ben e yi verirken 1 gün arayla verdim büyük ve küçük harfleri. Yarın L yi ikisini bir arada vermeyi düşünüyorum. Küçük l yazımı kolay olduğu için. Burda önemli olan yazabilme durumları diye düşünüyorum kolay gelsin.
arkadaslar sınıfıma cok hos panola yaptım fotosunu da cektım ama buraya koyamıyorum yollayamıyorum bı fıkrım olan var mı acaba yarın l verecem dahaaaaaaaaa
38 öğrencim var benim..hepsi yazıyorlar yazmada sorun yok şükür..el ele le elle hecelerini verdim el ve le karıştı haliyle ama alışırlar..yarın hepsini tek tek tahtaya kaldıracağım yazdırıp okutacağım karışık olarak bakalım ezberlemişler mi yok sa gerçekten öğrenmişler mi?..bunları tam olarak kavrattıktan sonra a sesine geçeceğim...
velilerim çok ilgili sıkıntı yaşamıyorum bakalım ilerde nasıl olurlar..
Arkadaşlar üşenmedim,tam 40 dakikada rakamlarla ilgili bir çalışma yaptım.(boyama) 3 er fotokopi çektirin.. Önce 1 leri, sonra vakti gelince 2 leri ve en son 3 leri dediğiniz renge boyatın.. diğerlerinide istediğiniz renge..(rakamlar 70 derecelik açı ile yazılmıştır)
emelcelık hocam sınıfıma hazırlamayı dusundugm panolar için sizin goderdıklerınızden fıkır almayı planlamştm ama hiçbirini açamadım hep error yazıyor nasıl açabılırım paylaşımlarınız için çok tesekkr ederz
Sesi Hissetme ve Tanıma:Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır.
Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle "e" sesi hissettirilmelidir. Örneğin: Bebeğini uyutmaya çalışan bir anne canlandırılabilir. Annenin bu sırada söylediği "eee....eee...." sesi çıkarılır.
Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin "e" sesinin olduğu kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir.
Örneğin; öğretmen "erik, etek, fare, kale, Emel, Ece, Elif vb."
"e" sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır.
Adlarında "e" sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.
Değerlendirme:
İçinde " e " sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kağıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden " e " sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.
b. Sesi Okuma ve Yazma
Bu aşamada tanıtılacak sesin sembolü olan harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:
e
Öğrencilerin harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir. Tanıtılan sesin sembolünü (harf) satır aralığına yazdırınız ve okutturunuz.
eeeeeeeeeeeeeeeeeee
Değerlendirme: Tanıtılan " e " sesini bir dizi sembol içinden seçmelerini sağlayınız.
e * + e + *
* + * + *
e
" l " Sesi
a. Sesi Hissetme ve Tanıma
Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır:
§ Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle " l " sesi hissettirilmelidir.
Örneğin:
Öğrencilerin bildiği bir şarkının melodisini "lal la lal la lal ..." şeklinde söyleyebilirsiniz.
Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin " l " sesinin geçtiği kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir. Sessiz harflerin tanıtılmasında kelimelerde harfin aşamalı olarak sonda, ortada ve başta olduğu örnekler seçilmelidir.
" l " sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır.
Adlarında "l " sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.
Değerlendirme: İçinde "l " sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kâğıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden "l " sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.
b. Sesi Okuma ve Yazma
l
Bu aşamada harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:
Harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir.
lllllllllllllllllllllll
c. Sesten Hece ve Kelime Oluşturma
e
el
l
Önce "e " ve ardından " l " sesleri yan yana getirilerek birlikte okunur. Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır.
1. " e " sesi tahtaya yazılarak öğrencilerden okumaları istenir. Harfi defterlerine yazmaları istenir.
2. " l " sesi tahtada yazılarak birkaç defa öğrencilere okutulur. Öğretmen, doğru seslendirme yapılabilmesi için örnek seslendirme yapmalıdır.
3. " e " ve " l " sesi yan yana getirilerek her ikisinin birlikte nasıl okunabileceği sorulur.
4. Öğrencilerin cevapları dikkate alınarak "el " okunur ve yazılır. Öğretmen okumanın doğruluğunu kontrol etmeli, kendisi örnek okumalar yapmalıdır.
el el el el el el
el el el
el el el el
Değerlendirme: Oluşturulan kelimeyi öğrencilere yazdırınız ve okutunuz.
1. Kelime Üretme
Öğrenilenlerin kalıcılığını sağlamaya yönelik etkinliklerin ardından aşağıdaki uygulama sırası izlenerek açık heceye ulaşılmalıdır.
ele
el
e
Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır:
1. " el " kelimesi gösterilerek öğrencilerden okumaları istenir.
2. " e " sesi gösterilerek okumaları istenir.
3. Önce " el " sonra " e " sesi aralarında boşluk bırakılmaksızın yazılarak oluşan yeni kelimenin nasıl okunabileceği sorulur.
4. Öğrencilerin okuma denemelerinin ardından doğru okumayı yaparak tekrarlamaları istenir. " el " kelimesine " e " sesi eklenerek oluşturulan yeni kelime hecelemeden okunmalıdır.
5. " ele " kelimesi birkaç defa okunarak yazılır.
Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle oluşturulabilir ve okutturulabilir. Cümleler oluşturulurken görsellerden yararlanılmalıdır. Örneğin:
el ele.
Öğrencilerinizden bu farklı isimler vermelerini isteyiniz.
Cümlenin anlamlı hale getirilmesinde şarkı, tekerleme ve görseller kullanılmalıdır.
El ele tutuşan çocukların resmi yapılabilir.
"El ele, el ele verin çocuklar " şarkısı söylenebilir.
Değerlendirme: Öğrencilere " ele " kelimesini yazdırınız ve okutunuz.
!
2. Açık Heceye Ulaşma
" ele " kelimesinden yararlanarak le hecesine ulaşmak için aşağıdaki sıra takip edilmelidir.
1. " ele " kelimesini tahtaya yazınız. Öğrencilerinizin de defterlerine yazmalarını isteyiniz.
2. " ele " kelimesini okumalarını isteyiniz.
3. " ele " kelimesinde heceler vurgulu okunarak öğrencilerin bu heceleri hissetmelerini sağlayınız.
4. " ele " kelimesinde " e " açıkta kalacak şekilde " le " hecesinin üstü kapatılarak okumalarını isteyiniz.
5. " ele " kelimesinde " e " nin üstünü kapatarak " le " hecesinin nasıl okunabileceğini sorunuz. Okuma denemelerinin ardından sizden sonra tekrar etmelerini isteyerek " le " hecesini birlikte okuyunuz.
6. Farklı metinlerde bu hecenin geçtiği yerleri belirlemelerini, göstermelerini ve okumalarını isteyiniz.
7. " el " ve " le " hecelerini karıştırmamaları için aşağıdaki çalışmaları yaptırınız.
§ Karışık olarak verilen heceleri okumaları,
§ Söylenilen heceyi göstermeleri,
§ Söylenen heceleri yazmaları
§ Farklı metinlerde bu heceleri bulup okumaları sağlanabilir.
3. Metin oluşturma: Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle, cümlelerden metin oluşturunuz. Üretilenleri okumalarını ve yazmalarını sağlayınız.
4. Hece, Kelime ve Cümle Oluşturma
Ses
Hece
Oluşturma
Hece ve ses kaynaştırma
Kelime Oluşturma
Cümle Oluşturma Metin Oluşturma
"e "
"l "
"a "
"t "
e
el
l
a
al
l
a
at
t
e
et
t
el e = ele el
ele e, le le
al a = ala al
ala a, la la
at a = ata at
ata a, ta ta
et e = ete et
ete e, te te
ele
Not: Büyük harfler özel adlarla birlikte verilmelidir.
Sesi Hissetme ve Tanıma:Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır.
Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle "e" sesi hissettirilmelidir. Örneğin: Bebeğini uyutmaya çalışan bir anne canlandırılabilir. Annenin bu sırada söylediği "eee....eee...." sesi çıkarılır.
Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin "e" sesinin olduğu kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir.
Örneğin; öğretmen "erik, etek, fare, kale, Emel, Ece, Elif vb."
"e" sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır.
Adlarında "e" sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.
Değerlendirme:
İçinde " e " sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kağıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden " e " sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.
b. Sesi Okuma ve Yazma
Bu aşamada tanıtılacak sesin sembolü olan harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:
e
Öğrencilerin harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir. Tanıtılan sesin sembolünü (harf) satır aralığına yazdırınız ve okutturunuz.
eeeeeeeeeeeeeeeeeee
Değerlendirme: Tanıtılan " e " sesini bir dizi sembol içinden seçmelerini sağlayınız.
e * + e + *
* + * + *
e
" l " Sesi
a. Sesi Hissetme ve Tanıma
Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır:
§ Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle " l " sesi hissettirilmelidir.
Örneğin:
Öğrencilerin bildiği bir şarkının melodisini "lal la lal la lal ..." şeklinde söyleyebilirsiniz.
Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin " l " sesinin geçtiği kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir. Sessiz harflerin tanıtılmasında kelimelerde harfin aşamalı olarak sonda, ortada ve başta olduğu örnekler seçilmelidir.
" l " sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır.
Adlarında "l " sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.
Değerlendirme: İçinde "l " sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kâğıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden "l " sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.
b. Sesi Okuma ve Yazma
l
Bu aşamada harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:
Harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir.
lllllllllllllllllllllll
c. Sesten Hece ve Kelime Oluşturma
e
el
l
Önce "e " ve ardından " l " sesleri yan yana getirilerek birlikte okunur. Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır.
1. " e " sesi tahtaya yazılarak öğrencilerden okumaları istenir. Harfi defterlerine yazmaları istenir.
2. " l " sesi tahtada yazılarak birkaç defa öğrencilere okutulur. Öğretmen, doğru seslendirme yapılabilmesi için örnek seslendirme yapmalıdır.
3. " e " ve " l " sesi yan yana getirilerek her ikisinin birlikte nasıl okunabileceği sorulur.
4. Öğrencilerin cevapları dikkate alınarak "el " okunur ve yazılır. Öğretmen okumanın doğruluğunu kontrol etmeli, kendisi örnek okumalar yapmalıdır.
el el el el el el
el el el
el el el el
Değerlendirme: Oluşturulan kelimeyi öğrencilere yazdırınız ve okutunuz.
1. Kelime Üretme
Öğrenilenlerin kalıcılığını sağlamaya yönelik etkinliklerin ardından aşağıdaki uygulama sırası izlenerek açık heceye ulaşılmalıdır.
ele
el
e
Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır:
1. " el " kelimesi gösterilerek öğrencilerden okumaları istenir.
2. " e " sesi gösterilerek okumaları istenir.
3. Önce " el " sonra " e " sesi aralarında boşluk bırakılmaksızın yazılarak oluşan yeni kelimenin nasıl okunabileceği sorulur.
4. Öğrencilerin okuma denemelerinin ardından doğru okumayı yaparak tekrarlamaları istenir. " el " kelimesine " e " sesi eklenerek oluşturulan yeni kelime hecelemeden okunmalıdır.
5. " ele " kelimesi birkaç defa okunarak yazılır.
Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle oluşturulabilir ve okutturulabilir. Cümleler oluşturulurken görsellerden yararlanılmalıdır. Örneğin:
el ele.
Öğrencilerinizden bu farklı isimler vermelerini isteyiniz.
Cümlenin anlamlı hale getirilmesinde şarkı, tekerleme ve görseller kullanılmalıdır.
El ele tutuşan çocukların resmi yapılabilir.
"El ele, el ele verin çocuklar " şarkısı söylenebilir.
Değerlendirme: Öğrencilere " ele " kelimesini yazdırınız ve okutunuz.
!
2. Açık Heceye Ulaşma
" ele " kelimesinden yararlanarak le hecesine ulaşmak için aşağıdaki sıra takip edilmelidir.
1. " ele " kelimesini tahtaya yazınız. Öğrencilerinizin de defterlerine yazmalarını isteyiniz.
2. " ele " kelimesini okumalarını isteyiniz.
3. " ele " kelimesinde heceler vurgulu okunarak öğrencilerin bu heceleri hissetmelerini sağlayınız.
4. " ele " kelimesinde " e " açıkta kalacak şekilde " le " hecesinin üstü kapatılarak okumalarını isteyiniz.
5. " ele " kelimesinde " e " nin üstünü kapatarak " le " hecesinin nasıl okunabileceğini sorunuz. Okuma denemelerinin ardından sizden sonra tekrar etmelerini isteyerek " le " hecesini birlikte okuyunuz.
6. Farklı metinlerde bu hecenin geçtiği yerleri belirlemelerini, göstermelerini ve okumalarını isteyiniz.
7. " el " ve " le " hecelerini karıştırmamaları için aşağıdaki çalışmaları yaptırınız.
§ Karışık olarak verilen heceleri okumaları,
§ Söylenilen heceyi göstermeleri,
§ Söylenen heceleri yazmaları
§ Farklı metinlerde bu heceleri bulup okumaları sağlanabilir.
3. Metin oluşturma: Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle, cümlelerden metin oluşturunuz. Üretilenleri okumalarını ve yazmalarını sağlayınız.
4. Hece, Kelime ve Cümle Oluşturma
Ses
Hece
Oluşturma
Hece ve ses kaynaştırma
Kelime Oluşturma
Cümle Oluşturma Metin Oluşturma
"e "
"l "
"a "
"t "
e
el
l
a
al
l
a
at
t
e
et
t
el e = ele el
ele e, le le
al a = ala al
ala a, la la
at a = ata at
ata a, ta ta
et e = ete et
ete e, te te
ele
Not: Büyük harfler özel adlarla birlikte verilmelidir.
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen (Bir siteden sizin için aldım.. Çok soru gelince buraya direk attım.. Umarım faydasını görürsünüz..)Bu arada bir ajandanız olsun ve not almaktan korkmayın.. Unutmayın ki ajandanız hep yanınızda olur..
" e " Sesi
1.Sesi Hissetme ve Tanıma:Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır.
·Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle "e" sesi hissettirilmelidir. Örneğin: Bebeğini uyutmaya çalışan bir anne canlandırılabilir. Annenin bu sırada söylediği "eee....eee...." sesi çıkarılır.
·Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin "e" sesinin olduğu kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir.
·Örneğin; öğretmen "erik, etek, fare, kale, Emel, Ece, Elif vb."
·"e" sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır.
Adlarında "e" sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.
Değerlendirme:
İçinde " e " sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kağıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden " e " sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.
b. Sesi Okuma ve Yazma
Bu aşamada tanıtılacak sesin sembolü olan harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:
e
Öğrencilerin harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir. Tanıtılan sesin sembolünü (harf) satır aralığına yazdırınız ve okutturunuz.
eeeeeeeeeeeeeeeeeee
Değerlendirme: Tanıtılan " e " sesini bir dizi sembol içinden seçmelerini sağlayınız.
e * + e + *
* + * + *
e
" l " Sesi
a. Sesi Hissetme ve Tanıma
Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır:
·§ Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle " l " sesi hissettirilmelidir.
Örneğin:
Öğrencilerin bildiği bir şarkının melodisini "lal la lal la lal ..." şeklinde söyleyebilirsiniz.
·Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin " l " sesinin geçtiği kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir. Sessiz harflerin tanıtılmasında kelimelerde harfin aşamalı olarak sonda, ortada ve başta olduğu örnekler seçilmelidir.
" l " sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır.
Adlarında "l " sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.
Değerlendirme: İçinde "l " sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kâğıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden "l " sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.
b. Sesi Okuma ve Yazma
l
Bu aşamada harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:
Harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir.
lllllllllllllllllllllll
c. Sesten Hece ve Kelime Oluşturma
e
el
l
Önce "e " ve ardından " l " sesleri yan yana getirilerek birlikte okunur. Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır.
·1. " e " sesi tahtaya yazılarak öğrencilerden okumaları istenir. Harfi defterlerine yazmaları istenir.
·2. " l " sesi tahtada yazılarak birkaç defa öğrencilere okutulur. Öğretmen, doğru seslendirme yapılabilmesi için örnek seslendirme yapmalıdır.
·3. " e " ve " l " sesi yan yana getirilerek her ikisinin birlikte nasıl okunabileceği sorulur.
·4. Öğrencilerin cevapları dikkate alınarak "el " okunur ve yazılır. Öğretmen okumanın doğruluğunu kontrol etmeli, kendisi örnek okumalar yapmalıdır.
el el el el el el
el el el
el el el el
Değerlendirme: Oluşturulan kelimeyi öğrencilere yazdırınız ve okutunuz.
1. Kelime Üretme
Öğrenilenlerin kalıcılığını sağlamaya yönelik etkinliklerin ardından aşağıdaki uygulama sırası izlenerek açık heceye ulaşılmalıdır.
ele
el
e
Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır:
·1. " el " kelimesi gösterilerek öğrencilerden okumaları istenir.
·2. " e " sesi gösterilerek okumaları istenir.
·3. Önce " el " sonra " e " sesi aralarında boşluk bırakılmaksızın yazılarak oluşan yeni kelimenin nasıl okunabileceği sorulur.
·4. Öğrencilerin okuma denemelerinin ardından doğru okumayı yaparak tekrarlamaları istenir. " el " kelimesine " e " sesi eklenerek oluşturulan yeni kelime hecelemeden okunmalıdır.
·5. " ele " kelimesi birkaç defa okunarak yazılır.
Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle oluşturulabilir ve okutturulabilir. Cümleler oluşturulurken görsellerden yararlanılmalıdır. Örneğin:
el ele.
Öğrencilerinizden bu farklı isimler vermelerini isteyiniz.
Cümlenin anlamlı hale getirilmesinde şarkı, tekerleme ve görseller kullanılmalıdır.
El ele tutuşan çocukların resmi yapılabilir.
"El ele, el ele verin çocuklar " şarkısı söylenebilir.
Değerlendirme: Öğrencilere " ele " kelimesini yazdırınız ve okutunuz.
!
2. Açık Heceye Ulaşma
" ele " kelimesinden yararlanarak le hecesine ulaşmak için aşağıdaki sıra takip edilmelidir.
·1. " ele " kelimesini tahtaya yazınız. Öğrencilerinizin de defterlerine yazmalarını isteyiniz.
·2. " ele " kelimesini okumalarını isteyiniz.
·3. " ele " kelimesinde heceler vurgulu okunarak öğrencilerin bu heceleri hissetmelerini sağlayınız.
·4. " ele " kelimesinde " e " açıkta kalacak şekilde " le " hecesinin üstü kapatılarak okumalarını isteyiniz.
·5. " ele " kelimesinde " e " nin üstünü kapatarak " le " hecesinin nasıl okunabileceğini sorunuz. Okuma denemelerinin ardından sizden sonra tekrar etmelerini isteyerek " le " hecesini birlikte okuyunuz.
·6. Farklı metinlerde bu hecenin geçtiği yerleri belirlemelerini, göstermelerini ve okumalarını isteyiniz.
·7. " el " ve " le " hecelerini karıştırmamaları için aşağıdaki çalışmaları yaptırınız.
·§ Karışık olarak verilen heceleri okumaları,
·§ Söylenilen heceyi göstermeleri,
·§ Söylenen heceleri yazmaları
·§ Farklı metinlerde bu heceleri bulup okumaları sağlanabilir.
3. Metin oluşturma: Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle, cümlelerden metin oluşturunuz. Üretilenleri okumalarını ve yazmalarını sağlayınız.
4. Hece, Kelime ve Cümle Oluşturma
Ses
Hece
Oluşturma
Hece ve ses kaynaştırma
Kelime Oluşturma
Cümle Oluşturma Metin Oluşturma
"e "
"l "
"a "
"t "
e
el
l
a
al
l
a
at
t
e
et
t
el e = ele el
ele e, le le
al a = ala al
ala a, la la
at a = ata at
ata a, ta ta
et e = ete et
ete e, te te
ele
Not: Büyük harfler özel adlarla birlikte verilmelidir.
arkadaslar benimde şöyle bir tavsiyem olacak size..harflerin yazılışını verirken 'kalemin izledigi yolu' hikayeleştirin...cok faydasını görürsünüz..cocukların aklında daha iyi kalıyor.mesela ben bugun e yi yazdırırken bir arı hikayesi uyduruverdim..arı yola cıkıyo gidiyo gidiyo sonra yukarda bir çiçek görüyor ondan bal alıyo sonra asagıda bir çiçek görüyo...vs gibi
arkadaşakar herkes l ve a den bahsediyor sanırım bir ben sadece e ile uğraşıyorum.hepsi yazana kadar l ye geçmek istemiyorum.bazı öğretmen arkadaşalrım ise sınıfın bi kısmı yazdıktan sonra l yi de ver ikisini bir öğrenip arada ki farkı görürler diyolar.sizce yanlış mı düşünüyorum.
arkadaşakar herkes l ve a den bahsediyor sanırım bir ben sadece e ile uğraşıyorum.hepsi yazana kadar l ye geçmek istemiyorum.bazı öğretmen arkadaşalrım ise sınıfın bi kısmı yazdıktan sonra l yi de ver ikisini bir öğrenip arada ki farkı görürler diyolar.sizce yanlış mı düşünüyorum.
Değerli hocam sınıfın %80 i okuyup doğru yazdıktan sonra beklemenin anlamı yok.. Daha e ile çookk uğraşacaksınız. El var,el ele ver.. Emel var,ela var,eda var..
zaten yeni sese gecme vakti gelince cocuklar belli ediyor:) yeterince öğrendikleri zaman onlar da sıkılmaya başlıyor aynı etkinliklri yapmaktan ee zaten öğretmende sıkılyor:D ben bugun cok sıkıldım mesela:))
zaten yeni sese gecme vakti gelince cocuklar belli ediyor:) yeterince öğrendikleri zaman onlar da sıkılmaya başlıyor aynı etkinliklri yapmaktan ee zaten öğretmende sıkılyor:D ben bugun cok sıkıldım mesela:))
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen haftanın enleri !.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen davranıs cıceklerımız
davranıiş çiçekelrini açabildim öbürünü açabilmem için zaman geçmesi gerekiyormuş.Çok güzel olmuş hocam.
Bunları sürekli değiştiriyor musnuz?
Yani iyi davranış yaptıkça resimleri değişiyor mu?
merhaba hocam hayır drgısmıyor sadece asılan yıldızlar artıyor papatyalar ve resımler sabıt kalıyo bır yaoragını doldurana hedıye varrrrrrrr
merhaba metin abi hocam elınızde sadece el yazısından olusan harf afıslerı var mı yanı duz harfler olmıcak ıcınde cunku ben duzlerı vermıyorum ama bu sıtedekıler duz harflerle beraber tesekkurler
bır de ben hala anlamadım buyuk harflerı kucukle beraber mı verıyoruz yada bır gun arayla mı kafam cooook kkarıstııı
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen mewcut grafıgı
cewap alamadım halaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa buyuk kucuk harf meselesı
Arkadaşlar ben e sesini verirken büyük e yi de tanıttım. e yi verdikten iki gün sonra büyük e nin yazımına da geçtim. bu şekilde götürmeyi planlıyorum.Çünkü a sesini verince Ela ismini yazarken büyük e gerekecek.
merhaba metin abi hocam elınızde sadece el yazısından olusan harf afıslerı var mı yanı duz harfler olmıcak ıcınde cunku ben duzlerı vermıyorum ama bu sıtedekıler duz harflerle beraber tesekkurler
bır de ben hala anlamadım buyuk harflerı kucukle beraber mı verıyoruz yada bır gun arayla mı kafam cooook kkarıstııı
ele den sonra le elde edemeyen arkadaşlar l e şeklinde le ye ulaşmak öğrencinin çabuk kavramasına vesile olabilir.tabiki bu öğrencisine göre değişmektedir.3 senedir 123leri okutuyorum,tabiki sizin tercihiniz ve öğrencinin alma kalitesi çok önemli...bu iki harfi tam anlamıyla öğretmeden a ya geçmenizi pek tavsiye etmiyorum ama 2 haftayıda geçmeyin.yarın a ya geçiyorum Allah izin verirse...herkese Allah kolaylık versin...
bir tavsiye daha e yi verdiniz büyük E yanında görünsün bu da E deyin.Tavsiye düz yazıda e E onu da gösterin.Çocukların zekasını hiç ama hiç küçümsemeyin:) bu tüm harfler için geçerlidir.Bir de velilerinize lllll , tttt dedirtin :) le ,te dedimi işiniz 1 ay sarkar ona göre...
Merhaba arkadaşlar öncelikle herkese çok faydalı olabilecekleri bir eğitim öğretim diliyorum.Ben e sesini verdim sonrasında ise l sesini verdim şimi el,ele kavratmaya çalışıyorum ancak hala e sesini yazarken hata yapanlar yani belirlenen standartların altında yazanlar var,sizce ben bunun için ne yapmalıyım bu gün not aldım onları tekrardan e sesi vermeyi düşünüyorum,siz neyi tavsiye edersiniz arkadaşlar..
Bol tekrar.. Özellikle DEFTERE yazdırmaya çalışın.. Sakın çocuklara yazamıyorlar,okuyamıyorlar.. hislerini HİSSETTİRMEYİN.. Gözleri kotrkmasın.İlk 4 haftayı bir aşın,çok rahatlarsınız..
VAKTİ ZAMANI GELDİ Mİ HER ÇOCUK OKUR..!!!
Düzenleyen metinogretmen - 15-Ekim-2009 Saat 00:25
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma