Görüyorum ki u sesini bitiren arkadaşlarımız bile var,arkadaşlar içinizde en geride benim galiba, ben daha yeni geçtim i sesine ama olsun yinede moral bozmak yok.Benim bebelerdede yazma sorunları var bol dikte ile onuda aşıcaz işallah.Hepimize kolay gelsin, Allah sabır versin.
Harun Kardeş;
Senin okulda i sesine gelmen bile bir başarı.. Mart ayına kadar(en geç nisan) okumaya geçirme vaktiniz var sizin köy ortamında. (Yanlış anlaşılmasın,çok zor bir köy.!)Eğer veli desteği birazcık olsa Karnelere kadar okur yarısı..
Selamlar Kolay Gelsin..
ÇOCUKLARDA BAŞARI İÇİN ÜÇ ÖNEMLİ ETKEN VARDIR.. VELİ,VELİ,VELİ..!!
[QUOTE=harunongel]Görüyorum ki u sesini bitiren arkadaşlarımız bile var,arkadaşlar içinizde en geride benim galiba, ben daha yeni geçtim i sesine ama olsun yinede moral bozmak yok.Benim bebelerdede yazma sorunları var bol dikte ile onuda aşıcaz işallah.Hepimize kolay gelsin, Allah sabır versin.
harun hocam ben de i sesini bitirdim aslında ama 3 öğrencim yoktu sanırım bır tekrar yapmam lgerekecek.salı ya n sesıne gecerım ınsallah ben de batmanın bı ılcesının koyundeyım 12 ogrencım var.aynen benım deen buyuk sorunum dıkte...
valla arkadaşlar şu şehir ayrımı pek yanlış çünkü ben fethiye nin seki diye bir yaylasında çalışıyorum.Ama inanın burdaki seviye daha önce çalıştığım kilis, bingöl,kırklareli,mardin den daha düşük ve veli desteği daha az.Ben daha i sesi ile ilgili çalışmalara devem edecem çarş. ya kadar ondan sonra n sesine geçecem.Herkese selmlar ,kolaylıklar
Mutluluk paylaştıkça artar,hüzün ve acı paylaştıkça azalır...
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
valla arkadaşlar şu şehir ayrımı pek yanlış çünkü ben fethiye nin seki diye bir yaylasında çalışıyorum.Ama inanın burdaki seviye daha önce çalıştığım kilis, bingöl,kırklareli,mardin den daha düşük ve veli desteği daha az.Ben daha i sesi ile ilgili çalışmalara devem edecem çarş. ya kadar ondan sonra n sesine geçecem.Herkese selmlar ,kolaylıklar
Mutluluk paylaştıkça artar,hüzün ve acı paylaştıkça azalır...
Benim baldızımında adı SÜHEYLA
Değerli hocam;
İnanın fark eder.. Yani en azından türkçe konuşuyorlar.
İlgi konusuna gelince,bayanlar şanslı bu konuda.
Topla bir cumartesi anneleri,olmadı ablaları,hala,teyze,yenge..Mutlaka birini bul.. Çağırın okula,yakın ateşleri..Birlikte güzel bir kömbe(kömbe;böreğin saçta,altına ve üstüne ateş yakılarak ,narrrrr gibi kızartılarak yapılanı)
üstüne yayık ayran.. Veya bir kısır(sarmaiçi diyede bilinir..)yanına boll turşu..Üstüne çay.. Veya güzel bir sıkma.. (sıkma; bakınız TDK sözlük)
Ondan sonra bir sohbet..İnanın fark eder..
Erkekler ne yapsın.. Bir arkadaş kahveye gitmiş velilerle tanışmaya..Tüm parasını kumarda kaybetmiş..!!
(adama kumarı zor bıraktırdık 2 yılda..)
Şaka bir yana veli ile diyalog çokkk önemli.
Bende İNORM bitti şükür .Geçen hafta yeni harf vermedim.Bolllll dikte,bollll tekrar.. Az az..Bildiklei kelimelerden.Bazılarına süper metinler hazırladım.
Yolladığınız çalışmalardanda faydalandım..
Yine söylüyorum..Bir aksilik olmadıkça HEPSİ OKUMAYA GEÇER....
Not;Bir keresinde 5 sene üst üste 1.sınıf okuttum.Yine de korkuyordum ya okuyamazlarsa diye..
(Bu fıkrayı 23 nisan'da oyun olarak oynadık.Çok hoş tavsiye ederim)
ALKOL KONTROLÜ
Trafik memurları bir gün, trafik kontrolü yapıyorlarmış. Karşıdan gelen Temel ile Fadime'yi gören komiser hemen arabayı durdurmuş. İkisini de emniyet kemeri takılmış görünce, - Ya beyefendi bu gün yaptığımız kontrolde tek emniyet kemerini takan çift sizsiniz, bu yüzden size 500 milyon ödül veriyoruz der.
"Ama merak ettik bu parayla ne yapacaksınız.??
Temel sevinçle - "Ne yapacağım hemen gidip kendime bir ehliyet alacağum der. Komiser şaşkın şaşkın. - "Ne ehliyetiniz yok mu der,
Fadime olayı toparlamak için,
--Kusura bakmayın memur bey Temel içince ne dediğini bilmez'' der. Komiser daha da şaşkınlıkla - "Ne bir de içkili misiniz diye haykırır.
Arkadan yaşlı adam öne atılır ve - "Ben demiş idum çalıntı arabayla yola çıkmayalum başumuza bi iş gelir diye.
Komiser neye uğradığını şaşırmışken, bagajdan atlayan İdriste koşa koşa gelerek -"Ne oldi geçtuk mi sınırı uşaklar..!!"der.
OF ' lu Cansız Hoca'nın bulunduğu bir yerde kimlerin cennete gireceği konusu tartışılıyormuş. Mollalardan biri Cansız Hocaya: -Hocam, Edison bütün dünyayı aydınlatan buluşu gerçekleştirdi ama yine cehenneme gidecek. -Sen Edison'un cehenneme gideceğini nereden biliyorsun? -O bizim Peygambere inanmadı. Onun için cennete giremez.
Bunun üzerine Cansız Hoca şu açıklamayı yapma gereğini duyar: Bakara suresinin 62. ayetinde Allah "Şüphesiz iman edenlerle, Yahudiler, Hıristiyanlar ve sabilerden kimler Allah'a ve ahiret gününe inanıp salih ameller işlerlerse onların ecirleri Allah katındadrr. Onlara korku yoktur ve üzülmeyeceklerdir de." Bu ayette Allah insanlardan Allah'a ve ahiret gününe inanıp hayırlı işler yapmaları şartını getiriyor. Aynı ayet Maide suresinin 69. ayetinde tekrar edilmektedir. Sonra büyük âlimlerin ekseriyeti iman sahibi oldukları bilinen bir husustur. Ayrıca Edison'un son nefesinde nasıl gittiğini ne biliyorsun? gibi izahlarla onu ikna etmeye çalışmış. Ancak adam ikna olmamış ve illa cehenneme gidecek diye ısrar edince, Cansız Hoca sinirlenir ve ona şu cevabı verir: -Allah, senin gibi beş milyon eş.eği cennete koyacağına bir Edison'u koysun daha kârlıdır.
hatice hocam batmanın neresi ben de gecen sene batman gercüş kayapınardaydım...
deep dark hocam bende gercusun bı koyundeyım ama okulumuz sızınkı kadar guzel degıl gercı okulunuzu sahsen gormedım ama ıyı oldugunu duyuyordum.sız suan nerdesınız
Atatürkçülük konularını neye göre işliyorsunuz metin hocam
herkese merhabalar ögretmen arkadaslarım ben kayseri yahyalı ilçesine baglı bir dag koyundeyim 1.sınıflarda ilk deneyimim ve halan t sesindeyim yazılarda problemimiz var ve diktede de aynı sekilde acaba cok mu gerideyim lutfen bu konuda beni aydınlatırsanız cok sevinirim herkese iyi calısmalar..........................................mesajlarınızı esirgemeyin lutfen
biliyorum onemli olan cocukların durumu ona gore hareket etmemiz ama sizin yorumlarınızı gordukce paniklemeye basladım(koyde anaokulumuz yok ve sıfırdan baslıyoruz yazma calısmalarına)
hocam bende daha t sesindeyim..insallah yarın i ye gecicem artık:) aslına bakarsanız cok rahattım geride kaldıgımı düşünmüyodum ama artık biraz hızlanmanın vakti geldi...cocuklar da kavradılar zaten olayı...
Arkadaşlar çalıştığımız iller eğitimde çok farklılılar dooğurur ama yanlış anlaşılmasın bu karışılaştırma değil...Mesela ben adanada görev yapıyorum ama Adanayla hiç alakası yok, ekmeklerimiz kayserinin ilçesi yahyalıdan geliyo varın hesap edin,Torosların tepesi dolayısı ile imkanlar ve şartlar çok zor.Geride olmam hiçte anormal değil burda ve veliden geçtim burda, okulda olan abileri ablaları işe kattım.
Arkadaşlar çalıştığımız iller eğitimde çok farklılılar dooğurur ama yanlış anlaşılmasın bu karışılaştırma değil...Mesela ben adanada görev yapıyorum ama Adanayla hiç alakası yok, ekmeklerimiz kayserinin ilçesi yahyalıdan geliyo varın hesap edin,Torosların tepesi dolayısı ile imkanlar ve şartlar çok zor.Geride olmam hiçte anormal değil burda ve veliden geçtim burda, okulda olan abileri ablaları işe kattım.
harun hocam bende abı ablalardan yardımm ıstedım ama baktımkı bı sure sonra abı abla odew yapıyor oldu.bılmiyorum sonumuz ne olacak.ben i yı verdım ama 3 gelmeyen ogrencım vardı oyuzden yarın tekrar yapmam lazım sanırım .salıya n sesıne gecerım insallah .ama dıktede cok zorlanıyorlar...sız nasıl yapıyorsunuz .mat hayat yapıyormusunuz ben elımden geldıgınce ypamaya calısıyorum .kolay gelsın..
Arkadaşlarlar ben Antalyanın kaş ilçesinin bir köyündeyim ama ona kalırsa buradada veliler ilgisiz,eğitim umurlarında bile değil(para bol çünkü)ama ne olursa olsun önemli olan öğretmenin velilerle ilişkisi.Ben veli ziyareti yapıyorum ve çok etkili oldu inanın başta verdiğim hiç bi ödev yapılmazken bi süre sonra yapılmaya başlandı.Ve üsttede söylemiştim.Öğrencilerim mantığı kavradı.Biraz velileri sıkıştırın bence.Metin öğretmenim doğru söylüyo.
Hatice hocam ben yarın i sesine başlayacağım.Hayat bilgisi konuları kolay çabuk ilerlenir,matematiktede bebelere 5 rakamını verdim hepsi iyi matematikte ama benim için öncelikli yazma. okuma yapan sayısı sınıfın yarısından fazla ama yazıda okdar çok değil sayı onun için bol bol dikte yapmayı düşünüyorum.
bende aynı fikirdeyim ;öncelikli olan okuma yazma.bende çok fazla işlemedim hayat.b. vs.çocukları belirli bir seviyeye getireyim arayı çabuk kapatırım diye düşünüyorum.ama belkide yanılıyorumdur!!!!!!!!!!!!
Atatürkçülük konularını neye göre işliyorsunuz metin hocam
listeden secılenler
Ders Dışı Etkinlik Dosyası
ünite ç alışma Dosyası
Öğrenci Kişisel Robşayanı
Meslek Çalışmalar Dosyası
Derslerinizde mutlaka Atatürkçülük konularına (beden-resim-müzik dahil) yer verin.
metin hocam pek düzenleyemedım ,ama gecen de sıze soylemıstım anlamadıgım bazı seyler vardı lıstenızde.ıste bunlardı. saygılar...
Değerli hocam,Atatürkçülük konuları Kılavuz Kitaplarda var.Oradan istediğinizi seçin.
*Atatürk'ün Hayatını anlatan kitapları dinlemekten zevk alır
*Atatürk ile ilgili müziklere katılır
*Atatürk resminin ve Gençliğe Hitabe ile İstiklal marşımızın sınıfa neden asıldığını bilir...
Bu gibi örnekler Öğretmen KLAVUZ KİTABINDA ÇOK .. Bunları verdikçe karşılarına(kitapta)tarih atın.Böylece sınıf defterinden bulursunuz..
Çocuklara Klasör aldırıp içine 4-5 tane dosya koydurun.Birine *resim,birine yazı,birine verdiğiniz çalışmaları yada sınıfta yaptığınız boyama gibi örnekleri koyablirsiniz..
MESLEKİ ÇALIŞMALAR İSE:VELİ TOPLANTISI,ZÜMRELER ,ÇEVRE İNCELEMESİ VS.
Toplum Hizmeti;
Örnek PLAN;
SİNAN UZUN İLKÖĞRETİM OKULU TOPLUM HİZMETİ 2009-2010 ÖĞRETİM YILI ÇALIŞMA TAKVİMİ
AY
DERS SAATİ
YAPILACAK ÇALIŞMALAR
ŞUBAT
40 dak.
Okul ve çevresini güzelleştirme çalışması.
Okul ve çevresinin temizlenmesi. Sivil savunma ile ilgili kulübün öğrencileri bilgilendirmesi .
ŞUBAT
40 dak.
Evimizde kullanılmayan ilaçların ihtiyaç sahipleri için toplanarak okula teslim edilmesi. Kullanılmış pillerin ve kağıtların çöpe değil, dönüşüm kutularına atılması gerektiği. Bunların devletimiz ve bizim için öneminin öğrencilerle paylaşılması ve öğrenilen bilgilerin çevreleriyle paylaşılması.
MART
40 dak.
Yeşilay Haftası ile ilgiliolarak sınıfta yapılan sigara ve alkolün zararları ile ilgili etkinliklerin çevresindekilerle paylaşılması. Yeşilay kulübünün öğrencileri bilgilendirmesi.
MART
40 dak.
Orman Haftası sebebiyle çevre kulübünün öğrencileri bilinçlendirmesi. Ormanların yaşamımızdaki yeri ve önemi paylaşıldı.
MART
40 dak.
Bilim ve Teknoloji Haftası sebebiyle ilgili külüp üyelerinin öğrencileri bilgilendirmesi. Teknolojinin ve bilimin hayatımızdaki yeri ve önemi. Milli birlik ve berabirliğin simgesi Çanakkale Zaferi ile ilgili bilgi verilmesi.
NİSAN
40 dak.
Sağlık Haftası sebebiyle yaygın olan kuş gribi ,sağlıklı yaşam ve buna bağlı olarak sağlıklı beslenme hakkında öğrencilere bilgi verilmesi ve bu bilgileri çevresindekilerle paylaşması.
NİSAN
40 dak.
23 Nisan ile ilgili Şifa Mahallesi etrafında yürüyüş yapıldı. Halka milli bilinç aşılamak amacıyla. Çocuk Bayramı sebebiyle sınıf korosu ‘Atatürk Ölmedi’ adlı şarkıyı söylendi.
NİSAN
40 dak.
Dünya Kitap Günü ve Kütüphaneler Haftası sebebiyle kütüphane kulübünün öğrencilere bilgi vermesi kitapların önemi ve eski kitapların ihtiyaç sahipleri paylaştırılması.
MAYIS
40 dak.
Trafik ve İlkyardım Haftası sebebiyle ilgili külübün öğrencileri trafik kuralları ve ilkyardım konusunda bilinçlendirmesi ve öğrendiklerini çevreleriyle paylaşmaları.
MAYIS
40 dak.
Engelliler Haftası sebebiyle öğrencilerin bilinçlendirilmesi. Bizimde birer engelli adayı olduğumuzun farkına varmaları ve onlara bu şekilde davranmaları ve bunu çevreleriyle paylaşmaları belirtildi.
MAYIS
40 dak.
Müzeler Haftası ile ilgili bilgi verilmesi. Bunlarla ilgili etkinlik çalışmalarının sınıf panosunda yer alması. Tarihimize sahip çıkmamız gerektiğinin vurgulanması ve bunun çevremizdekilerle paylaşılması. Asıl vurgulanan ise ‘ Geçmişi olmayan toplumların geleceği zaten yoktur.’ sözüdür.
MAYIS
40 dak.
Hava Şehitleri Anma Günü ve 19 Mayıs sebebiyle bu konularla ilgili yazılar ve şiirler öğrencilerle paylaşıldı.
HAZİRAN
40 dak.
Çevre Koruma Haftası sebebiyle İlgili kulübün öğrencileri bilinçlendirmesi ve çevreleriyle paylaşılması. Okul ve çevresinin beraberce temizlenmesi.
HAZİRAN
40 dak.
Toplumda uyulması gereken kurallar ve bu kurallara uyması için öğrencileri ve çevrelerini bilinçlendirmek.
HAZİRAN
40 dak.
Bilinçli ve tasarruflu birer birey olmamız gerektiği, doğal kaynakların ihtiyaçlarımız doğrultusunda kullanılması gerektiği paylaşıldı. Alışverişlerde alınan fişlerin nedenleri anlatıldı. Verilen vergilerin sebepleri ve bunların kullanıldığı yerler nereler olduğu anlatıldı. Öğrencilerin bu bilgileri çevreleriyle paylaşmaları istendi.
EBRU ÇETİNER TAHSİN CAĞCAĞ
2 / K Sınıf Öğretmeni
Düzenleyen metinogretmen - 15-Kasim-2009 Saat 22:33
Arkadaşlar bende yarın o sesini vereceğim kısmet olursa..
kimse ileri mi gittim geri mi kaldım diye panik yapmasın bence.. daha öncede söylemiştim. eğitimde bireysel farklılıklar vardır.
Güzel ülkemin neresinde olursanız olun, köy yerlerinde eğitime veli katkısı, şehirlere oranlar neredeyse yok.. ama bazen merkezde çalışan arkadaşlarımdan, velilerle ilgili duyduklarım karşısında, benim velilier iyiki karışmıyor diyesim geliyor...
sonuçta metin hocamın dediği gibi vakti zamanı geldiğinde okuyacaklar. strese gerek yok...
siz nasıl yapıyorsunuz bilmiyorum ama ben şahsen p.tesileri hep tekrar,okuma va yazma ile geçiriyorum.çünkü bazıları haftasonları pek çalışmıyorlar,buda yeni harfe geçerken sıkıntı oluşturuyor.cuma günleride pek kafaları almıyo zaten.geriyede 3 günüm kalıyo ses vermek için.ama sanırım biraz hızlansam fena olmayacak.zira en son "rrr"harfini verdim.önümüzdeki hafta ikinci gurubu bitirip birde şöyle güzel bir tekrar yapayım diye düşünüyorum..
Atatürkçülük konularını neye göre işliyorsunuz metin hocam
listeden secılenler
Ders Dışı Etkinlik Dosyası
ünite ç alışma Dosyası
Öğrenci Kişisel Robşayanı
Meslek Çalışmalar Dosyası
Derslerinizde mutlaka Atatürkçülük konularına (beden-resim-müzik dahil) yer verin.
metin hocam pek düzenleyemedım ,ama gecen de sıze soylemıstım anlamadıgım bazı seyler vardı lıstenızde.ıste bunlardı. saygılar...
Değerli hocam,Atatürkçülük konuları Kılavuz Kitaplarda var.Oradan istediğinizi seçin.
*Atatürk'ün Hayatını anlatan kitapları dinlemekten zevk alır
*Atatürk ile ilgili müziklere katılır
*Atatürk resminin ve Gençliğe Hitabe ile İstiklal marşımızın sınıfa neden asıldığını bilir...
Bu gibi örnekler Öğretmen KLAVUZ KİTABINDA ÇOK .. Bunları verdikçe karşılarına(kitapta)tarih atın.Böylece sınıf defterinden bulursunuz..
Çocuklara Klasör aldırıp içine 4-5 tane dosya koydurun.Birine *resim,birine yazı,birine verdiğiniz çalışmaları yada sınıfta yaptığınız boyama gibi örnekleri koyablirsiniz..
MESLEKİ ÇALIŞMALAR İSE:VELİ TOPLANTISI,ZÜMRELER ,ÇEVRE İNCELEMESİ VS.
Toplum Hizmeti;
Örnek PLAN;
SİNAN UZUN İLKÖĞRETİM OKULU TOPLUM HİZMETİ 2009-2010 ÖĞRETİM YILI ÇALIŞMA TAKVİMİ
AY
DERS SAATİ
YAPILACAK ÇALIŞMALAR
ŞUBAT
40 dak.
Okul ve çevresini güzelleştirme çalışması.
Okul ve çevresinin temizlenmesi. Sivil savunma ile ilgili kulübün öğrencileri bilgilendirmesi .
ŞUBAT
40 dak.
Evimizde kullanılmayan ilaçların ihtiyaç sahipleri için toplanarak okula teslim edilmesi. Kullanılmış pillerin ve kağıtların çöpe değil, dönüşüm kutularına atılması gerektiği. Bunların devletimiz ve bizim için öneminin öğrencilerle paylaşılması ve öğrenilen bilgilerin çevreleriyle paylaşılması.
MART
40 dak.
Yeşilay Haftası ile ilgiliolarak sınıfta yapılan sigara ve alkolün zararları ile ilgili etkinliklerin çevresindekilerle paylaşılması. Yeşilay kulübünün öğrencileri bilgilendirmesi.
MART
40 dak.
Orman Haftası sebebiyle çevre kulübünün öğrencileri bilinçlendirmesi. Ormanların yaşamımızdaki yeri ve önemi paylaşıldı.
MART
40 dak.
Bilim ve Teknoloji Haftası sebebiyle ilgili külüp üyelerinin öğrencileri bilgilendirmesi. Teknolojinin ve bilimin hayatımızdaki yeri ve önemi. Milli birlik ve berabirliğin simgesi Çanakkale Zaferi ile ilgili bilgi verilmesi.
NİSAN
40 dak.
Sağlık Haftası sebebiyle yaygın olan kuş gribi ,sağlıklı yaşam ve buna bağlı olarak sağlıklı beslenme hakkında öğrencilere bilgi verilmesi ve bu bilgileri çevresindekilerle paylaşması.
NİSAN
40 dak.
23 Nisan ile ilgili Şifa Mahallesi etrafında yürüyüş yapıldı. Halka milli bilinç aşılamak amacıyla. Çocuk Bayramı sebebiyle sınıf korosu ‘Atatürk Ölmedi’ adlı şarkıyı söylendi.
NİSAN
40 dak.
Dünya Kitap Günü ve Kütüphaneler Haftası sebebiyle kütüphane kulübünün öğrencilere bilgi vermesi kitapların önemi ve eski kitapların ihtiyaç sahipleri paylaştırılması.
MAYIS
40 dak.
Trafik ve İlkyardım Haftası sebebiyle ilgili külübün öğrencileri trafik kuralları ve ilkyardım konusunda bilinçlendirmesi ve öğrendiklerini çevreleriyle paylaşmaları.
MAYIS
40 dak.
Engelliler Haftası sebebiyle öğrencilerin bilinçlendirilmesi. Bizimde birer engelli adayı olduğumuzun farkına varmaları ve onlara bu şekilde davranmaları ve bunu çevreleriyle paylaşmaları belirtildi.
MAYIS
40 dak.
Müzeler Haftası ile ilgili bilgi verilmesi. Bunlarla ilgili etkinlik çalışmalarının sınıf panosunda yer alması. Tarihimize sahip çıkmamız gerektiğinin vurgulanması ve bunun çevremizdekilerle paylaşılması. Asıl vurgulanan ise ‘ Geçmişi olmayan toplumların geleceği zaten yoktur.’ sözüdür.
MAYIS
40 dak.
Hava Şehitleri Anma Günü ve 19 Mayıs sebebiyle bu konularla ilgili yazılar ve şiirler öğrencilerle paylaşıldı.
HAZİRAN
40 dak.
Çevre Koruma Haftası sebebiyle İlgili kulübün öğrencileri bilinçlendirmesi ve çevreleriyle paylaşılması. Okul ve çevresinin beraberce temizlenmesi.
HAZİRAN
40 dak.
Toplumda uyulması gereken kurallar ve bu kurallara uyması için öğrencileri ve çevrelerini bilinçlendirmek.
HAZİRAN
40 dak.
Bilinçli ve tasarruflu birer birey olmamız gerektiği, doğal kaynakların ihtiyaçlarımız doğrultusunda kullanılması gerektiği paylaşıldı. Alışverişlerde alınan fişlerin nedenleri anlatıldı. Verilen vergilerin sebepleri ve bunların kullanıldığı yerler nereler olduğu anlatıldı. Öğrencilerin bu bilgileri çevreleriyle paylaşmaları istendi.
EBRU ÇETİNER TAHSİN CAĞCAĞ
2 / K Sınıf Öğretmeni
tesekkurler ıyı geceler ...siz de olmasanız hocam..sagolun varolun..
ÖNCELİKLE YANIT YAZMAK İÇİN GECİKTİM. YENİ ZAMAN AYIRABİLDİM.ÖZÜR DİLRİM.
ÖĞRENCİ SAYIM 23 DEMİŞTİM ÇOK AZLAR BANA GÖRE. TAHTADA VEYA DEFTERDE BOLCA DİKTE YAPTIRDIM. YAZMANIN OKUMAYA GÖRE DAHA KARMAŞIK VE ZOR OLDUĞUNU BİLİYORUM. SİTEDE ÇOK KEZ YAZMIŞTIM. "TOMBALA OYUNU"NU SAKIN KÜÇÜMSEMEYİN. ( ELDE EDİLEN HECE VE SÖZCÜKLERİ KÜÇÜK KAĞITLARA YAZIP TORBAYA ATIYORSUN, OYUNLAŞTIRARAK ÖĞRENCİLERE SIRA İLE ÇEKTİRİYORSUN. ÇEKTİĞİ KAĞIDI ARKADAŞLARINA OKUYOR. ÖĞRENCİ TAHTAYA YAZARKEN ,ARKADAŞLARI DA DEFTERLERİNE YAZIYORLAR.)
HER GÜNÜN SONUDA OYNUYORUZ. ZAMAN KALMASA BİLE ÖĞRETMENİM TOMBALA DİYE TUTTURUYORLAR.
DEFTERLERİNE RENKLİ STİKER LER YAPIŞRIYORUM.( BAZEN YANAKLARINA)
YILDIZ ATIYORUM. DOĞRU YAZMA ORANINA GÖRE 1-2-3 TANE.
KESİNLİKLE BIKTIRCAK ŞEKİLDE SAYFALAR DOLUSU YAZMA ÖDEVİ VERMİYORUM . AZ AMA TEMİZ OLSUN DİYORUM.
SETİMİZDEKİ YAZMA ÇALIŞMALARI DA ETKİLİ OLDU HERHALDE.
ÇOK FAZLA KELİME OLUŞTURMUYORUM TEMEL KELİMELERLE GİTMEYE ÇALIŞIYORUM. ZAMAN İÇİNDE VERİLMEYEN SÖZCÜKLERİ DE KAVRIYORLAR. FAZLA KELİME KAFA KARIŞTIRIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.KLAVUZ KİTABI TAKİP ETMEYE ÇALIŞIYORUM.
arkadaslar sunu çok merak ediyorum çocuklara egik yazıyı ogretiyoruz yazıyorlar ve okuyorlar ve göstermiş oldugun sesi yada heceyi kitaplardan bulduruyorum ses ve heceleri tanısınlar diye ama sizce bu yeterlimidir kitaplardan okuma yapabilmek için???????????????????????????????????????bana pek inandırıcı gelmiyo da
HOCAM BEN SİNAN HOCAMIM HAZIRLAMIŞ OLDUĞU PANO İÇİN HARFLERİ ASIYORUM GÖSTERİYORUM. ZAMAN İÇNDE OKUMA METNİ VERİRKEN HEM EĞİK HEM DE DÜZ YAZI ŞEKLİNDE VERMEYİ DÜŞÜNÜYORUM. HEPİMİZE KOLAY GELSİN...
çok tesekkur ederim hocam.hocam birde sinan hocanın yapmıs oldugu panonun linkini de bana verirseniz çok memnun olurum internete girişimiz biraz sorun olyo da köyde
hüzünlü bir pzt. 5 öğrenci dışında ödev yapan yok,2 öğr. hala sadece sınıfta oturuyo,yarısı sesleri karıştırıyor,ben korkmaya başladım nerede hata yapıyorum yaa?Valla öğretmenler odasında fikir almaya çalışıyorum ama herkes başına gelmeyeceğini düşünüp abartmayın hocam diyorlar.Yaa ben sadece çabalarımın karşılığını göreyim,çocuklarım okusun istiyorum...Herkese güzel ve başarılı bir hafta diliyorum!
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
sbizimbeycur hocam eminim hata yapmıyorsunuz.. ama biraz paniklemiş gibi gördüm sizi.. öncelikle rahat olun.. öğrencilerin ödevi konusunda aile ile mutlaka görüşün.. gelmiyorlarsa okul müdürün den yardım iste.. telefon yada yazı ile.. mutlaka gelsinler... aileyi katarsan eminim emeğinin karşılığını alacaksın..
.. biyorsunuz eğitim sadece öğretmenin yapması gereken bir iş değildir.
sbizimbeycur hocam geçen cuma günkü halimdesiniz galiba siz allahım ben okutamıycam mı ? nerde hata yaptım? herkes doğru 1 tek ben mi yanlışım? ağlamak istiyorummmmmm diye 1 ruh halim vardı ,bugün inanılmaz sakin gittim okula ama cumartesi arkadaşlarımla buluştum ,pazar günü folklor kursuna gittim ,oğluma kitap aldık ,onları okuduk beraber ,gerçekten rahatlamıştım yani,neyse bugün tekrar yaptım ,o sesini verdim,kara bulutlar dağıldı,bebeler anladı,ot,on,ol,olta,Onat hepsini yazdılar,mutluluktan hepsine isim verdim sürmeli gözlüm ,badem gözlüm,karabiberim tiplerine ,huylarına gidecek sevimli isimler ,bayıldılar ,teneffüste okulu 1 türlü sevmeyen öğrencim bağırarak okul çokkk güzellll diyodu,onun ismi de maskot tu,bu çocuklar gerçekten çok sevilerek öğreniyolar,sinir harbiyle ,panikle ders yapınca saniyesinde geriliyo bebeler ve kitliyolar kendilerini yani hocam sizdeki kara bulutlar da dağılacak yarın güzel şeyler yazıcaksınız sevgilerrrr
Sabah erkenden dişçiye gittim.. Oysa 3 yaşındaki oğlum ile yatakta sarılıp uyumak ne güzeldi..(Allah herkese hayırlı bir eş ve sağlıklı,hayırlı çocuklar nasip etsin..)
Okulda velilerim süpriz yapmış.Tüm perdeler dikilmiş,(Yan sınıfta işe yaramayan 2 devvv perdeden 8 perde çıkardık.)Artan 2 perde masaya ve dolaba örtü olmuş,sobam kurulmuş.. Velilerim çok iyi.
(bir tanesi yine mandalin sıkıp yollamış..İçinede sevdiğimi biliyor,pekmez koymuş..)
Çocuklara aşı için kağıt yollamıştık.Galiba 1 kişi hariç tüm okul aşı istemiyor..Eşim merkez okulda.Onunda okulunda 1 kişi hariç aşı istememiş..Acaba aşıdan mı korkuyorlar, yan etkisinden mi.!!
Milli eğitim okullara hazırlamış olduğu hızlandırılmış eğitim ile ilgili yazı geldi.Bakarsınız 15-20 güne kadar tatil olur.45 gün sömestr tatiline hazır olun.
selamlar ne tatılı yaaa.e cocuklar ne olacak ben daha yarın n sesını verıcem.bazı ogrencılerım kapalı heceyı okuyor ama acık heceyı yapamıyorlar.ne yapmalıyım.metın hocam sızın ogrencılerınınz nasıl.hıc bahsetmıyorsunuz.umarım hersey yolundadır.basarılar herkese...
ya Allah korusun böyle uzun bir tatil kabus gibi:((( kış günü köyde napıcaz boş boş bi yandan da dersler gidiyo şimdi bile zorlanıyorum sesleri yetiştirmekte...hani keşke çözüm olsa domuz giribine...bu cocuklar okula gelmeyince hiç mi dısarı cıkmıycaklar sanki virüs sadece okullarda degil ki...velilerin aşı yaptırmama olayına gelince çokta haksız bulmuyorum...kafamdaki soru şiaretlerini gidermek için daha a önce ankarada bir hastanenin başhekimini aradım(tanıdık olur) aşı hakkında ne düşünüyo diye...o bile emin degil düşünün...bekleyelim biraz daha diyo yan etkileri orataya cıksın öyle karar vericem diyo
bu arada bugun şöyle bir etkinlik yaptım..sizlerden cok gerideyim biliyorum bugun Talat atlet alet verdim...hepsi çorba oldu tabi ne versem okuyan öğrencim bile zorlandı.Talata sürekli alat dedi:))t birleşmeyince sadece birleşen kısmı okudu... bende kağıda büyük puntolarla cümleler yazdım. talat alet al talat atlet al gibi..bunları dagıtıım hepsine önce cümleleri okututum sonra kelime kelime kestirdim.tek tek okuttum.sonra işte bana alet gösterin talat gösterin gibi tek tek okuttum.sonra oyun oynadık..tüm kelime kağıtlarının arkasını cevirttirdim herkes sırayla çekti kağıtları şanslarına ne cıktıysa okumaya calıştılar( bir çeişt tombala gibi oldu ama daha çok eglendiler çünkü tombala monotonlaşmıştı artık bu degişik geldi)en sonunda da ben degişik cümleler söyledim. al talat atlet, alet al gibi kağıtları sıralayıp bu cümleyi oluşturmalarını istedim..ve 1 ders saati içinde talat atlet alet kelimeleri öğrenilmiş oldu:) ama canım cıktı desem yalan olmaz:S umutsuzluga bile kapılıyorum yavas yavas...
çok tesekkur ederim hocam.hocam birde sinan hocanın yapmıs oldugu panonun linkini de bana verirseniz çok memnun olurum internete girişimiz biraz sorun olyo da
MERHABA HOCAM
DAHA ÖNCE HİÇ DOSYA GÖNDERMEDİM. AMA SİTEMİZİN ANA SAYFASINDAN YARDIMCI MATERYAL BÖLÜMÜNDEN HARF AFİŞLERİNİ TIKLARSANIZ ULAŞABİLİRSİNİZ köyde
selamlar ne tatılı yaaa.e cocuklar ne olacak ben daha yarın n sesını verıcem.bazı ogrencılerım kapalı heceyı okuyor ama acık heceyı yapamıyorlar.ne yapmalıyım.metın hocam sızın ogrencılerınınz nasıl.hıc bahsetmıyorsunuz.umarım hersey yolundadır.basarılar herkese...
Şükür herşey yolunda.Ben birazda okuma yazmadan çok DAVRANIŞ eğitimine önem veriyorum.Bu gün okula gelen bir gurup öğretmen(özel eğitim için öğrenci avındalar maalesef)2.sınıf zannettiler yazılarına bakıp.
Bende de 7-8 kişilik bir gurup var beni yıpratan ama olsun..
yarınki etkinliklerimi ve veli toplantı davetiyemi hazırladım ve sabah şevkle okula gidicem inş iyi olur.herkese güzel günler diliyorum.
mutluluk paylaştıkça artar hüzün ve acı paylaştıkça azalır...
Hocam ben siteye VELİ TOPLANTISI için slayt yüklemiştim.Bir bakın ben çok faydalandım.Katılım iki izinli veli dışında tamdı.Bu arada TOPLANTIDA PARA İSTENMEYECEK diye not düşmüştüm..
Arkadaşlar Türkçe dersi için ATATÜRKÇÜLÜK KONULARI ve KAZANIMLARI burada.
SINIF
KONULAR VE KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
1. Sınıf
ATATÜRK’ÜN HAYATI
Konu:Doğum tarihi ve yeri
Ailesi ( anne, babası ve kız kardeşi)
Ölüm tarihi ve yeri
1. Atatürk’ün hayatına ilgi duyar.
Açıklama:Atatürk’ün hayatıyla ilgili anlatılan/okunan metin dikkatle dinlenerek anlatılır. Atatürk Köşesi’ndeki resimler içinden Atatürk’ün anne ve babasının resimleri gösterilir.
“ Atatürk’ün Hayatı” konusunun alt başlıklarına ait davranışları kazandırmak için seçilecek olan metin, Hayat Bilgisi Öğretim Programı 1. sınıfta aynı alt başlıklar için yazılmış olan davranışları da kapsayacaktır (Atatürkçülükle İlgili Konular, Ankara, 2000).
Konu: Atatürk’le ilgili anılar
2. Atatürk’le ilgili anıları dinlemekten zevk alır.
Açıklama: Atatürk’ün çocukluğuyla ilgili anlatılan bir anı dikkatle dinlenir ve anıda geçen olaylar anlatılır.
Konu: Atatürk’ün hayatı
3. Atatürk’ün ailesi ve çocukluğuyla ilgili görseller hakkında konuşur.
Konu: Atatürk’ün hayatı
4. Atatürk’ün ailesiyle ilgili fotoğraflardan hareketle, Atatürk’ün ailesiyle ilgili cümleler yazar.
Konu: Atatürk’ün hayatı
5. Atatürk’ün anne, baba ve kız kardeşini gösteren soy ağacını oluşturur.
ATATÜRK’ÜN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ
Konu: Atatürk’ün iyi kalpliliği
6. Atatürk’ün kişilik özelliklerini tanımaya ilgi duyar
Açıklama: Atatürk’ün iyi kalpliliği ile ilgili anlatılan/okunan metin dinlenir. Metinde Atatürk’ün iyi kalpli olduğunu gösteren olgu ya da olaylar açıklanır.
“Atatürk’’ün iyi kalpliliği” ile ilgili kazanım, Atatürk’ün çocuk sevgisini vurgulayan bir metinle gerçekleştirilecektir.
Konu: Atatürk’ün vatan ve millet sevgisi
7. Atatürk’ün kişilik özelliklerini tanımaya ilgi duyar.
Açıklama:Atatürk’ün vatan ve millet sevgisi ile ilgili anlatılan/ okunan metin dinlenir. Metinde Atatürk’ün vatan ve millet sevgisini gösteren olgu ya da olaylar açıklanır.
HAYAT BİLGİSİ ATATÜRKÇÜLÜK KONU VE KAZANIMLARI
SINIF
ATATÜRKÇÜLÜKLE İLGİLİ KONULAR VE AÇIKLAMALAR
TEMA
DERS KAZANIMLARI
1. Sınıf
1.Atatürk’ün kişilik özellikleri
Açıklama: Atatürk’ün vatan ve millet sevgisi vurgulanır. Yurdumuzun Atatürk'ün önderliğinde düşmanlardan kurtarıldığı belirtilir.
OKUL HEYECANIM
A.1.20. Atatürk resmi, Türk bayrağı, İstiklal Marşı ve Atatürk’ün Gençliğe Hitabesi’nin sınıfta bulunma nedenleri hakkında sorular sorar.
2. Atatürk’ün hayatıyla ilgili olaylar ve olgular
Açıklama: Atatürk’ün doğum yeri ve tarihi, anne ve babasının adı, ölüm yeri (İstanbul Dolmabahçe Sarayı) ve tarihi (10 Kasım), Atatürk'ün anıt mezarının nerede olduğu belirtilir.
A.1.21. Atatürk’ün hayatını öğrenmeye istekli olur.
3.Türk milletinin Atatürk'ün önderliğinde kavuştuğu hak ve hürriyetler
Açıklama: Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin Atatürk'ün önderliğinde kurulduğu örneklerle açıklanır. Türk milletinin Atatürk'ün önderliğinde birçok hak ve hürriyete kavuştuğu belirtilir.
A.1.22. Millî bayramları kutlamak amacıyla yapılan hazırlıklara ve kutlamalara coşkuyla katılır.
4. Dayanışmanın günlük hayatımızdaki önemi
Açıklama: Öğrencilerden, ailedeki ve komşular arasındaki dayanışmaya örnekler vermeleri istenir. Dayanışmanın aile ve toplum hayatında gerekli olduğu, temelinde sevgi olduğu ve dayanışmanın bizi kötülüklerden koruduğu belirtilir.
Kurtuluş Savaşı’nın Atatürk’ün önderliğinde Türk milletinin yardımlaşması ve dayanışması sayesinde kazanıldığı belirtilir.
BENİM EŞSİZ YUVAM
B.1.13. Ailedeki yardımlaşmayı ve görev dağılımını araştırır, dayanışmaya günlük hayattan örnekler gösterir.
5. Atatürk ile ilgili anılar
Açıklama: Öğrencilerden, Atatürk’ün “Kemal” adını almasıyla ilgili anıyı araştırmaları ve edindikleri bilgileri arkadaşlarıyla paylaşmaları istenir. Dinledikleri anıdan ne anladıkları üzerinde durulur.
ya sesler arttıkça benim korkum artıyor :(( i sesini verdim bugün.bi sürü kelime hece var kılavuz kitaba göre gitsem eksik geliyor.başka metinlerde çocujlar karşılaşırsa okuyamazlar sanki.ama diğer türlü hiç bitmez.
sizler i sesinden sonra hangi hece ve kelimeleri verdiniz hepsini bi yazar mısınız :((
ya sesler arttıkça benim korkum artıyor :(( i sesini verdim bugün.bi sürü kelime hece var kılavuz kitaba göre gitsem eksik geliyor.başka metinlerde çocujlar karşılaşırsa okuyamazlar sanki.ama diğer türlü hiç bitmez.
sizler i sesinden sonra hangi hece ve kelimeleri verdiniz hepsini bi yazar mısınız :((
Değerli hocam korkunuz normal.. Herkeste var biraz.. Geçmiş 5-6 sayfayı okursanız sorunuza cevap bulabilirsiniz.Çok fazla çalışma yüklendi..
selamlar
Düzenleyen metinogretmen - 17-Kasim-2009 Saat 10:56
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma