Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

kaynaştırma eğitimi

Nereden Yazdırıldığı: Ilkokuma Yazma Ögretimi Sitesi
Kategori: Harf Çizgi Filmleri
Forum Adı: Çizgi Filmlerle Okuma Yazma Öğretimi
Forum Tanımlaması: İşte Çizgi Filmlerimiz
URL: http://www.sinanuzun.com/forum//forum_posts.asp?TID=2702
Tarih: 07-Temmuz-2025 Saat 06:12
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: kaynaştırma eğitimi
Mesajı Yazan: sayce
Konu: kaynaştırma eğitimi
Mesaj Tarihi: 28-Eylül-2008 Saat 13:06
Kaynaştırma eğitimi alan öğrenciler için ne gibi çalışmalar yapılmalı?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: tikvetak
Mesaj Tarihi: 06-Ekim-2008 Saat 22:13
hocam ben ilk defa birinci sınıf okutuyorum sınfımda konusamayan zihinsel ve hafif fiziksel engelli bir öğrenci var buna ne yapmalıyım. ram a göndermek istiyorum ama rehberlikci yok okulda bir kaç kişiye sordum 1. sınıfta ikinci döneme kadar ram a gönderemzsin dediler. katıldıgım bi seminerde de 1. sınıfın sonuna kadar ram a gönderilemez ancak yıl sonu gönderilebilir dediler bu konuda bilgisi olablar yardımcı olursa sevinirim şimdiden tesekkürler. herkese kolay gelsin

-------------
ddddddddddddddddddddddddd


Mesajı Yazan: OPEL
Mesaj Tarihi: 06-Ekim-2008 Saat 23:44
bende de aynı durum var.kız öğrenci epilepsi hastası ve zaman zaman sara nöbetleri oluyormuş. henüz başıma gelmedi. çocuk hayal dünyasında ne varsa onu yapıyor. yatıyor, geziyor. defter veya kitabını karalıyor. çizdiğim bir çizginin üstünden geç diyorum kalemle. kendi bildiğine bir yerleri karalıyor. ne yapacağımı şaşırdım. internetten ram a başvuruyapılması gerekiyor diye duydum. yardımlarınızı bekliyorum. e mail adresime yazarsanız sevinirim. engin_alaca45@hotmail.com


Mesajı Yazan: derozer
Mesaj Tarihi: 07-Ekim-2008 Saat 15:34
mümkünse bu çocukların ailelerini ram a yönlendirin. onlar kişisel olarak başvurabiliyorlar. ram gerekli tetkikleri yapıp öğrenciye kaynaştırma raporu veriyor.


Mesajı Yazan: ayhan0369
Mesaj Tarihi: 12-Ekim-2008 Saat 22:41
okul md ünle bir konuş rama gidecek öğrencilerle ilgili bir forum var ya da bulunduğun yerdeki ramla konuş ya da dilekçe vererek okula gelmelerin sağla velisini de bilgilendir

-------------
eğitim şart


Mesajı Yazan: happy42
Mesaj Tarihi: 15-Ekim-2008 Saat 16:39
ram dan gelen rapor sonucu bep(bireyselleştirilmiş eğitim planı) uygulanıyor.fakat 1.sınıf öğr. mayısa kadar bep yapılamıyor. yani ram dan zaten 6 ay sonra sonuç geliyor.


Mesajı Yazan: OPEL
Mesaj Tarihi: 19-Ekim-2008 Saat 22:14
müdürüme sözlü olarak defalarca durumu ilettim. Sanırım işi okula dilekçe vererek çözmeliyim. Çünkü 1. sınıfın halini pek anlayan yok.


Mesajı Yazan: zekiyeözçelik
Mesaj Tarihi: 09-Kasim-2008 Saat 01:23
ahhh ah aynısından bir tanede bende var. Aile razı değil götürmüyor ram'a kabüllenmiyor çocuğunun durumunu Çocuk kendi aleminde daha hiç kalem tutmadı, çok faklı anlatılamaz .Tabi ben durumunun ne olduğunun kararını veremem  ama çok büyük bir problem olduğu kesin amaaa gelde aileye anlat.Ne diyim Allah hepimizin yardımcısı olsun arkadaşlar


Mesajı Yazan: antalya074
Mesaj Tarihi: 22-Kasim-2008 Saat 23:23
hocam öncelikle bep planı yani biretsel eğitim planı hazırlamanız gerekiyor bunu da okulunuzdaki rehberlik öğretmeninden veya çocuğun gittiği özel eğitim kurumundan sağlayabilirsiniz.bir  tanede bende var allah kolaylık versin

-------------
türkiyem


Mesajı Yazan: ligarba
Mesaj Tarihi: 16-Aralik-2008 Saat 15:06
 Hocam benim sınıfımdada sağır ve dilsiz öğrencim var. Kulağına cihaz takılmış ama duyma eşiği düşük olduğunda iletişim kurmada zorlanıyorum. İşaret dili değil ağız okuması gerekiyormuş ailesinin söylemine göre. Sınıfım 39 kişi birebir zaman ayırmak olmuyor. Bu konu ile ilgili  bep planı veya yapmam gerekli olanlar konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim. Aile işitme engelli okuluna göndermek istemiyor.


Mesajı Yazan: metink38
Mesaj Tarihi: 19-Aralik-2008 Saat 23:47
arkadaşlar bende de bir tane zihinsel engel öğrencim var. yalnız ben köy okulundayım ve sınıfım birleştirilmiş sınıf. 1,2,3. sınıflar bir arada. bu yüzden bu öğenciye zaman ayıramıyorum ne önerirsiniz önerilerinizi bekliyorum şimdiden teşeekkürler hayırlı çalışmalar

-------------
asla asla demeyin...


Mesajı Yazan: metink38
Mesaj Tarihi: 19-Aralik-2008 Saat 23:50

birde kaymaştırma eğitimi için uygulanacak planları nerden bulabilirim köyde durumlar kısıtlı köy öğretmeni arkadaşlar bilirler



-------------
asla asla demeyin...


Mesajı Yazan: sanem
Mesaj Tarihi: 21-Aralik-2008 Saat 19:22

Aynı durumda benimde sınıfmda bir öğrencim var.  Mevcut az olsada öğrenci davranış kazanımında zorlanıyor. Bende ki bazı sesleri tanıyor ve tanıdığı heceleri okuyabiliyor yazabiliyor. http://mfadiyaman.blogcu.com/isitme-engellilere-yonelik-bireysel-egitim-plani-bep_8925181.html - http://mfadiyaman.blogcu.com/isitme-engellilere-yonelik-bireysel-egitim-plani-bep_8925181.html   Ben bu adresten aradığım BEP i buldum ve sonra bundan yararlanarak BEP Bireysel izleme çizelgesi yaptım. Aylara bölerek davranışları paylaştırdım. kolay gelsin .



Mesajı Yazan: ibo_61
Mesaj Tarihi: 10-Ocak-2009 Saat 23:08
Arkadaşlar güzel yorumlar yazmışsınız da doğuda öğrenciyi okula getiremiyoruz biz ram'a nasıl gönderelim.

-------------
İnsanlar inandıkları gibi yaşamazlarsa yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar.


Mesajı Yazan: arzuacar
Mesaj Tarihi: 02-Subat-2009 Saat 18:23
ARKADAŞLAR 1.SINIFTA RAMA GİTMEZ DİYE BİRŞEY YOK,ÖĞRENCİLERİNİZİN ÇOK BELİRGİN, İŞİTME KONUŞMA GÖRME HİPERAKTİVİTE BEDENSEL ÖZÜR ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ  V.S. BUNLARIN HEPSİ RAMA  GÖNDERİLİR BEN 1.SINIF OKUTUYORUM 2 ÖĞRENCİM RAMA GİTTİ VE RAPORLARI GELDİ MAALESEF BU GİBİ DURUMLARDA İDARELER TÜM YÜKÜ ÖĞRETMENE ATMAKTA VE YARDIMCI OLMAMAKTADIR. VELİLERİMİZDE SAĞOLSUNLAR ÇOCUKLARININ ÖZÜRLERİNİ BİR TÜRLÜ KABULLENMEYİP ÇOCUKLARINI VE ÖĞRETMENLERİ BİR KARMAŞAYA SÜRÜKLEMEKTEDİRLER.ÖĞRETMEN DIŞINDA KİMSE ELİNİ TAŞIN ALTINA ATMAMAKTADIR.TÜM ÖĞRETMENLERİME BU KONUDA ÇOK KOLAY GELSİN.KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİYLE İLGİLİ YENİ YAYINLANAN 2008*60 SAYILI KANUNU OKUMANIZI TAVSİYE EDİYORUM .ORADAN BİLGİLENEBİLİRSİNİZ.SAYGILAR

-------------
123


Mesajı Yazan: Engelsizkariyer
Mesaj Tarihi: 21-Temmuz-2009 Saat 14:49

ozel_egitim_kaynastirma_dosyalar/filelist.xml -
-

-

- - Her insanın beden , yüz , kafa ve tüm diğer organlarının yapısı , duyu organlarının güçleri , ilgileri , duyguları , düşünceleri , yetenekleri birbirinden büyük farklılıklar gösterir. - - - -   uygun eğitim imkanı sağlamak mümkündür.

- -  

- -  

- -  

- - - -             Kaynaştırma programlarının uygulanmaya başlamasıyla birlikte bu çocukların ailelerinin de ele alınması gerektiği bir kat daha önem kazanmıştır.

- - - -   - -             Ailelere verilen destek , uygulamalar sürerken de devam etmelidir. Eve ödev verme , aileye sınıfta gözlem yapma ve etkinliklere aktif katılma olanağını sağlama , bilgi verici toplantılar düzenleme , duygu ve düşüncelerin paylaşıldığı toplantılar yapma vb. aktiviteler yoluyla ailenin çocuğunun eğitim konusunda bilinçlenmesine destek verebilir. Ayrıca çocuğun eğitim amaçlarını saptama ve değerlendirme aşamalarına ailenin katılımı sağlanmalıdır.

- - - - Doç. Dr. Nilgün METİN

- - - -  

- - - -  

-   EĞİTİMİ

- - - - Örnek - İşitme kaybı 45 dB. olan bir çocukiçin yardımcı işitme araçları sağlanarak işitme

- - gücü arttırılarak normal bir sınıfta akranları arasında eğitim ve öğretim görmesi sağlanabilir. Ancak işitme kaybı 90 dB. olan sağır bir çocuk için mutlaka özel yetişmiş öğretmen , özel araç ve gereçlerle özel yöntemlere ihtiyaç vardır.

- - -   : - - - - Örnek - -       çocuk ; sınıf ortamının düzenlenmesi , bireyselleştirilmiş eğitim programının hazırlanmasıyla - - -   İYİSİ

- - Dağ - - Vadide bir çalı ol.

- - Fakat , oradaki en iyi küçük çalı sen olmalısın.

- - Çalı olamazsan bir ot parçası ol ,

- - Bir yola neş’e ver.

- - Bir misk çiçeği olamazsan bir saz ol ..

- - Fakat , gölün içindeki en canlı saz sen olmalısın.

- - Hepimiz kaptan olamayız , tayfa olmaya mecburuz.

- - Dünyada hepimiz için bir şey var.

- - Yapacağımız iş , bize en yakın olan iştir.

- - Cadde olamazsan patika ol.

- - Güneş olamazsan yıldız ol.

- - Kazanmak , yahut kaybetmek ölçü ile değildir.

- - Sen her neysen , onun en iyisi olmalısın...

- - - DOUGLAS -

- - - - KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ

- -  

- - - -           Anayasamızın 42. Maddesi; devletin , durumları nedeniyle özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim tedbirlerini alacağını,

- - - -           2916 sayılı Özel Eğitime Muhtaç - -         

- - - -           Kaynaştırma eğitimi ile bireyselleşmiş eğitim plan ve programları içersinde uygun görülen engelli çocuklarla, engelli olmayan yaşıtlarını belirli sürelerde eğitim ve sosyal yönden bütünleştirilmesi hedeflenmektedir.

- -  

- - KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİN AMAÇLARI

- - - - -      Kaynaştırma eğitimi; özel eğitime muhtaç çocuklara örgün ve yaygın eğitim kurumları içersinde normal akranları arasında kendi özür ve özelliklerine uygun olarak - -          - -   Normal eğitimden yararlanamayan özür ve özelliklerine uygun bir okula yada sınıfa yerleştirilememiş özel eğitime muhtaç çocukların eğitim imkanına kavuşturularak topluma kazandırılmaları,

- - 2) - -    Engelli çocukların kendilerini kabul etmeleri ve çevrelerinden de kabul görmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır.

- - KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİN YARARLARI

- - - - - -           İyi planlanmış bir kaynaştırma programı içersinde yer alan engelli çocuk normal çocuklarla girdiği doğrudan etkileşim sonucu toplumca benimsenen davranış repertuarlarını genişletmeye - -   - - -           Normal çocuklar; beden ve zihin bakımından açık farlılıklar gösteren akranları ile rahatça geçinmeyi, engelli arkadaşlarını kabul etmeyi öğrenirler. Araştırmalar normal çocukların engelli çocuklara karşı olan tutum ve davranışlarını onlarla düzenli olarak birlikte oynadıkları takdirde daha olumlu yönde geliştiğini göstermektedir. Normal çocuklar kendi aralarında, bazı çocukların belli işleri nasıl daha iyi yaptıklarını görüp öğrenirlerse, engelli çocuklardan da bazılarının bazı işleri diğer engellilerden daha iyi yapabildiklerini görerek öğrenirler.

- -  

- KAYNAŞTIRME EĞİTİMİNE ALINACAK ÖĞRENCİLER

- - - - - Kaynaştırma eğitimine alınacak öğrencileri ve yetersizliklerinin şu şekilde sıralayabiliriz:

- -  

    -
  1. - - - Gecikmeli bir konuşma ve dil gelişimi, sosyal, duygusal ve davranış problemleri ile okuma yazma ve becerilerinin kazanılmasında gecikme bulunanlar. -
  2. - - - Az işiten yada işitme gücünü tamamen yitirmiş olan ve dili kullanmada ve iletişimde yetersizliği bulunanlar. -
  3. - - - Bir organını yada fonksiyonunu kaybetmiş; iskelet, eklem, sinir sistemi ve kaslarında bir engel bulunan ancak, sınıfta başkasına bağımlı olmadan kalabilen çocuklardır. -
  4. - - - Az gören yada görme gücünü - - - - Dil ve konuşma güçlüğü olanlar : - -    

- - - -   -   kararı ile yapılır .

- -  

- - - - - - KAYNAŞTIRMA - - SINIF ÖĞRETMENİNE DÜŞEN GÖREVLER

- -  

- -  

- - 1- - Eğitime başlamadan önce öğrenciyi hazırlama - - 2- - Kaynaştırma öğrencisinin eğitsel gereksinimlerini - - 3- - Kaynaştırılan öğrenci için eğitsel amaç saptama. ( Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama )

- - 4- - Kaynaştırma eğitimi öğrencisi için öğretimi kolaylaştırıcı ve destekleyici - - 5- - Kaynaştırma eğitimi öğrencisinin diğer - - 6- - Kaynaştırma eğitimi öğrencisiyle gerçekleştirilen -   değerlendirme.

- -  

- -  

- - KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEVZUAT HÜKÜMLERİ

- -  

- - 2509 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili hükümleri aşağıya çıkarılmıştır.

- -  

- - Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı

- -  

- - Madde- 62 : Özel eğitim gerektiren birey için geliştirilen ve ailesi tarafından onaylanan bireyselleştirilmiş eğitim programı ; bireyin , ailenin , öğretmenin gereksinimleri doğrultusunda hazırlanan ve hedeflenen amaçlarda verilecek destek eğitim hizmetlerini içeren özel eğitim programıdır.

- -  

- - Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi

- -  

- - Madde- 63 : Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları yapılan okul ve kurumlarda , özel eğitim gerektiren bireyler için , bireyselleştirilmiş eğitim programının geliştirilmesi , uygulanması , izlenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimi oluşturulur. Bu birimlerin , yakın çevrelerinde birim kurulamayan kurumlardaki özel eğitim gerektiren bireylere de destek eğitim vermesi için hizmet alanları özel eğitim hizmetleri kurulu tarafından belirlenir.

- - Bu birim ; kurum müdürü veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında , gezerek özel eğitim görevi verilen öğretmen , aile , özel eğitim gerektiren öğrenci - - - - - - - - - Kaynaştırma Yoluyla Eğitim uygulama İlkeleri

- - -             Madde-68: Kaynaştırma yoluyla eğitim uygulama ilkeleri şunlardır:

- - - -            -   eğitim -   her -   akranları -   birlikte - -           - -      - Hizmetler okul merkezli olur.

- - d) - d) - - -   gerçekleşir.

- - e) - Bütün bireyler öğrenebilir ve öğretilebilir.

- - f) - Kaynaştırma, bir program dahilinde verilen bir özel eğitim uygulamasıdır.

- -  

- - -  

- - Madde-69: Kaynaştırma yoluyla eğitim uygulama ölçütleri şunlardır:

- - a) Kaynaştırma uygulamaları yapılan kurumlarda özel eğitim gerektiren öğrencinin gereksinimleri çerçevesinde kurumun fiziksel, sosyal, psikolojik ortamında ve eğitim programlarında destek hizmetler ile gerekli düzenlemeler (kaynak oda, rehberlik ve psikolojik danışma servisi, bireyselleştirilmiş eğitim programları geliştirme ve uygulama birimi kurulması; rampalar, ses yalıtımı, ışık düzenine dikkat edilmesi gibi) yapılır.

- - b) Kaynaştırma uygulamalarına devam edecek öğrencilerin birden fazla yetersizliği olmamasına, erken yaşta tanılanmış, ailesinin işbirliğine açık ve eğitim almaya yatkın, cihaz kullanması gerekenlerin mutlaka cihazlandırılmış , zihinsel öğrenme yetersizliği olan öğrencilerin hafif ve orta düzeyde zihinsel yetersizliği olmalarına dikkat edilir.

- - c) Kaynaştırma uygulamaları yapılan kurumlarda tüm kurum personelinin, öğrencilerin, ailelerin ve yakın çevrelerinin özel eğitim gerektiren öğrencilerin bireysel ve gelişim özellikleri hakkında bilgilendirilmeleri esastır.

- - d) Kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları bireye uyarlanarak uygulanır, bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenir.

- - - - - -             Madde-70: tam zamanlı kaynaştırma uygulaması:

- -  

- - - ve sosyal açıdan bütünleştirilmesi için; özel eğitim destek hizmetleri, özel araç-gereç ve eğitim materyalleri sağlanır. Eğitim programı bireyselleştirilerek uygulanır ve gerekli fiziksel düzenlemeler yapılır.

- - Kaynaştırma uygulamaları yapılan okullarda, sınıf mevcutlarının okul öncesi eğitim kurumlarında 14, ilköğretim kurumlarında 30 öğrenciyi aşmamasına dikkat edilir. Özel eğitim gerektiren öğrenciler her sınıfa eşit olarak dağıtılır, bir sınıfta yetersizliği aynı olan en fazla iki öğrenci uygulamaya katılır. -

-  

- Kaynaştırma Uygulamalarında Görev ve Sorumluluklar

- -  

- - Madde-72: İlgili mevzuatta belirtilen görevleri yanında:

- -  

- - a) - - Gezerek özel eğitim görevi verilen öğretmen; bireyselleştirilmiş eğitim programını uygular, değerlendirir, gerektiğinde bireye, aileye, öğretmene ve kuruma bilgi verir.

- - c) - - Rehber öğretmen - psikolojik danışman ; kaynaştırma uygulaması kararı ile gelen öğrenciler için, uygun eğitim ortamının düzenlenmesinde ve uygulamada yer alan öğretmenlere, öğrencilerin gelişimlerini izleme ve aile eğitimi konularında rehberlik eder.

- - e) - - f) Özel eğitim gerektiren bireyi değerlendirme sonrasında çıkan eğitim önlemi ve yöneltme kararında isteğini belirtir.

- -  

- - - Değerlendirme:

- - - - - - -  

- - - - Görme yetersizliği olan öğrencilere ; -   sınavdan hemen sonra öğretmenin öğrenciye okutmasıyla değerlendirilir. Yazılı yoklamalarda daktilo, bilgisayar gibi cihazlardan yararlanılabilir. - - İşitme yetersizliği olan öğrenciler ; -   sınavlar, ödevler ve projelerle değerlendirilir.

- -  

- - yazmada güçlük çektiği belirlenenler sözlü olarak değerlendirilir. Sinir sisteminin zedelenmesi ile ortaya çıkan yetersizliği olanlar ise, çoktan seçmeli testler ile değerlendirilebilir.

- -  

- - - Özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ; - - Otistik ve duygusal uyum güçlüğü olan öğrencilerin ; değerlendirilmeleri; öğrencilerin hazır oldukları zamanlarda yapılır.

- - Sosyal uyum güçlüğü olan öğrencilerin durumu okul tarafından ayrıntılı bir rapor düzenlenerek özel eğitim hizmetleri kuruluna gönderilir. Özel eğitim hizmetleri kurulu, bu öğrenciler için tedavi, psikolojik danışmanlık, rehabilite, bakım-gözetim-koruma altına alma, moral ve maddi destek gibi konularda ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği kurarak, gerekli önlemlerin alınmasını sağlar. Bu öğrencilerin değerlendirilmesinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisinin görüşü dikkate alınır, esnek ve hoşgörülü davranılır.

- -  

- - Alınan özel eğitim önlemlerine rağmen, her tür ve kademede bir dersin öğretim programında başarısız olan öğrenci; diğer derslerindeki ortalamaya bakılarak, genel başarı ortalamasının altında bir not ile değerlendirilmez.

- -  

- -  



Mesajı Yazan: Engelsizkariyer
Mesaj Tarihi: 21-Temmuz-2009 Saat 15:08
Engelli öğrencilerin toplumla neredeyse ilk iletişimi aileden sonra öğretmenleriyle birlikte gerçekleşmektedir.
Bu nedenle öğretmenlerin bilinçli olmaları direkt olarak aynu sınıfı paylaştıkları öğrencileri hakkında bilgi edinerek onlarla öncelikle kendilerinin kaynaşmaları gerekmektedir.
 
Özel eğitim alamamış öğrencilerin kaynaştırma eğitiminde sıkıntı yaşamaları söz konusu olabilir bu öğrencilerle ilgili aile bilinçlendirilmesi yapılması yine sınıf öğretmeni ve rehber öğretmenler aracılığıyla yapılması ailenin eğitimde öğretmene nasıl destek verebilecekleri gibi aydınlatılmasında faydalı olacaktır.
 
Ülkemizin bazı kesimlerinde öğretmenlerimizin de belirttiği gibi öğrencilerin okula gönderilmemesi gibi korkunç düşüncülerin olduğu yörelerimiz mevcut ancak her ilin MEB'lıklarıyla özellikle özürlü öğrencilerin eğitimi için el ele vermek gerekiyor.
 
Özürlüler toplumda üreten ülke ekonomisine katkı sağlayan bireyler olması için tüm topluma görevler düşüyor. Eğer bu çocuklar eğitilmezse yarın onların geleceğinin yanı sıra bizlerin geleceği de karara bilir.
 
Nazi zamanında engellilerine sahip çıkmayan Almanya'yı örnek gösterirsek, eğitim rehabilitasyon, sosylaleşme ve bir çok konuda engellierin daima öncelikli olduğu bir toplum haline gelmiş olmaları bizlerin yeniden keşiflere çıkmasına gerek bırakmıyor.
 
Eğitimcisi, hakimi, doktoru, subayı ziraatçisiyle ülkemizde gelişmişlik düzeyinin engellisine sahip çıkmakla olacağı anlaşılmışken NE YAPABİLİRİZi daima konuşmalı ve ayrımcılığa izin vermemeliyiz.
 
Engelli öğrenciler genellikle daha saygılı, azimli, çalışkan ve bağlılıklarıyla içlerinde taşıdıkları şevkle bir çok şey başarabilirler.
Engelli öğrencilerinin ileride bir çok başarıya imza atmasından duygulanan bir çok öğretmen ve eğitimciye şahit oluyoruz.
 
Bugün ünlü engelliler vaktiyle okulda başarısız ve geri zekalı diye adlandırılan bilim insanları sanat insanları olmuşlardır. Tabii ki geç anlayacak isteksiz olacaklardır. Ailelerinde dahi gereken ilgili görmeyen bu çocuklarımıza siz değerli öğretmenlerimizin sahip çıkacağına yürekten inanıyorum.
 
Sevgiler
 
 


Mesajı Yazan: elvancrsocak
Mesaj Tarihi: 22-Aralik-2009 Saat 12:11
merhaba arkadaşım öncelikle ben rehber öğretmenim
böyle bir sıkıntınız olunca cevap vermek istedim.Öğrencilerin RAM yönlendirilmesi için 1. sınıfta gönderilmez diye bir sınırlama yok.Eğer çocuğun durumu gerçekten belirgin ise biran önce gönderilmesinde fayda vardır.Tanılama yapılırsa çocuk özel eğitimden faydalanabilir.
 Yapmanız gereken şey Öğrenci gözlem formunu doldurup okuldan üst yazı ile RAM yollamaktır.Bunu rehber öğretmen olmadan da yapabilirsiniz.

Rehberlik ve özel eğitim genel müdürlüğünün sitesinde basılı standart formlar bölümünde yer alan (REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ TARAFINDAN BİREYSEL İNCELENMESİ İSTENEN ÖĞRENCİLERE AİT GÖNDERME ÖNCESİ BİLGİ FORMU )



Mesajı Yazan: ayseylul
Mesaj Tarihi: 24-Ekim-2010 Saat 18:13
bende sıkıntılarınızı görerek ortak olmak istedim konuşmalarınıza. allah herkesn yardımcısı olsun ilgisiz idare ve veliyle uğrasmak cok zor... son yayımlanan 3n kaynaştırma kitabını okumanızı tavsiye derim ilaç gibi geleceltir herkese... taslak şeklinde bep dosyası hazırlanmıs cok begendm önceden böyle birşey yoktu...umarım sorunlarınız biran önce çözülür öğretmenlerim...kolay gelsin...
http://orgm.meb.gov.tr/ - http://orgm.meb.gov.tr/
http://orgm.meb.gov.tr/duyurular/kaynastirma.pdf - http://orgm.meb.gov.tr/duyurular/kaynastirma.pdf


-------------
söylesem tesiri yok, sussam gönül razı değil...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info