Arkdaşlar çocukların heceleri hatta sesleri unutmaları çok normal.İnanın günleri günlerine tutmuyor.Bir bakarsınız öğrenmedikleri heceler takır takır söyleniyor.Sabretmeyi başarabilirseniz göreceksiniz.Her şeyin olma zamanı var.Meraklanmayın.Zamanı geldiğinde yeni sese geçin.İlla da kavaratacağım diye yorulmayın ve yormayın.Zaten sıklıkla tekrar edilecek kelimelerle.Bende t sesine devam ettim.Halen tam olarak kapalı heceler kavranmadı.Ama yarın i sesine gireceğim.Bu kapalı heceleri atladım demek değil aksine tekrara devam.Sabır, sabır,sabır.
merhaba herkese arkadaşlar benim sizden bir ricam var.2.sınıf proje ve performans konuları listesi elinde olan arkadaş varşa gönderebilirmi acaba çok acilde
öğretmenim sadece 9 öğrencim var. kendimi parçalıyorum denir ya aynen öyleyim. anlayan öğrenciye en son na hecesini kavrattım hadi bakalım nalan yaz dedim(hani bakalım yapabilcek mi diye) yazdı ve ben hiç şaşırmadım.artık heceleri ezberlemekten çok nasıl birleştireceğini kavramış. ama anlamayan öğrenci hala kapalı sesi li yi bile zor okuyor. allahtan sesleri iyi kavradılar. tek sorunumuz heceler.iki öğrencim beni biraz zorlayacak.ama diğerleri maaşallah iyiler. dikte çalışmalarında sadece ikişsi geride kalıyorlar.onlarda diğerlerinin seviyelerinde olsaydı r sesine geçmiştik çoktan.
yeni ses verirken bu ikisini dikkate alsam ne zamana kadar...hep böyle ağır ilerleyecekleri aşikar...
Allah hepimize dayanma gücü versin işimiz hakikaten zor...
arkadaşlar ben birleştirilmiş sınıf okutuyorum 12 öğrencim var. t sesini verdim ama sadece tek heceli olanları okuyabiliyorlar.işin içneiki heceliler girince karıştırıyorlar..ne yapmam gerekiyor.görüş ve önerilerinize ihtiyacım var.
Bütün öğretmenlerin önünde saygı ile eğiliyorum işiniz çok zor Allah sabır versin. Benim çocuğum 1.sınıf biz lefkoşa'dayız. Burda direk cümle ezberleyerek başladık.Ali bak.Bu okul.Ömer ayran iç............10'larca cümle çocuk okuyor ama ezbere. Cümle arasındaki kelimeleri sorduğumda da sorun yok şükür. Ayrıca anladığım Türkiye'de el yazısı ile başlanmış biz normal yazı yazıyoruz. Ancak hecelerde zorlanıyor. Nasıl bir yol izlemeliyim. 2 gün önce ka ke kı ki ko kö ku kü verildi. Bunların yanında resimler filan var çocuk resme bakıp heceyi söylüyor ancak resim yok hece de yok Çatlamak üzereyim sabrediyorum ama bu işi veli olarak evde nasıl öğretmeliyim yöntemi nedir.
İnanın çok korkuyorum çocuk geri kalmasın diye gerçi diğer çocuklar ne alemde bilmiyorum ama ...
Bugün inanılmaz bir şey oldu dün beni çileden çıkartan öğrencilerim bugün gösterdiğim elati ile ilgili metinleri okudular.Çok mutlu oldum.Artık onlara ve kendime inanıyorum.
arkadaşlar ben birleştirilmiş sınıf okutuyorum 12 öğrencim var. t sesini verdim ama sadece tek heceli olanları okuyabiliyorlar.işin içneiki heceliler girince karıştırıyorlar..ne yapmam gerekiyor.görüş ve önerilerinize ihtiyacım var.
saygılar....
Hocam ben okuturken örnek Ela da a nın üstünü kapatıyorum.Öğrenci önce el sonra a yı açıyorum.Kesik kesik el-a el-a diyor.Resimdeki kızın adı ne olabilir? Diye sorunca kimi Ela diyor.Kimi diyemiyor ama onlar da resime baka baka kavrıyorlar.Bi de bu yolu deneyin.
Bugün i sesini verdim.il-ile-it-ite-Ali heceleri verildi.Tabi çoğu almadı.Yarın bol tekrar,yeni heceler metinler....Evde destek olmadıktan sonra işimiz çoooooookk zor.
arkadaşlar bugün al ve alay verdim okurken ezberler oluyor yine. onun dışında sesleri tanımada ve yazmada sorun yok kelimeleri ezbere okuyorlar sadece sizce ne yapmalıyım yarın devam edeyim mi yoksa al ve alayı tekrar mı edeyim. bir de çok geride kaldığımı düşünüyorum daha a harfindeyim
arkadaşlar bugün al ve alay verdim okurken ezberler oluyor yine. onun dışında sesleri tanımada ve yazmada sorun yok kelimeleri ezbere okuyorlar sadece sizce ne yapmalıyım yarın devam edeyim mi yoksa al ve alayı tekrar mı edeyim. bir de çok geride kaldığımı düşünüyorum daha a harfindeyim
Ezbere okumaları oldukça normal.Endişe etmeyin.Eğer kavradıklarını düşünüyorsan yeni sese geçin ama başkaları ileride diye endişelenmeyin.Siz kendi öğrencilerinize göre hareket edin..
bu sene atandım ve 45 km lik dağ köyünde öğretmenim. 31 öğrencim var. annelerinin hiçbiri okuma-yazma bilmiyor babaları inşaatta işçi olarak çalışmaya gurbete gitmişler. ödev yapmıyorlar. okula devamlı gelen öğrencim sınıfın yarısından az. ve ben hala "el ele" deyim yarın "a" ya geçecem. yazılar berbat bugun yaptılarını yarın yapamıyorlar çünkü ödev alışkanlıkları yok erkek öğrencileri anneleri hayvan yemletmeye gönderiyor. kızlar ise evde çamaşır bulaşık yıkamaktan ve tembellikten ödev yapmıyorlar.
offfffffffffff.....
planın çok gerisindeyim hergün en az 2 şer sayfa çalışma kağıdı veriyorum. yinede çok üzülüyorum. geçen gün andımızı ezbere okumaları dışında beni sevindiren durumları şimdilik yok. bir kaç çalışkan öğrencim olmasa okula gidesim hiç yok.
Bende Hakkride öğretmenim ve çok çok zorlanıyorum.Çocuklar ders falan çalışmıyorlar küçücükler ama nerde olay,akılları orada.Taş alsak elimize de polisi taşlasak diye düşünüyorlar hep.Ne yapıcam bilmiyorum.a verdim kaldım orada.ilerleyemiyorum.devamsızlık yapanda çok.Allah hepimize yardım etsinnn
merhabalar bende şırnak idilde görev yapıyorumbu sene 3. yılım ama 1. sınıfı ilk kez aldım allah birinci sınıf alan arkadaşlara özellikle yardım etsin heleki doğunun bu bölgelerinde ise. şuan a harfindeyim ela kelimesini veriyoum ama çok zorlanıyorum. sınıfımda 45 öğrenci var 13 tanesi türkçe bilmiyor ömrümü yediler ne yapacağımı bilmiyorum. bir öneriniz varsa memnuniyetle dinleyebilirim. herkese kolay gelsin allah sabır versin
arkadaşlar allah hepimizin yardımcısı olsun özellikle devamsızlık konusuna dikkat edelim. velilere sıkı sıkı tembihleyelim çok hasta olmadıkları sürece göndersinler çocukları okula. düğüne gidiyorlar çocukları okula göndermiyorlar
Arkadaşlar,okuma-yazma çalışmasında en önemli hususlardan birinin çocukların ilgisini canlı tutmak olduğunu düşünüyorum.Çünkü dikkat ve ilgileri kısa sürede dağılabiliyor.Ben kendi sınıfımda uyguladığım ve son derece yararını gördüğüm bir etkinliği sizlerle paylaşmak istiyorum.Öğrencilerimin resimlerini yıldızlar içerisine yerleştirip,alt kısma da satırlar oluşturduğum bir yıldız panosu hazırladım.Panoyu kalın asetata benzer bir materyalle kapladım.Öyleki çocukların kelimeleri her doğru yazışlarında asetat kalemi ile resimlerinin altındaki satırlara bir yıldız yapıyorum.Cuma günü haftanın yıldızını yıldızları sayarak ,belirliyoruz.Törenle bayrak teslim ediyoruz.Yıldız toplamak için müthiş uğraş sarfediyorlar.Onları motive etme adına bu tür etkinliklere ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.
Bu arada ''o'' sesindeyim.Sürekli kelime ve metin veriyorum.Hem okuyup,hem de yazma çalışması yapıyoruz.okuma da daha öndeler.İyice kavramadan diğer sese geçmiyorum.Sabırlı olmamız gerekiyor.Süprizlere açık bir dönem.
Kesinlikle tek bir kaynaktan okuma yaptırmayın.Çocuk ezbere okuyor öğretmen okumayı öğrendi zannediyor.Zümrem beni dinlemedi.N sesinde iflas etti.Şimdi e den tekrar başladı.Aman dikkat!!!Farklı kaynaklardan mutlaka okuma yaptırın.
Hocam çalışmalarınız çok güzel benim kızım 1. sınıf ve öğretmeni u sesini bügün verdi. Çok hızlı galiba bende panik oldum. Ne tavsiye edersiniz.Ben lise mat öğretmeniyim konuyada hakim değilim çocuğun kafasını karıştırmak istemiyorum.
Bugün i sesine devam ettim.Malesef bugünde umutsuzluk dizboyu.Ama yılmak yok çalışmaya devam.Pazartesi de devam mecburen.Sonrası bakalım.Kesinlikle evden yardım alamıyorum.Halbuki haftada bir toplantı yapıyorum.Neyse sonuçta olacak.
a harfi bitti. dikte yaptırdım yazamıyorlar. okurken ezbere okuyorlar.. ela ile laleyi karıştırıyorlar.daha doğrusu her şeyi karıştırıyorlar ezberledikleri için. ne yapmalıyım acaba bunlar normal mi.
Arkadaşlar sabır.Ben uzmanlaştım artık.Ama inanın her yeni yıl yeni süprizler oluyor.Sabırlı olun.Bol bol sesi sezdirerek yazdırın.Okutun.Bol tekrar başarıyı getiri.Ben bu yıl rahatım.16 öğrencim var.Üstelik evden çok yardım geliyor.Ben pazaretesi u dayım.Ama alanı gönderin.Diğerleri yetişirş. Toplu tek tek okutun sürekli.Kolay gelsin sabır ve acele yok.
BEN ERZINCAN DA 40 ÖĞRENCİ İLE ÇALIŞIYORUM.PAZARTESİ O SESİNİ VERECEĞİM.BOL TEKRAR VE SABIR GEREKİYOR.VELİLER PANİK.SABIRLI DEĞİLLER BENDE ONLARDAN ÇEKİYORUM.ACELEYE GEREK YOKKK...BAŞARACAĞIZ.....
Çok üzülüyordum. Bugün sizlerden gelenleri okuyunca biraz moralim düzeldi. Demek ki aşağı yukarı aynı sorunlar var. Ben de bugün i sesini yeni verdim. Hepinize kolaylıklar ve sabır diliyorum.
Pazartesi küçük tekrardan sonra "r" seni vereceğim çarşambada "m sesini verip 2.gruba noktayı koymayı düşünüyorum.
Erkan hocam benim anlayamadığım bir nokta var.İki günde nasıl 1 tane harf veriyorsunuz.Ben yeni kelimeydi cümleydi derken bir hafta uğraşıyorum.Hatta setlere bakıyorum.Yeni kelimelr varsa onları veriyorum.MEB'in kitabına göre mi gidiyorsunuz?Farklı yararlandığınız bir kaynak var mı ?
Bende "i" sesindeyim.Yalnız bir sesle ilgili bütün heceleri,kelimeleri vermem gerekir mi?İlk defa birinci sınıf okutuyorum.Olabildiğince çok hece vermeye çalışıyorum ama bu da insanı yavaşlatıyor.Vermediğimde sonradan karşılarına çıktığında zorlanmazlar mı?
Bende "i" sesindeyim.Yalnız bir sesle ilgili bütün heceleri,kelimeleri vermem gerekir mi?İlk defa birinci sınıf okutuyorum.Olabildiğince çok hece vermeye çalışıyorum ama bu da insanı yavaşlatıyor.Vermediğimde sonradan karşılarına çıktığında zorlanmazlar mı?
Bütün sesleri kavratmak yerine bir defa bir satır yazdırman yeterli olacaktır.En azından okutmanda yeterli olacaktır.Bunu da metin içerisinde yaparsan daha kalıcı olur.İ sesi tamamen kavrandığı zaman zaten iş kolaylaşıyor.Çünkü yeni kelimeler uzun oluyor artık.Uzun kelimeyi kavratmak biraz sabır işi.Evde tekrar olmadığı sürece yerimizde çok sayarız.Kolay gelsin.
hocam bende aynı sorunla karsı karsıyayyım. sesler ıyıce bırbırıne karıstı.ne yapacagımı bılmıyorum. bende 29 ekımden sonra n sesını verecegım. dıkte calısması ıyı oluyor fakat devletın kıtabındakı kelıomelere bakarsak cocuk hıc bısey almıyo aslında ama bence dogru olanda o. ısın mantıgını kapana kadar az kelıme sonra fazlalasıyor kelımeler. o zamana kadar zaten mantıgını anlıyor cocuk. valla bende artık hızlı gıtmeyı dusunuyorum. fakat setten odev verdıgımde karsısına cıkınca cocuk ne yapar bılemem. ılk defa bırıncı sınıf okutuyorum sımdıkı aklım olsa set falan almazdım pısmanlık duyuyorum tecrubesızlık işte. bı de ıkıncı grup seslerı bıtıren arkadaslara helal olsun dıyorum. ben bu hızla sanırım ıkıncı donemın ortalarına anca gecerım 6. gruba.umarım bu ısın mantıgını cocuklar bızden once anlar. hepınıze basarılar.
Merhaba arkadaşlar.22.yılımı çalışıyorum ,ben o da takıldım.bugün nail,nalan,onat,olta,nil ve ino ile çeşitli hece kavrama çalışması yaptık.okuma iyi ama yazmada sıkıntı var.arkadaşlara önerim ;okuma ve yazmayı beraber götürmeleri.her okunanı mutlaka yazmalı.yazma çalışmasında ses çıkartarak ses vurgusu yaparak yazdırmalı.bayramdan sonraki hafta r,m yi verip,pekiştirme çalışması yapmayı düşünüyorum.hepinize sabırlı çalışmalar...
Pazartesi küçük tekrardan sonra "r" seni vereceğim çarşambada "m sesini verip 2.gruba noktayı koymayı düşünüyorum.
Öğretmenim baya ilerlemişsiniz. merak ediyorum nasıl oluyor bu hız. benimkiler neden bu kadar yavaş öğreniyor. ya da ben de sorun ne olabilir. sizin çocuklar kapalı heceleri sorunsuz yazıp okuyorlar mı acaba?
n sesine geçtim bugün.le-la-ta-vb.açık hecelerde zorlanan arkadaşlar le verirken leyleğin le si,la verirken lambanın la sı gibi verirse birde resimlerlerse sroun kalmayacağına eminim.diğer açık hecelerde de faydalanın.bir zaman sonra gerek kalmayacak bunada.bol metin yazmanızda faydalı olacaktır
Arkadaşlar ben sizleri okurken kendimden şüphelenmeye başladım . 2. gurup seslere geçmişsiniz hatta bitirenler bile var ben 11 öğrenci ile 1 . gurup sesleri daha bitiremedim 3 öğrencim çok iyi hem yazılaı hemde okumaları ama diğerleri zayıf ve çok zayıf diye derecelendirilebilir acaba benim çocuklarımda Türkçe zayıflığından mı olmuyor ya da sizler bişeyler biliyorsunuzda ben mi bilmiyorum bu işi yanlış mı yapıyorum lütfen 2,gurup sesleri bitirenler kısaca özetliyelirler mi?
Selam Arkadaşlar .Benimde 21 öğrencim var i sesindeyim .Bir gün bakıyorum çok iyiler bi de bakıyorum hiç bişey bilmiyo gibiler .Anlamadım gitti bu işi ne yapacağımı şaşırdım yeni sese de geçmek istiyorum ama korkuyorum.Bu önde giden arkadaşlar nasıl diğer sese geçiyorlar ?Bütün öğrenciler kavrıyo mu o sesi?Yoksa çoğunluğa göre mi geçiyosunuz?Bi öğrencim daha bugün geldi onunla ne yapcağım bilmiyorum. Öğretmenlikte 2. senem çok zormuş bu 1. sınıflar rüyalarıma bile giriyorlar.Bitsin artık bu stres bir an önce geçsinler istiyorum okumaya.Hepinize kolay gelsin.Allah yardımcımız olsun.
Pazartesi küçük tekrardan sonra "r" seni vereceğim çarşambada "m sesini verip 2.gruba noktayı koymayı düşünüyorum.
Sn hocam nasıl böyle hızlı gidebiliyorsunuz formülü nedir öğrencilerinizin çoğu gösterdiğiniz seslari kavradılar mı bakmadan söylediklerinizi yazabiliyorlar mı bu işin sırrı nedir lütfen açıklayın velileriniz mi çok ilgili cevaplarsanız sevinirim .Yardımcı olmanız ümidiyle saygılar...
SN.ŞAFAK YADA DİĞER ARKADAŞLAR; HIZLI GİTTİNİZ DİYELİM VE ERKENDEN OKUTTUNUZ ÇOCUKLARI NE OLACAK ÇOK MERAK EDİYORUM. VELİLERDE BİR MERAK BİR MERAK.2.DÖNEM KİMSE ARAYIP SORMAZ NASILSA.
BEN DEFTER KULLANMIYORUM.şUBAT AYINA KADAR DA KULLANMAYACAĞIM. NOKTALI FONTLA YAZI ÇALIŞMASI YAPIYORUM.HAFTADA BİR DEFA DEFTERLERE DİKTE YAPTIRIP GERİ ALIYORUM.oDA BİR CÜMLE YAZDIRIYORUM.BİR GÜN OKUMA İKİ GÜN HAZIR KAĞITLARA YAZMA ÇALIŞMASI YAPIYORUZ.25 ÖĞRENCİM VAR 15 ÖĞRENCİM A KALİTE YAZI YAZIYOR. 5 ÖĞRENCİ DIŞINDA PROBLEM YOK. ACELE YOK BİRE BİR EĞİTİM NOKTA ATIŞ KESİN SONUÇ. 7.HAFTADAYIZ VE BİZ BUGÜN "Nn" SESİNİ YAZMA ÇALIŞMASI VE an,en,in,ana,ene,ini,anana,enene,inini çalışmaları YAPTIK. PANİK YAPAN ARKADAŞLARA SESLENİYORUM....NO PANİK NO PROBLEM
Arkadaşlar ben -i- sesindeyim.Hiç acelem yok.Sınıfımın seyiyesine göre gidiyorum.Fakat dikkat edin hızlı giden arkadaşalar şikayetci ve geri dönüyorlar.Sakin olalım.
ya ben sizi anlamakta zorlanıyorum sizler her verdiğinizin herkes tarafından hem okunup hemde yazılmasını bekliyosunuz ve buna ben sınıf seviyesine göre gidiyorum diyorsunuz
çocukların bunların hepsini hem yazıp hem de söylemesi zaten mümkün değil ki zaten sistemde bunu gerektirmiyor bunlar uzun vadede gerçekleşecek bugün r ya geçenler normal sürede gitmiş arkadaşlardır gerisi zaman kaybetmektedir ve buna kafalarından bahane uydurmaktadırlar lütfen sesleri normal zamanında verin inanın ilerleyen dönemde bu zaman sıkıntısını fazlasıyla yaşarsınız
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma