arkadaşlar el,ele,elle,el ele kelimelerinden tombala
oluşturup son ders oyun yarışma gibi yaparsanız çok çabalıyorlar
torbadan çekip okuyorlar
Evet güzl bir yönetemdir.Geçen yıl uyguladım. a sesini verdikten sonra yapmaya düşünüyorum.
Orjinalini yazan: gökbayrak
Erkan öğretmenim büyük E yi Ela da verin derken sanırım bir taşta iki kuş vurmayı amaçlıyor. İsimler büyük harfle başlar çocuklar hani nerede bizim büyük E miz İşte buradaymış. Bu olmadan nasıl Ela yazardık? İyiki varsın büyük E denebilir kanımca. Bir arada vereceğimize yeri geldiğinde verirsek daha kalıcı olur kanımca.
Sanırım öyle. Arkadaşlar büyük harfleri verirken ilk seslerde özel isim fazla oluşmuyor. Örneğin e sesini verdik. ancak a sesini verdikten sonra Ela yazabileceğiz onun için acele etmemeniz iyi olur. Çocuklarda muthiş bir kaydetme mekanızması var ne verirseniz onu alıyorlar. Aceleye gerek yok yani.Zaten ilerleyen seslerde özel isim bolca çıkacağı için 1.gün küçük harfi ikinci günde Büyük seslerin yazılışı öğretirsiniz. Gerçi E ile metin oluşturacaksanız E verin.
Arkadaşlar bazı arkadaşlar geri mi kaldık diye bir kaygı içerisine giriyorlar. 1 ay sonra okusun öğrenciler çok önemli değil.Önemli olan sonuçtur. Acele edip de yarı yolda bir daha geri dönmeyin.
---
http://www.hmofluogluio.k12.tr -okulum
www.erkanerbas.com - kişisel sayfam
Cuma günü büyük E yi verdim. Geçen hafta öğrencilerin yazısı çok kötüydü. Ama bir hafta içerisinde büyük gelişme gösterdiler e sesini güzel yazıyorlar. Benim burası da sorunlu bir yer 10-12 öğrencimin annesi okuma yazma bilmiyor. İnşalah pazartesi e harfinden tekrar yapmayı; salı günü de l sesini vermeyi düşünüyorum. Tüm arkadaşlara iyi bayramlar diliyorum...
Cuma günü büyük E yi verdim. Geçen hafta öğrencilerin yazısı çok kötüydü. Ama bir hafta içerisinde büyük gelişme gösterdiler e sesini güzel yazıyorlar. Benim burası da sorunlu bir yer 10-12 öğrencimin annesi okuma yazma bilmiyor. İnşalah pazartesi e harfinden tekrar yapmayı; salı günü de l sesini vermeyi düşünüyorum. Tüm arkadaşlara iyi bayramlar diliyorum...
Sevgili meslektaşım .İnan okuma yazma bilmeyen anne o kadar kötü ki.Geçen yıl aynı olay 3 öğrencimde vardı.O kadar zorlandım ki.Malum evde hep anneler ilgilenir çocukların ödeviyle.İnan 2 ay okuldan sonra kaldım ve o çocukların evde yapacaklarını beraber yaptık.Çok yorucu oldu tabiki.Ama sene sonunda okumayı öğrendiklerinde duyduğum mutluluk anlatılmaz.Ne deyim Allah kolaylık versin.
arkadaşlar 2hafta çizgi çalışması yaptım.meslekte ilk yılım ve 1.sınıfları verdiler.e ve l sesini verdiğim günlerde sürekli ağladım sanki öğretemicekmişim gibi hissettim hep.persembe ve cuma günü a sesine gectik.eve bolca ödev çalışma kagıdı hazırladım bayram tatilinde herseyi unutmasınlar diye.sanırım yavas yavas korkularım daha da azalacak herkese kolay gelsin ...
Bende e ve l sesini verdim.Bunlarla ilgili bolca ödev hazırladım.Tek korkum unutmaları...Oldukça güzel yazabilenlerin yanısıra kötü olanları düşünmeden yapamıyorum.Gerçekten diğerlerine göre çok geriler.Sınıfım 27 kişi. Bu 5 kişi acayip kafama takılıyor.Hala kalem tutmada,çizgi çalışmalarında ve tabiki e ve l seslerinde başarısızlar.Ne yapmalıyım?
Atatürk ile ilgili boyamayı gördünüz mü? Ne Atatürk Atatürk'e benziyor ne de istenilen renge boyanması yasal. Resim öğretmeni bir abim kişisel sergisinde yasal ölçülerin dışına çıktığından soruşturma bile geçirdi ki çocuğa serbest boyayın dediğinizde neler olabileceğini tahmin edebiliriz değil mi? Rujlu yapabilir bıyık ekleyebilir küpe bile takabilir. Biz ilçe zümresinde yaptırmama kararı aldık.
Sevgili hocam farklı seviyeler her zaman olacaktır. Sıkılmayın. Onları olduğu gibi kabüllenin ve o yaştaki yavrulara olacaklarından fazla anlam yüklemeyin. Kanımca tabi kendine güveni olmayan, ailesinden yeterli destek alamayan ailevi sorunları olan ( yeni kardeşi vardır kıskançlık içindedir mesela, annesi ya da babası depresiftir...) empati kurmanızı tavsiye ederim.
"Öğretmenim yapamayavatırım ben yav!" diyor benim Musa...
Çünkü bir kardeşi var annesi en çok onu seviyor....
Sayın Meslektaşım. Ben bu yıl 4. kez birinci sınıf okutuyorum. Hepsinde de yeterince başarılıydım. Bu yöntem beni korkutuyor. Henüz "e" sesine bile geçemedim. Sınıfım 26 kişi, 7 öğrencim ana sınıfından gelme 10 öğrenci sanki gelişimini henüz tamamlayamamış, 4 öğrenci hiperaktif, geriye kalanda idare eder. Araya birde bayram tatili girdi. Heralde oturup ağlamam gerek ama yine de umudumu yitirmek istemiyorum. Tüm öğretmen arkadaşlarıma başarılar dilerim.
15 öğrencim var 1 tanesi anasınıfına gitmemiş, 1 tanesi de sınıf tekrarı.. velilerin bazıları öğrencilerden daha heyecanlı. iki sene önce de 1. sınıf okuttum ayrıca oğlum geçen sene 1. sınıf öğrencisi idi o yüzden kendimi tecrübesiz hiç görmüyorum. ama sistemi onayladığım da söylenemez. bayram tatili nedeni ile biraz programı hızlandırıp cuma günü t sesini verdim tabi bol bol allıştırma... değerli meslektaşlarım hepinizin bayramı kutluyorum...
Sayın Meslektaşım. Ben bu yıl 4. kez birinci sınıf okutuyorum. Hepsinde de yeterince başarılıydım. Bu yöntem beni korkutuyor. Henüz "e" sesine bile geçemedim. Sınıfım 26 kişi, 7 öğrencim ana sınıfından gelme 10 öğrenci sanki gelişimini henüz tamamlayamamış, 4 öğrenci hiperaktif, geriye kalanda idare eder. Araya birde bayram tatili girdi. Heralde oturup ağlamam gerek ama yine de umudumu yitirmek istemiyorum. Tüm öğretmen arkadaşlarıma başarılar dilerim.
siznle durumumuz % 99 aynı öğretmenim.bayramdan sonra zümremle beraber ilk sesi vereceğiz.
iyi bayramlar.tatile girmeden önce a sesini de verdim.Ela,el ele,ala,lale al kelime ve heceleriyle metin çalışmalarını ödev verdim.bu yönteme alışamadım.kızım da 1.sınıfta.dönütü ondan alıyorum.evde çalıştırıken pes ettim,ezber yolunu seçtim.tavsiye ederim velilerinize ezberi şiddetle önerin.kolay gelsin,iyi tatiller
E çalışma kağıtlarından birinin önüne ve arkasına çok güzel L yerleşiyor Sinan öğretmenime ve tüm emeği geçenlere bir kere daha dualar ettim acizane... Klavuz çizgili defter çok işe yarıyor. Umarım diğer defterlerde de bu düzen devam eder.
Bugün "le " ve "elle" kelimelerini verdim.Ama ilk iki ders eski öğrendiklerimizi hatırlatmakla geçti.Bayram tatili işe yaramamış.Normalde ben yarın a sesine geçmeyi planlamıştım ama yarında "elle" ye devam mecburen.Bu ilk iki grup gerçekten yorucu olacak ama sonraki grupları kendilleri çözüyorlar.
Bu gün biraz daha elle dik falan,%60 gibi başarı var.Sıkıldılar ele den .A sesine geçip geçmemede kararsız kaldım.A ya geçip monotonluktan kurtulmal istiyorum.Kaldı ki yeni kelime ve metinlerde le hecesi geçecek ve böylece tekrar sağlanmış olacaktır diye düşünüyorum.
Okulda daha önce bu sistemde 1. sınıf okutanlar ele den le oluşturursan ezbere okurlar,lllllleeee=le yap,yoksa okuyamazlar diye evham veriyorlar.lllllllllleeeeeeee ise ses temelli sisteme aykırı imiş.Cümle yönteminde araya ses sıkıştırmayıp sıkışanlardanım.Şimdi de llllllleeee yöntemi ile sıkışmasam mı bilemiyorum.
Yarın a sesine giriş yapacağım.Verdiğim sesleri genel olarak kavradıllar.Ama şunu söylemeden geçemeyeceğim.Önceki seslerin kavrandığına emin olmadan geçmenin hata olacağını düşünüyorum.Zira geçen yılki tecrübemden söylüyorum.Zamanı kafaya takmayın.Fazlasıyla yeterli olacak.
el den sonra ele verilince çok iyi vurgulanması gerekiyor. Yoksa el-e şeklinde heceliyorlar. Ya da el-e-le şeklinde. Sonradan düzeltmesi zor olur. Biz buna evham değil de deneyim desek öğretmenim :)
Biz de bu gün a sesi ile uğraştık.İstediğim gibi düzenli olmadı tek tek yazarken iyi de birleştirmeye çalışınca tam bir kabus ama yarın daha iyi olacağına eminim.
Ben bu gün e ve L ile uğraşmaya devam ettim ama az öğrencim olmasına rağmen hala 4 öğrencii dışında e ve L sesini doğru düzgün yazanda yok okuyanda ne yapacağımı şaşırıyorum öğrencilerimde dil problemi var da ondan mı? Acaba Türkçe bilmeyenler seslerle beraber öğrenir diye düşünüyorum ama 11 öğrencide bu kadar zorlanıyorum öğrencileri çok olanlara Allah yardım etsin. Konu ile ilgili tecrübeli arkadaşlarla fikir teatisi olabilir mi?
Ben 5 senedir idarecilik yaptıktan sonra 7 . yılımda tekrar sınıf aldım ondan mı zorlamnıyorum
Bugün a sesinin yazıına yine devam ettik.Bir kez daha gördüm ki; ilk sesler kavranmadan a sesine geçmek iyi değil.Neyse sonuçta a sesinin yazımını kavradık.Ama okumada a sesine genelde e dediler.Al , ala,ela seslerini ancak verdim.Kavradılar mı derseniz onu yarın anlayacağız.Yarın metinlere girişi yapacağız.Bu ilk iki grup ömür törpüsüdür.Ondan sonra yeniden doğmuş gibi olursunuz.
a sesini verirken kullandığımız düzenli çizgi alıştırmalarından dalgayı bir kere daha bir iki satır yaptırsanız elleri açılır. Daha iyi sonuç alırsınız.
Hocam hattatları anlatırken bir hattatın bir gün dahi yazı yazmaya ara vermesinin elini tembelleştirdiğini söylemişti. Elinin açılması kavramına inanıyorum. Sadece sabır diyorum azcık sabır.
Ben Alanya'da çalışıyorum.33 öğrencim var ve oldukça hareketliler.Biz bugün e l sesini tekrar ettik hala zorlanan öğrenciler olduğu için hızlı geçmek istemiyorum,a sesine yarın geçeceğim,biraz zor olacak gibi ama ben de çizgi çalışmasından bir kaç satır yaptırmayı düşünüyorum hazırlık olması açısından...Hayat Bilgisi,Matematik derslerini de ihmal etmiyorum,çok sıkılınca da eğitim cdsi izliyoruz ki bayılıyorlar,aynı yerlerde gülüp aynı yerlerde çığlık atıyorlar ki görmeye değer,sesim kısıldı bu aralar öğrencilerimden biri bana sesin aynı kurbağaya benziyor dedi,çok güldüm,kolay gelsin hepimize arkadaşlar...
Bugün t sesini vereceğim. Sesi yazma çalışması yapar.P.tesi pekiştiririz. İnşallah. e-l-a- heceleri ile ilgili kelime metinler güzel okuyorlar yazarken unutmalar oluyor.Zamanla aşacağız bunlarıda.
---
http://www.hmofluogluio.k12.tr -okulum
www.erkanerbas.com - kişisel sayfam
Benim 36 öğrencim var. Çok olanakları kısıtlı bir okulda, yoksul bir muhitteyim... Çocuklar pek sevimliler.Biz bugün i sesine başladık. Hemen hepsi çok güzel yazıyor ve okuyor. Bu motivasyonumu, öğretmenliğe bağlılığımı arttırıyor.İyi ki öğretmen olmuşum...
Rengarenk iki tane top alıp gittim bugün. Topun aşkına çiçek gibi yazdılar. Çiçeklerim onlar benim zaten. Üst sınıflardaki özürlü öğrencileri benim sınıfıma yığmak istediler bugün. Moralim çok bozuldu.
Merhaba...ben bugün 't' sesini verdim.Bakmadan cümle,kelime,hece yazdırma çalışmaları yaptırdım.İnsan hepsi yazsın okusun istiyor ama bazıları ilerde bazıları geride kalıyor.Hepimize kolay gelsin
Dün a sesi ile ilgili çalıştık.Haftaya da devam.Çünkü tam kavranmadan geçmenin hata olacağını biliyorum.Artık malum cümle ve metinler ortaya çıkmaya başladı.Bolca okuma çalışması yapacağım.En az çarşambaya kadar a sesi ile çalışmaya devam edeceğim.10 tane balon aldım.Üzerlerine öğrendiğimiz hece ve kelimelerden yazacağım.Şişirip havaya tacağım.Yakalayan doğru okursa balon onun olacak.Eee naparsanız her şey eğitim için değil mi?Olumlu sonuç alacağımdan eminim.Siz de deneyin.Kolay gelsin.
Bu yıl birinci sınıfları okutuyorum.E l a t grubunu verdim birde baktım öğrencilerimden biri çatır çatır okuyor.
Sayın hocam !Ne kadar güzel ki bu kadar zeki öğrenciye sahipsin.Eminim diğerleride en kısa sürede okumaya geçer.Sanırım okumanın şifresini çözdünüz.Tecrübelerinizden faydalanmak isterim....
bende cuma günü a yı pekiştirmeye çalışmıştım .son ders sıkıldılar büyük bir ödül koydum ortaya ''ela '' yazdım denemek için 5 öğrencim okudu. cesaret geldi bu sefer lale yi defterine yazma yarışması maalesef 1 kişi doğru yazdı.ama sesleri vurgularken ses mes kalmadı. şimdi salı çarşambaya kadar dikte çalışmalarına devam
Arkadaşım amacım tüm birinci sınıf okutan arkadaşlara espiri yapmaktı. İşimizin zor olduğunu biliyorum.Hepinizin ne kadar azimli olduğunuda.Bu işin üstesindende geleceğiz. Telaşa gerek yok.Bir öğrencim okuyor dediğim doğru babası öğretmen televizyondan ve çevreden etkileşim sonucu okumayı öğrenmiş.daha çok işimiz var.Daha yolun başındayız.Tüm arkadaşlara başarılar diliyorum.
Bugün de a sesine çalıştık.Fena değidil.Artık yarın t sesine giriş yapacağım. 3 öğrencim sınıf seviyesinin gerisinde kaldı.Mecburen onlarla ayrı ilgilenmek gerekiyor.Herkese kolay gelsin.
Bende e-l-a grubunu vaerdim.Bununla ilgili ala ela lale oluşturup yazdık.Bugün tahtaya lale yazdım.3 öğrencim pat diye okudu.Bazıları gerçekten çok iyi.Ama bazıları hala harfleri karıştırıyor.Herkese kolay gelsin....
ben bugün i- ili.-li ses ve hecelerini verdim. ayrıca elat grubu okuma kitabı verdim. sessiz harflerle başlayan heceleri okumada zorlansalarda düşününce okuyorlar. bir öğrencim hafta sonu tüm çalışılanları unutmuş. zate en baştan beri sııftan geriydi. bol dikte çalışması yaptırıyorum. ayrıca eve de okuma ve dikte çalışması ödevi veriyorum.
bugün al, ala, el,ela verdim. yarın sabah ilk işim Ela olacak sonrasında bol bol üçü üzerinde alıştırma. perşembe de t verip cuma günüde bol bol örnek vereceğim. elat ı bitireceğim 1. okuma setini dağıtıp evde yazı ve okuma ödevi vereceğim. pazartesi günü genel tekrardan sonra 2. gruba başlayacağım. acele etmiyeceğim. 5 öğrencimde çizgi de hatta 1 , rahatsız yani epilepsi hastası bol bol uyuyor dereste , ne yapmalıyım bu konuda yardım edin?
Ben bu gün e,l,a ile metinler oluşturdum . Bol bol slayt izlettim okuma yazma çalışması yaptırdım.İlk cümleleri yazmak beni bile sevindirdi ''Ela , Lale el ele''yazdık.İki öğrencim henüz çok geri de kaldı ama onlarla özel çalışarak yetiştireceğime inanıyorum.Eve çalışmaları için görselleri bol olan çalışma sayfaları dağıttım.Umarım yarın daha güzel olacak.Perşembe t sesi vermeyi planlıyorum.
biz de pazartesiden beri t sesi ile ilgili hece ve sözcükler oluşturduk. yarın sınav yapacağız. cuma günü de i sesini vereceğim. okuma serisinden ilkini dağıttık.
Ben 1.grupla ilgili metin çalışması yaptırdım.Okuyabilenlere çeşitli hediyeler dağıttım.Bu arada planın gerisindeyim.Sınıf defterini plana göre mi doldurayım?
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma