Yükleniyor...
Anasayfa
Anasayfa
Aktif Konular
Aktif Konular
Forum Üyelerini Göster
Üye Listesi
Takvim
Takvim
Forumu Ara
Arama
Yardım
Yardım
Okunmuş Mesaj
Özel Mesaj
Kayıt Ol
Kayıt Ol
Giriş
Giriş
Eğitim
 İlkokuma Yazma Ögretimi Sitesi | Öğretmenler Odası | Eğitim
Mesaj icon Konu: İptidai Hocanın Dsiplin Sendromu Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
__CaN__
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Aralik-2008
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1

Aldigi Alkis: 1
Puan: 10
%100
Alıntı __CaN__ Cevaplabullet Konu: İptidai Hocanın Dsiplin Sendromu
    Gönderim Zamanı: 18-Aralik-2008 Saat 00:44
< ="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 12">< name="Originator" content="Microsoft Word 12">!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen

 

Eğitim sistemimizde gerçekleşen son zamanlardaki değişimler, Öğretmen ve öğrenciye yeni roller verirken eğitim ile ilgili her şeyi de etkilemektedir. Her şey olarak tanımladığımız şeylerden kasıt öğretimsel teknolojiden, öğretim stratejilerine ve eğitim kavramlarına kadar geniş bir alanı kapsamaktadır. Eğitim sistemimizdeki bu “değişim” teoriden uygulamaya geçinebildiği sürece “gelişim” olmaya hak kazanacaktır. Bu yazımızda bu kavramlardan  ve sınıf yönetiminin vazgeçilmez boyutu olan  Disiplin konusuna değineceğiz. Postmodern  bakış açıları ve eğitim alanındaki yeni görüşlerin disiplin kavramına atfettiklerini ve yanlış anlaşılmaları analiz edeceğiz.

Günümüzde öğretmenler realiteden uzak hazırlanan programlar ve uygulatılması zorunlu kılınan eğitsel faaliyetlerin kurbanı oluyorlar. Örneğin sınıf mevcudunun standartların üstünde olması öğretmenin sınıf yönetimi konusunda başarısız olmasına neden olmaktadır. Öğretmenin sınıfta öğretimi en verimli şekilde gerçekleştirmesi için kendince bir ahenk oluşturması gerekir ve bunun için eğer çok iyi bir eğitim almamışsa ve kendini bu alanlarda geliştirmek kaygısına girmemişse bu onun için kronik bir rahatsızlığa dönüşmektedir.

“Laftan anlamayanın hakkı kötektir” manasındaki Ziya paşanın sözünü kendine rehber eden  öğretmenler Ziya paşanın bir eğitimci değil de bir asker, siyasetçi olduğundan haberdar değillerdi galiba.(Cüceloğlu, 2003)

Bu hezeyanın üzerine eğim psikolojisi penceresinden Nevzat Tarhan hocanın sözleri bizlere yeni eğitim anlayışları hakkında  güzel mesajlar veriyor:

“Her şey incelikten kırılır ama insan kalınlıktan kırılır” Sınıfta disiplini sağlamak adına öğrencilere kalın ve kaba davranmak yerine; esnek, ince ve sabırlı davranırsak, onları hayatlarının olumlu dönemlerine kazasız taşımış olabiliriz.

Disiplin kavramının yanlış kullanılması çocukların akademik gelişimlerini olumsuz şekillendirecektir. “Disiplin” kelimesi, sert sözler, otorite  eğitim çavuşunun emirler yağdırması, eğitim sistemimizde  sindirilmiş kitleleri çağrıştırıyor. Bir soğukluk ve sertlik ifade ediyor. (Tarhan, 2001)

“Disiplin” ortalığı kasıp kavurmak değil, sağlıklı sınırlar koymaktır. Disiplinin ifade ettiği manayı tam olarak anlayabilmek için,  düzeltmek ve iyileştirmek ile yargılamak ve cezalandırmak kavramlarını da birbirlerine karıştırmamamız lazım.

Disiplin çocuğa  hayatın kurallarını öğretmektir. Onun kişiliğini ezmek değildir. “Disiplin” çocuğu sağlıklı ve dengeli yetişkinliğe hazırlamaktır. Çocuğun doğru ile yanlışı ayırma, kendini kontrol edebilme, özdisiplin sahibi olabilme, insan ilişkilerinde sınır koyabilme, iyi ve yardım sever olabilme gibi temel duygularını güçlendirebilmedir.

Sınıf içerisinde öğretmen ve öğrencinin arasında iletişim kopması ile birlikte çatışma yaşanmaya başlar ve Disiplin kavramı olumsuz şekliyle öğretmen tarafından işe koşulur. Aşık Veysel bir keresinde “Kurtla kuzu aynı dili konuşursa  niye düşman olsunlar ki” demişti türkülerinde. Biz öğretmenler Sınıf Yönetimini en önemli boyutu olan Disiplin kavramın acaba iletişimle ilgisini ne kadar biliyor ve önemsiyoruz ?!(Tarhan, 2000)

            Eğer elimizdeki tek alet çekiçse sınıf içerisindeki her problemi bir çivi olarak görmememiz  Allen Kılein in deyimiyle imkansızdır. Sınıftaki sorunlu öğrencilere karşı ağzımızı harekete geçirmeden önce parlak çözümlerle aklımızı vitese takmamız gerekmektedir.(Horn, 1997)

 Bilge Martin Luther King şöyle demişti: “o eski –göze göz dişe diş- yasası herkesi gözsüz, dişsiz bırakıyor.”

 

 

 

 

 

Kaynaklar

 

  1. Tarhan, N. (2001). Psikoloji Penceresinden İnsan Ve Toplum. 2. baskı. İstanbul: Zafer Yayınları
  2. Tarhan, N. (2000). Psikolojik Savaş. İstanbul: Zafer Yayınları
  3. Horn, S. (1997). Tongue Fu. İstanbul: Boyner Holding Yayınları
  4. Cüceloğlu, D. (2003). Yeniden İnsan İnsana. Ankara: Remzi Kitabevi

 

 



!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen Eğitim Programı ve Öğretim Bilim Uzmanı-MEB


IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: sinanuzun,
sinanuzun
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1183

Aldigi Alkis: 5456
Puan: 7855
%100
Alıntı sinanuzun Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 18-Aralik-2008 Saat 18:39
Bu güzel yazı için teşekkür ederim.
Yaşarken alabileceğim en güzel hediye için sonsuz teşekkürler. Kıvanç UZUN Dünyaya gözlerini Açtı...
IP  Tesekkur Et
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma


Kpss | türkü notaları İlkokumayazma

Powered by Web Wiz Forums version 8.05
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide Reklamport Örnek Yayıncı Sayfası />
Reklamport Örnek Yayıncı Sayfası