Konu: 2008-2009 3.SINIF GÜNLÜĞÜMÜZ Gönderim Zamanı: 07-Eylül-2008 Saat 23:39
Arkadaşlar bu sayfada hergün yaşadığımız olayları,sorunları,yaptıklarımızı paylaşırsak birçok öğretmen arkadaşımıza ışık olacağımıza inanıyorum....Bütün 3.sınıf öğretmen arkadaşlarımızın yorumlarını bekliyoruz....
Başarı dolu bir yıl dileğiyle....Herşey gönlünüzce olsun...
Bugün yepyeni bir gündü...Hepimiz birbirimizi nasıl özlemişiz.Önce çocuklarımla kucaklaştık ve biraz hasret giderdik. Onların biraz daha büyüdüklerini gördüm.2 yıl ne çabuk geçti...İnanamıyorum....Artık 3.sınıfız...
Evet arkadaşlar ilk ders sohbet ettik.Sonra kitaplarımızı dağıttık ve kontrol ettik.Yapacaklarımız hakkında bilgiler verdim.Alınacak listemizi dağıttım.Daha sonra okuma çalışması yaptık,matematikte dört işlem alıştırmaları yaparak kontrol ettim.Son ders müzikti ve hava çok güzeldi.Kendimizi bahçeye attık.Şarkılar söyledik.İlk günümüzü mutlu bir şekilde bitirdik.
BİZ DE BUGÜN ÖZLEM GİDERDİKTEN SONRA iLKÖĞRETİM HAFTASI ÜZERİNDE DURDUK.ŞİİR YAZDIK.MATEMATİKTE 3 BASAMAKLI DOĞAL SAYILARI İŞLEDİK.KOLAY KAVRADILAR.GÜZEL BİR YIL DİLEĞİYLE...
slmlar bizde bugun ilk önce tatilde yapılanlar ve okula olan özlemlerinşi konustuk. Daha sonra kitaplar ve hitiyaç listelerini dağıttık kitapları kontrol ettik ve yarın görüşmek üzere ayrıldık. Güzel ama çok sıcak bir gündü...
Önce tek tek hepsini kucaklayıp öptüm. Kimisi boy atmış, kimisi biraz kilo almış. Sonra kitaplarını dağıttım. İhtiyaç listesini fotokopi çektirip verdim. Tatilde yaşadıkları olayları anlattırdım. Hayat Bilgisi dersinde İlköğretim haftası metnini okutturup, ne anlama geldiği konusunda açıklamalarda bulundum. İlk günden fazla sıkmamak için bahçeye çıkarıp oyunlar oynattım. Matematik dersinde ritmik saymalar üzerinde durup, tekrar çalışmaları yaptırdım. Hikaye kitapları okutturup, okuma hızlarını tespit etmeye çalıştım. Sonuç tahmin ettiğim gibiydi. Hiç okuma yapmamışlar. Okuma hızı iyi olan yine iyi, kötü olan yine kötü olarak karşıma çıktılar. İlk günüm böyle geçti.
Sıcak, bunaltıcı bir gündü; biraz keyifsizdik fakat hazır bulunuşluk düzeyleri iyiydi. Konuşması güzelleşen, okuması hızlanan öğrenciler var. Yarın ttnetteki çocuk şarkılarından dinleyeceğiz, ilköğretim haftası etkinliklerine şiir okumakla, şarkı dinleyip söylemekle devam edeceğiz, bahçede oyun oynayacağız...
merhaba dün ilk günümüzdü. Sınıfa girdiğimde öğrencilerimin hepsi bana gülerek sevgi dolu, ışıl ışıl gözlerle bakıyorlardı. artık 3.sınıf olduk. hepsini çok özlemişim. Önce tatil anıları anlatıldı, sonra kitaplar dağıtıldı. Öncelikle seviyelerini, ne kadar bilginin yerinde olup olmadığını anlamak için geçen seneki konulardan sorular sordum.pek bir bilgi kaybı olmaması beni sevindirdi.
Bugün ilköğretim haftası ile ilgili etkinlikler yaptık.Önemi hakkında konuştuk ve dikte çalışması yaptık.Matematikte toplama alıştırmaları yaptık.Son ders beden eğitimi ve bahçede hareketler yaptık...
Hayat bilgisinde ilköğretim haftasının önemi üzerinde durduk. Matematik dersinde 2 ve 3 basamaklı sayıları okuduk. Geçen seneden biliyorlardı zaten. Çalışma kitabındaki soruları yaptık. Türkçe dersinde ise okuma hızlarını ölçtük. Son derstede okuluna hoşgeldin ile ilgili oyunu oynadık
bugün yavaş yavaş kitaptaki konularımızı işlemeye başladık. Hayat bilgisi ve türkçe dersinin ilk konularını işliyoruz.Türkçe kitabının dili bizim sınıf seviyesine göre ağır geldi bana. Sizin kitaplarınız nasıl yayın evlerinden memnun musunuz?arkadaşlar.
yeni sınıfımızı kendimize göre yerleştirdik, panolarımızı hazırladık. Bazılarını astık. Bilgisayarımızı yerleştirdik.yeni bir yıla daha sınıfımızı hazırladık.
geçen seneki matematik bilgilerimizi pekiştirmek için toplama,çıkarma, çarpma işlemleri yaptık.en az 3 basamaklı olan sayıların okunuşu ile ilgili sorular sordum. kimi öğrencilerim 9 basamaklı sayıyıda okuyabiliyor, kimiside 3 basamaklıyı bile okuyamıyor. Bugün okuyamıyanlara tekrar anlattım.
hayat bilgisi dersinde kitabımı unuttum konusunu işledik. Çalışma kitabındaki soruları cevapladık. Türkçe dersinde ise okul özlemi adlı şiiri okuyup etkinliklere başladık. sanat etkinliklerinde mandala çalışmasından bir boyama yaptılar. Rehberlik dersinde ise sınıf başkanı seçimi ve oturma planını yaptık.
Matematik üç basamaklı doğal sayılara giriş yaptık.Türkçe ses bilgisi hatırlatma ve bununla bağlantılı kelime havuzu çalışması yaptık.rehberlik dersinde başkanlık şeçimi yapıldı.3 nakil öğrencim var ve bir tanesi okuma yazma bilmiyor...
Hayat bilgisinde "bütün çiçekler güzeldir" konusunu işledik".Türkçe dersinde okula dönmek şiirinin etkinliklrini yaptık.matematikte 3 basamaklı doğal sayıları işledil.son ders beden eğitimi ve serbest oyun oynadık...bir haftamızı güzel bir şekilde tamamladık...
Hayat bilgisinde bütün çiçekler güzeldir konusunu işledik. Matematik dersinde basamak değerlerine giriş yaptık. Türkçe dersinde metnin etkinliklerini yaptık. Resim dersinde okulun en sevdikleri bölümünü çizdik. Müzik dersinde ise ses alıştırmaları yaptık. Daha dün annemiz org ve melodika ile çaldık. Uyum içinde çaldıklarında çok hoşlarına gitti.
Yine hayal kırkılığına uğradık,okumalar hiç değişmemiş.Matematik konularında geometriden başlamış kitap bizde geometriden mi başlayalım yoksa direk sayılra mı geçelim cevaplarsanız sevinirim.
kılavuz kitaba göre gitmekte fayda var. yani geometri. ben başladım bile eğlenceli aslında çocuklarada oyun gibi geldi. bbgün geometrik şekilleri açık halde çizip üç boyutlu yaptık.
Yine hayal kırkılığına uğradık,okumalar hiç değişmemiş.Matematik konularında geometriden başlamış kitap bizde geometriden mi başlayalım yoksa direk sayılra mı geçelim cevaplarsanız sevinirim.
Hocam merhaba..
Hayal kırıklığına uğramayın...Daha ilk hafta çocuklarınız telafi edeceklerdir...Henüz bocalama dönemindeler, okula uyum sağlayınca inanın düzeleceklerdir.3 ay gibi uzun bir süre okuldan uzaktaydılar ve bu da normal... Hızlandırma yapın bol bol okuma ve dikte yaptırın sınıf içinde sizin gözetiminizde kısa sürede düzelecektr...
Matematik konularına gelince;bence fark etmez bu arada geometri bitmiş olur genelde geometri hep sona kalır ve yetişmez (en önemli konular) siz bitirmiş olacaksınız..Zaten ondan sonra doğal sayılara geçeceksiniz.Bence kılavuz kitabınızı takip edin derim..
Yine hayal kırkılığına uğradık,okumalar hiç değişmemiş.Matematik konularında geometriden başlamış kitap bizde geometriden mi başlayalım yoksa direk sayılra mı geçelim cevaplarsanız sevinirim.
dılek hocam kılavuzunuz nereden başlıyorsa oradan başlamanızı onerırım. Ama bizim kılavuzlarımız doğal sayılardan başlıyor
Hayat bilgisinde Arkadaşımız ile ilgili etkilnikleri yaptık. Matematik de ise sayıları karşılaştırma konusunu işleyip konu ile ilgili soruları cevapladık. TÜrkçe dersinde ise Büyüyoruz konusunu okuyup sorularını cevapladık. Müzik dersinde ise İnatçı İki Keçi sarkısını çalışıp çalışma kiitabındaki soruları cevaplandırdık.
Hayat bilgisinde arkadaş seçimi konusunu işledik.Türkçe de "Sen de Büyüyorsun metnini okuduk ve etkinlik çalışmalarını yaptık...Matematikte doğal sayılarda basamak adları ile ilgili alıştırmlar,son ders başkan seçimi yaptık...
Slm.Hayat bilgisi Beni anlayın konusunu işledik. Türkçede Sihirli sözler şiirirnin etkinliklerini yapıyoruz ve bu arada dilbilgisinden de tümce kavramı devrik ve kurallı cümle konusu üzerinde durduk. Matematik ise çok zevkli açılar konusundayız. Nedense bu geometri konusunda çalışma yaparken aklıma çok ilginç yöntemler geliyor ve uyguluyorum. Mesela dik doğru , yatay doğru ve eğri konusunda öğrencileri kullandım.Çok güldüler.şimdilik keyifle geçiyor.Tek sıkıntım ramazan dolasıyla çok susuzluk çekiyorum :) herkese kolay gelsin diyorum...
hayat bilgisi dersinde arkadşımı seçerken konusunu işledik. matematikte tek ve çift sayıları işledik.Bilgisayardan işlediğimiz konularla ilgili sunu izledik. türkçeden çalışma kitabını bitirdik. Bilgisayardan türkçe okuma kazanımıyla ilgili sorular çözdürdüm öğrencilerime.
hayat bilgisi güzel konuş iyi dinle konusunu işledik. matematik tek ve çift sayılar. türkçe dersinde sende büyüyeceksin parçasını bitirdik. türkçe kitabındaki etkinlikler çok fazla. öğrenciler de sıkılıyor. dilbilgisi yetersiz
Hayat bilgisinde güzel konuş,iyi dinle konusunu işledik.Türkçe de sen de büyüyorsun metninin etkinliklerine devam ettik.matematikte basamak ve sayı değerleri ile ilgili alıştırmalar yaptık.son ders ilköğretim haftası ile ilgili resim çalışması yaptık....
Hayat bilgisinde güzel konuş,iyi dinle konusunu işledik. Türkçe dersinde alfabemizle ilgili bilgiler verildi. Büyük ünlü uyumuna giriş yapıldı. Matematik dersinde ise tek ve çift sayılar ile ilgili bilgi verilip değişik sorular üzerinde çalıştık. Bilişim dersinde ise bölgemiz karantina altında olduğu için:) sağlık ocağından gelen doktorlar öğrenciilere kuduz ile ilgili seminer verdi.
hayat bilgisinden öfkene hakim ol konusunu işledik.matematikten dün tek ve çift sayıları işlemiştik. Bu gün 2 haftalık konularımızı matematikten tekrar ettik. Örnek sorular çözdük.
Hayat bilgisinde öfkene hakim ol konusu ile ilgili sınıf içinde etkinlikler yaptık.matematikte doğal sayılar ile ilgili alıştırmalar yaptık.bilişim tek. dersinde klavye kullanımı çalışmalrı yaptık.son ders müzik dersiydi ama biz yine bilgisayardan ayrılamadık yazım çalışmamıza devam ettik...
hayat bilgisi dersinde öfkene hakim ol konusu ile ilgili etkinlik yaptık. matematik dersinde doğal sayılar konusu ile ilgili alıştırmalar yaptık. türkçeden trafik parçasının hazırlık çalışmalarını yaptık. cuma günü matematikten doğal sayılar ile ilgili sınav yaptım. eve heyecanla gidip sınav kağıtlarını okumaya başladım. kağıtları okudukça saçlarımı yolasım geldi. o kadar basit hatalar yapmışlarki anlatamam. iyi öğrenciler hep iyi. kötülerse hep kötü. ne yapmalı şaşırdım.
Hayat bilgisinde öfkene hakim ol konusu ile ilgili etkinlikleri yaptık.Matematikte doğal sayıların sıralaması ile ilgili alıştırmalar yaptık. Türkçe dersinde üzsüzlerin özellikleri üzerinde durduk ve diğer 2 derstede test sorularını çözdük. Görsel sanatlar dersinde ise trafik işaretleri ile ilgili levhalar çalıştık.
merhaba öğretmenlerim ben hem ilk kez 3. sınıf okutuyorum hem de kayınpederimin vefatı nedeniyle 10 gündür memleketteydik,derslerde çok geri kaldık. sen de büyüyorsun isimli metni bitirdik. 3 basamaklı sayılarda onluk-birlik-yüzlük kavramına girdik. seviye belirleme sınavı yaptım. sesteş,eşanlamlı kelimeler hiç öğrenilmemiş, özel isim, nokta,virgül ve hece ayırma konularını hiç bilmiyorlar. matematiği hiç sevmiyorlar. açıkçası çok sıkıldım derste,ruhum daraldı. şimdiye kadar 1 yıl taşınma merkezi bir okulda müd.vek. yaptım onun dışında da 2 kez 1. sınıf,3 kez 5.sınıf okuttum.tüm öğrencilerim canlı kanlıydı,matelmatiği severdi,diikkatliydi. bu sınıf çok boş bakıyor. ertesi güne unutmuş olarak geliyorlar. tavsiyelerinizi bekliyorum
hayat bilgisi sorunlar ve çözüm yolları,türkçe eş anlamlı sözcükler,matematik tek ve çift doğal sayılar.Matematikte tek ve çift sayıları verdikten sonra tahtaya tek ve çift yazıp tahtayı ikiye böldük.Sıra ile bütün öğrencileri tahtaya kaldırıp okul numaralarını (hepsinin numarası 3 basamaklı)ilgili haneye yazmalarını istedim.bunu yarış şekline dönüştürdük.tekler öne geçti çiftler yaklaştı derken olaya heyecan kattık çok hoşlarına gitti.Görsel sanatlarda trafik kazaları ve işaretleri ile ilgili çalışma yaptık.
Ayrıca ben bu yıl kompozisyon çalışmasına başladım.hayat bilgisinde işlediğimiz konularla bağlantılı tek kelimelik konu veriyorum.Aklınıza ne gelirse yazın diyorum.Çok ilgin şeyler çıktı ortaya.
Bugün hayat bilgisinden benimle alay etme konusunu işledik. Türkçede çalışma kitabındaki etkinliği yaptık.Matematikte 6'şar ve 7'şer ritmik sayma konusunu işledik.
arkadaşlar etkinlikleri nasıl işliyorsunuz. basmak değerlerini öğretirken çok zorlandım ve kavratamadım.
kullandığınız bir yöntem var mı?
ben sayının okunuşu basamak değerini veriyor dedim ama onunda faydasını görmedim o almayanlarda.
sayı 426 söylerken basamak değerlei ile söylüyoruz. 400 20 6 diye bununda bir etkisi olmadı.
çok çaresiz kaldığımı düşünüyorum.
Öğretmenim ben sayı değerini yazmaları gerektiğinde rakamları yazacaklarını söyledim.Böylece basamak değerindede 400 20 6 diye yazacakları ayrımını anladılar.Ama yine çok örnek çözdük. Birkaç gün sonrada unuttularmı diye kontrol etmek için fotokopi dağıtmayı düşünüyorum.
Bugün hayat bilgisinden benimle alay etme konusunu işledik. Matematik dersinde ise 8er ve 9 'ar ritmik sayma konusunu işleyip sorular çözdük. Türkçe dersinde ise Trafik konusunun etkinliklerini tamamladık. Resim dersinde ise hayat bilgisi konusunda işlenecek olan trafik metnindeki betimlemeyi yapıp resmetlerini istedim. Rehberlik dersinde ise verimli ders çalışma yollarını konustuk.
hayat bilgi sinden güzel konuş iyi dinle ile ilgili atasözleri yazdık.tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır v.b gibi. türkçeden trafik konusu bu haftaki konum.matematikten tek çift büyük küçük sayılar işledim.
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma