLARI eğitin..
ben k sesindeyim yarın da bu sesle ilgili dikte ve okuma çalışmaları yapacağız..pazartsi de ı sesini vericem inşallah...şimdi geç mi kaldım diye düşünmüyorum çünkü çocukların seviyeleri bu...eğer iyi olsalardı zaten şimdiye harfler bitmek üzereydi...
benim durumumda veya yakın olan arkadaşlar için söylüyorum sınıfınızın seviyesine göre davranın...ağırdan almanız gerekiyorsa ağırdan alın..3.grup sesler 1.döenm sonuna kadar biterse bence mantık da birleştirme de okumada sorun olmayacaktır yani iyi öğrenci iyi olur kötü zaten kötü kalır...onlarla da 2.dönem uğraşıcaz artık...
daha öncede yazdığım gibi hece üzerinde yoğunlaşmak ve hergün en az 1saat dikte yapmak size sonrası için çok olumlu sonuçlar verecektir emin olunuz...bazı arkadaşlar sesleri n a sonra da na diye okuttuklarını söylediler ve bunun müfettişler tarafından yanlış uygulama olduğunu söylediklerini belirttiler...ben sene başından beri hatta 4yıldır bunu yapıyorum ve sorun olmadı...tek tek harf okuyp birleştirecek bu öğrenci tabii..ama dediğim gibi sonra otomatikleşiyor çünkü sonrasında heceyi bir nevi ezberliyor ve gördüğü an na deyiveriyor hemen...bunu bu hafta açıkça gördüm geçen hafta n a diyen öğrencimden 2 tanesi şimdi bu heceyi gördüğü an n a demiyor na diyor emen...yani böyle yapmak daha doğru...hece üzerinde yoğunlaşıp bu hecelerin olduğu kelime ve cümlelere yer vermek en mantıklısı....cümleler kısa olsun mümkünse komik olsun bazıları...mesela ben k sesinde bugün birkaç komik kelime yazdım kello kelle gibi çok hoşlarına gitti ve pür dikkat izlediler nasıl yazılmış içinde ne var ne yok diye..yarında bunlarla ilgili cümleler oluşturup okumalar ve biraz da dikte yapıcam...pazartesi de yine bir tekrar okuma ve dikte ile ı sesine geçicem...
herkese kolaylıklar diliyorum..
hocam bende k sesini dün verdim birleştirilmiş sınıf okutuyorum. bu dönem nereye kadar giderim bilmiyorum.. heceler çoğaldıkça zaman yetmiyor... hece öğretirken bende önce n sonre a yı veriyorum ve birlşetirip na diye okuyoruz.. hece verirken başka yöntemler kullanan varmı ? ben sene başında bir kaç öğretmen arkadaşıma sordum hepsi böyle yapıyor...klavuzdada aynen böyle değil mi? tşk...
Düzenleyen tbatikan - 24-Aralik-2009 Saat 21:01
Planınız bir yıl içinse pirinç ekin, on yıl içinse ağaç dikin, yüz yıl için ise İNSANLARI eğitin..
ben kılavuz kitaptaki gibi gidiyordum başlarda.önce kapalı hece an sonra ana sonra a yı silip na...ama vakit kaybı bence 3. grupta direk vermeye başladım.alan öğrenciler hep aynı zaten...
ya benim cumartesi ehlıyet sınavım var mardın de... ama hıc calısamıyorum cok yogunum ya.okul ew resım kursu cocuklara etkınlık... yetısemıyorum umarım gecerım...zor mu oluyor acaba.sınava gıren arkadaslarım sorular nasıl oluyor yaaaa???aglamak ıstıyorum.....
Değerli hocam;
Ben yıllardır bu sınavlarda görev alan biriyim..
4 çeşit soru var ve biri gelecek..
Yani sorular ve cevaplar belli.
Hele sizin gibi OKUMUŞ insanlar biraz çalışsın kazanır..(ben İstanbul da A2 alırken inada binmişti iş,tüm sınavlar ve uygulamadan 100 almıştım) Tabii o zaman genç ve hırslı idim..
Dediğim gibi sürücü kursunun verdiği kitapçığa iyi çalışın..
Uygulama sınavına girerkende yine yardımcı olurum..
IYI GECELER ARKADASLAR.EHLIYET SINAVINA CALISIYORUM 2 GUN KALA AZIMLE.SIK GIREMIYORUM FORUMA.YAZILANLARI DA TAM OKUYAMIYORUM AMA BANA YAZILANLARA SINAVDAN SONRA CEWAP VERECEGIM INSALLAH.KUSURA BAKMAYIN.DUA EDIN DE GECEYIM YA ...
1.SINIF PROJE VE PERFORMANS DEGERLENDIRME OLCEGI OLAN VARSA GONDEREBILIR MI ACABA RICA ETSEM??
Bazı tarifler zor yapılır. Gece başını yastığa koyduğunda kavga içinde olan iki tip insan vardır.birincisi kalbinden gelen Rüzgarların sarhoşluğuyla, dertlenecek dertler bulur da kavga eder. Rüyaları aydınlıktır... İkincisi, beyninin derinliklerini sorgular ve sorgulanır, kaçar ve kovalanır ve dahi kendisi Derttir ve ka...vga eder. Kabusları vardır... Birincisi gönül adamıdır. İkincisi günün adamıdır.
Herkese huzur dolu geceler diliyorum!
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Bugün çok torucuydu.Dr. da kronik Tonsilit teşhisi koydu ,değil konuşmak yutkunmak bile dehşet bir acı veriyo.Veliler desen ,ne yapsam fayda etmedi.Ya hadi sen bunlarıda atlatırsın dedim,eve zor attım kendimi.Ama inanıyorumki,yarın bugünden daha güzel olacak ve öğrencilerim pzt. beni şaşırtacak.Bu arada dah ben dddd sesindeyim .haftaya ancak ööö verip, bol tekrar yaptıracam.Herkese kolay gelsin selamlar!
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma