MERHABA ARKADAŞLAR
BEN DE BU HAFTA N SESİNİ VERDİM . BİR GÜN ÇOK İYİLER , BİR GÜN KÖTÜ. ÇOK HIZLI GİTMEK İSTEMİYORUM AMA BU GRİP SALGININDAN KORKTUĞUM İÇİN OKULLAR TATİL OLUR ENDİŞESİ DUYUYORUM - KAYSERİ GİBİ -
BEN PANİKLEYİNCE ÖĞRENCİLERE DE YANSIYOR. BUNU BİLDİĞİM HALDE ZAMAN ZAMAN KENDİME HAKİM OLAMIYORUM.
BU YÖNTEM DE DENEYİMLİ ARKADAŞLARA SORMAK İSTİYORUM. KLAVUZ KİTAPTAKİ SINIRLI HECE VE SÖZCÜKLER YETERLİ OLR MU ? YOKSA KAYNAKLARDA YER ALAN TÜM HECE VE SÖZCÜKLER İÇİN ZORLAMALI MIYIZ? ÖZELLİKLE METİN HOCAM YANIT VERİRSENİZ SEVİNİRİM. HERKESE KOLAY GELSİN::((
MERHABA ARKADAŞLAR
BEN DE BU HAFTA N SESİNİ VERDİM . BİR GÜN ÇOK İYİLER , BİR GÜN KÖTÜ. ÇOK HIZLI GİTMEK İSTEMİYORUM AMA BU GRİP SALGININDAN KORKTUĞUM İÇİN OKULLAR TATİL OLUR ENDİŞESİ DUYUYORUM - KAYSERİ GİBİ -
BEN PANİKLEYİNCE ÖĞRENCİLERE DE YANSIYOR. BUNU BİLDİĞİM HALDE ZAMAN ZAMAN KENDİME HAKİM OLAMIYORUM.
BU YÖNTEM DE DENEYİMLİ ARKADAŞLARA SORMAK İSTİYORUM. KLAVUZ KİTAPTAKİ SINIRLI HECE VE SÖZCÜKLER YETERLİ OLR MU ? YOKSA KAYNAKLARDA YER ALAN TÜM HECE VE SÖZCÜKLER İÇİN ZORLAMALI MIYIZ? ÖZELLİKLE METİN HOCAM YANIT VERİRSENİZ SEVİNİRİM. HERKESE KOLAY GELSİN::((
arkadaşlar zümrem gelmiş çocuklarım okuyor ddiye hava atıyor. ne zaman tam olarak okumayı söktü diyebileceğiz?şimdi müfettiş bana yüklenecek onunkiler sökmüş diye.
neyi sökecek hocam.takma kafayı bunlara.sökse sökse ilk iki grupla veya hangi harfe kadar gelmişse onları söker veya okur.1.dönemin hatta köydeysen ikinci dönemin ilk ayına kadar süren var.rahat ol.
ayrıca çocukların günü gününe tutmaz.öyle diyenleri çok gördük.sonradan afallayıp kaldılar.hem sen kendini başkasıyla bir tutma hocam.her öğrenci farklıdır..eminim senin öğrencilerinde azbir zaman sonra diğer sınıfları yakalar.panik yapma ve kendini yıpratma güzel hocam..
Grip tatilindeyiz. Bir hafta çok kötü oldu ama sağlık önemli tabiki. Zaten geçen hafta 11 kişi gelmeddi. Gelmeyenlerin sayısı6,8,11 derken hergün artmaya başlamıştı. Allahta çarşamba günü üç günlük çalışma vermiştim. Yarında velileri aryıp konuşup yönlendirmeyi düşünüyorum. En son i sesini verdim. Hece ve kelime çalışması yapmamıştık. Çünkü gelmeyenler t yi de bilmiyordu. Onlara t ver diğerleri ile atlat, talat, atlet çalıştık.. O devam edemeyenler tabiki geride kaldılar. Dönüş nasıl olacak bakalım.
geçmil olsun asyas hocam.. velilere ulaşabilirsen öğrencilere ne yapmaları gerektiği konusunda bilgilendirebilirisin belki.. en azından ulaşabildiklerine ödev versen tatil dönüşü senin için rezalet olmazdı... neyse hayırlısı olsun..
evet domuz gribi tehlike arz ediyor.. olayın eğitim yönü önemli ama şahsen ben önce sağlık diyorum.. aşı durumunda sana katılıyorum.. tam bir kaos..
yeri gelmişken sorayım aşı olmayı düşünen var mı?
talha bora hocam çok teşekkür ederim.malesef birkaç veliye ulaşabildim buda çok can sıkıcı oldu.kayseri genelinde vakalar çok artmıştı hatta sınıfımın nerdeyse yarısı hastaydı ama tatil olacağından 1 gün önce haberimiz olsaydı hiç değilse bolca ödev verirdik.
aşı olmayı pek düşünmüyorum ama 1.5 yaşında kızım var onun için çok endişeleniyorum gerekirse aşı olurum.bi doktor yakınım çocuklarına şimdiye kadar hiçbir aşı yaptırmadı doğal yolla bağışıklık kazansın diye ama domuz gribi aşısını yaptıracağını söylüyor.ilerleyen zamanda hiç evden çıkmayan bebeklere bile bulaşacağı duyumunu aldım çok endişeliyim.
met,n hocam son yaptığınız çalışmayı aldım.baktım gerçekten çok emek etmişsiniz.sizin hakkınızı nasıl öderim bilemiyorum.çok çok teşekkür ederim çalışmalarınız için.sizi gördükçe bu kadar çabama rağmen kendi çalışmalarımı küçümsüyorum...teklrar teşekkürler...
hatice hocam benim sınıfı bi görseniz her meyveden mutlaka var
kimi hem okuyup hem yazıyor, kimi okuyor ama yazamıyor, kimihiç l e diyebiliyor birleştiremiyor.kimi de hiç bişey yapmak istemiyor.
daha 8 tane öğrencim hiç okula gelmedi.
bugün bi öğrencim okula yeni geldi.erzurumun bi köyünden geliyomuş kız.maşaallah vallahi öğretmenini arayıp tebrik edeceğim.
ayrıca veilisi de çok ilgili.kendisi okuyamadığı için ukte kalmış içinde kızlarımı okutacağım diyor.çok üstüne düşüyor.adamın tahsili yok ama cümlelerini bi duysanız sanki üni,versite mezunu
bugün bi kere daha anladım ki veli çokkkk önemli.
neyse...nerde kalmıştık...ben bugün it ti iti hecelerini verdim sonra da elti kelimesini yazdım yaklaşık 10 kişi okuyabiliyor.yani yavaş yavaş mantığını kavramaya başladılar işin ...ama velilerim türkçe -okuma yazma bilmedikleri için evde uğraşan yok.dolayısıyla sınıfta ne yaparsam onunla kalıyor herşey.yazmada geriler biraz çocuklarım.eve ödev veriyorum velilerim okuma bilmedikleri için yardım edemiyorlar çocukta dolyısıyla bakarak yazıyor.
abla , abi, komşu kızı kim olursa yardım almalarını sağlamaya çalışıyorum ama işte benim kadar kimse önemsemiyor
inşaallah ilerde yani bir kaç haftaya kadar yazmanın mantığını da kavrayacaklar...
matematikten ben bugün 8'i verdim çokkkkkk mu gerideyim arakadaşlar...
hayat bilgisinden de gerideyim ama sebebi var.ilk ders idareciler çocuklar sıradayken konuşmayı uzatıyor da uzatıyor.zaten benim okulum çok kalabalık 1500 kadar öğrenci var. hiç bir yararı olmamasına rağmen genel konulardan bahsediyor işte sorunlardan falan.
bundan dolayı da hayat bilgisi dersmizi yoklamaydı falan derken 20 dk falan yapabiliyoruz.gerçi okul müdürümüzle konuşmayı düşünüyorum bu konu için...neyse kafanızı ağrıttım ama kaç gündür yazamıyordum dolmuşum baya...
arkadaşlar bir şey öğrenmek istiyorum ..matematikte sayıları öğretirken bir sayının diğerinden kaç fazla olduğunu öğretmek içinne yapıyorsunuz.benim öğrencilerim kavrayamıyorlar ben çok üzülüyorum.ben şöyle yapıyorum bunu kavratabilmek için:
iki tane daire çiziyorum (mesela 4 'ün 2 ' den kaç fazla olduğunu öğretmek için)
bir tanesine 2 yazıyorum.bu daireye iki varlık çiziyorum.
diğerinin altına da önce 4 yazıyorum ama içine iki tane varlık çiziyorum.sonra soruyorum ben ikinci dairedeki varlıkların 4 olmasını istiyorum .bu daireyi 4 e tamamlamak için kaç tane daha varlık çizmam gerek diye soruyorum 5-6 tanesi cevap veriyor.verdikleri cevap adedince varlığı ekliyorum.(farklı renkte bir tebeşirle ama).sonra yine soruyorum demek ki 4 , 2'den kaç fazlaymış diyorum renkli tebeşirle yeni çizdiğim varlıkları sayıp bulmalarını sağlıyorum.
ben şahsen 0-10 arası sayıları okutup yazdırmaktan başka hiçbirşey yapmadım ama artık yapmakta fayda var tabi.sizin yapmış olduğunuz çalışmada gayet güzel,bende haftaya bir uygulayım bakalım neler olacak.yavaş yavaş oturacağından eminim.
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen ritmik saymalarla ılgılı !.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen 10 a kadar sayıyorum.ben bunları kullanıyorum .umarım ısınıze yarar.cocuklarınızın okuyan ve yazan okudugunu anlayan cocuklar olması dılegıyle... basarılar...
teacher86 hocam.ben dogal sayılarla baslayan kılavuzu kullanıyorum.pekı bu kıtapta sayıdan kac fazla oldugu ıle ılgılı kazanım veyya etkınlık var mı.yoksa ben mı goremedım acaba.sız hangı kıtabı kullanıyosunuz.geometrı ıle mı baslayor yoksa rakamlarla mı?*cunku ben boyle bı etkınlık yaptırmıyorum. 0 9 rakamlarını verdım sımdılerde ıse nesne sayısı 10 dan az olan varlıkları sayar ve rakamla yazar kazanımını yaptırıyorum...
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen hüseyin ugurlu dan benım gulerek ve begenerek dınledıgım bır mahsuni sarkısı.hep calıs calıs bıraz muzıkkkk.umarım begenırsınız...
ya yıne bısey sormadan yapamıcam ben ı harfını verdım kelıme olarak ta sunları verdım cok mu ucmusum acaba.ogrencılerın kafası karıstı bıraz sankı.il ili li elli etli telli ali it iti ti til tatil atilla etti itti ...sizce nasıl?? hepsıne verdım bunlarıama.ne diyorsunuz??
arkadaşlar bir şey öğrenmek istiyorum ..matematikte sayıları öğretirken bir sayının diğerinden kaç fazla olduğunu öğretmek içinne yapıyorsunuz.benim öğrencilerim kavrayamıyorlar ben çok üzülüyorum.ben şöyle yapıyorum bunu kavratabilmek için:
iki tane daire çiziyorum (mesela 4 'ün 2 ' den kaç fazla olduğunu öğretmek için)
bir tanesine 2 yazıyorum.bu daireye iki varlık çiziyorum.
diğerinin altına da önce 4 yazıyorum ama içine iki tane varlık çiziyorum.sonra soruyorum ben ikinci dairedeki varlıkların 4 olmasını istiyorum .bu daireyi 4 e tamamlamak için kaç tane daha varlık çizmam gerek diye soruyorum 5-6 tanesi cevap veriyor.verdikleri cevap adedince varlığı ekliyorum.(farklı renkte bir tebeşirle ama).sonra yine soruyorum demek ki 4 , 2'den kaç fazlaymış diyorum renkli tebeşirle yeni çizdiğim varlıkları sayıp bulmalarını sağlıyorum.
siz ne yapıyorsunuz ?teşekkürler...
hocam ben bu etkinlik için daha erken olduguna inanıyorum...şöyleki henüz rakamları kavratmaya calışıyoruz...bunu yaparken de ben diyorum ki işte bana 7 tane misket ver 4 tane kalem ver gibi sayıları somutlaştırıyorum...cocukların kafasında iyice oturması lazım öncelikle sayı kavramının..otursun ki 6 nın 7 nin neyi ifade ettiğini farketsin...sizin dediginiz sey zamanla olucak birşey...ama size söyle bir ipucu veriyim..benim cocuklarım ip atlamayı cok seviyor ben buüzden bu etkinliği sık sık kullanıyorum..işte ip atlarken 10 dan geriye saydırıyorum falan...bazen diyorum ki herkes 10 kere atlıycak hrkes sayıyo 10a kadar işte bitsin de sıra bana gelsin diye...bazen ceza olarak diyorum ki sen 6 tane atlıycaksın..o zaman cocuk farkediyo arada ne kadar fark oldugunu..bilmem anlatabildim mi arkadaslar? bunu farklı oyunlarda da deneyebilirsiniz..ha bide defterlerindeki yıldızları sayıyorlar habire:) benimki seninkinden şu kadar fazla gibi bi yarışa giriyorlar...bu yarışta hem okuma yazma da hem de hesap işinde işime ywrıo acıkcaası:)
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen ritmik saymalarla ılgılı !.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen 10 a kadar sayıyorum.ben bunları kullanıyorum .umarım ısınıze yarar.cocuklarınızın okuyan ve yazan okudugunu anlayan cocuklar olması dılegıyle... basarılar...
teacher86 hocam.ben dogal sayılarla baslayan kılavuzu kullanıyorum.pekı bu kıtapta sayıdan kac fazla oldugu ıle ılgılı kazanım veyya etkınlık var mı.yoksa ben mı goremedım acaba.sız hangı kıtabı kullanıyosunuz.geometrı ıle mı baslayor yoksa rakamlarla mı?*cunku ben boyle bı etkınlık yaptırmıyorum. 0 9 rakamlarını verdım sımdılerde ıse nesne sayısı 10 dan az olan varlıkları sayar ve rakamla yazar kazanımını yaptırıyorum...
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen hüseyin ugurlu dan benım gulerek ve begenerek dınledıgım bır mahsuni sarkısı.hep calıs calıs bıraz muzıkkkk.umarım begenırsınız...
ya yıne bısey sormadan yapamıcam ben ı harfını verdım kelıme olarak ta sunları verdım cok mu ucmusum acaba.ogrencılerın kafası karıstı bıraz sankı.il ili li elli etli telli ali it iti ti til tatil atilla etti itti ...sizce nasıl?? hepsıne verdım bunlarıama.ne diyorsunuz??
BEN BU HAFTA N SESİNİ VERDİM. ZORLANDILAR BİRAZ. BU ARADA YAZMAYI KOLAY YAPTIKLARINI OKUMADA ZORLANDIKLARINI FARK ETTİM. OKUMAYA DA AĞIRLIK VERMEYE BAŞLADIM. 19. YILDA ACEMİ ÖĞRETMEN OLDUK YENİ SİSTEM SAYESİNDE . NE YAPALIM HAYIRLISI. HERKESE KOLAYLIKLAR DİLİYORUM
Bugün r sesiyle çalıştık..ilk sesi verdiğimiz anda fazla kelime oluşturmaya çalışmayalım..tecrübe ikonuşuyor ortalık darma duman oluyor..sonraki günler açılıyor çocuklar..bi öğrencim m sesini sormuştu dün okunuşunu söyledim..bugün okulda m sesi geçen herşeyi okudu inorm hikaye kitabıbının tamamını okuyor..evde kimle çalıştın dedim kim öğretti:))siz öğrettiniz ya m sesini dedi:))zeki çocukla öğretmenlikte ne var..ah o dakikalarca tahtaya ölece bakan çocuklar öldürüyolar beni.bu arada domuz gribi aşısı vurulmayacağım..
BEN BU HAFTA N SESİNİ VERDİM. ZORLANDILAR BİRAZ. BU ARADA YAZMAYI KOLAY YAPTIKLARINI OKUMADA ZORLANDIKLARINI FARK ETTİM. OKUMAYA DA AĞIRLIK VERMEYE BAŞLADIM. 19. YILDA ACEMİ ÖĞRETMEN OLDUK YENİ SİSTEM SAYESİNDE . NE YAPALIM HAYIRLISI. HERKESE KOLAYLIKLAR DİLİYORUM
onemlı degıl hocam.valla yazmada ıyılerse ne guzel.genelde dıktede zorlanıyoruz tum arkadaslar olarak sız sanslısınız
ilk defa yazmada zorlanmıyorlar diyen birini gördüm.. tebrikler hocam.. ben dikte konusunda zorluk çekiyorum.. bu işte dikkat edilmesi gereken ne? nasıl oluyorda yazmaları okumalarından güzel oluyor? okuyamayan çocuk neyi yazıyo ki?
metin hocam son yaptığınız çalışmayı aldım.baktım gerçekten çok emek etmişsiniz.sizin hakkınızı nasıl öderim bilemiyorum.çok çok teşekkür ederim çalışmalarınız için.sizi gördükçe bu kadar çabama rağmen kendi çalışmalarımı küçümsüyorum...teklrar teşekkürler...
DEĞERLİ MUALLİM ARKADAŞLAR;
Sizin teşekkürleriniz tüm yorgunluğumu alıyor ve beni gençleştiriyor.. (Ayrıca bugün rakip takımı halısahada*hanımın deyimiyle bu soğukta 15-11* yenmekte moral verdi )
Yalnız çalışmanın arkasındaki BÜYÜK HARFLERİ OKUYAMAZLAR ACELE ETMEYİN...DAHA 10 GÜN SÜRER OKUMALARI..!!
Bu arada bende daha 8 rakamını verdim..
Ben bir cümle veryorum.İlk yazıp getirene 1. yazıp yıldız atıyorum.
arkadaşlar birleştirilmiş sınıf okutanlar 1lerde neler yapıyorsunuz?nerelerdesiniz?
burdayız hocam.... ne yapcaz resmen sınıf çorba :).. sınfta belli bir düzen oluşmadı gitti. 1-2-3 okutuyorum.. ve sınıf 40 kişi 17 .si 1. sınıf..Valla benim öğenciler 4 kişi hariç zehir gibi ama benim temel sorunum ödevli kimse nedense konuşmaktan yaramazlıktan ve bana sürekli soru sormaktan şikayetten başka bir şey yapmıyor ve bana da yaptırmıyor.. yani sınıfa hakim olamıyorum... değerli tecrübeli meslektaşlarım siz bu konuda ne düşünüyorsunuz??????????
ilk defa yazmada zorlanmıyorlar diyen birini gördüm.. tebrikler hocam.. ben dikte konusunda zorluk çekiyorum.. bu işte dikkat edilmesi gereken ne? nasıl oluyorda yazmaları okumalarından güzel oluyor? okuyamayan çocuk neyi yazıyo ki?
hocam valla benimde hemen hemen bütün öğrencilerim iyi yazıyor... benimde temel sorunum okuma... arkadaşlar sesleri birleştirirken nasıl bir yöntem deniyorsunuz.. ben sürekli mantığı kavratmaya çalışıyorum ama başarılı olamıyorum 3-4 kişi mantığı kavramış 17 kişiden.. tecrübeli arkadaşlardan yardım?
ben bu gün sadece i ile ilgili bir kaç hece verdim.Veli katılımını sağlayamıyorum.Bu da beni umutsuzluğa itiyor.Sonunda pes ettim ,baktım seviyemiz düşük oğlumu evde daha ileriye çalıştırıyorum.Onunla 2. grubu bitirdik.Ama sınıfımdaki çocuklarım ...Nerde yanlış yapıyorum arkadaşlar????Herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum.
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Arkadaşlar ben bugün o kadar mutluyum ki anlatamam.Bugün r verdim.benim çocuklar manıtığı kaptı.artık okuyorlar.Hatta abartmıyorum.tahtaya önce ar er ir or yazdım hepsi okudu.Daha sonra ra yazdım okudular.rrrrr aaa diye diye kendileri buluyo.re ri ro hepsine tek tekte okuttum.almış olduğum set vardı ordan r dergisini tek başına herkes yaptı,okudu.Ben geri olanlarla ilgilendim.Artık çok rahatladımmm.ooohhhh beeee.Darısı sizin başınıza:)
ilk defa yazmada zorlanmıyorlar diyen birini gördüm.. tebrikler hocam.. ben dikte konusunda zorluk çekiyorum.. bu işte dikkat edilmesi gereken ne? nasıl oluyorda yazmaları okumalarından güzel oluyor? okuyamayan çocuk neyi yazıyo ki?
HOCAM DAHA ÖNCE DE SÖYLEDİM SİSTEMİN ACEMİSİYİM DİYE. YAZMADA ZORLANDIKLARINI DUYMUŞTUM DENEYİMLİ ARKADAŞLARDAN. ÇEŞİTLİ YÖNTEMLERLE FAZLACA DİKTE YAPTIRDIM. SINIFIM 23 KİŞİ, 3 TANESİNİN DIŞINDA HEPSİ SÖYLENENLERİ BİR KAÇ EKSİKLE DE OLSA YAZABİLİYOR. BUNDAN SONRA SESLİ METİN OKUMALARINA DA AĞIRLIK VERECEĞİM...
hülya hocam çeşitli yöntemler demişsiniz.bunlar neler acaba??biraz bahsederseniz eminim formdaki arkadaşların birçoğuna büyük bir iyilik yapmış olacaksınız...
hülya hocam çeşitli yöntemler demişsiniz.bunlar neler acaba??biraz bahsederseniz eminim formdaki arkadaşların birçoğuna büyük bir iyilik yapmış olacaksınız...
bence de hulya hocam dıkte ortak sorunumuz yardımlarınızı beklıyoruz
nyse sorularıma cewap gelmıyor ama ben yınme de sorayım belkı cewap yazan olur mesela n sesını verdık once an en ın mı vermelıyız yoksa once an anla anlat veya en ene ne falan mı verılır veya ana ana na nalan falan mı??yanı hangısıyle daha kalıcı ve karısmadan olur
hatice21 hocam ben an verdikten sonra anla anlat verdimki an ı iyice kavrasınlar.anla anlat yazarken her defasında sonuçta an yazıyo.daha sonra en in falan..
hülya hocam çeşitli yöntemler demişsiniz.bunlar neler acaba??biraz bahsederseniz eminim formdaki arkadaşların birçoğuna büyük bir iyilik yapmış olacaksınız...
bence de hulya hocam dıkte ortak sorunumuz yardımlarınızı beklıyoruz
nyse sorularıma cewap gelmıyor ama ben yınme de sorayım belkı cewap yazan olur mesela n sesını verdık once an en ın mı vermelıyız yoksa once an anla anlat veya en ene ne falan mı verılır veya ana ana na nalan falan mı??yanı hangısıyle daha kalıcı ve karısmadan olur
Değerli hocam;sorunuzu ve sorununuzu yeni gördüm..Nalan,Ertan,Taner,Ninnene,Annene... Bunlar zor kelime çocuklar için.Bazısı alır bazısı alamaz...Önce an,en,in,on.. sonra na,ne,ni,no, ana eni ini sonra gerekirse nan,non,nen,nin..sonra iki hecelere geçin..Dikte geçen sayfalarda demiştim,acele edeceklerinden ve okumaya dikkat vereceklerinden bozulabilir.. Ama biraz dikkat eder ve SADECE türkçe değil arada(türkçe dersi bile olsa) bir kaç dakika,*deve-cüce-- kulağını göster-burnunu göster(siz burun derken saçınızı gösterip şaşırtıyorsunuz..!!) ** gibi oyunlar faydalı olur kanaatimce..**selam ve dua ile kalın..**ÇOCUKTA BAŞARI İÇİN ÜÇ ETKEN VARDIR. VELİ,VELİ ,VELİ..!!
Düzenleyen metinogretmen - 14-Kasim-2009 Saat 12:43
arkadaslar ben r sesini verdim er, ere, re, ar,ara,ra... hecelerini dikte yaptırıyorum (sırasıyla) ; mutlaka ödev olarak verip velilerden dikte yapmalarını istiyorum. bu arada u sesindeyim pazartesi k sesi vereceğim...
Forumu takip ettiğim kadarıyla çoğu arkadaşta verilen harflerle oluşabilen bütün heceleri verme gayreti var. okuma öğreniyorum kitabındaki metinler yetiyor tıpkı zamanında 43 tane fişi kesip cümleler yazdırdığımız gibi ama kaynak kitaplarda o kadar çok cümle kurmuşlarki biz istiyoruzki verdiğimiz harflerle ilgili tüm cümleleri okusunlar. bu çok yanlış bizim yaptığımız şu an işlek hecelerle metinler oluşturup okumanın mantığını kavratmak.mantığını kavradıktan sonra gerisi gelir. birde bende şaşırdım okuma yok ama yazma nasıl iyi olur tahtaya bakarak güzel yazıyorlar dense bir anlamı olacak. yazma okumadan biraz geç gelişir dikte yapsanızda yapmasanızda okumayı söken bir öğrenci yazmayıda başaracaktır dikte sadece hızlandırır ama sizide yorar ve sinirlendirir çünkü yazamayan öğrenci mutlaka olacaktır.
siz nasıl yapıyorsunuz bilmiyorum ama ben şahsen p.tesileri hep tekrar,okuma va yazma ile geçiriyorum.çünkü bazıları haftasonları pek çalışmıyorlar,buda yeni harfe geçerken sıkıntı oluşturuyor.cuma günleride pek kafaları almıyo zaten.geriyede 3 günüm kalıyo ses vermek için.ama sanırım biraz hızlansam fena olmayacak.zira en son "rrr"harfini verdim.önümüzdeki hafta ikinci gurubu bitirip birde şöyle güzel bir tekrar yapayım diye düşünüyorum..
Arkadaşlar Profilinizden Konumunuzu İşaretleyip Yazarsanız(tabii eşlerinize danışın,belki özeldir istemezler ),daha kolay yardım edebilirim.Çünkü Van'da çalışan bir arkadaşla Muğla'da çalışan bir arkadaşa aynı çözüm öneremem..
Görüyorum ki u sesini bitiren arkadaşlarımız bile var,arkadaşlar içinizde en geride benim galiba, ben daha yeni geçtim i sesine ama olsun yinede moral bozmak yok.Benim bebelerdede yazma sorunları var bol dikte ile onuda aşıcaz işallah.Hepimize kolay gelsin, Allah sabır versin.
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma