Yükleniyor...
Anasayfa
Anasayfa
Aktif Konular
Aktif Konular
Forum Üyelerini Göster
Üye Listesi
Takvim
Takvim
Forumu Ara
Arama
Yardım
Yardım
Okunmuş Mesaj
Özel Mesaj
Kayıt Ol
Kayıt Ol
Giriş
Giriş
İlginç Ama Etkili Ders Etkinlikleri
 İlkokuma Yazma Ögretimi Sitesi | Dersle İlgili | İlginç Ama Etkili Ders Etkinlikleri
Mesaj icon Konu: Ritmik ileri ve geri sayma etkinliği Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
sinanuzun
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1183

Aldigi Alkis: 5456
Puan: 7855
%100
Alıntı sinanuzun Cevaplabullet Konu: Ritmik ileri ve geri sayma etkinliği
    Gönderim Zamanı: 26-Kasim-2006 Saat 19:02
Değerli arkadaşlar ritmik ileri ve geri saymada problem yaşıyorsanız bu etkinliği kullanabilirsiniz. Öncelikle öğrencilerden sayma etkinliğinde kullanmak için 10 tane kuru fasulye istenir.  Fasulyeler geldikten sonra öğrencilere çocuklar bu gün sizinle fasulye yemeği yapacağız denir. Ama bizim fasulye yemeği yapabilmemiz için 10 tane fasulyeye ihtiyacımız var denir. Öğrencilere "çocuklar sayalım bakalım sizin 10 tane fasulyeniz var mı ?" diye sorulur. Öğrencilerle fasulyeler teker terke sayılır ve sayıldıkça rakam tahtaya yazılır. Sayım bittikten sonra bir kaç öğrenci tek tek kaldırılır ve teker teker fasulyeleri saydırılır. Fasulyelerin sayımı bittikten sonra "çocuklar 10 tane fasulyemiz olduğuna göre fasulye yemeğimizi yapmaya hazırız" denir.  Ve biraz komik ve ilginç bir şekilde dramayıda kullanarak sanki bir tencere, soğan ve salça varmış gibi önce tencerenin altı yakılır  soğanlar öğrencilerle soyulur, tencereye koyulup yağ ile karştırılır, Sonra salça koyuyoruz dendikten sonra başlanır fasulyeleri teker teker sayarak tencere atmaya hem sayılır hem tahtaya yazılır hemde tencereye atılır. En son fasulyeler bitince "çocuklar biz yemeğimizi kaç fasulyeden yapıyorduk diye sorulur."  Çocuklarla biraz ritmik ileri sayılır. Sonra "çocuklar yemeğimiz pişti. çok acıktım çok denir ve çocuklarada sizde acıktınız mı diye sorulur" Sonra hadi bakalım teker teker fasulyelerimizi yiyelim denir. Ve teker terke fasulyeler  yenir ve her yenilen fasulye tahtadan silinir.(öğrencilerde  eksilen fasulyeyi fasulyeler arasından çıkarır) 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 hiç fasulye kalmayıncca çocuklar sıfır ne anlama geliyomuş diye sorulur ve sıfırın yokluk belirttiği anlatılmaya çalışılır. Bu etkinlik bittikten sonra  ileri saymada fasulyelere yenisinin eklendiğinde artma olduğu yenilen her fasulyenin çıktığı ve çıkarmada ise azalmanın olduğu vurgulanır. Böylece bu ders sayesinde öğrencileriniz ileri , geri saymış, artma ve azalmayı hissetmiş, sıfırın değerini tekrar etmiş olur. Saygılarımla... 

Düzenleyen sinanuzun - 26-Kasim-2006 Saat 19:16
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: göktürk, ferfecir, taskopru37, elma, nesatanc, sahireozturk, simsek6301, cyasemin, biöğretmen, demircan, selimerin71, hülya69, scl18, cevahir08,
mgulpinar
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 02-Aralik-2006
Konum: Malatya
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 3

Aldigi Alkis: 4
Puan: 6
%100
Alıntı mgulpinar Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 02-Aralik-2006 Saat 11:25

 Bende şöyle yaptım okul bahcesinde mendil kapmaca oyunu oynatmak için iki gurup oluşturdum her birinde 10 öğrenci koydum ismlerinide 1 ,2,3....10 olarak değiştirdim yani senin adın 1, senin adın 2 diye önce mendil kapma yarışını 1 den başlayarak 10 kadar yarıştırdım  daha sonra 10 dan geriye doğru sayarak yarıştılar ve o dersin sonunda hemen hemen hepsi saydı. tavsiye ederim

IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: mavisumor, cyasemin, hülya69,
nisan
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 03-Aralik-2006
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 10

Aldigi Alkis: 1
Puan: 1
%10
Alıntı nisan Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 03-Aralik-2006 Saat 15:54
tşk
IP  Tesekkur Et
sane
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 16-Ekim-2006
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 9

Aldigi Alkis: 0
Puan: 0
%0
Alıntı sane Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Aralik-2006 Saat 10:52
te?ekkürler
IP  Tesekkur Et
buse33
Ögretmen
Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 22-Ekim-2006
Konum: Mersin
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 27

Aldigi Alkis: 5
Puan: 5
%18
Alıntı buse33 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Aralik-2006 Saat 21:50
harika bir taktik te?ekkürler
IP  Tesekkur Et
hg orhan
Moderatör
Moderatör


Kayıt Tarihi: 15-Ekim-2006
Konum: İstanbul
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 391

Aldigi Alkis: 305
Puan: 1369
%78
Alıntı hg orhan Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 15-Aralik-2006 Saat 22:07
LOL
gorhan811
IP  Tesekkur Et
debesh
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 04-Kasim-2006
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 3

Aldigi Alkis: 1
Puan: 1
%33
Alıntı debesh Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17-Aralik-2006 Saat 23:34
üç sene önce köyde ben de bi kale dire?ini saydyrarak ta?latmy?tym.ata ata hyrsla saydylar çok ho? manzaraydy!!Smile
IP  Tesekkur Et
vico
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 05-Kasim-2006
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 3

Aldigi Alkis: 1
Puan: 1
%33
Alıntı vico Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 18-Aralik-2006 Saat 19:13
te?ekkürler
IP  Tesekkur Et
vildankaya
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 31-Ekim-2006
Konum: Adana
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 2

Aldigi Alkis: 0
Puan: 0
%0
Alıntı vildankaya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 24-Aralik-2006 Saat 15:17
   Bende , bahçede   "Ali  Kutuda"oyununu  oynatırken  çökme  durumunda  ellerine  1  taş  almalarını  söyledim.Ali  kutudan  çıktı  komutuyla  ayağa  kalktılar  ve  ellerindeki  taş  sayısını  sordum.Tekrar  Ali  kutuda  komutuyla  çöktüler  bu  sefer  1  taş  daha  almalarını  istedim.Ali  kutudan  çıktı  komutuyla  kaç  taşınız  oldu  şeklinde  oyun  devam  etti.Sonunda  elde  ettiğimiz  taşları  sınıfa  götürdük.Sınıfta  taşları sağ  tarflarına  koymalarını  söyledim.1 er eksilterek  sol taraflarına  geçirdik.Sağda  ve  solda  kalan taşları sordukça  ileri ve  geri  ritmik  saymış  olduk.Bu  arada  sağ  ve  sol  kavramlarıda  gelişmiş  oluyor.
IP  Tesekkur Et
astek444
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 21-Subat-2007
Konum: Mersin
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 2

Aldigi Alkis: 0
Puan: 0
%0
Alıntı astek444 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 04-Mart-2007 Saat 23:49
Teşekkürler hocam
Söz konusu vatan ise gerisi teferruattır.
IP  Tesekkur Et
beril
Profesyonel Ögretmen
Profesyonel Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 27-Kasim-2006
Konum: Samsun
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 355

Aldigi Alkis: 32
Puan: 204
%9
Alıntı beril Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 05-Mart-2007 Saat 11:58

Hepside güzel yöntemler .Teşekkür ederim...

Yeni gerçek , eski yanılgılardan daha iyidir...
IP  Tesekkur Et
tatligulucuk
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 21-Subat-2007
Konum: Kütahya
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1

Aldigi Alkis: 1
Puan: 1
%100
Alıntı tatligulucuk Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22-Mart-2007 Saat 22:25
harikasınız
IP  Tesekkur Et
tongut
Araştırmacı Öğretmen
Araştırmacı Öğretmen


Kayıt Tarihi: 02-Kasim-2006
Konum: Ankara
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 169

Aldigi Alkis: 15
Puan: 40
%8
Alıntı tongut Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22-Mart-2007 Saat 22:49
teşekkürler :)

IP  Tesekkur Et
semaBERKE
Araştırmacı Öğretmen
Araştırmacı Öğretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 11-Nisan-2007
Konum: İstanbul
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 105

Aldigi Alkis: 6
Puan: 20
%5
Alıntı semaBERKE Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Nisan-2007 Saat 18:39
SÜPER FİKİR TEŞEKKÜRLER BEN BERKEYE UYGULUYORUM HEMEN :)
IP  Tesekkur Et
revan
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 12-Mayis-2007
Konum: Van
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 5

Aldigi Alkis: 1
Puan: 34
%20
Alıntı revan Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 15-Mayis-2007 Saat 21:23
gerçekten mükemmel fikirler...
IP  Tesekkur Et
asahin
Profesyonel Ögretmen
Profesyonel Ögretmen


Kayıt Tarihi: 13-Kasim-2006
Konum: Yalova
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 503

Aldigi Alkis: 63
Puan: 508
%12
Alıntı asahin Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17-Mayis-2007 Saat 13:06
teşekkürler...
IP  Tesekkur Et
tebesir65
Ögretmen
Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Eylül-2007
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 46

Aldigi Alkis: 5
Puan: 78
%10
Alıntı tebesir65 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 02-Kasim-2007 Saat 00:50
bende beden e?itimi dersinde hayali meyve a?açlary varmy? gibi davranyyorum. ve ayaklarymyzyn uçlaryna basarak, elimizi yukarlara uzatarak a?açtan elma toplayyp cebimize koyuyoruz. 1-2-3-....... cebimizde 10 tane elmamyz oluyor. sonrada elmalary teker teker yiyiyoruz. ve yenilmeyen kysmy kar?yda bulunan çöp kutusuna(hayali) atyyoruz. elimizi ileriye do?ru uzatarak. 10-9-8-..... dersimiz ben e?itimi!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: biöğretmen,
derya924
Ögretmen
Ögretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Ekim-2007
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 52

Aldigi Alkis: 3
Puan: 20
%5
Alıntı derya924 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 03-Kasim-2007 Saat 10:41
Orjinalini yazan: sinanuzun

Degerli arkadaslar ritmik ileri ve geri saymada problem yasiyorsaniz bu etkinligi kullanabilirsiniz. Öncelikle ögrencilerden sayma etkinliginde kullanmak için 10 tane kuru fasulye istenir.  Fasulyeler geldikten sonra ögrencilere çocuklar bu gün sizinle fasulye yemegi yapacagiz denir. Ama bizim fasulye yemegi yapabilmemiz için 10 tane fasulyeye ihtiyacimiz var denir. Ögrencilere "çocuklar sayalim bakalim sizin 10 tane fasulyeniz var mi ?" diye sorulur. Ögrencilerle fasulyeler teker terke sayilir ve sayildikça rakam tahtaya yazilir. Sayim bittikten sonra bir kaç ögrenci tek tek kaldirilir ve teker teker fasulyeleri saydirilir. Fasulyelerin sayimi bittikten sonra "çocuklar 10 tane fasulyemiz olduguna göre fasulye yemegimizi yapmaya haziriz" denir.  Ve biraz komik ve ilginç bir sekilde dramayida kullanarak sanki bir tencere, sogan ve salça varmis gibi önce tencerenin alti yakilir  soganlar ögrencilerle soyulur, tencereye koyulup yag ile karstirilir, Sonra salça koyuyoruz dendikten sonra baslanir fasulyeleri teker teker sayarak tencere atmaya hem sayilir hem tahtaya yazilir hemde tencereye atilir. En son fasulyeler bitince "çocuklar biz yemegimizi kaç fasulyeden yapiyorduk diye sorulur."  Çocuklarla biraz ritmik ileri sayilir. Sonra "çocuklar yemegimiz pisti. çok aciktim çok denir ve çocuklarada sizde aciktiniz mi diye sorulur" Sonra hadi bakalim teker teker fasulyelerimizi yiyelim denir. Ve teker terke fasulyeler  yenir ve her yenilen fasulye tahtadan silinir.(ögrencilerde  eksilen fasulyeyi fasulyeler arasindan çikarir) 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 hiç fasulye kalmayincca çocuklar sifir ne anlama geliyomus diye sorulur ve sifirin yokluk belirttigi anlatilmaya çalisilir. Bu etkinlik bittikten sonra  ileri saymada fasulyelere yenisinin eklendiginde artma oldugu yenilen her fasulyenin çiktigi ve çikarmada ise azalmanin oldugu vurgulanir. Böylece bu ders sayesinde ögrencileriniz ileri , geri saymis, artma ve azalmayi hissetmis, sifirin degerini tekrar etmis olur. Saygilarimla... 
te?ekkürler hocam..ben de buna benzer bir oyun yaptym yaptym.benim merka etti?im bi konu var kitaptada ritmik ileri ve geri sayymlary yapmamyz isteniyor fakat sayylary tek tek mi göstermek zorundayyz..bu çaly?ma sonunda..daha do?rusu ö?retmen arkada?larymydan birisi sayylary tek tek göstermelisin dedi..yani önce 1' i ,2'yi.....hepsini birden vermek kafalaryny kary?tyrabilir dedi.bende müfredata göre uyguluyorum dedim fakata aklyam da takyldy hani..bu konuda ki dü?ünceleriniz nedir hocam,nasyl bir yöntem uygulamalyyym?
?imdi hep birlikte 10'a kadar sayyyorlar..ikinci a?ama nedir?
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: hülya69,
gulbey
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 09-Temmuz-2007
Konum: İstanbul
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 10

Aldigi Alkis: 2
Puan: 9
%20
Alıntı gulbey Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 15-Kasim-2007 Saat 00:20

Selamlar. Ben de Her gün synyftan çykmadan önce a?açtan elma topluyoruz. Katylmayanyn veya uzanmayanyn kafasyna elma dü?üyor. 1'er , 2'?er , 5'er ve 10'ar. Sonra tahtaya on ö?renci çykaryyorum. 'Dalda 10 ku? vardy. bir tanesi uçtu kaç kaldy?'' diye devam ediyoruz. Çok e?leniyorlar ve farkyna varmadan ö?raniyorlar. ?imdi ki ku?lar iki?er ik?er uçuyor, artyk.

gulbey
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: biöğretmen,
güllü
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 17-Ocak-2008
Konum: Ankara
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 2

Aldigi Alkis: 0
Puan: 0
%0
Alıntı güllü Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Subat-2008 Saat 19:40
valla süper ne diyim allah razy olsun herkesten
IP  Tesekkur Et
nesatanc
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 03-Nisan-2008
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1

Aldigi Alkis: 0
Puan: 0
%0
Alıntı nesatanc Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 03-Nisan-2008 Saat 01:19
te?ekkürlerrrrClap
IP  Tesekkur Et
kugu25
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 07-Eylül-2008
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 5

Aldigi Alkis: 2
Puan: 2
%40
Alıntı kugu25 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 07-Eylül-2008 Saat 15:02
MERHABA
BEN DE ŞÖYLE BİR ETKİNLİK YAPTIM.İLERİ SAYMAYI ÖĞRENMİŞ ÖĞRENCİLERİME GERİ SAYMA ETKİNLİĞİ OLARAK;
1. ÇOCUKLARA UZAYA ÇIKACAĞIMIZI VE HEPİMİZİN BİR ASTRONOT OLDUĞUNU SÖYLEDİM.KASKIMIZI TAKIP GİYSİLERİMİZİ GİYER GİBİ YAPTIK.YERE ÇÖMELİP 20 DEN GERİYE SAYDIK.0 DEYİNCE ELİMİZİ YUKARI KALDIRIP HAVAYA UÇTUK.
 
2.AYNI SİSTEMLE YİNE YERE ÇÖMELİP Rİ SAYMA YAPTIK VE 0 DEYİNCE HERKES ZIPLAYIP ALKIŞ TUTMAYA BAŞLADI.BU DA HAVAİ FİŞEK PATLAMASI ETKİNLİĞİ.
IP  Tesekkur Et
sarizenci
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 14-Eylül-2008
Konum: Denizli
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 8

Aldigi Alkis: 2
Puan: 2
%25
Alıntı sarizenci Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17-Eylül-2008 Saat 18:19

deneyimlerinizi bizlerle paylaştıgınız için çok teşekkürler

IP  Tesekkur Et
tugbis
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 19-Eylül-2008
Konum: Trabzon
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 5

Aldigi Alkis: 5
Puan: 41
%100
Alıntı tugbis Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 09-Ekim-2008 Saat 21:48
sizlerden çok güzel etkinlikler öğrendim. ben de kendi dersimde ileri ve geri ritmik saymada uyguladığım bir etkinliği sizinle paylaşmak istedim. sınıfta bütün öğrenciler en önde öğretmen olmak üzere arka arkaya  sıralanır. en önde öğretmen tren düdüğü sesi çıkarark hareket etmeye başlar. ileriye doğru adım atıldıkça ileriye doğru ritmik sayılır. daha sonra tren geriye doğru hareket etmeye başlar ve hep birlikte geriye adım atılarak geriye doğru ritmik sayılır. bu uygulama şöylede yapılabilir. öğretmen( yani tren) istasyondan yolcu almaya başlar. aldığı her yolcu öğrenciler tarafından sayılır daha sonra istasyonlarda durarak yolcu bırakır. geriye kalan yolcular saydırılır. öğrenciler böylece hem ileriye ve geriye doğru ritmik saymış olur hem de taşıtlar konusu ile ilgili bilgilere sahip olmuş olur.
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: biöğretmen,
sarquza
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 30-Aralik-2009
Konum: Hatay
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1

Aldigi Alkis: 0
Puan: 0
%0
Alıntı sarquza Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 30-Aralik-2009 Saat 13:32
GÜZEL VERİMLİ ETKİNLİKLER ELLERİNİZE SAĞLIK CANLAR.MESLEKTAŞLAR...
...
IP  Tesekkur Et
atay
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 24-Subat-2007
Konum: Manisa
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1

Aldigi Alkis: 0
Puan: 0
%0
Alıntı atay Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 30-Aralik-2009 Saat 21:55
ORJİNAL FİKİRLER GERÇEKTEN..
IP  Tesekkur Et
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma


Kpss | türkü notaları İlkokumayazma

Powered by Web Wiz Forums version 8.05
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide Reklamport Örnek Yayıncı Sayfası />
Reklamport Örnek Yayıncı Sayfası