Taki Akkuş
NORMAL ÇOCUK
Normal çocuğun her şeye ilgi duyması, geniş burun deliklere sahip olması, onda büyük bir duyma, etkilenme ve alma yeteneğinin bulunması, çocuğun en çok dikkate çarpan ve eğitimci bakımından tanınması en yararlı olan özelliklerinden birini açıklar.
Çocuk ancak somut şeylere, yani gördüğü, işittiği, dokunduğu ve yokladığı şeylere karşı ilgi duyabilir. Bu nedenle okul, henüz lüzumundan çok fazla zihin alanında kalıyor. Bu çocuğun zamanını, kuvvetlerini ve ilgisini harcıyor. Bunun sonucu olarak çocuk, 7 ve 8 yaşlarında henüz her şeye merak eden, durmadan araştıran ve dolgun imgeleme sahip olan, bilmek ve kendiliğinden aramak istediğini yavaş yavaş yitiriyor; böylece 15 yaşında bulunan çocukların artık polis romanlarını okumaları ve hiçbir şeye merak duymadıkları için bilgilerini genişletme gereğini önemsemedikleri görülüyor. Her şey zamanında yapılmalıdır. 10 yaşına kadar çocuğun eli kitaplarına değil, ama somut şeylere ihtiyaç duyar. Çocuk 10 ya da 11 yaşına doğru düşünceleri kavrayabilecek bir duruma geldiği zaman, yöntemin yavaş yavaş değiştirilmesi gerekir.
Bedeni yönden öteki özellikler:
1.Birinci sınıfa yeni başlayan çocuk, toptan görme özelliğine sahiptir.
2.Sürekli bir hareketlilik içindedir.
3.Konuları ve kavramları Basit el işleriyle öğrenir.
4.Her türlü oyun ve çalışma içinde değişik işleri yapma isteğindedir.
5.Çok hareketli olan özelliğinin sonunda çabuk yorulan çocuk, sık sık dinlenme ihtiyacındadır.
Taki Akkuş