Geçen yıl yaptığım uygulamayı anlatayım.Sınıf tekrarı yapacak öğrencilere ayrı bir plan hazırladım.Haftalık öğreteceğim sesleri ve kazanımları gösteren.Ders içinde ve (UYGUN OLDUĞUM İÇİN)hafta sonları kurs yaptım.Belirli periyotlarla değerlendirme yaptım.Bu değerlendirmelere yazdığım görüşleri tutanak yazarak öğrenci velisine ve rehber öğretmene imzalattım.Bu arada zaman zaman fehber öğretmenle görüşerek onun görüşlerini de yazılı olarak sakladım.Yıl sonunda tüm bunlara rağmen okuyamayan öğrenciyi zümre öğretmenleri ve rehberlikle birlikte değerlendirerek veliye bildirdik zaten veliyi de bunun çocuğun yararına olduğuna ikna ettik ve sınıf tekrarına karar verildi.Yalnız bazı veliler asla okula gelmiyorlar,o tür velilere ise giden evrak defterine kayıtlı olarak resmi yazı yolluyoruz.İlk yazı davet oluyor diğerleri öğrencinin değerlendirme sonuçları.Gelmese bile öğrenci sınıf tekrarı yaptırılabiliyor Kolay gelsin
Geçen yıl şöyle bir uygulama yaptım ve çok iyi oldu diye düşünüyorum.Birinci sınıfta çok fazla devamsızlığı olan bir öğrencime her türlü koşulları zorladımsa da okumayı öğretemedim sadece sesleri öğrendi.Kesinlikle iki sesli heceleri bile okuyamıyordu.Fakat sesleri öğrendikten sonra nasıl olsa öğrenmeye geçeceğini düşünerek sınıf geçirdim.Bu yıl ikinci sınıfta olmasına rağmen türkçe derslerinde birinci sınıfa yolladım ve gerçekten birbuçuk ay içerisinde okumaya geçti.O yüzden sınıf tekrarı yaptırırken çok dikkatli olmak gerekiyor.Başarılar diliyorum
Değerli öğretmen arkadaşlar yanlış hatırlamıyorsam konuyla ilgili olarak yeni i.ö. k. yönetmeliği 47. maddesinde yapılması gerekenler izah edilmekte. Okul idarecisi, (varsa ) rehber öğretmen, veli ve sınıf öğretmeni alınabilecek önlemler konusunda (2. dönemin ilk ayı içerisinde) toplantı yaparak alınan kararları tutanak altına alıp imzaladıktan sonra tutanak okulda saklanıyor. Alınan önlemler ve yapılan çalışmalara rağmen bir üst sınıfta güçlüklerle karşılaşabilecek öğrencilere sınıf tekrarı yaptırılıyor ve alınan kararların bir örneği öğrenci dosyasında saklanıyor.Fakat bu toplantı tarihi önemli. Hatta müfettişler denetlemelerde okuma yazmada sıkıntı çeken öğrencilerle ilgili olarak ne tür çalışmalar yapıldığını sormaktalar. Herkese iyi çalışmalar...
Saygıdeğer öğretmenlerim bu konuyla ilgili hazırlanmış olan belgeleri gönderirseniz biz de bunu okulumuza uygularız.Yardımlarınızı bekliyorum.Saygılar.
Belgeler için teşekkürler öğretmenim. Sınıfımda bir kişi okumaya geçemedi. Ancak sınıfta bırakma konusunda bence şimdilik çok erken. Öğrenci zaten çok içine kapanık. Sınıfta bırakırsam psikolojik olarak kötü etkileneceğini düşünüyorum. Bu konudaki düşüncelerinizi merak ediyorum.
Kaynaştırma yolu ile eğitimlerine devam eden özel eğitim gerektiren öğrencilere, başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmaz.
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
Buna göre;
a) Öğrencinin yıllık başarısı, her dersten ayrı ayrı değil, tüm derslerde ve sosyal etkinlik çalışmalarındaki durumu, sınavlar, projeler, performans ödevleri, ders içi performans ve Türkçe’yi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi ile öğrencilere kazandırılması hedeflenen tüm davranışlardaki etik değerleri benimsemesi de dikkate alınarak, bir bütün olarak değerlendirilir. Başarılı öğrenciler doğrudan bir üst sınıfa geçirilir.
b) Sınıf seviyesine göre yetersizlikleri görülen öğrenciler için ikinci yarıyılın ilk ayı içinde sınıf veya branş öğretmenleri, okul rehber öğretmeni, okul yönetimi ve öğrenci velilerince öğrencinin, okulun ve çevrenin durumuna göre alınacak tedbirler kararlaştırılır. Gerektiğinde ilköğretim müfettişlerinin rehberliğinden de yararlanılarak kararlaştırılan önlemler tutanakla tespit edilir ve uygulama sonuçları rapora bağlanır.
c) Alınan bütün önlemlere rağmen bir üst sınıfta güçlüklerle karşılaşabilecek öğrencilerin sınıf geçmesine veya sınıf tekrarına; 1, 2 ve 3 üncü sınıflarda okul müdürünün veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında sınıf öğretmeni ile varsa okulun rehber öğretmeni, 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda ise şube öğretmenler kurulunda, 4 ve 5 inci sınıflarda şube öğretmenler kurulunun oluşamaması hâlinde okul müdürünün veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında sınıf öğretmeni ile varsa okulun rehber öğretmeni tarafından karar verilir. Bu kararda, oyların eşit olması hâlinde başkanın bulunduğu tarafın görüşü kabul edilir.
ç) Alınan gerekçeli karar, tutanakla belirlenir ve sınıf geçme defterine işlenir. Tutanağın bir örneği öğrenci dosyasına konur, bir örneği de karar defterine yapıştırılır ayrıca veli de bilgilendirilir. (Ek- 9)
YANİ ARKADAŞLAR BEN BU AÇIKLAMALARDAN KURS AÇILACAĞI KANAATİNE VARAMADIM.KURS AÇMA İŞİ SANKİ ESKİ YÖNETMELİKTE YER ALIYORDU. Herkese selamlar...
Sayın Vehbi öğretmenim kursu açmakta mecburi değilsiniz.Yönetmelikte de böyle bir madde yok.Bizler okul idaresi ve zümre öğretmenleri olarak böyle bir karar aldık.Ve sonuçta uyguluyoruz.Kursum 13 nisanda -yarın bitiyor.Yani sonuçta bir şeyler yaptık demek için kursu gerçekleştirdik.İyi de oldu.Herkese başarılar
sinan hocam siz synyf tekrary hakkynda ne dü?ünüyorsunuz. synyfta yetersiz görülen ö?renci bir dahaki sene gene ayny sykyntylarla kar?yla?aca?yny dü?ünüyorsanyz, bu karar yerinde olur mu?
Arkada?lar,synyf tekrary için 2.dönemin ba?yndan itibaren yapylmasy gereken tutanak ve rapor örnekleri var my elinizde?
Bu yyl ilk kez 1.synyflary okuttum,2 karde? var synyfymda ve sadece 2 sesli harf ö?retebildim.Belki inanylmasy zor ama elimden gelen her?eyi yaptym inanyn.Bu çocuklardan kurtulmak de?il de amacym sanki tekrar 1.synyfy okurlarsa kendileri için daha yararly olaca?y kanaatindeyim.
Elinizde synyf tekrary için belgeler varsa lütfen payla?yr mysynyz?
benim sorunum biraz farkly.2. synyf olan bir ö?rencimin türkçe notunu 1. dönem 1 dü?ürdüm ve 2. dönem do?um iznine ayryldym.yeti?tirme kursunu 2. dönem açmadym ve benim yerime çaly?an arkada?ta açmady.?imdi ben yyl sonunda my kurs açmalyyym?lütfen yardym eder misiniz?
merhabalar,bu belgeleri kimden temin edebiliriz,yıl boyunca toplam 20 gün gelen bir öğrencim var,okul idaresi bunu bana gelmedi saydırmadı,dilekçe vermekten usandım.dilekçeler sonucunda arada bi geliyor öğrenci bir derse katılıyor tekrar gidiyor.devamını okul idaresi sağlamak zorundaymışş.öğrencinin ailesini zorla RAM a yönlendirdim.orta derecede zeka geriliği çıktı ve kaynaştırma eğitimine tabi tutulmalı raporu geldi.rapor daha bugün geldi elime.bu saatten sonra ben buna ne yaparım? diğer öğrencilerle nasıl bir tutarım onu?sınıfta kalma ihtimali varsa hiç olmazsa seneye 1.sınıf öğretmeni onun raporuna dayalı ders işler.sınıfa geldiği günlerde onun için bütün seslerin adı "a" sesi ve hepsinin yazılışları tam belirgin olmayan açık oval şekil oldu. S.O.S S.O.S lütfen
Sinan Hocam tek belge yeterli oluyor mu? Yoksa Dönem içinde çocuklara ders dışı zamanlarda yaptığımız çalışmaların tutanakları da lazım m? Teşekkürler iyi çalışmalar...
Hocam link çalışıyor. Sınıf tekrarı için Yıl içerisinde velinizi bilgilendirmiş olmanız, bu bilgilendirme toplantılarını tutanak halinde dosyalamanızda gerekiyor yıl sonu hazırlanacak bu yukardaki tutanağa ek olarak aşağıdaki belgelerinizin elinize olması işinizi kolaylaştıracaktır. saygılarımla..
1- Veli toplantı tutanaklarında yaptığınız tavsiyeler.
2- Oluşturulan kurul tarafından alınan tavsiye kararları.
3- Ramdan normal raporu (kaynaştırma ve özel öğreteime muhtaç öğrencilerimiz sınıf tekrarı yapmıyorlar zaten.)
Düzenleyen sinanuzun - 10-Haziran-2009 Saat 14:41
Yaşarken alabileceğim en güzel hediye için sonsuz teşekkürler. Kıvanç UZUN Dünyaya gözlerini Açtı...
herkese merhaba,okul yönetimi benden sınıfta bırakacağım öğrenciler için yaptığım çalışmaları istiyor.nasıl bi plan yapıcamı bilmıorum.elinde böle bi planı olan varmı arkadaşlar.1.sınıf bu arada
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma