hayat bilgisinden güzel konuş iyi dinle konusuna başladık,türkçe dersinde trafik parçasını okuduk...kelime çalışması yaptık. tüm derslerde dinleme ve konuşma konusuna vurgu yaptık. eş anlamlı kelimelere örnekler verip cümle iiçinde kullandık. malesef hecelemeden okuyan ve düzgün cümleler kuran 7 öğrencim var. 19 tanesi ya heceliyor,ya devamlı dönüşler yapıyor..bol bol okuma ve dikte yapıyoruz.
Ben bugün hayat bilgisi dersinde basamakları nasıl çıkarım? konusuna giriş yaptım. matematik dersinde ise 6 ve 7 şer ritmik sayma yaptırdım.Türkçe dersinde trafik konusu Hayat bilgisi kitabındaki trafik konusunda vermeyi düşündüğümden ben bu hafta sevinç çığlıkları metnini işledim. Yama becerileri kısmına kadar geldim. yarında görsel sunumlarını yaptıracağım.
yanlız arkadaşlar ben türkçe kılavuz kitabından hiç memnun değilim çok fazla etkinlik var çocukların hepsini konuşturamıyorum. hızlı hızlı geçmek zorunda kalıyorum daha ne okuma ne de yazı çalışması yaptırabildim. siz nasıl başarıyorsunuz?
matematiğin temelinde doğal sayılar ve doğal sayılarda ise basamakları kavramak hayati önem taşır. basamak değerlerini öğretirken ezbere söylemler yerine basamak adı ve basamaklarda bulunan rakam kadar birlik, onluk, yüzlük... olduğunu vurgularsanız ve basamaktaki rakam kadar basamak adı saydırarak basamak değeri hesaplatırsanız başarılı olacağınıza inanıyorım. örnekleyecek olursak: birler basamağı birliklerden oluşur. birler basamağında 5 rakamı olan bir sayının basamak değerini bulmak için birliklerden oluştuğu için 5 tane birlik sayarız; onlar basamağında bulunan 7 rakamanın basamak değerini bulmak için onluklardan oluştuğu için 7 tane onluk yani onar onar sayarız, yüzler basamağındaki 3 ün basamak değerini bulmak için yüzlüklerden oluştuğu için 100'er 100'er 3 tane sayarız. öğrencileriniz bunları kavramışsa basamak değeri sorununuz olmayacaktır. başarılar dilerim
arkadaşlar etkinlikleri nasıl işliyorsunuz. basmak değerlerini öğretirken çok zorlandım ve kavratamadım.
kullandığınız bir yöntem var mı?
ben sayının okunuşu basamak değerini veriyor dedim ama onunda faydasını görmedim o almayanlarda.
sayı 426 söylerken basamak değerlei ile söylüyoruz. 400 20 6 diye bununda bir etkisi olmadı.
çok çaresiz kaldığımı düşünüyorum.
sayın öğretmenim,
matematiğin temelinde doğal sayılar ve doğal sayılarda ise basamakları kavramak hayati önem taşır. basamak değerlerini öğretirken ezbere söylemler yerine basamak adı ve basamaklarda bulunan rakam kadar birlik, onluk, yüzlük... olduğunu vurgularsanız ve basamaktaki rakam kadar basamak adı saydırarak basamak değeri hesaplatırsanız başarılı olacağınıza inanıyorım. örnekleyecek olursak: birler basamağı birliklerden oluşur. birler basamağında 5 rakamı olan bir sayının basamak değerini bulmak için birliklerden oluştuğu için 5 tane birlik sayarız; onlar basamağında bulunan 7 rakamanın basamak değerini bulmak için onluklardan oluştuğu için 7 tane onluk yani onar onar sayarız, yüzler basamağındaki 3 ün basamak değerini bulmak için yüzlüklerden oluştuğu için 100'er 100'er 3 tane sayarız. öğrencileriniz bunları kavramışsa basamak değeri sorununuz olmayacaktır. başarılar dilerim
Ben bugün hayat bilgisi dersinde basamakları nasıl çıkarım? etkinliğini yaptık. Matematik dersinde örüntüleri işledik. Yapılan örüntü örneklerini panoya astık. Takviye etüt dersinde romen rakamlarına bir göz attık. Türkçe dersinde ise sessiz harflerle ilgili sorular çözdük. Sonra kaynak kitaplarımız geldi. Onlardan ödev verdik ve biraz basamak ve sayı değerlerine göz gezdirdik. Müzik dersinde ise Trafik metninin işlenişinde bir şarkı vardı sanırım karşıya geçelim onu öğrendik. Kandilleşip bayramlaştık ve törene indik. Tekrar aşağıda bayram kutlamaları ve tatil başlangıcı.....
arkadaşlar sanırım konlarımız paralele değil. yani kılavuz kitaplarda bizim matematik konumuzda geometriden başlıyor. Diğre konularda farklı neden böyle oldu anlayamadım. Hepinize hayırlı bayramlar...
merhba arkadaşlar.hayat bilgisi dersinden basmaklar nasıl çıklır konusunu bitirdim.cuma günü hayat bilgisi işlenilenler tekrarı doğru yanlış soruları ve boşluk doldurma tekrar yaptım.
matematik dersim doğal sayılarla başlıyor.doğal sayıların okunuşu yazılışı,sayı basamak değeri,en yakın onluğa yuvarlama,büklük küçüklük bittirdim.tatil içinritmik sayma çalışalım ödevi verdim.
Türkçe dersindentrafik metnini bitirdik.Türkçe dersi her cuma gününü 1 ders güzel yazıya ayırdım.El yazısı dikte güzel yazı defterine çalışıyorum.Ayrıca sınıf kitaplığımızı zenginleştrdik.Hikaye kitap okuma üzerinde önemle duruyorum.hikaye haritası defteri yaptırdım.her cuma 1 kitap veriyorum.max 1 hf süresi.
ilk dersimiz tatil ödevlerini kontrol ile geçti. Türkçe dersinde sevinç çığlıkları isimli parçaya giriş yaptık.matematikten basamak ve sayı değerlerini tekrar ettik.
Bugün hayat bilgisi dersinde sınıfımızın krokisini çizdik. Soru yanıt çalışması yaptık. Türkçe dersinde ise sana borçluyuz şiirini okuduk ana fikrini konusu duygusal cümleleri bulduk. Matematikte sekizer dokuzar ritmik sayma yaptık. Müzik dersinde iki inatçı keçi şarkısını söyledik. Resim dersinde ise çizgisel çalışmalarımızdan güzel olanları seçip panoya astık geri kalan zamanda Basamak değeri ile ilgili problemler çözdük.
Bugün hayat bilgisi dersinde kuş olduk bakıyoruz konusuna giriş yaptım. Kuş bakışı ve kroki terimlerini kavratarak sınfımızın krokisiniçizdik. Matematik dersinde ise Romen rakamlarını işledik. Türkçe dersinde Sevinç Çığlıkları metnine giriş yaptık. Müzük dersinde ise Pazar gidelim şarkısını melodika ile çalmaya çalıştık.
türkçe dersinde harf - hece konularına çalıştık.matematikten sayıları karşılaştıırıp,onluğa yuvarlma yaptık....geriden sizleri takip ediyorum öğretmenlerim.
Bugün hayat bilgisinde okulumun tarihi konusunu işledik. türkçede sevinç çığlıkları parçasının etkinliklerini yapıyoruz. Matematikte 1. ünite bittiği için tekrar amaçlı test çözdürdüm. Eksiklerini anlamak için, anlamadıkları yerleri bi daha anlattım. evde yapmaları için üniteyi tekrar etmelerini sağlayacak fotokopi dağıttım.
Dikkatini okuduğu soruya veremeyen basit soruları yapabilecekken; okumayıp cevabı kafadan atan 2 öğrencim oldu bugün. Böyle yaptıkları zaman çok canım sıkılıyor. Bu sorunlarını nasıl çözeceğimizi bilemiyorum...
Test tekniği uygulamalarınızı azaltın, soru cevap, buldurup yaptırma, klasik sorular vb. uygulamaları arttırın, bazı öğrenciler test tekniğini suistimal ediyorlar
Bu tip öğrencilerle tatlı sert olmak gerekiyor
Derslerine çalışmalarının kendi iyilikleri için olduğunu kavrasınlar, öğretmen için çalışıyoruz zannediyorlar.
Onlarla şakalaşın, konuşun ve kendilerini rahat hissetmelerini sağlayın
Gerekirse onlarla mülakat yapın ailevi problemler olabilir
Sınıf ortamı dış ortamdan farklı sorunlardan uzak hoş olmalı, evlerindeki ve mahallelerindeki sorunlarını unutup hoşca vakit geçirebilmeliler...
Bu öğrencilerin ödevlerini, işlerini özenle ve dikkatle kontrol ediniz, derslerinizi hızlı geçmeyiniz, dinleme yeteneklerini geliştirmeleri için her fırsatta onları gözleyip sert telkinlerde bulunmanız gerekebilir. Öğrenci sayınızı bilmediğim için işin o yönünü bilmiyorum. Derslerinizi bu öğrencilerin merkezine alınız diğerlerine de faydası olur.
Geçen yıl benimkilerde de bu tür sorunlar olmuştu bu söylediklerimi uyguladım iyi sonuç verdi, ders işleniş hızını azalttım bu özellikle gerekli hatta bu öğrencilerden biri çalışkanların arasına katıldı.
En son şunu söyleyeyim yüreklendirme ve moral çok önemli evdeki ebeveynler çocuğun moral motivasyonunu bozuyor olabilir...
Görüşleriniz için teşekkürler öğretmenim. Bu öğrenciler kendiliğinden konuşmak istemiyorlar, zaten ben isimlerini söyleyince birkaç kelime söylüyorlar. Ünite sonlarında test çözdürüyorum, bu tekniğide kavrasınlar diye. Sınıf ortamımızın çok eğlenceli olduğuna inanıyorum. Özellikle matematik dersinden zevk alıyorlar, ama okumayı bu öğrenciler sevmiyor. Birini çok şımartıyorlar(her şeyi var, okumaktan sıkılıyor), diğeriylede hiç ilgilenen yok(ödevlerini öylesine karalayıp yalan yanlış yapıyor). Derste dalıp gidiyorlar, sürekli uyarmak zorunda kalıyorum.
Kısacası dikkat eksikliği ve okumaya ( türkçe dersine) isteksizlik var.
Galiba söylediğiniz gibi türkçe dersini hızlı işliyoruz. Bu iki öğrenci etkinlikleri yazabilmek için çok zaman harcıyor. Diğer öğrenciler yazıyor, okuyorlar. Bu ikiside onların okuduklarını yazıyor. Bizde düşünelim demeden, hazıra konuyorlar. Okudukları hikayelerin başını anlatabiliyorlar ama yarısından sonrasını anlatamıyorlar.
bugün hayat bilgisinde sorumlusu benim konusunu işledik. Türkçede sana borçluyuz parçasını işledik. Matematikte en yakın onluğa yuvarlama konusunu işleyeceğiz.
Ben öğretmen klavuz kitaplarının arkasındaki değerlendirme formlarını fotokopi çektirip kullanmayı düşünüyorum. Bu formlarında işlediğimiz konuyla ilgili olanlarını dolduracağım. Zaten çoğu kağıt israfından başka bir işe yaramıyor.
Geçen hafta yaşamış olduğum küçük bir rahatsızlıktan sonra tekrar çocuklarıma kavuşmanın sevinci ile haftaya başladım.Benim için uzun bir süreydi.Çocuklarımın masamın üstünü mektup kümesi ile doldurmaları öyle hoşuma gitti ki anlatamam.Yazdıkları mektuplar gerçekten değer veren,saf temiz duygular beni öyle sevindirdiki sımsıkı başladım haftaya.... Ben raporluyken derslerime giren arkadaşlarıma ayrıca teşekkür ediyorum.Gayet iyi bir şekilde derslere devam etmişler...Bizde bugün işledikleri konuları tekrar ettik.Hayat bilgisinde sorumlusu benim konusunu işledik.matematikte büyük küçük ilişkileri ile ilgili alıştırmalar yaptık,bilgisayarda oyun oynadık ve bir günü mutlu bir şekilde bitirdik....
14-10-2008 Bugün hayat bilgisi dersinde "kaybetmekte var, kazanmakta" konusunu işledik. Türkçe de etkinlikleri cevapladık. Matematikten toplama işlemindeyiz.
Hayat bilgisinde "Kaybetmekte var, Kazanmakta" konusunu işledik.Türkçe dersinde eş anlamlı kelimelerle ilgili etkinlikler yaptık.Matematikte tek çift doğal sayılarla ilgili alıştırmalar yaptık.Son ders beden eğitimi ve voleybol oynadık....
Hayat Bilgisi dersinde "Kaybetmekte var, Kazanmakta" konusunu işledik. Matematik te Romen rakamlarını pekiştirici çalışmalr yaptık. Müzikte de PAzara >Gidelim şarkısını söyledik. Rehberlikte sınıf temsilcimizi seçtikçTürkçe de Cumhuriyet Ağacı metnini okuma çalışması yaptık. Arkadaşlar Harf yayınlarının metinleri bana göre 3. sınıf seviyesinin üstünde Sizde benimle aynı fikirde misiniz? Bugün metnin anafikrini, konusunu bulmakta çok zorlandılar. Ben bile zorklandım desem yeri var
Bu arada geçmiş olsun Emel öğretmenim umarım bir daha Kastamonuya gelirsem Sizinle de tanışmak isterim
Hayat Bilgisi dersinde "Kaybetmekte var, Kazanmakta" konusunu işledik. Matematik te Romen rakamlarını pekiştirici çalışmalr yaptık. Müzikte de PAzara >Gidelim şarkısını söyledik. Rehberlikte sınıf temsilcimizi seçtikçTürkçe de Cumhuriyet Ağacı metnini okuma çalışması yaptık. Arkadaşlar Harf yayınlarının metinleri bana göre 3. sınıf seviyesinin üstünde Sizde benimle aynı fikirde misiniz? Bugün metnin anafikrini, konusunu bulmakta çok zorlandılar. Ben bile zorklandım desem yeri var
Bu arada geçmiş olsun Emel öğretmenim umarım bir daha Kastamonuya gelirsem Sizinle de tanışmak isterim
ilginiz için teşekkürler hocam kastamonu ya ne zaman geldiniz? bir daha ki gelişinizde beklerim bende memnun olurum...
Hayat Bilgisi dersinde "Kaybetmekte var, Kazanmakta" konusunu işledik. Matematik te Romen rakamlarını pekiştirici çalışmalr yaptık. Müzikte de PAzara >Gidelim şarkısını söyledik. Rehberlikte sınıf temsilcimizi seçtikçTürkçe de Cumhuriyet Ağacı metnini okuma çalışması yaptık. Arkadaşlar Harf yayınlarının metinleri bana göre 3. sınıf seviyesinin üstünde Sizde benimle aynı fikirde misiniz? Bugün metnin anafikrini, konusunu bulmakta çok zorlandılar. Ben bile zorklandım desem yeri var
Bu arada geçmiş olsun Emel öğretmenim umarım bir daha Kastamonuya gelirsem Sizinle de tanışmak isterim
ilginiz için teşekkürler hocam kastamonu ya ne zaman geldiniz? bir daha ki gelişinizde beklerim bende memnun olurum...
En son bu yaz Yolkaonak izcilik okuluna kurs için gelmiştim. İzcilik adına 4-5 kez Kastamonuya geldim Br daha ki sefere tanışmak ümidi ile
Emelciğim tekrar geçmiş olsun. Benim bilgisayarım serviste sen hasta Sinan hoca duymasın elimizde olmadan kaytardığımızı.
Hülya ve Emel Hocam, siz olmadığınız zaman inanın ki forumda eksikliğiniz hissediliyor. Emekleriniz için sonsuz teşekkürler.
Emel Hocam, size de çok geçmiş olsun.
hocam çok teşekkurler mesajınız için.
Dun hayat bilgisinde kazanmkta var kaybetmekte var konusunu işledik. Matematik de eldeli toplama işlemini işledik.diğer saatlerde de zümre başkanları toplantısına katıldığım için çocuklarım diğer sınıflarda derslerine devam ettiler:)
Emekciğim tekrar geçmiş olsun. Benim bilgisayarım serviste sen hasta Sinan hoca duymasın elimizde olmadan kaytardığımızı.
Bugün tüm gün analiz yayınlarının sınavı ile geçti.
öğretmenim analizin sınavı ülke çapında olan mı? yoksa kurumsal mı?
ben can matematik ve zambağın sınavlarına sokmayı düşünüyoorum,sizlerin fikirlerini de almak isterim.
EVET HOCAM ULKE ÇAPINDA OLAN BIZ BUTUN OKUL 2-8 SINIFLAR HEPIMIZ GIRIYORUZ. AMA BEN SINIFIMA BIREYSEL OLARAK FARKLI YAYINCILIĞIN SINAVINIDA DENEMEK ISTIYORUM
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma