Yükleniyor...
Anasayfa
Anasayfa
Aktif Konular
Aktif Konular
Forum Üyelerini Göster
Üye Listesi
Takvim
Takvim
Forumu Ara
Arama
Yardım
Yardım
Okunmuş Mesaj
Özel Mesaj
Kayıt Ol
Kayıt Ol
Giriş
Giriş
2009 -2010 Eğitim Öğretim Yılı
 İlkokuma Yazma Ögretimi Sitesi | Günlük | 2009 -2010 Eğitim Öğretim Yılı
Mesaj icon Konu: I. Sınıflar Bu gün Okulda Neler Yaptım Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
<< Önceki Sayfa   68 Sonraki >>
Yazar Mesaj
hülya69
Ögretmen
Ögretmen


Kayıt Tarihi: 21-Eylül-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 58

Aldigi Alkis: 153
Puan: 478
%100
Alıntı hülya69 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 20:12
                    selam cugkul hocam
     ben e yi verirken 1 gün arayla verdim büyük ve küçük harfleri. Yarın L yi ikisini bir arada vermeyi düşünüyorum. Küçük l yazımı kolay olduğu için. Burda önemli olan yazabilme durumları diye düşünüyorum kolay gelsin.
IP  Tesekkur Et
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 21:04
Orjinalini yazan: sas1980

e den ele sonrada le mi verilmeli?le biraz zor kavranmaz mı?
Şimdilik büyük harf ayrı,küçük harfi ayrı verin.Daha sınra birlikte verin arkadaşlar.
  den sonra ele  daha sonra  le verilir. Daha sonra a verirsiniz.. Ela, el ele, lele, daha sonra al,la
 
sonra cümleler;
 
Ela el ele
 
Ela (resim) al. 
 (resim yazan yere : elma,bisiklet,kalem,silgi vs.. resmi koyarsınız.!!)
 
Lale   Heart    al. Veya   Ela   Lamp  al..   Gibi..
 
Lale Ela el ele     (büyük harfler verilir artık)
 
Bir bakarsınız en geç Kasımda okuyorlar...
 
 
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
 


Düzenleyen metinogretmen - 12-Ekim-2009 Saat 21:04
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: sas1980, 23nisan, a.eser, cevahir08,
harunongel
Araştırmacı Öğretmen
Araştırmacı Öğretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 16-Eylül-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 117

Aldigi Alkis: 384
Puan: 1223
%100
Alıntı harunongel Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 21:15
l verildikten sonra el sonra el-e sonrada ele   den le hecesini buluyoruz galiba...
www.habermeb.net
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: metinogretmen, 23nisan,
hatice21
Profesyonel Ögretmen
Profesyonel Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 30-Ekim-2008
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 466

Aldigi Alkis: 1257
Puan: 3745
%100
Alıntı hatice21 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 21:35
selam arkadaslar ben buyuk kucuk beraber verıyorum
IP  Tesekkur Et
hatice21
Profesyonel Ögretmen
Profesyonel Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 30-Ekim-2008
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 466

Aldigi Alkis: 1257
Puan: 3745
%100
Alıntı hatice21 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 21:39
arkadaslar sınıfıma cok hos panola yaptım fotosunu da cektım ama buraya koyamıyorum yollayamıyorum bı fıkrım olan var mı acaba yarın l verecem dahaaaaaaaaa
IP  Tesekkur Et
mavimelek
Ögretmen
Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 16-Eylül-2009
Konum: Ankara
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 45

Aldigi Alkis: 138
Puan: 425
%100
Alıntı mavimelek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 21:45
MERHABALARR bende  rehberlik planı yollıyım dedim ama bi türlü olmadı sizde 1 fikir verin bana kopyala yapıştır olmuyo ne yapayım bilen var mı?
IP  Tesekkur Et
elifsu06
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 31-Agustos-2009
Konum: Ankara
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 10

Aldigi Alkis: 1
Puan: 3
%10
Alıntı elifsu06 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 21:53
selamlar...
 
38 öğrencim var benim..hepsi yazıyorlar yazmada sorun yok şükür..el ele le elle hecelerini verdim el ve le karıştı haliyle ama alışırlar..yarın hepsini tek tek tahtaya kaldıracağım yazdırıp okutacağım karışık olarak bakalım ezberlemişler mi yok sa gerçekten öğrenmişler mi?..bunları tam olarak kavrattıktan sonra a sesine geçeceğim...
 
velilerim çok ilgili sıkıntı yaşamıyorum bakalım ilerde nasıl olurlar..
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: metinogretmen,
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 21:54
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen

Düzenleyen metinogretmen - 12-Ekim-2009 Saat 23:08
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel, 23nisan, a.eser, cevahir08,
hatice21
Profesyonel Ögretmen
Profesyonel Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 30-Ekim-2008
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 466

Aldigi Alkis: 1257
Puan: 3745
%100
Alıntı hatice21 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 21:58
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen  haftanın enleri !.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen  davranıs cıceklerımız
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: metinogretmen, harunongel, 23nisan,
mavimelek
Ögretmen
Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 16-Eylül-2009
Konum: Ankara
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 45

Aldigi Alkis: 138
Puan: 425
%100
Alıntı mavimelek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 22:08
TEŞEKKÜRLER metin bey şimdi okudum .sağolun.
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: metinogretmen,
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 22:12
Orjinalini yazan: metinogretmen

Arkadaşlar üşenmedim,tam 40 dakikada rakamlarla ilgili bir çalışma yaptım.(boyama) 3 er fotokopi çektirin.. Önce 1 leri, sonra  vakti gelince 2 leri ve en son 3 leri dediğiniz renge boyatın.. diğerlerinide istediğiniz renge..(rakamlar 70 derecelik açı ile yazılmıştır) LOL 
 
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen
 
 
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
Arkadaşlar,ilgi ve harika mesajlarınız için çok sağolun... Siz böyle yaptıkça ben daha çok çalışma yollarım Clap
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel, eliş, 23nisan, a.eser, cevahir08,
celikkudret
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 06-Eylül-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 9

Aldigi Alkis: 3
Puan: 3
%33
Alıntı celikkudret Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 23:06
emelcelık hocam sınıfıma hazırlamayı dusundugm panolar için sizin goderdıklerınızden fıkır almayı planlamştm ama hiçbirini açamadım hep error yazıyor nasıl açabılırım paylaşımlarınız için çok tesekkr ederz
IP  Tesekkur Et
mehtap4173
Ögretmen
Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 01-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 31

Aldigi Alkis: 69
Puan: 179
%100
Alıntı mehtap4173 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 23:39
http://rapidshare.com/files/292170841/e_sesi_calisma_kagitlari.rar.html
e sesi ile ilgili güzel 4 çalışma var.(Alıntıdır)
http://e-projeler.com
http://mehtapkilic.tr.gg
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: metinogretmen,
mehtap4173
Ögretmen
Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 01-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 31

Aldigi Alkis: 69
Puan: 179
%100
Alıntı mehtap4173 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Ekim-2009 Saat 23:41
Orjinalini yazan: hatice21

!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen  haftanın enleri !.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen  davranıs cıceklerımız
davranıiş çiçekelrini açabildim öbürünü açabilmem için zaman geçmesi gerekiyormuş.Çok güzel olmuş hocam.
Bunları sürekli değiştiriyor musnuz?
Yani iyi davranış yaptıkça resimleri değişiyor mu?
 
http://e-projeler.com
http://mehtapkilic.tr.gg
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: a.eser,
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Ekim-2009 Saat 01:08

Arkadaşlar acizane bir tavsiye;

Çocuklara sakın ola ki dediğiniz harf ve kelimeleri yazamayınca çok bağırmayınız..!!
Siz bağırdıkça çocuk aptallaşacak ve bir süre sonra çalışkan,çabuk okur dediğiniz çocuklarda bile gerileme olacaktır..
Sabır,sabır,sabır...
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel, 23nisan, a.eser, cevahir08,
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Ekim-2009 Saat 01:18
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen

" e " Sesi

  1. Sesi Hissetme ve Tanıma:Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır.
  • Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle "e" sesi hissettirilmelidir. Örneğin: Bebeğini uyutmaya çalışan bir anne canlandırılabilir. Annenin bu sırada söylediği "eee....eee...." sesi çıkarılır.
  • Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin "e" sesinin olduğu kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir.
  • Örneğin; öğretmen "erik, etek, fare, kale, Emel, Ece, Elif vb."
  • "e" sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır.

Adlarında "e" sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.

Değerlendirme:

İçinde " e " sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kağıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden " e " sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.

b. Sesi Okuma ve Yazma

Bu aşamada tanıtılacak sesin sembolü olan harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:

e

Öğrencilerin harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir. Tanıtılan sesin sembolünü (harf) satır aralığına yazdırınız ve okutturunuz.

eeeeeeeeeeeeeeeeeee

Değerlendirme: Tanıtılan " e " sesini bir dizi sembol içinden seçmelerini sağlayınız.

e * + e + *

* + * + *

e

 

" l " Sesi

 

a. Sesi Hissetme ve Tanıma

 

Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır:

  • § Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle " l " sesi hissettirilmelidir.

Örneğin:

Öğrencilerin bildiği bir şarkının melodisini "lal la lal la lal ..." şeklinde söyleyebilirsiniz.

  • Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin " l " sesinin geçtiği kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir. Sessiz harflerin tanıtılmasında kelimelerde harfin aşamalı olarak sonda, ortada ve başta olduğu örnekler seçilmelidir.

 

Örneğin; "kol, gül, bal, zil, elma, kelebek, gelin, kale, limon, lale vb."

 

" l " sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır.

Adlarında "l " sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.

 

Değerlendirme: İçinde "l " sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kâğıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden "l " sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.

b. Sesi Okuma ve Yazma

l


Bu aşamada harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:

Harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir.

 

lllllllllllllllllllllll

c. Sesten Hece ve Kelime Oluşturma

 

e

el

l

Önce "e " ve ardından " l " sesleri yan yana getirilerek birlikte okunur. Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır.

  • 1. " e " sesi tahtaya yazılarak öğrencilerden okumaları istenir. Harfi defterlerine yazmaları istenir.
  • 2. " l " sesi tahtada yazılarak birkaç defa öğrencilere okutulur. Öğretmen, doğru seslendirme yapılabilmesi için örnek seslendirme yapmalıdır.
  • 3. " e " ve " l " sesi yan yana getirilerek her ikisinin birlikte nasıl okunabileceği sorulur.
  • 4. Öğrencilerin cevapları dikkate alınarak "el " okunur ve yazılır. Öğretmen okumanın doğruluğunu kontrol etmeli, kendisi örnek okumalar yapmalıdır.

el el el el el el

el el el

el el el el

Değerlendirme: Oluşturulan kelimeyi öğrencilere yazdırınız ve okutunuz.

1. Kelime Üretme

Öğrenilenlerin kalıcılığını sağlamaya yönelik etkinliklerin ardından aşağıdaki uygulama sırası izlenerek açık heceye ulaşılmalıdır.

ele

el

 

e

Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır:

  • 1. " el " kelimesi gösterilerek öğrencilerden okumaları istenir.
  • 2. " e " sesi gösterilerek okumaları istenir.
  • 3. Önce " el " sonra " e " sesi aralarında boşluk bırakılmaksızın yazılarak oluşan yeni kelimenin nasıl okunabileceği sorulur.
  • 4. Öğrencilerin okuma denemelerinin ardından doğru okumayı yaparak tekrarlamaları istenir. " el " kelimesine " e " sesi eklenerek oluşturulan yeni kelime hecelemeden okunmalıdır.
  • 5. " ele " kelimesi birkaç defa okunarak yazılır.

Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle oluşturulabilir ve okutturulabilir. Cümleler oluşturulurken görsellerden yararlanılmalıdır. Örneğin:

el ele.

Öğrencilerinizden bu farklı isimler vermelerini isteyiniz.

Cümlenin anlamlı hale getirilmesinde şarkı, tekerleme ve görseller kullanılmalıdır.

El ele tutuşan çocukların resmi yapılabilir.

"El ele, el ele verin çocuklar " şarkısı söylenebilir.

 

Değerlendirme: Öğrencilere " ele " kelimesini yazdırınız ve okutunuz.

!

2. Açık Heceye Ulaşma

" ele " kelimesinden yararlanarak le hecesine ulaşmak için aşağıdaki sıra takip edilmelidir.

  • 1. " ele " kelimesini tahtaya yazınız. Öğrencilerinizin de defterlerine yazmalarını isteyiniz.
  • 2. " ele " kelimesini okumalarını isteyiniz.
  • 3. " ele " kelimesinde heceler vurgulu okunarak öğrencilerin bu heceleri hissetmelerini sağlayınız.
  • 4. " ele " kelimesinde " e " açıkta kalacak şekilde " le " hecesinin üstü kapatılarak okumalarını isteyiniz.
  • 5. " ele " kelimesinde " e " nin üstünü kapatarak " le " hecesinin nasıl okunabileceğini sorunuz. Okuma denemelerinin ardından sizden sonra tekrar etmelerini isteyerek " le " hecesini birlikte okuyunuz.
  • 6. Farklı metinlerde bu hecenin geçtiği yerleri belirlemelerini, göstermelerini ve okumalarını isteyiniz.
  • 7. " el " ve " le " hecelerini karıştırmamaları için aşağıdaki çalışmaları yaptırınız.
  • § Karışık olarak verilen heceleri okumaları,
  • § Söylenilen heceyi göstermeleri,
  • § Söylenen heceleri yazmaları
  • § Farklı metinlerde bu heceleri bulup okumaları sağlanabilir.

3. Metin oluşturma: Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle, cümlelerden metin oluşturunuz. Üretilenleri okumalarını ve yazmalarını sağlayınız.

4. Hece, Kelime ve Cümle Oluşturma

Ses

Hece

Oluşturma

Hece ve ses kaynaştırma

Kelime Oluşturma

Cümle Oluşturma Metin Oluşturma

 

"e "

 

"l "

 

 

"a "

 

 

"t "

 

e

el

l

a

al

l

a

at

t

e

et

t

 

 

el e = ele el

ele e, le le

al a = ala al

ala a, la la

at a = ata at

ata a, ta ta

et e = ete et

ete e, te te

ele

Not: Büyük harfler özel adlarla birlikte verilmelidir.

ela , Ela, E, e

at

ata, Ata A, a

atla

Cümleler oluştururken öğrencilerinizin adlarından yararlanabilirsiniz.

 

 


el ele.

Görsellerden yararlanabilirsiniz.

 


Ela al.

Ela at.

Tahmin yaptırabilirsiniz.

Ela .........atla.

 

"i "

 

 

"n "

 

 

 

 

i

il

l

e

en

n

a

an

n

i

in

n

il i = ili il

ili i li li

en e = ene en

ene e ne ne

an a = ana an

ana a na na

in i = ini in

ini i ni ni

eli,,

ile,

ali, Ali A, a

eti

ana

anne

anla

enli

neli

tane, taneli,

etli

teni,

elli,

 

Ali ile Ela

Ali ile Ela el ele.

Ali et al.

Ali at al.

Anne et al.

Ela elli tane al.

!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen

" e " Sesi

  1. Sesi Hissetme ve Tanıma:Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır.
  • Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle "e" sesi hissettirilmelidir. Örneğin: Bebeğini uyutmaya çalışan bir anne canlandırılabilir. Annenin bu sırada söylediği "eee....eee...." sesi çıkarılır.
  • Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin "e" sesinin olduğu kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir.
  • Örneğin; öğretmen "erik, etek, fare, kale, Emel, Ece, Elif vb."
  • "e" sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır.

Adlarında "e" sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.

Değerlendirme:

İçinde " e " sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kağıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden " e " sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.

b. Sesi Okuma ve Yazma

Bu aşamada tanıtılacak sesin sembolü olan harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:

e

Öğrencilerin harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir. Tanıtılan sesin sembolünü (harf) satır aralığına yazdırınız ve okutturunuz.

eeeeeeeeeeeeeeeeeee

Değerlendirme: Tanıtılan " e " sesini bir dizi sembol içinden seçmelerini sağlayınız.

e * + e + *

* + * + *

e

 

" l " Sesi

 

a. Sesi Hissetme ve Tanıma

 

Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır:

  • § Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle " l " sesi hissettirilmelidir.

Örneğin:

Öğrencilerin bildiği bir şarkının melodisini "lal la lal la lal ..." şeklinde söyleyebilirsiniz.

  • Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin " l " sesinin geçtiği kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir. Sessiz harflerin tanıtılmasında kelimelerde harfin aşamalı olarak sonda, ortada ve başta olduğu örnekler seçilmelidir.

 

Örneğin; "kol, gül, bal, zil, elma, kelebek, gelin, kale, limon, lale vb."

 

" l " sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır.

Adlarında "l " sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.

 

Değerlendirme: İçinde "l " sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kâğıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden "l " sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.

b. Sesi Okuma ve Yazma

l


Bu aşamada harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:

Harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir.

 

lllllllllllllllllllllll

c. Sesten Hece ve Kelime Oluşturma

 

e

el

l

Önce "e " ve ardından " l " sesleri yan yana getirilerek birlikte okunur. Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır.

  • 1. " e " sesi tahtaya yazılarak öğrencilerden okumaları istenir. Harfi defterlerine yazmaları istenir.
  • 2. " l " sesi tahtada yazılarak birkaç defa öğrencilere okutulur. Öğretmen, doğru seslendirme yapılabilmesi için örnek seslendirme yapmalıdır.
  • 3. " e " ve " l " sesi yan yana getirilerek her ikisinin birlikte nasıl okunabileceği sorulur.
  • 4. Öğrencilerin cevapları dikkate alınarak "el " okunur ve yazılır. Öğretmen okumanın doğruluğunu kontrol etmeli, kendisi örnek okumalar yapmalıdır.

el el el el el el

el el el

el el el el

Değerlendirme: Oluşturulan kelimeyi öğrencilere yazdırınız ve okutunuz.

1. Kelime Üretme

Öğrenilenlerin kalıcılığını sağlamaya yönelik etkinliklerin ardından aşağıdaki uygulama sırası izlenerek açık heceye ulaşılmalıdır.

ele

el

 

e

Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır:

  • 1. " el " kelimesi gösterilerek öğrencilerden okumaları istenir.
  • 2. " e " sesi gösterilerek okumaları istenir.
  • 3. Önce " el " sonra " e " sesi aralarında boşluk bırakılmaksızın yazılarak oluşan yeni kelimenin nasıl okunabileceği sorulur.
  • 4. Öğrencilerin okuma denemelerinin ardından doğru okumayı yaparak tekrarlamaları istenir. " el " kelimesine " e " sesi eklenerek oluşturulan yeni kelime hecelemeden okunmalıdır.
  • 5. " ele " kelimesi birkaç defa okunarak yazılır.

Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle oluşturulabilir ve okutturulabilir. Cümleler oluşturulurken görsellerden yararlanılmalıdır. Örneğin:

el ele.

Öğrencilerinizden bu farklı isimler vermelerini isteyiniz.

Cümlenin anlamlı hale getirilmesinde şarkı, tekerleme ve görseller kullanılmalıdır.

El ele tutuşan çocukların resmi yapılabilir.

"El ele, el ele verin çocuklar " şarkısı söylenebilir.

 

Değerlendirme: Öğrencilere " ele " kelimesini yazdırınız ve okutunuz.

!

2. Açık Heceye Ulaşma

" ele " kelimesinden yararlanarak le hecesine ulaşmak için aşağıdaki sıra takip edilmelidir.

  • 1. " ele " kelimesini tahtaya yazınız. Öğrencilerinizin de defterlerine yazmalarını isteyiniz.
  • 2. " ele " kelimesini okumalarını isteyiniz.
  • 3. " ele " kelimesinde heceler vurgulu okunarak öğrencilerin bu heceleri hissetmelerini sağlayınız.
  • 4. " ele " kelimesinde " e " açıkta kalacak şekilde " le " hecesinin üstü kapatılarak okumalarını isteyiniz.
  • 5. " ele " kelimesinde " e " nin üstünü kapatarak " le " hecesinin nasıl okunabileceğini sorunuz. Okuma denemelerinin ardından sizden sonra tekrar etmelerini isteyerek " le " hecesini birlikte okuyunuz.
  • 6. Farklı metinlerde bu hecenin geçtiği yerleri belirlemelerini, göstermelerini ve okumalarını isteyiniz.
  • 7. " el " ve " le " hecelerini karıştırmamaları için aşağıdaki çalışmaları yaptırınız.
  • § Karışık olarak verilen heceleri okumaları,
  • § Söylenilen heceyi göstermeleri,
  • § Söylenen heceleri yazmaları
  • § Farklı metinlerde bu heceleri bulup okumaları sağlanabilir.

3. Metin oluşturma: Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle, cümlelerden metin oluşturunuz. Üretilenleri okumalarını ve yazmalarını sağlayınız.

4. Hece, Kelime ve Cümle Oluşturma

Ses

Hece

Oluşturma

Hece ve ses kaynaştırma

Kelime Oluşturma

Cümle Oluşturma Metin Oluşturma

 

"e "

 

"l "

 

 

"a "

 

 

"t "

 

e

el

l

a

al

l

a

at

t

e

et

t

 

 

el e = ele el

ele e, le le

al a = ala al

ala a, la la

at a = ata at

ata a, ta ta

et e = ete et

ete e, te te

ele

Not: Büyük harfler özel adlarla birlikte verilmelidir.

ela , Ela, E, e

at

ata, Ata A, a

atla

Cümleler oluştururken öğrencilerinizin adlarından yararlanabilirsiniz.

 

 


el ele.

Görsellerden yararlanabilirsiniz.

 


Ela al.

Ela at.

Tahmin yaptırabilirsiniz.

Ela .........atla.

 

"i "

 

 

"n "

 

 

 

 

i

il

l

e

en

n

a

an

n

i

in

n

il i = ili il

ili i li li

en e = ene en

ene e ne ne

an a = ana an

ana a na na

in i = ini in

ini i ni ni

eli,,

ile,

ali, Ali A, a

eti

ana

anne

anla

enli

neli

tane, taneli,

etli

teni,

elli,

 

Ali ile Ela

Ali ile Ela el ele.

Ali et al.

Ali at al.

Anne et al.

Ela elli tane al.

!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen  (Bir siteden sizin için aldım.. Çok soru gelince buraya direk attım.. Umarım faydasını görürsünüz..)Bu arada bir ajandanız olsun ve not almaktan korkmayın.. Unutmayın ki ajandanız hep yanınızda olur.. Approve

 

" e " Sesi

1.     Sesi Hissetme ve Tanıma:Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır.

·         Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle "e" sesi hissettirilmelidir. Örneğin: Bebeğini uyutmaya çalışan bir anne canlandırılabilir. Annenin bu sırada söylediği "eee....eee...." sesi çıkarılır.

·         Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin "e" sesinin olduğu kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir.

·         Örneğin; öğretmen "erik, etek, fare, kale, Emel, Ece, Elif vb."

·         "e" sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır.

Adlarında "e" sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.

Değerlendirme:

İçinde " e " sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kağıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden " e " sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.

b. Sesi Okuma ve Yazma

Bu aşamada tanıtılacak sesin sembolü olan harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:

e

Öğrencilerin harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir. Tanıtılan sesin sembolünü (harf) satır aralığına yazdırınız ve okutturunuz.

eeeeeeeeeeeeeeeeeee

Değerlendirme: Tanıtılan " e " sesini bir dizi sembol içinden seçmelerini sağlayınız.

e * + e + *

* + * + *

 

e

 

" l " Sesi

 

a. Sesi Hissetme ve Tanıma

 

Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır:

·         § Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle " l " sesi hissettirilmelidir.

Örneğin:

Öğrencilerin bildiği bir şarkının melodisini "lal la lal la lal ..." şeklinde söyleyebilirsiniz.

·         Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin " l " sesinin geçtiği kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir. Sessiz harflerin tanıtılmasında kelimelerde harfin aşamalı olarak sonda, ortada ve başta olduğu örnekler seçilmelidir.

 

Örneğin; "kol, gül, bal, zil, elma, kelebek, gelin, kale, limon, lale vb."

 

" l " sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır.

Adlarında "l " sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.

 

Değerlendirme: İçinde "l " sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kâğıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden "l " sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.

b. Sesi Okuma ve Yazma

l


Bu aşamada harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:

Harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir.

 

lllllllllllllllllllllll

c. Sesten Hece ve Kelime Oluşturma

 

e

el

l

Önce "e " ve ardından " l " sesleri yan yana getirilerek birlikte okunur. Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır.

·         1. " e " sesi tahtaya yazılarak öğrencilerden okumaları istenir. Harfi defterlerine yazmaları istenir.

·         2. " l " sesi tahtada yazılarak birkaç defa öğrencilere okutulur. Öğretmen, doğru seslendirme yapılabilmesi için örnek seslendirme yapmalıdır.

·         3. " e " ve " l " sesi yan yana getirilerek her ikisinin birlikte nasıl okunabileceği sorulur.

·         4. Öğrencilerin cevapları dikkate alınarak "el " okunur ve yazılır. Öğretmen okumanın doğruluğunu kontrol etmeli, kendisi örnek okumalar yapmalıdır.

el el el el el el

el el el

el el el el

Değerlendirme: Oluşturulan kelimeyi öğrencilere yazdırınız ve okutunuz.

1. Kelime Üretme

Öğrenilenlerin kalıcılığını sağlamaya yönelik etkinliklerin ardından aşağıdaki uygulama sırası izlenerek açık heceye ulaşılmalıdır.

ele

el

 

e

Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır:

·         1. " el " kelimesi gösterilerek öğrencilerden okumaları istenir.

·         2. " e " sesi gösterilerek okumaları istenir.

·         3. Önce " el " sonra " e " sesi aralarında boşluk bırakılmaksızın yazılarak oluşan yeni kelimenin nasıl okunabileceği sorulur.

·         4. Öğrencilerin okuma denemelerinin ardından doğru okumayı yaparak tekrarlamaları istenir. " el " kelimesine " e " sesi eklenerek oluşturulan yeni kelime hecelemeden okunmalıdır.

·         5. " ele " kelimesi birkaç defa okunarak yazılır.

Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle oluşturulabilir ve okutturulabilir. Cümleler oluşturulurken görsellerden yararlanılmalıdır. Örneğin:

el ele.

Öğrencilerinizden bu farklı isimler vermelerini isteyiniz.

Cümlenin anlamlı hale getirilmesinde şarkı, tekerleme ve görseller kullanılmalıdır.

El ele tutuşan çocukların resmi yapılabilir.

"El ele, el ele verin çocuklar " şarkısı söylenebilir.

 

Değerlendirme: Öğrencilere " ele " kelimesini yazdırınız ve okutunuz.

!

2. Açık Heceye Ulaşma

" ele " kelimesinden yararlanarak le hecesine ulaşmak için aşağıdaki sıra takip edilmelidir.

·         1. " ele " kelimesini tahtaya yazınız. Öğrencilerinizin de defterlerine yazmalarını isteyiniz.

·         2. " ele " kelimesini okumalarını isteyiniz.

·         3. " ele " kelimesinde heceler vurgulu okunarak öğrencilerin bu heceleri hissetmelerini sağlayınız.

·         4. " ele " kelimesinde " e " açıkta kalacak şekilde " le " hecesinin üstü kapatılarak okumalarını isteyiniz.

·         5. " ele " kelimesinde " e " nin üstünü kapatarak " le " hecesinin nasıl okunabileceğini sorunuz. Okuma denemelerinin ardından sizden sonra tekrar etmelerini isteyerek " le " hecesini birlikte okuyunuz.

·         6. Farklı metinlerde bu hecenin geçtiği yerleri belirlemelerini, göstermelerini ve okumalarını isteyiniz.

·         7. " el " ve " le " hecelerini karıştırmamaları için aşağıdaki çalışmaları yaptırınız.

·         § Karışık olarak verilen heceleri okumaları,

·         § Söylenilen heceyi göstermeleri,

·         § Söylenen heceleri yazmaları

·         § Farklı metinlerde bu heceleri bulup okumaları sağlanabilir.

3. Metin oluşturma: Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle, cümlelerden metin oluşturunuz. Üretilenleri okumalarını ve yazmalarını sağlayınız.

4. Hece, Kelime ve Cümle Oluşturma

Ses

Hece

Oluşturma

Hece ve ses kaynaştırma

Kelime Oluşturma

Cümle Oluşturma Metin Oluşturma

 

"e "

 

"l "

 

 

"a "

 

 

"t "

 

e

el

l

a

al

l

a

at

t

e

et

t

 

 

el e = ele el

ele e, le le

al a = ala al

ala a, la la

at a = ata at

ata a, ta ta

et e = ete et

ete e, te te

ele

Not: Büyük harfler özel adlarla birlikte verilmelidir.

ela , Ela, E, e

at

ata, Ata A, a

atla

Cümleler oluştururken öğrencilerinizin adlarından yararlanabilirsiniz.

 

 

 

el ele.

Görsellerden yararlanabilirsiniz.

 

 

Ela al.

Ela at.

Tahmin yaptırabilirsiniz.

Ela .........atla.

 

"i "

 

 

"n "

 

 

 

 

i

il

l

e

en

n

a

an

n

i

in

n

il i = ili il

ili i li li

en e = ene en

ene e ne ne

an a = ana an

ana a na na

in i = ini in

ini i ni ni

eli,,

ile,

ali, Ali A, a

eti

ana

anne

anla

enli

neli

tane, taneli,

etli

teni,

elli,

 

Ali ile Ela

Ali ile Ela el ele.

Ali et al.

Ali at al.

Anne et al.

Ela elli tane al.

VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel, sas1980, sinanuzun, hülya69, hatice21, 23nisan, a.eser, cevahir08,
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Ekim-2009 Saat 01:25
Bu çalışmayıda indirin..Özellikle YENİ DELİKANLILAR... Approve
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen

Düzenleyen metinogretmen - 13-Ekim-2009 Saat 01:30
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel, 23nisan, a.eser, cevahir08,
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Ekim-2009 Saat 01:53

Ve bu da son çalışma..

ELA ile ilgili.Çok hoş..Tüm çalışmalar var.. Haftaya lazım olur.. Mutlaka bakın,menfaatinize...
(Bu kadar yeter,artık yatıyorum,iyi geceler.. Yorum ve teşekkürleriniz için ayrıca çok sağolun)Embarrassed
 
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen
 
 
 
 
 
Ouch VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!! Ouch


Düzenleyen metinogretmen - 13-Ekim-2009 Saat 01:54
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel, sas1980, mavimelek, cugkul, kessss, umitmersin2, eliş, hülya69, 23nisan, a.eser, cevahir08,
sas1980
Ögretmen
Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 04-Kasim-2006
Konum: Ankara
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 60

Aldigi Alkis: 11
Puan: 53
%18
Alıntı sas1980 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Ekim-2009 Saat 09:43
metin öğretmenim Allah razı olsun.o kadar çalışmaya bir de bize rehberlik yapıyorsunuz...
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: metinogretmen, sinanuzun, cugkul,
emelcelik
Araştırmacı Öğretmen
Araştırmacı Öğretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 09-Haziran-2009
Konum: Ankara
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 179

Aldigi Alkis: 296
Puan: 914
%100
Alıntı emelcelik Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Ekim-2009 Saat 13:06
arkadaslar benimde şöyle bir tavsiyem olacak size..harflerin yazılışını verirken 'kalemin izledigi yolu' hikayeleştirin...cok faydasını görürsünüz..cocukların aklında daha iyi kalıyor.mesela ben bugun e yi yazdırırken bir arı hikayesi uyduruverdim..arı yola cıkıyo gidiyo gidiyo sonra yukarda bir çiçek görüyor ondan bal alıyo sonra asagıda bir çiçek görüyo...vs gibi
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: cugkul, metinogretmen, harunongel,
yellowred
Araştırmacı Öğretmen
Araştırmacı Öğretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 24-Kasim-2007
Konum: Denizli
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 95

Aldigi Alkis: 26
Puan: 51
%27
Alıntı yellowred Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Ekim-2009 Saat 17:52
  Sayın öğretmenlerim! Kendim hazırlayıp, kullandığım dökümanları paylaşmak istiyorum.Umarım işinize yarar.
 
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen
 
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: emelcelik, metinogretmen,
emelcelik
Araştırmacı Öğretmen
Araştırmacı Öğretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 09-Haziran-2009
Konum: Ankara
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 179

Aldigi Alkis: 296
Puan: 914
%100
Alıntı emelcelik Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Ekim-2009 Saat 18:26
http://rapidshare.com/files/292498065/__ar__amba_1.doc.html

arkadaslar az önce hazırladıgım bir çalışmayı eklemeye calıştım ama basarabildim mi bilmiyorum..e sesi ile ilgili bir çalışma...

Düzenleyen emelcelik - 13-Ekim-2009 Saat 18:27
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel,
emelcelik
Araştırmacı Öğretmen
Araştırmacı Öğretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 09-Haziran-2009
Konum: Ankara
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 179

Aldigi Alkis: 296
Puan: 914
%100
Alıntı emelcelik Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Ekim-2009 Saat 18:39
http://rapidshare.com/files/292502068/__AR__AMBA_2.doc.html

yarın sınıfımda uygulamak için hazırladıgım 2.çalısma..umarım işinize yarar...
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel,
otpb
Araştırmacı Öğretmen
Araştırmacı Öğretmen


Kayıt Tarihi: 08-Eylül-2009
Konum: Aydın
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 118

Aldigi Alkis: 220
Puan: 672
%100
Alıntı otpb Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Ekim-2009 Saat 18:43
Metin Öğretmenim 
Çok  teşekkürler  eder,  saygılar  sunarım...
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: metinogretmen,
eliş
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 12-Eylül-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 4

Aldigi Alkis: 0
Puan: 0
%0
Alıntı eliş Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 10:53
arkadaşakar herkes l ve a den bahsediyor sanırım bir ben sadece e ile uğraşıyorum.hepsi yazana kadar l ye geçmek istemiyorum.bazı öğretmen arkadaşalrım ise sınıfın bi kısmı yazdıktan sonra l yi de ver ikisini bir öğrenip arada ki farkı görürler diyolar.sizce yanlış mı düşünüyorum.
IP  Tesekkur Et
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 11:06
Orjinalini yazan: eliş

arkadaşakar herkes l ve a den bahsediyor sanırım bir ben sadece e ile uğraşıyorum.hepsi yazana kadar l ye geçmek istemiyorum.bazı öğretmen arkadaşalrım ise sınıfın bi kısmı yazdıktan sonra l yi de ver ikisini bir öğrenip arada ki farkı görürler diyolar.sizce yanlış mı düşünüyorum.
 Değerli hocam sınıfın %80 i okuyup doğru yazdıktan sonra beklemenin anlamı yok.. Daha e ile çookk uğraşacaksınız. El  var,el ele ver.. Emel var,ela var,eda var..  LOL
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel, 23nisan, a.eser,
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 11:24
Arkadaşlar ekim kasım ayında vereceğiniz çalışmalar,ses kartları ,rakamlar,2.gurup  harfler..... ne yok ki..
Bir çok siteyi taradım.Uygun ve güzel olanları sizin için toparlayıp arşivledim..
Mutlaka işinize yaracaktır..
Selam ve dua ile kalın.
 
BU ARADA VAKİT BULURSANIZ SİTEMEDE BİR GÖZ ATIN Embarrassed
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen
 
 
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen
 
 
 
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!


Düzenleyen metinogretmen - 14-Ekim-2009 Saat 11:25
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel, 23nisan, a.eser, cevahir08,
otpb
Araştırmacı Öğretmen
Araştırmacı Öğretmen


Kayıt Tarihi: 08-Eylül-2009
Konum: Aydın
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 118

Aldigi Alkis: 220
Puan: 672
%100
Alıntı otpb Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 18:03
ELİŞ  Öğretmenim,
 İleride  düzeltmek  için  çok  zamanınız  var. Sıkılmasınlar  her  hafta  iki  ses   dvam  ..Fırsat  buldukça    eskiye  dönersiniz..
 
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: 23nisan,
emelcelik
Araştırmacı Öğretmen
Araştırmacı Öğretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 09-Haziran-2009
Konum: Ankara
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 179

Aldigi Alkis: 296
Puan: 914
%100
Alıntı emelcelik Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 19:13
zaten yeni sese gecme vakti gelince cocuklar belli ediyor:) yeterince öğrendikleri zaman onlar da sıkılmaya başlıyor aynı etkinliklri yapmaktan ee zaten öğretmende sıkılyor:D ben bugun cok sıkıldım mesela:))
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel,
cugkul
Ögretmen
Ögretmen


Kayıt Tarihi: 03-Eylül-2009
Konum: Bursa
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 31

Aldigi Alkis: 13
Puan: 41
%41
Alıntı cugkul Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 19:33
Orjinalini yazan: emelcelik

zaten yeni sese gecme vakti gelince cocuklar belli ediyor:) yeterince öğrendikleri zaman onlar da sıkılmaya başlıyor aynı etkinliklri yapmaktan ee zaten öğretmende sıkılyor:D ben bugun cok sıkıldım mesela:))



bugunleri de gormek dilegıyle ......
IP  Tesekkur Et
hatice21
Profesyonel Ögretmen
Profesyonel Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 30-Ekim-2008
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 466

Aldigi Alkis: 1257
Puan: 3745
%100
Alıntı hatice21 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 20:02
Orjinalini yazan: mehtap4173

Orjinalini yazan: hatice21

!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen  haftanın enleri !.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen  davranıs cıceklerımız
davranıiş çiçekelrini açabildim öbürünü açabilmem için zaman geçmesi gerekiyormuş.Çok güzel olmuş hocam.
Bunları sürekli değiştiriyor musnuz?
Yani iyi davranış yaptıkça resimleri değişiyor mu?
 
merhaba hocam hayır drgısmıyor sadece asılan yıldızlar artıyor papatyalar ve resımler sabıt kalıyo bır yaoragını doldurana hedıye varrrrrrrr
IP  Tesekkur Et
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 20:03
Orjinalini yazan: metinogretmen

Arkadaşlar ekim kasım ayında vereceğiniz çalışmalar,ses kartları ,rakamlar,2.gurup  harfler..... ne yok ki..
Bir çok siteyi taradım.Uygun ve güzel olanları sizin için toparlayıp arşivledim..
Mutlaka işinize yaracaktır..
Selam ve dua ile kalın.
 
BU ARADA VAKİT BULURSANIZ SİTEMEDE BİR GÖZ ATIN Embarrassed
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen
 
 
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen
 
  İyi geceler.. Bunuda az evvel yükledim..Bir bakın isterseniz.Big%20smile
selamlar
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen
 
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel, 23nisan, a.eser, cevahir08,
hatice21
Profesyonel Ögretmen
Profesyonel Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 30-Ekim-2008
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 466

Aldigi Alkis: 1257
Puan: 3745
%100
Alıntı hatice21 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 20:05
merhaba metin abi hocam elınızde sadece el yazısından olusan harf afıslerı var mı yanı duz harfler olmıcak ıcınde cunku ben duzlerı vermıyorum ama bu sıtedekıler duz harflerle beraber tesekkurler
bır de ben hala anlamadım buyuk harflerı kucukle beraber mı verıyoruz yada bır gun arayla mı kafam cooook kkarıstııı

Düzenleyen hatice21 - 14-Ekim-2009 Saat 20:07
IP  Tesekkur Et
hatice21
Profesyonel Ögretmen
Profesyonel Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 30-Ekim-2008
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 466

Aldigi Alkis: 1257
Puan: 3745
%100
Alıntı hatice21 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 20:40
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen  mewcut grafıgı
cewap alamadım halaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa buyuk kucuk harf meselesı
IP  Tesekkur Et
Myildirim38
Araştırmacı Öğretmen
Araştırmacı Öğretmen


Kayıt Tarihi: 18-Subat-2007
Konum: Konya
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 99

Aldigi Alkis: 198
Puan: 674
%100
Alıntı Myildirim38 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 21:06
a harfinden sonra ela geliyor arkadaşlar
büyük e ye orada değineceğiz.bu arada nacizane tavsiye meb okuma yazma öğreniyorum kılavuz kitabını mutlaka takip ein o yönlendiriyor zaten
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: metinogretmen, cevahir08,
sına
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 23-Haziran-2009
Konum: İstanbul
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 5

Aldigi Alkis: 1
Puan: 3
%20
Alıntı sına Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 22:05
Arkadaşlar ben e sesini verirken büyük e yi de tanıttım. e yi verdikten iki gün sonra büyük e nin yazımına da geçtim. bu şekilde götürmeyi planlıyorum.Çünkü a sesini verince Ela ismini yazarken büyük e gerekecek.
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: metinogretmen,
ogretmenokan
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 29-Eylül-2009
Konum: Osmaniye
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 4

Aldigi Alkis: 1
Puan: 3
%25
Alıntı ogretmenokan Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 22:12
bugün el ele, elle kelimeleri ile uğraştım.5 ramlı toplam 8 i hiç almıyor.Yarında devam edeceğim
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: metinogretmen,
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 22:22
Orjinalini yazan: hatice21

merhaba metin abi hocam elınızde sadece el yazısından olusan harf afıslerı var mı yanı duz harfler olmıcak ıcınde cunku ben duzlerı vermıyorum ama bu sıtedekıler duz harflerle beraber tesekkurler
bır de ben hala anlamadım buyuk harflerı kucukle beraber mı verıyoruz yada bır gun arayla mı kafam cooook kkarıstııı
Hatice kardeş..
Aşağıya yükledim.. SÜPER ARŞİV..
 
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen
 
Orada var..
Büyük e yi verebilirsiniz.. Zaten ELA geliyor.. Daha sonra Talat,Ali, vs. gelecek..Beraber verebilirsiniz,en fazla 1 gün ara...
Fakat tüm bunlar sınıfın seviyesine göre değişir.. Kasım sonuna doğru mısır gibi hepsi patır patır okumaya geçer..
Ayrıca:
Sakın ola ki.. Çok iyi olanları frenlemeyin fazla.. Onlara arada çaktırmadan *t*a*i*m- seslerini verebilirsiniz..Wink
 
Ouch VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR Ouch


Düzenleyen metinogretmen - 24-Ekim-2009 Saat 21:24
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: 23nisan, a.eser, cevahir08,
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 22:27
Orjinalini yazan: ogretmenokan

bugün el ele, elle kelimeleri ile uğraştım.5 ramlı toplam 8 i hiç almıyor.Yarında devam edeceğim
 
Değerli Hocam;
Rama gidenlerin %80 i aslında Ramlık değil..!!
Emin olun onlarında bir kısmı sizi çok şaşırtacak..Fakat çabuk sıkıldıklarından alamıyorlar.. 5 dakka ders,5 dakka oyun,şarkı,harf vs.. devam edin.
**FAKAT GELGÖR Kİ,ZÜMRELER,AİLELER,GERİ KALMIŞLIK KORKUSU** Hepimizde var ve bu stress çocuğa da yansıyınca işler tam sarpa sarıyor..
İlkokulda okumaz denen bir arkadaşım şu anda Erzurumda doçent :)) Confused


Düzenleyen metinogretmen - 14-Ekim-2009 Saat 22:32
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: mehtap4173, 23nisan, a.eser, cevahir08,
kaya7
Ögretmen
Ögretmen


Kayıt Tarihi: 05-Eylül-2007
Konum: Adıyaman
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 38

Aldigi Alkis: 29
Puan: 63
%76
Alıntı kaya7 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 22:31

ele den sonra le elde edemeyen arkadaşlar l e şeklinde le ye ulaşmak öğrencinin çabuk kavramasına vesile olabilir.tabiki bu öğrencisine göre değişmektedir.3 senedir 123leri okutuyorum,tabiki sizin tercihiniz ve öğrencinin alma kalitesi çok önemli...bu iki harfi tam anlamıyla öğretmeden a ya geçmenizi pek tavsiye etmiyorum ama 2 haftayıda geçmeyin.yarın a ya geçiyorum Allah izin verirse...herkese Allah kolaylık versin...

IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: metinogretmen, 23nisan, cevahir08,
kaya7
Ögretmen
Ögretmen


Kayıt Tarihi: 05-Eylül-2007
Konum: Adıyaman
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 38

Aldigi Alkis: 29
Puan: 63
%76
Alıntı kaya7 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 22:41
bir tavsiye daha e yi verdiniz büyük E yanında görünsün bu da E deyin.Tavsiye düz yazıda e E  onu da gösterin.Çocukların zekasını hiç ama hiç küçümsemeyin:) bu tüm harfler için geçerlidir.Bir de velilerinize lllll , tttt dedirtin :) le ,te dedimi işiniz 1 ay sarkar ona göre...
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: emelcelik, mehtap4173,
mehtap4173
Ögretmen
Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 01-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 31

Aldigi Alkis: 69
Puan: 179
%100
Alıntı mehtap4173 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 23:34
Ben hala küçük e deyim:)
Yarın l sesi ile ilgili görseller ve alıştırmalara başlayacağım.
Matematilkte de 7 rakamını verdim.Matematik çalışma kitabını çok güzel yapıyoruz:)
Bu arada benden önce giden ve burada paylaşımlarını sergileyen tüm arkadaşlara teşekkür.Bize rehber oluyorlar:)
http://e-projeler.com
http://mehtapkilic.tr.gg
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: metinogretmen, harunongel, 23nisan,
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Ekim-2009 Saat 23:54
Orjinalini yazan: mehtap4173

Ben hala küçük e deyim:)
Yarın l sesi ile ilgili görseller ve alıştırmalara başlayacağım.
Matematilkte de 7 rakamını verdim.Matematik çalışma kitabını çok güzel yapıyoruz:)
Bu arada benden önce giden ve burada paylaşımlarını sergileyen tüm arkadaşlara teşekkür.Bize rehber oluyorlar:)
Mehtap Hocam,
Sizin tecrübeniz yanında biz kimiz ki..Embarrassed
 
Gözünüzden kaçmıştır diye tekrar link koyuyorum..
 
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen
 
 
 
 
 
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: harunongel, 23nisan, a.eser, cevahir08,
relax006
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 14-Ekim-2009
Konum: Ankara
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 5

Aldigi Alkis: 5
Puan: 11
%100
Alıntı relax006 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 15-Ekim-2009 Saat 00:13
 Merhaba arkadaşlar öncelikle herkese çok faydalı olabilecekleri bir eğitim öğretim diliyorum.Ben e sesini verdim sonrasında ise l sesini verdim şimi el,ele kavratmaya çalışıyorum ancak hala e sesini yazarken hata yapanlar yani belirlenen standartların altında yazanlar var,sizce ben bunun için ne yapmalıyım bu gün not aldım onları tekrardan e sesi vermeyi düşünüyorum,siz neyi tavsiye edersiniz arkadaşlar..
IP  Tesekkur Et
metinogretmen
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ekim-2009
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1077

Aldigi Alkis: 6171
Puan: 10926
%100
Alıntı metinogretmen Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 15-Ekim-2009 Saat 00:19
Değerli Recep Hocam..(relax006)
Bol tekrar.. Özellikle DEFTERE yazdırmaya çalışın.. Sakın çocuklara yazamıyorlar,okuyamıyorlar.. hislerini HİSSETTİRMEYİN.. Gözleri kotrkmasın.İlk 4 haftayı bir aşın,çok rahatlarsınız.. Thumbs%20Up
 
 
 
 
 
 
 
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!!


Düzenleyen metinogretmen - 15-Ekim-2009 Saat 00:25
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: 23nisan, a.eser, cevahir08,
<< Önceki Sayfa   68 Sonraki >>
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma


Kpss | türkü notaları İlkokumayazma

Powered by Web Wiz Forums version 8.05
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide Reklamport Örnek Yayıncı Sayfası />
Reklamport Örnek Yayıncı Sayfası