dosya yüklemeyi yeni öğreniyorum.inşallah dosyayı paylaşabilirim.
http://rapidshare.com/files/200556528/1SnfZumreTutanagi2.doc.html - http://rapidshare.com/files/200556528/1SnfZumreTutanagi2.doc.html
2008/2009 YILI 2. DÖNEM 1. SINIF ZÜMRE TOPLANTISI TUTANAĞI
TOPLANTI N O : 2
T A R İ H : 16 MART 2009
S A A T : 10.00
Y E R : Çok Amaçlı Salon
G Ü N D E M M A D D E L E R İ
1-AÇILIŞ, SAYGI DURUŞU VE İSTİKLAL MARŞI
2- 1. DÖNEM ZÜMRE TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR
3-1. DÖNEMİN DEĞERLENDİRİLMESİ
4-YÖNETMELİKTE DEĞİŞEN MADDELERİN İNCELENMESİ
5- 2. DÖNEM YAPILACAK ÇALIŞMALAR
a)ÖĞRENCİ KILIK VE KIYAFETLERİ
b)ÖĞRENCİLERİN DERS ARAÇ -GEREÇLERİNİN TEMİN EDİLMESİ VE KULLANILMASI
c)SINIF İÇİ DERS ARAÇ VE GEREÇLERİ
d)ÖĞRENCİLERİN OKULA DEVAMLARININ SAĞLANMASI
e)SINIF VE OKUL TEMİZLİĞİ
f)DERSLERDE İŞLENECEK METOD VE TEKNİKLER
6-DİLEK VE TEMENNİLER
7-KAPANIŞ
TUTANAK
1- AÇILIŞ, SAYGI DURUŞU VE İSTİKLAL MARŞI:
Fatma Yalım:2. dönem zümre öğretmenler toplantısına hoş geldiniz.Hepinizi önce ebediyete intikal etmiş olan Atatürk ve Türk büyükleri için 1 dakikalık saygı duruşuna ardından İstiklal Marşımızı okumaya davet ediyorum.
Saygı duruşunda bulunuldu ve İstiklal Marşı okundu.
2- 1. DÖNEM ZÜMRE TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR:
Hülya Yılmaz:1. Dönem zümre kararlarını okudu.Herkesin ortak görüşü alınan kararlara azami ölçüde uyulduğu oldu.
3-1. DÖNEMİN DEĞERLENDİRİLMESİ:
Hülya Yılmaz: Sınıfımda 1. dönem sonunda tüm öğrenciler okuma-yazmaya geçmiştir.
Meryem Bilgin:Sınıfımda 1. dönem sonunda 5 öğrenci okuma-yazmaya geçmemiştir.
Münip Yılmaz: Sınıfımda 1. dönem sonunda 3 öğrenci okuma-yazmaya geçmemiştir.
Yasin Yücel: Sınıfımda 1. dönem sonunda 5 öğrenci okuma-yazmaya geçmemiştir.
Ahmet Ezer: Sınıfımda 1. dönem sonunda 4 öğrenci okuma-yazmaya geçmemiştir.
Nihal Fırat: Sınıfımda 1. dönem sonunda 1 öğrenci okuma-yazmaya geçmemiştir.
Fatma Yalım: Sınıfımda 1. dönem sonunda 3 öğrenci okuma-yazmaya geçmemiştir.Toplam 21 öğrenci okuma-yazmaya geçmemiştir.Bu öğrencilerin en kısa zamanda okuma-yazmaya geçmesi için ek çalışmalar yapılmalı,gerekirse velilerle ve idareyle görüşülerek kurs açılması yoluna gidilmelidir.
4-YÖNETMELİKTE DEĞİŞEN MADDELERİN İNCELENMESİ:
Meryem Bilgin:İlköğretim kurumlar yönetmeliğinin en son halini kısaca okuyup meydana gelen değişikliklerin altını çizdi.Ayrıca kulüp çalışmalarının yönetmelik gereği ders dışında yapılması gerektiği hatırlattı.
5- 2. DÖNEM YAPILACAK ÇALIŞMALAR:
a) ÖĞRENCİ KILIK VE KIYAFETLERİ :
Fatma Yalım:Kız çocuklarının saçları temiz, taralı, uzun ise örgülü, çoraplarını giymiş, ayakkabılı olmalarının sağlanmasına çalışalım.
Nihal Fırat: Erkek öğrencilerin ise saçları tıraşlı, ayakkabılı, elbiselerinin temiz ve tertipli bir şekilde okula gelmelerine çalışalım.
Ahmet Ezer: Okula tertipsiz ve düzensiz gelen öğrencilerin velilerinin okula çağrılmaları ile bu tip sorunların giderilmesine çalışalım.
Yasin Yücel: Öğrencilerin kılık ve kıyafetlerinin düzenli olması için gerektiğinde idare ile işbirliğine gidilmesinde yarar olacağı kanısındayım.
Münip Yılmaz: Öğrencilerin kılık-kıyafetlerinin düzenli olarak sağlık ve temizlik kolunda görevli öğrenciler tarafından kontrol edilmesi, okul kurallarına uygun kıyafetlerle gelmelerinin sağlanması.
b- ÖĞRENCİLERİN DERS ARAÇ -GEREÇLERİNİN TEMİN EDİLMESİ VE KULLANILMASI:
Meryem Bilgin: Her öğrencinin her ders için gerekli olan araç ve gereci almalarını sağlayalım. Ders araç ve gereçleri eksik olanların ise temin edilmesine gayret gösterelim.
Hülya Yılmaz: Ders araç ve gereçlerini alamayacak kadar fakir olan öğrencilerin durumlarını idare bildirerek bunların sorunlarının giderilmesine çalışalım.
Nihal Fırat: Öğrencilerin ders araç ve gereçlerini düzenli kullanmaları için gerekli eğitim ve alışkanlığın verilmesine gayret gösterelim.
Fatma Yalım:Her derse ait ayrı defterlerin tutulmasını sağlayalım.
c- SINIF İÇİ DERS ARAÇ VE GEREÇLERİ:
Nihal Fırat: Aynı sınıfı paylaşan öğretmenlerin ortak ders araç ve gereçlerini birlikte hazırlamalarını ve yine birlikte kullanmaya devam edilmesi.
Ahmet Ezer: Grafiklerin ünite konusu geldiği zaman amacına uygun ve doğru biçimde işlenmesi çalışmalarını yapalım.
Yasin Yücel: Duyuru ve Atatürk köşelerinin amacına uygun işlenmesine devam edelim.
Münip Yılmaz:: Sınıfın içindeki ders araç ve gereçlerinin eğitim-öğretim çalışmalarına yardımcı olacak şekilde düzenlenmesini yapalım.
Meryem Bilgin: Sınıf kitaplıklarının oluşturulması ve kullanılmasına çalışalım.
d- ÖĞRENCİLERİN OKULA DEVAMLARININ SAĞLANMASI:
Hülya Yılmaz: Öğrencilerin okula düzenli şekilde devamlarının sağlanmasına çalışalım. Okula devam etmeyen veya okulu aksatan öğrenciler olursa bunların okul idaresi ve veli işbirliği ile bu tür sorunlarının giderilmesine çalışalım.
Fatma Yalım:Sınıflarımıza yeni gelecek olan öğrenciler üzerinde durarak onların yeni okul ve sınıflarına uyum sağlamalarına yardımcı olalım.
e- SINIF VE OKUL TEMİZLİĞİ :
Nihal Fırat: Sınıflarımızda nöbetçi öğrenci çizelgesini ikinci döneme uyarlayalım ve düzenli takibini yapalım.
Ahmet Ezer: Sağlık ve temizlik kulübü üyelerinin görevlerini bütün sınıfa kavratalım, kulüp görevlilerinin görevlerini tam olarak yapmalarını sağlayalım.
Yasin Yücel: Her gün ilk dersin ilk 5 dakikalık bölümündeki temizlik kontrollerini aksatmamaya çalışalım.
f- DERSLERDE İŞLENECEK METOD VE TEKNİKLER:
Münip Yılmaz:Türkçe derslerinde ders kitaplarındaki resimlere ağırlık vererek anlama ve yorum yapma ve kendilerini ifade edebilme becerilerinin geliştirilmesine çalışalım.
Meryem Bilgin: Türkçe derslerinde anlatım ve anlama çalışmalarını daha geniş olarak ele alalım ve uygulamaya çalışalım.
Hülya Yılmaz: Türkçe derslerinde düzgün yazı yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olmak üzere yazı tahtasının daha çok kullanılmasına çalışalım.
Fatma Yalım: Türkçe derslerinde soru-cevap, anlatım, dinleme, izleme, yazma metotlarına sıklıkla yer vererek kullanalım.
Nihal Fırat: Türkçe derslerinde güzel konuşma ve güzel yazı yazma çalışmalarına daha çok yer verelim.
Ahmet Ezer: Türkçe derslerinde sesli okumalara ağırlıklı olarak yer verelim.
Yasin Yücel: Okuma parçalarının canlandırılarak işlenmesi, metin çalışmalarına ağırlık verilmesi, hece ve seslerin kavratılarak okuma beceri ve alışkanlığını geliştirici çalışmalara ağırlık verelim.
Münip Yılmaz:Türkçe derslerinde öğrencilerin okuma ilgi ve seviyelerini geliştirici metin çalışmalarına ağırlık verelim.
Meryem Bilgin: Matematik derslerinde soru-cevap, problem çözme metotlarının yanında her soruya ait şekil ve grafiklerin çiziminin yapılarak derslerin daha akılda kalıcı olmasına devam edelim.
Hülya Yılmaz: Matematik derslerinde zihinden problem çözme becerilerinin geliştirilmesine çalışalım.
Fatma Yalım:Matematik derslerinin işlenişinde sınıf içi ve çevredeki araç ve gereçlerden yararlanarak uygulamalı olarak işlenmesine devam edelim.
Nihal Fırat: Matematik konularının yeri geldiğinde oyunlaştırılarak işlenmesine çalışalım.
Ahmet Ezer: Matematik derslerinde öğrencilerin ritmik sayma becerilerinin geliştirilmesine çalışalım.
Yasin Yücel: Hayat Bilgisi derslerinde anlatım yaptırılmasına, konuların sonundaki konu ve ünite değerlendirme sorularının yapılmasına çalışalım.
Münip Yılmaz:Hayat Bilgisi dersinin işlenişinde elimizden geldiğince yakın çevremizde bulunan canlı ve cansız materyallerden yararlanmaya çalışarak konuların daha akılda kalıcı olmasına çalışalım.
Meryem Bilgin: Hayat Bilgisi dersiyle ilgili konuların gereğinde resim dersinde konuların pekiştirilmesi açısından uygulamanın yapılması.
Hülya Yılmaz: Resim-Müzik-Beden Eğitimi derslerinde ünite planlarındaki konuların sınıf, okul araç ve gereçlerinin de göz önünde bulundurularak işlenmesine devam edelim.
Fatma Yalım:Resim derslerinde duygu ve düşünceleri ifade edici ve el becerilerini geliştirici çalışmalara devam edelim.
Nihal Fırat: Belirli gün ve haftalarla ilgili resim çalışmalarını aksatmadan uygulayalım.
Ahmet Ezer: Müzik dersinde ünite konularının işlenmesine azami önemi gösterelim.
Yasin Yücel: Müzik dersinde belirli gün ve haftalara uygun şarkı öğretimlerinin yapılmasına çalışalım.
Münip Yılmaz:Belirli gün ve haftaların zamanında ve birlikte işlenip kutlanmasına çalışalım.
g-PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ:
Nihal Fırat:Proje ve performans ödevlerini kitaplarda verilen konulardan seçerek verelim.Yönetmelik gereği her öğrenci 1 proje ve her ders için 1 performans hazırlayacak,ölçekler önceden belirlenip öğrenciye verilecektir.
2008/2009 YILI 2. DÖNEM 1. SINIFLAR ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTISI KARARLARI
- Okuma-yazmaya geçmemiş öğrenciler için rehber öğretmen ve veli ile işbirliği içerisinde ek çalışmalar yapılıp en kısa zamanda okuma-yazmaya geçmeleri sağlanacak.
- İlköğretim kurumlar yönetmeliğinde yapılan değişikliklere uyulacak ve belirli aralıklara MEB internet sitesi ziyaret edilerek değişiklikler takip edilecektir.
- Öğrencilerin kılık-kıyafet ve temizliklerine azami özen gösterilecek.
- Devamsız öğrenci olursa bu öğrencilerin okul idaresi ve veli ile işbirliği yapılacak bu tür öğrencilerin okula devamlarına çalışılacak.
- Fakir olan öğrencilerin ders araç ve gereçlerinin teminine yardımcı olunacak.Okul idaresi ile iş birliğine gidilecek..
- Öğrencilerin ders araç ve gereçlerinin eksiklikleri olduğunda giderilmesine çalışılacak. Bunun için okul-veli-öğretmen arasında diyaloglar kurulacak.
- Öğrencilerin ders araç ve gereçlerini amaçlarına uygun kullanma davranışları üzerinde durulacak.
- Öğrencilerin okul kurallarına uyumları üzerinde titizlikle durulacak.
- Öğrencilerin her derse uyumlu ve verimli olarak katılmalarına dikkat edilecek.
- Öğrencilerin sınıfla ilgili kararlarda söz sahibi olmalarına azami çaba gösterilecek.
- Sınıf içi ders araç ve gereçleri birinci dönemde olduğu gibi yine birlikte kullanımına devam edilecek.
- Sınıflarda nöbetçi öğrenci çizelgeleri ikinci döneme uygun hale getirilecek ve takibi yapılacak.
- Sınıfların tertipli, düzenli ve temiz olmasına azami dikkat gösterilecek.
- Derslerin özelliklerine göre uygun olan ders araç ve gereçleri kullanılacak.
- Sınıf kitaplıklarının öğrenci seviyelerine göre düzenlenip geliştirilmesine ve yararlandırılmasına devam edilecek.
- Sınıflar arası diyalog ve yardımlaşmalara hem öğrenciler hem de öğretmenler tarafından azami itina gösterilecek.
- Belirli gün ve haftalar zamanında planlara işlenecek ve sınıflar arası birliktelik sağlanarak kutlanacak.
- Gerekli hallerde öğrenci velileri ile görüşmeler yapılacak ve olası sorunların giderilmesine öğretmen-veli işbirliği ile giderilmesine devam edilecek.
- Sınıf içindeki öğrencilerin birbirleri ile kaynaşmaları, sınıf içi birlik ve beraberlik havasının yaratılmasına azami gayret gösterilecek.
- Diğer sınıf öğrencileri ile iyi geçinmeleri için gerekli olan yardım ve anlayışın gösterilmesine devam edilecek.
- Öğrencilerin her ders için ayrı ayrı defter tutmalarına çalışılacak.
- Türkçe derslerinde öğrencilerin okumalarını pekiştirici yazım ve okuma çalışmalarına ağırlık verilecek.
- Okuma ve yazmayı kolaylaştırıcı ve hızlandırıcı metin çalışmalarına ağırlık verilecek.
- Türkçe derslerinde yorumlama yapabilme, kendini ifade edebilme beceri ve alışkanlığını kazandırıcı çalışmalara yer verilecek.
- Türkçe derslerinde işlenecek olan parçalarla ilgili resim yorumlama çalışmaları yaptırılacak.
- Öğrencilerin soru sorma ve cevap verme beceri ve alışkanlığını kazandırıcı çalışmalara yer verilecek.
- Öğrencilerin güzel yazı yazabilme becerilerini geliştirici çalışmalar yapılacak ve tahtanın kullanılmasına azami önem verilecek.
- Noktalama işaretlerinden (.) nokta (,) virgül (?) soru işaretlerini kullanmalarına çalışılacak.
- Hayat bilgisi derslerinde ünite konularının çevre şartları dahilinde işlenmesine çalışılacak, üniteler sonundaki değerlendirme sorularının cevaplandırılması çalışmalarına yer verilecek.
- Hayat bilgisi derslerinin konuları gerçek yaşamla ilişkilendirilerek işlenmesine çalışılacak.
- Matematik dersi konularının yeri geldikçe oyunlaştırılarak, çevreden örnekler verilerek, şekil ve grafiklerden yararlanarak işlenmesine çalışılacak.
- Matematik derslerinde öğrencilerin zihinden problem çözme becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yaptırılacak.
- Resim dersinde ünite konuları ve belirli gün ve haftalara uygun, ayrıca öğrencilerin yorumlama ve kendilerini ifade edici yönlerinin açığa çıkarılmasın, el becerilerini geliştirmeye yönelik resim yapmalarına çalışılacak.
- Müzik dersinde ünite ve belirli gün ve haftalara uygun şarkı öğretimlerine yer verilecek. Boş zamanlarını yararlı bir şekilde değerlendirme beceri ve alışkanlığı kazandırılacak.
- Beden eğitim derslerinde öğrencilerin kendilerini tanımaya yönelik ve yine boş zamanlarını en iyi şekilde değerlendirmelerini sağlayacak oyun ve yarışmalara yer verilmesine çalışılacak.
- Proje ve performans ödevlerini kitaplarda verilen konulardan seçilerek verilecek.Yönetmelik gereği her öğrenci 1 proje ve her ders için 1 performans hazırlayacak,ölçekler önceden belirlenip öğrenciye verilecektir.
Birinci sınıflar 2.Dönem öğretmenler zümre toplantısı yukarıda belirtilen gün, yer ve saatte yapılmış ve yukarıdaki kararlar alınmış olup, aşağıda isimleri bulunan sınıf öğretmenleri tarafından imza altına alınmıştır.
HÜLYA YILMAZ MERYEM BİLGİN MÜNİP YILMAZ
1-A SINIF ÖĞRETMENİ 1-B SINIF ÖĞRETMENİ 1-C SINIF ÖĞRETMENİ
YASİN YÜCEL AHMET EZER NİHAL FIRAT
1-D SINIF ÖĞRETMENİ 1-E SINIF ÖĞRETMENİ 1-F SINIF ÖĞRETMENİ
FATMA YALIM
1-G SINIF ÖĞRETMENİ
------------- NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
|