Yükleniyor...
Anasayfa
Anasayfa
Aktif Konular
Aktif Konular
Forum Üyelerini Göster
Üye Listesi
Takvim
Takvim
Forumu Ara
Arama
Yardım
Yardım
Okunmuş Mesaj
Özel Mesaj
Kayıt Ol
Kayıt Ol
Giriş
Giriş
Duyurular
 İlkokuma Yazma Ögretimi Sitesi | Duyurular Eğitim Haberleri | Duyurular
Mesaj icon Konu: 1. Sınıf Öğrencilerinin Tanınması ve Özellikleri Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
Taki Akkuş
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 23-Agustos-2008
Konum: İstanbul
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 18

Aldigi Alkis: 27
Puan: 174
%100
Alıntı Taki Akkuş Cevaplabullet Konu: 1. Sınıf Öğrencilerinin Tanınması ve Özellikleri
    Gönderim Zamanı: 01-Eylül-2008 Saat 23:02

Taki Akkuş

 

1. Sınıf Öğrencilerinin tanınması ve özellikleri:

 

Burada amaç, öğretmenlerin öğrencilerini tanıma bilgisine sahip olmalarıdır.

İlkokula yazma öğretiminin amaca uygun olabilmesi için çocuğun bu işe hazır olması çok önemlidir.

Çocuk devamlı evrim halinde bulunan bir varlıktır.

Ülkemizde çocuklarımızın okul olgunluğuna erişip erişme-dikleri yıllardır tartışılıp durmakta. Bu da kimilerince 5 yaş, kimilerince 6 yaş, kimilerince de en ideal yaş 7 olduğu düşünülmektedir. Bu durum, çocuğun İlkokuma yazmada başarısını büyük ölçüde etkilemektedir. Oysa ilkokula başlayan çocukları iki grupta ele almak mümkündür.

a-. Okula devam edebilecek seviyede olanlar:

Ülkemizde 6 yaşını dolduran çocukların büyük bir kısmı, be-denen, zihnen, duyularının etkilenme ve alma yeteneği bakımından, birinci sınıf çalışmalarını yürütecek özelliğe sahip olduğu görülmüştür. Bunun yanında 5 yaşında olmasına karşın aynı özelliğe sahip olan çocuklar da vardır.

b-. Okul olgunluğuna erişmemiş olanlar:

Ülkemizde 6 yaşını dolduran çocuklardan bir kısmının, bede-nen, zihnen, duyularının etkileme ve alma yeteneği bakımından, birinci sınıf çalışmalarını yürütecek özelliğe sahip olmadıkları gözlenmiştir. Bu durumda olan çocuklarımızın, psikomotor hareketleri düzenli olmadığı için, tümceleri algılayamazlar. Fazla zorlanmadan gelişim özelliklerinin tamamlanması beklenmeli, böylesi çocuklar zamanlarını oyun içerisinde değerlendirmelidir. Bu tür yapıya sahip olan çocukları okul ve okumaktan soğutmamak için önlemler alınmalıdır.

Bir çocuğun okuma yazmayı başarı ile öğrenebilmesi için be-den, zihin, ruhi yönden okuma yazmayı öğrenme olgunluğuna erişmiş olması gereklidir.

 

Birinci sınıf çocuğunun özellikleri ve ilk okuma yazma

uygulamasında dikkat edilecek hususlar

 

1. Hareket ve duygu yeteneği

 

Bu yaşam hamlesi, özellikle, birbirine sıkıca bağlı bulunan iki türlü belirtiyle meydana çıkar. Duygu ve etkilenme yeteneği ya da pasiflikle ilgili belirtiler ve ifade etme ya da hareket ve faaliyetle ilgili belirtiler.

Çocuk, durmadan uyanık bulunan, durmadan hareket eden, tamamıyla faal bir varlıktır.

Çocuk aynı zamanda, dışarıya açık bulunan ve her türlü etkiye elverişli olan (alıcı) bir varlıktır. Çocuğun doğumuyla; doğumla olgunluk çağı arasında elde ettiği, bazen de karmaşık olduğu bilgilerin çokluğunu şöyle bir düşündüğümüzde, yetişkin bir insanın hiçbir zaman kısa sürede bu denli bilgiler öğrenmesi mümkün olmamıştır. Bu da çocuğun öğrenme isteğinden kaynaklanmaktadır. Önemli olan giz çocuğun öğrenme isteğini süreli ve hareketli kılmaktır.

2. Beden hareketi

Çocuk organlarını çalıştırmak, iskelet çatısını güçlendirmek, çiğerlerini geliştirmek, kanını zenginleştirmek, kas ve sinir sistemlerinin bağlantılarını kuvvetlendirmek için harekete muhtaçtır. Hareket sadece çocuğun gelişmesiyle kalmaz. Hareket aynı zamanda çocukta, hareketsizliğin neden olduğu aşırı sinir gerginliğini gidermesi bakımından da zorunlu olan bir supap borusu görevini görür.

Yukarıda sayılan özelliklerinin bir veya bir kaçının noksanlığı çocuğun başarısını ters yönden etkileyen etmenlerdendir. Hâlbuki okuma yazmaya başlayan çocukların parmak, bilek, kol ve eklem kaslarını kalem kullanabilecek şekilde gelişmiş olmalıdır.

Burada eğitimciye düşen en önemli görev, okuma yazma çalışmalarına başlamadan önce, öğrencilerini belli bir süzgeçten geçirmelidir. En az hangi öğrencilerinin, ne tür kusurları vardır, bunları tespit etmelidir. Bu noksanlıkları görmeyip gidermemek, çocuğu aşırı sinir gerginliğine, ani ve şiddetli hareketler, durdurulmayan gözyaşları ya da kahkahalar veya önüne geçilemeyen gürültüler şeklinde patlak verir.

 

3.Duyuların etkilenme ve alma yeteneği

 

Çocuğun duyularının doyma bilmediğini anlamak için, onun yüzüne bakmak yeterlidir.

Ağzı yarı açıktır. Yutmaya ve emmeye hazır bir durumdadır.

Burun kanatları rüzgâra karşı geniş bir tarzda açıktır.

Başıyla bir hizada bulunan iri gözleri dünyaya bir pencere gibi açılmışlardır, etrafta olup biten şeylere karşı pusu kurmuşlardır.

İşitme organları etrafını çeviren sesleri, tamamıyla anlamak için açılmıştır.

Çocuğun yüzünde ne kadar çok delik var!

Bunun aksine, içine kapanmış çocuk adı verilen çocuğa dikkat edelim.

Ağzı kapalıdır.

Burun delikleri biraz daha dardır.

Göz kapakları ve çatık kaşları gözlerini yarı gizlemiştir.

Artık dışta kalmayan ( yani alıcı olmayan ) çocuk, hareketli olmayan çocuk kadar endişe vericidir. Bu durum böylesi çocukların zihin gelişimlerine etki yapar.

4. Zihin faaliyeti yönünden

Çocuğun yalnız bedeni hareket halinde değildir. Onun zihnide hareket halindedir. Çocuğun zihni, duyularının sağladığı malzemelerden geniş bir ölçüde yararlanır.

İlkokul çocuğunda şu niteliklerin kazanılıp kazanılmadığına bakmak lazımdır.

a.Cisimleri tanımak.

b.Cisimlerin şekillerinin neye benzediğini ve adlarını bilmek.

c.Sesleri işitmiş olmak ve anlamak. 

ç. Hareketten edinilmiş denemeler kazanmış olmak.

d.Cisimlerin renklerini, büyüklüklerini, küçüklüklerini ve farklılıklarını bilmek.

e.Bu bilgilere, anılara ve denemelere karşılık olan kelimeleri öğrenmiş olmak.

f.Düzgün konuşabilmek, bebeklik sözcüğünü aşmış olmak.

Yukarıda söz ettiklerimizden yoksun olan çocuk, okuma yaz-maya başlayamaz; bu demektir ki çocuk henüz çalışmalara hazır değildir. Bunlarla birlikte çocukta öğrenme isteği de şarttır. Bu noksanlıklar öğretmen ve aile tarafından el ele verilerek giderilmelidir.

                        

                                                                                      Taki Akkuş

 

 

Taki Akkuş
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: erkanerbas, sinanuzun, emelgenc61,
tesb
Ögretmen
Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 13-Agustos-2008
Konum: Aydın
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 21

Aldigi Alkis: 1
Puan: 1
%4
Alıntı tesb Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 01-Eylül-2008 Saat 23:22
teşekkürler hocam öncelikle öğretmen kadar velinin de öğrenciyi tanıması gerektiğini düşünüyorum yazılarınızdan edindiğim bilgileri onlarla da toplantılarımda paylaşacağım elinize sağlık
IP  Tesekkur Et
Taki Akkuş
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 23-Agustos-2008
Konum: İstanbul
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 18

Aldigi Alkis: 27
Puan: 174
%100
Alıntı Taki Akkuş Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 01-Eylül-2008 Saat 23:30
İlgilendiğiniz için ben teşekkür ederim sevgili öğretmenim.
Sevgiyle kalın.
 
Taki Akkuş
IP  Tesekkur Et
erkanerbas
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 21-Ekim-2006
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 461

Aldigi Alkis: 421
Puan: 1065
%91
Alıntı erkanerbas Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 01-Eylül-2008 Saat 23:30
tesb arakdaşım öğretmenler çocukları anne babasından daha iyi tanıyor ne yazık ki!

!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen ardaşım bilgilendirme için tşk. ederim.


Düzenleyen erkanerbas - 01-Eylül-2008 Saat 23:31
---
http://www.hmofluogluio.k12.tr -okulum
www.erkanerbas.com - kişisel sayfam
IP  Tesekkur Et
Taki Akkuş
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 23-Agustos-2008
Konum: İstanbul
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 18

Aldigi Alkis: 27
Puan: 174
%100
Alıntı Taki Akkuş Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 01-Eylül-2008 Saat 23:35
Ben teşekkür ederim sevgili öğretmenim. Kal sağlıcakla.
Taki Akkuş
IP  Tesekkur Et
nergis02
Ögretmen
Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 20-Eylül-2007
Konum: Adiyaman
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 21

Aldigi Alkis: 1
Puan: 1
%4
Alıntı nergis02 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 25-Eylül-2009 Saat 09:19
merhabalar sevgili öğretmen arkadaşlar...benim oğlum 30 ekim 2003 doğumlu .Acaba 7 yaşında mı başlatsam çocuğum için daha iyi olur?Hepimiz için başarılı ,mutlu bir dönem olur inşallah. teşekkürler
nergis02
IP  Tesekkur Et
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma


Kpss | türkü notaları İlkokumayazma

Powered by Web Wiz Forums version 8.05
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide Reklamport Örnek Yayıncı Sayfası />
Reklamport Örnek Yayıncı Sayfası