Hocam size cevap yazacaktım hata oldu:)
ben de a'yı bu gün verdim. Sınıfın %80- 90 'nı bir sesi kavramadan yeni sese geçmeye gerek yok. Önemli olan sağlam gitmektir. Hızlı gidipte her şey biribirine girerse düzeltmesi daha zor olur.
arkadaşlar çocukların 10tanesi sesleri tanıyor,sesten kasıt a,l,e ama birleştiremiyor.hece hece okutmaya çalışıyorum.yoksa tüm hece ve kelimeleri ezberlemeleri çok zor.bazı çocukar çok büyük yazıyor.küçük olmuyor diyorlar. hergün resim ve boyama yaptırıyorum.ne yapmalıyım sizce?
sas1980 hocam sesleri birleştirmeleri için seslerle ilgili kartlar yapın, her sesi bir öğrencinize verin, yani birine e diğerine l sesi.. sonra tahtaya kaldırıp tek tek okutun.. sonra ikisi birleşince ne oluyor falan diye sorun.. bilenlere tahtaya yazdırın yada küçük birer ödül verin.. ayrıca hece kartları oluşturun.. el le ele ela al ala gibi hergün mutlaka bu kartlardan okutun.. benim öğrencilerde başlarda zorlandılar ama bir süre sonra alıştılar.. eminim sizin öğrencilerde öyle olacaktır.
O üç kişiyi tahtaya çıkar,tahtayı 3 e bölünüz..Her bir çocuk bir gurubun öğretmeni olsun.. Sıra ile (e*el*ele*el ele*ela*elle*ela el ele*lale*lele*lele el ele*ela,lale el ele*) kelimelerini tahtaya diğer öğrencilere yazdırsınlar.(buna AKRAN ÖĞRENMESİ DENİYOR)
T sesi zor bir sestir,gerekirse hafta ya geçiniz.. Moralinizi bozmayınız..
metin öğretmenim size çok teşekkür ederim yarın hemen deniycem çok bu yöntemin faydalı olabileceğine inanıyorum.sevgiler
ben bugün çiçek olan "lale "yi verdim.isme kısmetse yarın geçeceğim.metin oluşturup okutuyorum.bu haftada böyle geçecek.umarım yeni hafta "t "deriz
benim sınıfımda bir çocuk yazmak istemiyor verilen ödevi yapmıyor veli gelmiyor zaten.1 tanesi gayretli ama bilemiyor yazı dersen berbat.bir tanesi yazıyor o an biliyor sonrası yok 7-8 öğrencim iyi aradakiler vasat.
o üç öğrenci ile nasıl yapsam şaşırmış durumdayım.
değerli arkadaşlar hiç amma hiç canınızı sıkmayın. her arkadaşım kendi sınıfının seviyesine göre harfleri öğretsin. yıllık plandaki zaman bakmayın. ben biraz hızlı gidiyorum mesela çevreme göre. sebebi öğrenciler iii. veliler gösteriyor. ödevleri yaptırıyor. sınıfımda 37 öğrenci var. çok fazla. amma yapacak bişiy yok. 60 öğrencisi olan arkadaşlara göre kendimi şanslı görüyorum.
ben dün 20/10/2009 tarihinde ''t'' sesini verdim. bugün ''A'' sesini ve dolayısıyla Ata yı verdim. Şimdilik genel olarak yazma sorunu yok. okuma da çok olmamakla beraber sıkıntı yaşıyorum. hece hece okumak yerine ezbere okuyorlar. Amma zamanla aşacağımı düşünüyorum.
Ve sizlere tecrübeli bir arkadaşınızdan önemli bir uyarı: Kesinlikle velileri işe sokun. veliler evde sıklıkla ve ciddiyetle ödevleri yaptırsınlar. BU başarıda ana faktördür...
merhaba.ben de birinci sınıf okutuyorum.dün a sesini verdim ancak hece ve kelimelere bugün geçtim.sınıfta kendi uyguladığım bir etkinlik çok etkili oldu umarım sizinde işinize yarar.Harflerin birleştirilmesini kolaylaştırdı.bir öğrenciye a sesi yazıp taktım.diğerine de l sesi taktım. l sesi olan çocuğa bir parça havuç verdim.ve bir ökü okuyacağımı söylediklerimi canlandırmalarını istedim.bir a birde l varmış,a hızla giderken karşıdan gelen l yi görmemiş ve çarpışmışlar.l özür dilemiş ve havucu a ya uzatarak 'al' demiş.a kızgın olduğu için almamış.bu olayı görenler al,al,al ...(tüm öğrenciler bağırarak)al demiş.a havucu almış.bu etkinliğin ardından tüm sınıf al hecesini kavradı.umarım işinize yarar.
ben bugün a verdim daha.ama tanm anlamıyla ele ve le yı veremdım okuyamıyolar sankı ezbere okuyorlar.acaba normal mı yoksa ıyıce uzerınde durup sonra mı a yı tam versem cewap beklıyorum bazen yapamıyorum deyıp uzuluyorum sıkılıyorum yardımvcı olurmusunuz sanırım morale ıhtıyacım var
merhabalarr en son yazdığımda galiba rayına oturuyor demiştim sınıfım için .... fazla erken konuşmuşum bugün tam anlamıyla çöktümdün t sesini vermiştim bugünde ata talat tel atla ......sözcüklerini cümlede yazdırıyım istedim fazla mı hızlı gittim ..yazan çok az sınıf delirmiş gibi acaip bi gürültü.... çokkk yorgunumm,kitap okuyup kendime gelmeye çalışıcam şimdi umarım sizler iyisinizdir ,benim gibi geçmemiştir gününüz .sevgilerrr
arkadalar el, le ve ele yi ezberden okuma sorunu bendede vardı.. ama ezbere yazdıra yazdıra birazda olsa aştım.. arkadaşlar ses ses söyleyin yazsınlar. sonra kendileri yazabiliyorlar.. biraz yorucu oluyor ama ben çözümü böyle buldum..
merhaba arkadaşlar ben bu hafta a sesini verdim al kelimesini verdikten sonra bugün ala kelimesine geçtim.bende de ezber sorunu var..bu gayet normal çünkü çocuklar işin mantığını daha kavramadılar..bir kaç hafta sonra kendileri hecelemeye başlayacaklar...
inşaallah herşey yoluna girecek umutsız olmamak gerek...
ben sesleri verdiğim ilk haftalardan beri öğrencileri tahtaya kaldırıp tek tek yazdırıyorum mesela aynı anda 3-4 kişiyi çıkarınca zaman sorunu da kalmıyor.
benim sınıfımda yazamayan ve okuyamayan 4-5 kişi var.aileleri çok çok ilgisiz.kaç defa konuşmama rağmen hiç bir ilerleme yok.sınıfta onları derse katmak için bi takla atmadığım kaldı inanın ki.ama olmuyor kendileri de çok ilgisiz.
yarın la hecesini vereceğim.t harfine geçmeyi düşünüyordum bu hafta fakat daha ela -lale... falan var...
geçemeyeceğim yani t sesine neyse sağlık olsun diyelim inşaallah haftaya ...şunu unutmayın yavaş ama emin adımlarla gidilmesi gerek...
arkadaşlar bir de ben sınıfta e-l-el-ele-el ele-le ve elleyi kavratmak için birden çok etkinlik yaptım ...mesela kesinlikle verilen kelime anlamdırılmalı..bir çok yazı içinden verdiğim ses hece ve kelimeleri buldurdum...burada bir arkadaşım yazmıştı çok hoşuma gitmişti..tombala oyunu..o kadar çok işe yaradı ki anlatamam...şu an sınıfımda 26 öğrenci var.4-5 tanesi geriden geliyor ama iyi olan şu ki diğerleri gayet iyiler.söylediklerimi yazabiliyorlar...yazdığımı okuyabiliyorlar..
bir de benim sınıfımda türkçe bilmeyenlerde olduğu için bol bol hikaye okuyorum kelime dağarcıkları gelişsin diye.
iki gündür de söylediğim kelimeyi yazdırıyorum...tek tek kontrol ediyorum ..yazabilenlere yıldız atıyorum...en çok yıldız biriktiren ödül alıyor.çok hoşlarına gitti bu.(dikte çalışması)
benim yaptıklarım bu kadar....hepiinize kolay gelsin...bu arada metin hocama teşekkür ediyorum listeleri alıyorum ....
Bugün t sesinde ilerlemeye çalıştım..sınıfım 28 en az 15 öğrenci de hala sorun var..sesi seziyorlar birleştirme oluyor..at okunacak mesela..a diyor arkasından t sesini çıkarıyor umutla soruyorum ne oldu şimdi cevap ele:((
ben gecen hafta e üzerinde durmuştum bu haftayı da l ye ayırdım.bugun el ele yaptık..cogu arkadasın t yi verdigini okuyunca acaba cok mu yavasım dedim ama şikayet etiginiz sorunlar ben de yok...ezbere okumuyolar mesela...zaten sene basında yaptıgım okum yazma planımda ilk grup harflere birer hafta ayırdım..çünkü ilk seslerin ilkk hecelerin ilk kelimelerin önemli oldugunu düşünüyorum...cocuklar olayın mantıgını kavrayınca ilerde sorun yasamayacagımı düşünüyorum...o yüzden tavsiyem cocuklar kavramadan geride kalma korkusuyla ses vermekte acele etmeyin arkadaslar...
ben bu gün de el,ele ve elle üzerinde durdum . a sesini pzt. verecem kendimi sabırlı olma yolunda motive ediyorum .inş yüzümüzün akıyla çıkarız kolay gelsin selamlar.
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Metin hocam yorumlarınız için teşekürler hocam.Prensipte meslektaşlarımı kötülemem hem ellerinden geleni yapmaya çalıştıklarına inanıyorum.Ben kendi adıma öğrencilerimden daha fazla başarı bekliyordum.Veli desteği pek yok, toplantıya velilerin ancak yarısı geldi.Yarın bir toplantım daha var, umarım bu sefer katılım fazla olur.Çocuklar geleceğimiz ve herkes iyi ve güzel bir gelecek ister!!!Saygılar selamlar!
Düzenleyen sbizimbeycur - 22-Ekim-2009 Saat 18:56
mutluluk paylaştıkça çoğalır,acı ve hüzün paylaştıkça azalır! SBB
Merhaba arkadaşlar
ben bu hafta a sesini verdim . onun üzerinde çalışıyoruz. t yi pzts vereceğim. İlk seslerde bende 1 hafta ayrılması gerektiğini düşünüyorum. bu arada sözcük ve heceler ilerledikçe tombala çok zevkli ve yararlı oluyor. muttlaka deneyin. öğrencilerim öğretmenim tombala oynayalım diye ısrar ediyorlar.Eğlenceli bir şekiilde dikte yapmış oluyoruz.
mavimelek arkadaşım t sesini vermişsin iyi ama 1 günde 4-5 sözcük veya hece yapmaya ççalışarak bence hem kendinizi hem de öğrencilerinizi yoruyorsunuz. Panik yapmayın rahatlayın biraz .
Hepimize kolay gelsin ::))
merhaba.ben de birinci sınıf okutuyorum.dün a sesini verdim ancak hece ve kelimelere bugün geçtim.sınıfta kendi uyguladığım bir etkinlik çok etkili oldu umarım sizinde işinize yarar.Harflerin birleştirilmesini kolaylaştırdı.bir öğrenciye a sesi yazıp taktım.diğerine de l sesi taktım. l sesi olan çocuğa bir parça havuç verdim.ve bir ökü okuyacağımı söylediklerimi canlandırmalarını istedim.bir a birde l varmış,a hızla giderken karşıdan gelen l yi görmemiş ve çarpışmışlar.l özür dilemiş ve havucu a ya uzatarak 'al' demiş.a kızgın olduğu için almamış.bu olayı görenler al,al,al ...(tüm öğrenciler bağırarak)al demiş.a havucu almış.bu etkinliğin ardından tüm sınıf al hecesini kavradı.umarım işinize yarar.
selam arkadaşlar.öğrencilerin yorulup gevezeliğe başladığı anda kullanacağınız bir etkinlik umarım işinize yarar.kendim oluşturdum sınıfımda kullanıyorum.hem hafızalarını güçlendiriyor.hem eğlendiriyor.etkinliğimizin adı cümle treni.bir öğrenci bir kelime söylüyor lokomotif oluyor.sonraki öğrenci hem birincinin kelimesini söylüyor hemde bu klimeyle bağlantılı bir kelime söylüyor.(örn.birinci ev dediyse ikinci eve geldim.)üçüncü öğr.ilk ikisini sonra kendi kelimesini söylüyor.bu arada her kelimeleri doğru söyleyip yeni kelime ekleyen trene vagon olup çuf çuf çuf diye sınıfta gezmeye başlıyorlar.kelimeler arttıkça tren uzayıp gidiyor.tren oyunu çocukların çok hoşuna gittiği için dikkatle dinliyorlar.herkese başarılar.
benimklerde çok ezber yapıyorlar be unutuyrlar.ala yı işledim bugün.son ders sordum bu neydi diye 60 kişilik sınıfta 4-5 kişi dışında tık yok :(((
birde otistik var sınıfmda diğer öğrencilere zarar veriyor kalem falan batırıyor.müdüre söledim ilgilenmedi.ilerde sınıfta bi öğrenciye birşey yaparsa mesuliyet almamak için tutuanak tutsam nasıl yazabilrim?
hocam mutlaka tutanak tutun..basit bir şey değil çünkü özel bir durum bu.rehberlik servisi varsa onunla görüşün okulda.yoksa idareye açık açık söyleyin sonuçta bu özel bir durum ..
ilk haftalara göre sınıf biraz daha düzene girdi sanki,bugün Talat kelimesi üzerinde durduk bayağı zorlayacak sanki yarın cümle çalışmalarına devam hepimize kolay gelsin...
Gördüğüm kadarı ile bazı şeyleri yanlış yapıyorsunuz. Küçük e ile büyük e birlikte verilmez. Daha doğrusu verilmemeli... Şöyle ki:
Büyük E'yi vermek için ( a) sesini verilene kadar beklemelisiniz. a sesi verlinece "ela" kelimesi türetildiğinde çocuklara açıklama yapılmalıdır. renk olarak yazacaksak "ela"; isim olarak yazacaksak "Ela" olduğunu onun için E nin yazımı bu arada verilmelidir. Bu arada insan isimlerinin büyük yazılması gerktiği cümle başının büyük olduğu gibi başta anlmasalar da zamanla anlayacakları tekrarlar yapılmalıdır.
"bir tavsiye daha e yi verdiniz büyük E yanında görünsün bu da E deyin.Tavsiye düz yazıda e E onu da gösterin.Çocukların zekasını hiç ama hiç küçümsemeyin:) bu tüm harfler için geçerlidir.Bir de velilerinize lllll , tttt dedirtin :) le ,te dedimi işiniz 1 ay sarkar ona göre... "
kaya7
lütfen yazdıklarımı dikkatli okuyunuz!!!
orada büyük e ile küçük e birlikte verilsin gibi bir ifade mi var?
ben de aynı olayları yaşıyorum.t sesini versiye kadar oldukça iyi olan çocuklar t yi verince bildiklerini bile şaşırır oldular.geçen yıl birinci sınıf okutan arkadşlar da aynı şeyleri yaşadıklarını söyleyince biraz rahatlar gibi oldum ama yine de sıkıntı duyuyorum.inşallah yüzümüzün akıyla sene sonuna çıkacağız.
Çok güzel bir fikir. Bende bugün hazırladığım hafta sonu ödevini kendi öğrencilerimin resimleri ile yaptım. Ben bile çok hoşlandım ki çocuklarımın neler hissedeceğini şaşkınlıklarını düşünemiyorum.Fikir için teşekkürler.
Bir dahakine uslu olanların resmini koyacağımı söyleyeceğim.:)
İŞİ BAŞTA SIKI TUTUN,YENİ SİSTEM ÇOCUKLARIN DAHA ÇABUK OKUMALARINI SAĞLIYOR. BİR ÇOK ÖĞRETMEN ARKADAŞIMIZ ÖĞRENCİLERİN EL YAZISI YAZAMIYACAĞINI ZANNEDİYOR. OYSA ZAMANLA ÖYLE GÜZEL YAZIYORLAR Kİ... BİRİNCİ SINFTA İNCİ GİBİ EL YAZISI YAZAN ÖĞRENCİLER MALESEF İLERİKİ YILLARDA YAZILARINI BOZUYOR.
BU SİSTEMİN EN GÜZEL TARAFI ÇOCUK OKUMAYLA YAZMAYI BİLİNÇLİ BİR ŞEKİLDE AYNI ANDA KAVRIYOR.SİSTEMLİ VE BİLİNÇLİ KAVRAMA YAPTIRIRSANIZ 10-15 HARFTEN SONRA ÇOCUK SESLERİ KENDİSİ ÖĞRENİP OKUYOR AMA YAZMADA ÖĞRETMEN HARFLERİN YAZILIŞ YÖNLERİNİ SONUNA KADAR ÖĞRENCİYE KAVRATMASI GERİYOR.
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!! ÇOK DOĞRU BİR SÖZ.
HARF VERİRKEN SÜREKLİ İLK HARF VE HECELERİNİZİ TEKRAR EDECEĞİNİZ İÇİN SINIFINIZDAKİ ÖĞRENCİLERİN SEVİYESİNİ GÖZ ÖNÜNDE TUTARAK DİĞER HAFLERE GEÇİN. KELİMELER ÜZERİNDE BOLCA DİKTE YAPTIRIN. ENİYİ KAVRAMA VE DEĞERLENDİRME YOLU BUDUR.
KILAVUZ KİTAPLARDA SESSİZ HARFLERİN İLK KAVRATIŞI İLE İLGİLİ AÇIKLAMA GÖREMİYORUZ. SESSİZ HARFLERİ YANLIŞ KAVRATMAYIN.
SESLİ HARFLERİ OKUTAN HARF OLARAK KAVRATIRSAK "L" YANINA "E" GELDİĞİNDE "LE" "A" GELDİĞİNDE NEDEN "LA" OLARAK OKUNDUĞUNU FARK ETTİRİN. ANLAMLI KELİMELER YANINDA ANLMSIZ KELİMELER DE YAZDIRIRSANIZ ÖĞRENCİNİZİN EZBEREMİ YOKSA BİLEREK Mİ YAZDIĞINI DAHA İYİ KAVRARSINIZ.
bısey sormak ısy-tıyorum mesela bugun a sesını verdık hemen al ala alla lale veya ela hemen verılıyor mu.yoksa hergun bır kelımemı verılmelı???
hocam hangi gün kaç kelime vereceginiz size kalmış yani sınıfın durumuna...a yı verince eger çocuklar kavradıysa aynı gün alı verin...ki bence mutlaka aynı gün verin a yı ve alı çocuklar el al farkını görsünler a üzerinde fazla durmak yerine al üzerinde durun derim ben...o gün sadece al üzerinde durun ertesi gün diger kelimeye gecin
dedim ki harf verınce hemen ardından kelıme verecekmıyız ben daha bugun ala verdım ama cook moralım bozuk yapamıyorum sanırım ruyalarıma bıle gırıyor artık cunku ezbere okuyorlar sankı artık e ye bıle a dıyenler a ve l bırlestır dıyorum el dıyor al goruyo ala dıyo ala goruyo al dıyo o kadar cok sınırlenıyorum kı bagırıyorum bu defada benden korkuyorlar boyle bı ogretıcı olmak ıstemıyorum ama dayanamıyorum sanırım yapamıyorum sınıfım 13 kısı 2 sı zaten sorunlu onlara bısey veremıyorum 6 kısıde bu sarun var ezberee.acaba nerede yanlısım var sık sık fotokopı verıyorum yazdırıyorum ellerınden tutuyorum tombala yapıyorum sınıfın her yerı cumle dolu.
sımdı soyle anlatmaya calısayım al a kelımsını verıyorum ama buradan a la olmuyor veremıyorum lutfen yardım edın haytaım bu oldu nerdeyse lutfeeeeeeeeeeeenn kendımı kotu hıssedıyorumm
100 defa dedik..Abartmayın diye.. Zamanı geldi mi okumaya geçecekler..
Bayanların araba sürmesini düşünün.. Gaz-debriyaj ve Fren.. sadece 3 nesne.. Sorun bakalım kaç bayan beceriyor.. Hele kocalarından araba sürmeyi öğrenirlerse eyvah ki eyvah..
Gelelim konunuza,deftere ağırlık verin.Bol bol yazı yazdırın..Çok fazlada ödüle yönelmeyin.Belli bir zaman sonra ödülsüz iş yapmaz olacaklar..!!(Bu naçizane görüşüm) Bu arada siz harf vermeye devam edin.Ve her sabah ilk iş *e*a*l*t*at*et*al*el**ele*ela* vs. kısa bir tekrar edin.Velileri de işe karıştırın.(geçmiş sayfaları bir okuyun,bu konuda çoookk yazdım..)
Ve panik yapmayın.. Panik yaparsanız çocuklarda panik yapar.. KORKMAYIN..kendinize güvenin..Yazı ve yorumlarınızdan başarılı,girişken ve öğrenmeye açık bir öğretmen olduğunuz belli(buadaki pek çok genç öğretmen gibi)
hocam ben bu hafta a sesini verdim..al kelimesi ve ala kelimesini verebildim.sınıfın alma durumuna bağlı bence endişeniz gereğinden fazla..metin öğretmenim doğru yazmış eğer öğretmen stres yaparsa çocuk daha çok yapıyor emin olunuz ki çocuklar herşeyin farkındalar...sınıfınızın durumuna göre kelime verin.baktınız sınfınız almıyor mu devam edin aynı kelimeye.alıyorsa geçin başka kelimelere..örnek veriyorum benim sınıfımda öğrencilerin algı seviyeleri ne aşırı düşük ne aşırı yüksek dengelemeye çalışıyorum hızlı gidip çuvallamaktansa yavaş gidip emin olmak daha iyi bence...saygılar..
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma