Yükleniyor...
Anasayfa
Anasayfa
Aktif Konular
Aktif Konular
Forum Üyelerini Göster
Üye Listesi
Takvim
Takvim
Forumu Ara
Arama
Yardım
Yardım
Okunmuş Mesaj
Özel Mesaj
Kayıt Ol
Kayıt Ol
Giriş
Giriş
Eğitim
 İlkokuma Yazma Ögretimi Sitesi | Öğretmenler Odası | Eğitim
Mesaj icon Konu: 2009-2010 Eylül TRT 3 Raporları Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
kaya7
Ögretmen
Ögretmen


Kayıt Tarihi: 05-Eylül-2007
Konum: Adıyaman
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 38

Aldigi Alkis: 29
Puan: 63
%76
Alıntı kaya7 Cevaplabullet Konu: 2009-2010 Eylül TRT 3 Raporları
    Gönderim Zamanı: 02-Eylül-2008 Saat 16:40
Eylul calısmalarimizi buradan paylasalim.
 
2009-2010




'Gelecek, Eğitimle Gelecek' Eylül 2009 raporunu buradan paylaşalım.


Düzenleyen kaya7 - 13-Eylül-2009 Saat 15:38
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: memet0461,
kaya7
Ögretmen
Ögretmen


Kayıt Tarihi: 05-Eylül-2007
Konum: Adıyaman
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 38

Aldigi Alkis: 29
Puan: 63
%76
Alıntı kaya7 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 02-Eylül-2008 Saat 16:44

07- 11 EYLÜL 2009 TARİHLERİ ARASINDA TRT-3/TRT GAP TV 'DE YAYINLANACAK

 

"GELECEK, EĞİTİMLE GELECEK" CANLI YAYIN PROGRAMININ

KONU VE KONUKLARI

 

 

---------------------------------------------------GÜN : 07 Eylül 2009 Pazartesi -----------------------------------------

 

KONU :----------------------------

KONUK-1 : Nimet ÇUBUKÇU (Milli Eğitim Bakanı )

 

KONU :Okula Başlama ve Okul Korkusu

KONUK-2 : Prof. Dr. Yaşar ÖZBAY (Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi )

 

 

---------------------------------------------------GÜN : 08 Eylül 2009 Salı -----------------------------------------

 

KONU : Tarih Bilinci

KONUK -1: Prof. Dr. Neşe ÖZDEN (Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi )

 

KONU :Özel Eğitime Muhtaç Çocukların Eğitimi

KONUK-2 : Prof. Dr. Ayşegül ATAMAN (Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi)

 

 

---------------------------------------------------GÜN : 09 Eylül 2009 Çarşamba-----------------------------------------

 

KONU : Madde Bağımlılığı

KONUK -1: Doç. Dr. Nesrin DİLBAZ (Ankara Numune Hastanesi Psikiyatri Klinik Şefi )

 

KONU :İlköğretim Eğitimi

KONUK-2 : İbrahim ER (MEB İlköğretim Genel Müdürü )

 

 

---------------------------------------------------GÜN : 10 Eylül 2009 Perşembe-----------------------------------------

 

KONU : Ticaret ve Turizm Eğitimi

KONUK -1: Murat Bey BALTA (MEB Ticaret ve Turizm Öğretimi Genel Müdürü)

 

KONU :Okul-Veli İlişkileri

KONUK-2 : Doç. Dr. Ayşen GÜRCAN (Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürü )

 

 

 ---------------------------------------------------GÜN : 11 Eylül 2009 Cuma-----------------------------------------

 

KONU : İlköğretim ve Ortaöğretimde Din Öğretimi

KONUK -1: Prof. Dr. Sönmez KUTLU (Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi)

 

KONU :Öğrencilerde Beslenme, Temizlik ve Sağlıklı Yaşam

KONUK-2 : Dr. Kasım SEZEN (Fizik Tedavi Uzmanı)



Düzenleyen kaya7 - 13-Eylül-2009 Saat 15:39
IP  Tesekkur Et
-AYKUT-
Araştırmacı Öğretmen
Araştırmacı Öğretmen
Simge

Kayıt Tarihi: 14-Ekim-2007
Konum: Batman
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 131

Aldigi Alkis: 305
Puan: 768
%100
Alıntı -AYKUT- Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 03-Eylül-2008 Saat 20:59
   PROGRAM AKIŞI 

 1 Eylül 2008 PAZARTESİ

 Konuk: Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürü

  Remzi İNANLI

 

2 Eylül 2008 SALI

Konu: 2008/2009 Eğitim - Öğretim Yılı Açılış Konuşması

Konuk: Doç. Dr. Hüseyin ÇELİK ( Milli Eğitim Bakanı )

 

3 Eylül 2008 ÇARŞAMBA

Konu:1- Öğrenci, Veli ve Öğretmen İletişimi

Konuk: Prof. Dr. N.Voltan ACAR

Konu:2- İlköğretimde Hayat Bilgisi Programı ve Önemi

Konuk: Prof.Dr. Selahaddin ÖĞÜLMÜŞ

 

4 Eylül 2008 PERŞEMBE

Konu: İlköğretim Programı ve Telafi Eğitimi

Konuk: İbrahim ER

 

 5 Eylül 2008 CUMA

Konu: 1- Otizmi Olan Bireylerin Eğitimi ve Uygulamalar

Konuk: Doç.Dr. Binyamin BİRKAN

  Tohum Otizm Vakfı Başkanı- Mine NARİN

 Konu: 2- Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Bireylerin Eğitimi ve Okullarda

  Alınacak Tedbirler

Konuk: Prof.Dr. Bengi SEMERCİ

 

IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: davutbas,
mehmetaydemirim
Moderatör
Moderatör
Simge
MEHMET AYDEMYR

Kayıt Tarihi: 03-Kasim-2007
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1009

Aldigi Alkis: 755
Puan: 2297
%74
Alıntı mehmetaydemirim Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 03-Eylül-2008 Saat 23:05
Değerli sinanuzun.com ailesi TRT4 de verilen gelecek eğitimle gelecek adlı canlı yayın programının 1 eylül tarihli raporu alıntı olarak bu site aracılığı ile !.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen adresinden dökümanlar kısmından yayınlıyorum.saygılar.
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: hasat, -AYKUT-,
kaya7
Ögretmen
Ögretmen


Kayıt Tarihi: 05-Eylül-2007
Konum: Adıyaman
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 38

Aldigi Alkis: 29
Puan: 63
%76
Alıntı kaya7 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 03-Eylül-2008 Saat 23:56
göremeyiyoruz hocam bibaksanız:) kör mü oldum ne?
IP  Tesekkur Et
kaya7
Ögretmen
Ögretmen


Kayıt Tarihi: 05-Eylül-2007
Konum: Adıyaman
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 38

Aldigi Alkis: 29
Puan: 63
%76
Alıntı kaya7 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 03-Eylül-2008 Saat 23:58
çok acıkmışım galiba :) göremeyiyoruz(göremiyoruz)
IP  Tesekkur Et
ogretmen09
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 17-Aralik-2006
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 10

Aldigi Alkis: 2
Puan: 16
%20
Alıntı ogretmen09 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 04-Eylül-2008 Saat 00:17
hocam 3 eylül tarihli trt4 raporu varsa yayınlarsanız sevinirim
IP  Tesekkur Et
mehmetaydemirim
Moderatör
Moderatör
Simge
MEHMET AYDEMYR

Kayıt Tarihi: 03-Kasim-2007
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1009

Aldigi Alkis: 755
Puan: 2297
%74
Alıntı mehmetaydemirim Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 04-Eylül-2008 Saat 01:46
hocalarım olmaz olur mu dökümanlar kısmı var mavi butopnlarda orda tıklayarak indire tıklayıp indireceksiniz.sadece 1 eylül var diğerlerini de uygun bir zamanda yolluyacağım.saygılar
IP  Tesekkur Et
mehmetaydemirim
Moderatör
Moderatör
Simge
MEHMET AYDEMYR

Kayıt Tarihi: 03-Kasim-2007
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1009

Aldigi Alkis: 755
Puan: 2297
%74
Alıntı mehmetaydemirim Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 04-Eylül-2008 Saat 14:45
!.DİKKAT.! Linki görebilmek için GİRİŞ Yapın yada ÜYE OLUNUZ.Lütfen
(diğer çalışmaları sitemizden takip edebilirsiniz)
 
4 eylül 2008
Dünyamızda ve Ülkemizde eğitim konusunda her sene yeni değişimler oluyor.Eğitimin değişim ve dinamik bir yapısı vardır.Toplumdaki her değişim eğitime de yansımaktadır.Bu değişiklikleri dikate alarak eğitimi ona göre yönlendirme gerekliliği doğmuştur.Bu sene de her sene olduğu gibi yeni uygulamalara geçilecektir. Yeni yapacağımız uygulamalarda öncelikle 2 amacımız vardır.Bunlar eğitime erişim ve eğitime kalite anlayışımızdır.Bunlardan eğitime erişim en önemlisidir.Cumhuriyetten beri ilköğretim ödev ve haktır.Ancak bazı nedenlerden dolayı çocuklarımız eğitim ve öğretimden geri kalmaktadır.Ülkemizde eğitimleşme oranı %98 olup okula devam etmeyen öğrenci oranı %2 de kalmaktadır.Bu hedef %100 olmalıdır.Biz bu amaçla daha önceden kampanya şeklinde yapdığımız ve çok çeşitli kurum ve kuruluşların desteği ile yola çıkan Haydi Kızlar Okula Kampanyası ile bu okullaşma oranını %98 lere çıkarmayı başardık.Bu projeyi gerçekleştirirken de Eğitim Teknolojilerin büyük çabaları ile meydana çıkarılan E-Okul ile beraber artık Okula gelmeyen Öğrencilerin tespiti yapılmış olup bu çocukların okula gelmesini sağlamaya çalışmaktayız.Haydi Kızlar Okula Kampanyası ile beraber 320 000 bin öğrenci okula başlamıştır.Bu kampanya ile beraber çoğu erkek çocukta eğitime kavuşmuştur. Haydi kızlar Okula kampanyası ile beraber geride kalan 450 000 öğrencide eğitime kavuşturulmaya çalışılacak.E okulla beraber Adrese dayalı sistemle beraber 10-14 yaş çocukları belirlenerek ve bu çocuklarında eğitime kavuşması sağlanacaktır.Bu durumda çocuğun kendi yaşıtına gelene kadar devam edecektir. Okula gitmeyen öğrencilerin okula gelmemem nedenlerini incelediğimizde değişiklik görmekteyiz.Temel neden olarak yoksulluk gelmektedir.Bunu takip eden nedenler ise töresel düşünceler ve çocukların işlerde çalıştırılmasıdır.Bu nedenlerden dolayı çoğu çocuk okula başlayamamıştır.Bizler Haydi Kızlar Okula Kampanyası ile beraber Okulların kendi politikalarını üretmelerini sağlayacağız.Bu okullar kendi bulundukları yerde okula başlamayan 10-14 yaş arası çocukları tespit ederek bu çocukları telafi eğitimine diğer adı ile yetiştirme kursuna alınarak çocuğu kendi yaşıtları ile aynı seviyeye getirmeye çalışılacaktır. Yetiştirme kursunda Eylül 2008 de 10-14 yaş arası çocuklar faydalanacak.Bunlar 4 program olarak yetiştirme kursuna alınacak. 1-3/A Okuma yazma bilmeyen ve de hiç okula gitmeyen çocuklar alınacak.1-3/B programı ile beraber Okula giden ancak bazı nedenleri ile okulu bırakılanlar alınacak.diğer programlar 4-5 programı bunlar 3.sınıflara kadar devam edenler gidecek.6-7.program ise daha büyük yaşta çocuklar faydalanacaktır.Bu çocuklara diploma verme amacımız yok sadece bu çocukların kendi yaşıtlarına yetişmeleri sağlanacak ve bunun ardından yaşlarına uygun sınıflara gelmeleri sağlanacak. Bu çocuklar E Okulla beraber tespit edilmiş olup,bunların okula gelmeme nedenleri öğrenci ile veli ile görüşülüp bunun sonucunda Yetiştirme kursuna alınacaktır.Bu çalışmalar genel olarak ilçelerde devam edecektir.Köylerde ise sınıf açılma sayısı 10 olarak sunulmuştur.Ancak bu sayı 10 dan daha az olursa yine sınıfın açılmasını sağlayacağız.Bu yetitirme kursu 8 ile 10 hafta sürecektir.Bu çalışma süresi istenildiği zaman uzatılabilecektir. Bu kursa eğer öğrenciler tam olarak tespit edildikten sonra eylül ayında hemen başlanabileceği vurgusu yapılı.Bunun için eğitim materyalleri kurul kararı ile kitapları hazırlandığı ve bu konuda da eksikliğin giderilmesi sağlanacak.Bunun için İllerde kurulacak komisyon o kişilerin evlerine kadar giderek ikna etmeleri sağlanacak.Bu çalışmada Unicef in katkısı sağlanmıştır.Bu çalışmanın tam ve doğru işlenmesi için sosyal çevreninde bunu sahiplenmesi gerekmektedir.Bu çalışmanında başarılı olması gerekmektedir. Performans ve Proje çalışmalarında velilerden gelen şikayetler var.Burda velilere maddi külfet getirdiği şikayetleri almaktayız.Ancak bu programın vazgeçilmez unsurudur.Burada öğretmenlere düşen görev öğrencileri zor konular vererek öğrencilere hazırladığı konuları internetten alarak hazırlaması yanlıştır.Burda en dikkate alacağı durum öğrencilerin bilişsel durumudur.Öğrencilerin hazıroluşlarına aykırı çalışmaları vermemelidir.Öğrencilere vereceği ödevler kütüphaneden araştırabileceği canlı kaynaklardan yararlanacağı çalışmalar olmalıdır. Okullarda 30 öğrenci üstünün engellemesi sağlanması gerekliliği vurgulandı.Ancak ülkemiz devamlı göç eden hareketli bir ülke o yüzden sıkıntı oluyor.Ama MEB in bu konuda çalışması olduğu en yakın zamanda bunu faaliyete geçireceğiz.Öğrencilere dağıtılan kitaplar her geçen gün daha kaliteli olması sağlanacak.Bu kitaplar tekrar değerlendirmek maksadıyla sene sonu toplanacaktır..


Düzenleyen mehmetaydemirim - 04-Eylül-2008 Saat 14:45
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: -AYKUT-, memet0461,
ogretmen09
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 17-Aralik-2006
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 10

Aldigi Alkis: 2
Puan: 16
%20
Alıntı ogretmen09 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 04-Eylül-2008 Saat 20:54
hocam 3 eylül 2008 tarihli trt4 varmı varsa yayınlarsanız sevinirim
IP  Tesekkur Et
mehmetaydemirim
Moderatör
Moderatör
Simge
MEHMET AYDEMYR

Kayıt Tarihi: 03-Kasim-2007
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1009

Aldigi Alkis: 755
Puan: 2297
%74
Alıntı mehmetaydemirim Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 05-Eylül-2008 Saat 02:41
arkadaşlar 2 eylül 3 eylül bende yok eğer bulan varsa buraya yazsın.
IP  Tesekkur Et
emelgenc61
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 31-Mart-2007
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1489

Aldigi Alkis: 2691
Puan: 7037
%100
Alıntı emelgenc61 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 07-Eylül-2008 Saat 14:41

1 Eylül 2008
Remzi İNANLI      Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürü

   Okul öncesi son beş yılda çok gelişmiştir. Bu yıl % 34,5 e ulaşılması gereken hedeftir.

   Okul öncesi dönem zihinsel, bedensel sosyal yönden gelişimi sağlayan, toplumun değerleri doğrultusunda geliştiren ve ilkokula hazırlayan 0-6 yaş çocukları kapsar. Ülkemizde okul öncesi yakın zamana kadar 0-6 yaş çocukların sadece bakımı olarak algılanmış ve bu düşünceyi değiştirmek için okul öncesi genel müdürlüğü kurulmuştur. Türkiye’de okul öncesi eğitim müstakil anaokulu ve anasınıflarında verilmektedir. Aynı zamanda sosyal hizmetler ve çocuk esirgemeye bağlı kreşler de var bunları tek çatı altında toplamak hedefleniyor.

Okullaşmada bu yıl 4-5 yaşta % 50, 5 yaşta % 100 ü yakalamayı planlıyor.

Okul öncesinin gelişmesi için anne-baba eğitimi de çok önemlidir. Okul öncesi eğitim uzman kişiler tarafından verilmeli ve okulda verilen eğitim ile evdeki eğitimin aynı olmasına dikkat edilmelidir. Bunun için anne eğitimi, okul çocuk eğitimi programları da veriliyor. Öğretmen velileri okula davet edip onların eğitimine de önem vermelidir.

Anasınıflarında ikili eğitim verilmelidir. Çünkü çocuğun günün yarısını ailesinin yanında koşup oynayarak geçirmesi gerekir. Anaokullarında eğitim isteğe bağlıdır. Eğer veli çalışıyorsa çocuğunu anaokuluna tam gün, çalışmıyorsa yarım gün olarak gönderir. Ayrıca anaokullarının fiziksel ortamı müsait olduğu için tam gün eğitim çocuklar için daha iyi olmaktadır. Oysa anasınıflarının birçoğu ilkokulun sınıflarından biri anasınıfı ortamına dönüştürüldüğü için fiziksel koşulları yeterli olmamaktadır. Bu yüzden de anasınıflarında yarım gün eğitim yeterlidir. Bu yıl anaokullarında çocuk kulüpleri kuruldu. Ana okulda eğitim süresi erken bitmektedir. Çalışan veliler ise çocuklarının iş çıkışına kadar anaokullarında kalmasını istedikleri için çocuk kulüplerinin açılmasına gerek duyuldu. Çocuk kulübünde çocuğu ayda iki saat kalan veliler 60 YTL. Ücret ödeyecek. Anaokulunda tam gün olduğu için ücret fazla, anasınıflarında ise ücret çok az verilmektedir. Eğer velinin maddi durumu iyi değilse yine de çocuğun kaydını okula yaptırıp indirim ya da % 10’ luk kontenjan hakkından yararlandırılmalıdır. Ayrıca hayırsever insanlar yapacakları yardımlar ile okul öncesine yatırım yapabilirler.

Dünya bankası okul öncesine 1 liralık yapılan yardımın 7 lira olarak ekonomiye katkısının olduğunu tespit etmiştir. Okul öncesi eğitimi alan çocuğun değişik üniversitelerde  % 98 oranında başarı sağladığı saptanmıştır. Ayrıca okul öncesi eğitim çocuklarda okul korkusunu atmaktadır. Çocuk bu eğitimle zeka gelişimi tamamlanıyor. Özgür oluyor, iletişim kuruyor, sosyalleşiyor ve kendisini ifade ediyor. Bu yüzden bu şekilde okul öncesine yapılan yatırımlar daha kolay geriye dönüyor.

Bu yıl içinde yapılan kampanyaların ( 7 çok geç, oyuncak kampanyası, beslenme kampanyası, çağdaş yaşamı destekleme kampanyası, danone ile 510 okulun donatımı kampanyası v.b.) Okul öncesi eğitim yaygınlaştırılması sağlanmıştır.

Geçen yıl uygulamaya başlayan anasınıflarının bir hafta öncesinden okula erken başlaması öğrencilerin okulu, çevreyi ve öğretmeni tanıması ve uyum sağlaması açısından olumlu yönleri olmuştur. Ayrıca veliler de bu uyum süreci içinde küçük çocuğu ile daha rahat ilgilenebilmişlerdir.

Okul öncesinin yaygınlaşması için ülkemizde 13 ilde gezici anaokulu uygulaması da yapılmaktadır. Bu uygulama şehrin gelişmemiş varoş denilen yerlerinde okul olmadığı için çalışan eski belediye otobüslerinin içi anaokulu ortamına dönüştürülüp, iki öğretmen ile gerçekleştiriliyor. Öğretmenlerden biri velilerin eğitimi ile diğeri ise çocukların eğitimi ile ilgileniyor. Bu şekilde o bölgede okul öncesi eğitimin bilincini geliştirip daha sonra talep çok olunca o yerlere de anaokulları yapılıyor. Bu uygulama ilk kez Kanada ve Amerika’da başlamıştır.

İlköğretim öğürencilerine ücretsiz kitap verilmesi fikri henüz bakanlık tarafından hazırlık aşamasındadır. Bu yüzden okul öncesi öğretmenleri bu yıl da yayınevlerinden kitapları sınırlı ve dengeli olarak almalı velileri bu konuda sıkıntıya sokmamalıdır. Ayrıca ihtiyaç listelerinin de en asgari düzeyde tutup velilere bu ihtiyaçları aldırmalıdırlar.

 

 

 

2 Eylül 2008
Doç.Dr.Hüseyin ÇELİK Millî Eğitim Bakanı       2008-2009 Eğitim Öğretim Yılı Açılış Konuşması

 

           Sunucu programı açtı.  Mili Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik; 21 milyona yakın öğrenci olduğunu belirtti. Birinci sınıfların ve Ana okulu ve ana sınıflarının erken başlatıldığını ve ilk gün korkusunun yenilmesi için yapıldığını belirtti. Bir alıştırma dönemi olduğunu ve  herkesin memnun olduğunu belirtti.

2007-2008 Eğitim Öğretim Yılının bir değerlendirmesini yaptı. Git gide iyiye ulaştıkların belirtti. Bakanlık çalışanları ve yöneticilerin sürekli çalıştıklarını belirtti. Eğitim ie kalkınmışlığın paralel yürüdüğünü belirtti.

Gelecek yıl 30 ilde okul öncesi eğitimi zorunlu hale getireceklerini belirtti. Adrese dayalı nufus sistemi ile yüzde yüz okullaşma oranının yakalanacağını belirtti. Ana-kız okuldayız kampanyası hakkında bilgi verdi. Annelerede okuma öğreteceklerini belirtti. Liseler için de yurt yaparak okullaşma oranını artıracaklarını belirtti. Toki ile 1 milyarlık anlaşma yaptılar. Merkezi ve il özel idareleri ile Toki’ye okul yaptıracaklarnı belirtti. Sakarya Karadere’de bir ilköğretim okulunun eğitim öğretime hazırlığı gösterildi.  Eski sıraları boyayıp güzel hale getirdiler. Oturma alanı ve dergi köşesi hazılamışlar. Fiziki altyapı çalışmalarının hiçbirzaman bitmeyeceğini söyledi. Türkiyenin hem üstü hem altı hareketlidir dedi. Depreme karşı dayanıklılık çalışmaları yaptıklarını söyledi. Mesleki ve teknik eğitime önem verdiklerini söylediler. 81 vilayette 130 üniversite kurulduğunu söyledi. Açık öğretime önem verdiklerini söyledi. Herkesi açık öğretime kaydedeceklerini söyledi. E-devlet uygulamalarında dünya 8.si olduklarını söyledi.

Kocaeliden Şenay Kutay’ın sorusu cevaplandı. Usta öğreticilerin özlük haklarında iyileştirme yapacaklarını belirtti.

Başka bir öğretmen sözleşmeli öğretmenlerin yer değiştirmeleri ve eş durumu tayinleri hakkında bilgi verdi. Atamaların ihtiyaca göre ata yapıldığını söyledi.

Branş atamaları hakkında bilgi verdi.

İstanbu’da Mualla SANCAK’ın soruları cevaplandı. Kaydolmaları hakkında bilgi verdi.

Okul aile birliği hakkında bilgi verdi. Bağışın zorunlu olmayacağını söyledi. Gönüllülük esasına göre yardım istenebileceğini belirtti.

Ankara Noterler birliği İlköğretim Okulu’ndaki fotoğraf albümü tanıtıldı. Sınıfın duvarları fotoğraflarla süslenmiş.  Öğretmen fotoğraf çekerken nelere dikkat edilmesi gerektiğini belirtti. Fotoğraf çekme alıştırmaları yaptılar.Öğretmenliğin fedakarlık mesleği olduğunu ve eğitimde öğrencinin katılımının önemini belirtti. Orta Öğretim Müfredatı hakkında bilgi verdi. SBS hakkında bilgi verdi. Dersanesiz de kazanılabileceklerini söyledi.

Ankara’dan Mustafa Yılmaz’ın sorusu cevaplandı. Şube Müdürlerinin de müfettişlerin de sorunlarının düzenleneceğini belirtti.  Atanan öğrencilerden 3’te birini dönemimizde atadıklarını söyledi. Yeni eğitim fakülteleri açılmadığını söyledi. Herkesi atayamayacaklarını söyledi. Her kesin atanmasının mümkün olmadığını söyledi. Ülkenin her tarafına atama yaptıklarını söyledi.

 

 

 

 

 

3 Eylül 2008
Prof.Dr. Selahaddin ÖĞÜLMÜŞ        İlköğretimde Hayat Bilgisi Programı ve Önemi
Prof.Dr.N.Voltan ACAR                   Öğrenci, veli ve öğretmen iletişimi

İLETİŞİM NASIL OLMALIDIR?

İLETİŞİM ÖNÜNDEKİ ENGELLER NELERDİR?

            Canlı yayında davet edilen konuğa iletişimin nasıl olması gerektiği hakkında sorular yöneltildi. Konuk ,iletişimle ilgili yöneltilen soruları bilimsel olarak açıkladı.Kendi hayatından ve şahid olduğu olaylardan doğru ve yanlış örnekler verdi.

            İletişim sırasında “etkin dinleme” yapılması gerektiğini ifade etti. Etkin dinlemede, duygunun karşımızdaki kişiye tam olarak  yansıtılması gerektiği ifade edildi. Etkin dinlemenin yapılıp duygunun tam olarak yansıtıldığı durumun artık “empati” olarak ifade edildiği vurgulandı.

Örneğin çocuğumuz okula gitmek istemiyorsa , “hayır ille de gideceksin” şeklinde sert çıkışlar hatta şiddete baş vurmalar yerine ,karşılıklı oturup sorunun ne olduğu konusunda konuşulmalıdır.Çocuk belki yolda giderken korkuyordur,belki okulda üst sınıflardan baskı görüyordur bütün bunları konuşup çözümü çocukla birlikte bulmalıyız. Başka  bir örnekte ise çocuğumuz okulda sözlü sınava kalkmak istemediğini söyleyebilir. Böyle bir durumda bu isteksizliğin sebebini bulmalıyız ve ona dönük çözümleri mutlaka birlikte bulmalıyız.

            Doğru iletişim örneği olarak Yalova Fatih Sultan Mehmet Lise’sinde uygulanan “veliye mektup” çalışmasına ait görüntüler yayınlandı. Bu konuda okulda bir komisyon kurulduğu öğrencilere ait iyi ve kötü durumların tespit edildiği rapor halinde veliye mektup olarak gönderildiği ifade edildi. Öğrencilere ait sadece devamsızlık  , disiplinsizlik vb olumsuzlukların değil uygulanan anket sonuçlarında elde edilen bilgilerin de veliye mektup olarak ulaştırıldığı anlatıldı. Bu çalışma sayesinde veli çocuğuna ait bilmediği duygularını öğreniyor. Bunun sonunda da “okul çocuğumu benden daha iyi tanıyor ve problemleri ile daha yakından ilgileniyor” sonucuna ulaşıyor ve “ben artık okulla en iyi iletişimi kurmalıyım” noktasına ulaşıyor.

Bu çalışma sayesinde okul veli iletişimindeki kopukluk giderilmiş ve öğrenci-okul  başarısı yükselmiştir.

Altınova İlköğretim Okulu öğretmenlerinin yaptığı “Ağaç Dostluğu” çalışması sayesinde öğrenciler okul bahçesindeki ve köylerindeki tüm yaban ağaçlarını meyve  ağaçları ile aşılıyorlar. Bu çalışma  sonunda veliler hem okula karşı daha yakın duruyorlar hem de okulda öğrencilere öğretilen bilgileri öğrenme talebinde bulunuyorlar. Böylece okul ,veli ,çevre; yakınlaşması, işbirliği, iletişimi sağlanmış oluyor.

Nilüfer  Acar diyor ki; “çocuklar da birer çınar gibidir, onları doğru bilgilerle aşılayıp büyümelerini sağlamalıyız.”

Her birey kendine özgüdür. Herkes biriciktir ve özeldir.Bu sebepten  hiç kimseyi hiç kimse ile kıyaslamayınız.Kıyaslamak en önemli iletişim engellerinden bir tanesidir.Yalova’da uygulanan mektup çalışması;velide “benim çocuğum değerlidir” sonucunu ortaya çıkarmıştır.Veli artık çocuğunun özel olduğunu anlamıştır.Ona daha fazla değer vermesini,sorunlarına daha yapıcı bir şekilde yaklaşmasını sağlamıştır.

İletişim konusunda başka hangi yollar uygulanabilir?

Okul veli iletişimini arttırmak için “veli ziyaretleri” düzenlenebilir. Veli evinde veya işyerinde önceden randevu alınarak ziyaret edilirse okula ve öğretmene karşı bakış açısı olumlu yönde değişecektir.

Veliler  küçük guruplar  halinde okula davet edilebilir.

Okulda veya uygun salonlarda konferanslar düzenlenip veliler davet edilebilir.

Bütün bu çalışmalar bir öğretmenin değil de okulun çalışması olursa hem daha kolay hem de veli gözünde daha etkileyici olacaktır. Fakat tüm bunlar yapılırken unutulmaması gereken husus; veliler okula geldiğinde diğer öğrencilerle kesinlikle diyaloğa girmemeli, onlara asla zarar vermemelidir. Çünkü veli başka bir olaydan dolayı gidip çocuğunun arkadaşlarına şiddet  uygulayabilmektedir ne yazık ki.

İletişim sırasında hangi yanlışları yapıyoruz?

Çocuklarla konuşurken öğüt verirseniz, ben zamanında şöyleydim diyerek başlarsanız karşı tarafın kapanmasına ,iletişim köprülerini atmasına sebep olursunuz. Öğüt verme ,vaaz verme,kendimizle  veya bir başkasıyla kıyaslama iletişim önündeki en büyük engellerden biridir. Bunun yerine etkin dinlemeyi tercih etmeliyiz. Duygu birlikteliğini sağlamalıyız. Yani empati yaparak öğrenciyi  dinlemeliyiz.

Öğrencilerle  iletişim sırasında “çift mesaj” vermemeliyiz. Öğrenciye başka bir işle meşgulken “dinliyorum seni” dediğimizde tüm inandırıcılığımızı kaybederiz. Bu  şuna benzer ; bir tanıdığımıza “şu  çocuğu biraz bakabilir misin?”deriz. kişi cevap olarak “işim var ama bakayım yine de” der soğuk bir tavırla. Yani o anda iletişim kurduğumuz kişi ile aynı frekansta olmalıyız, onu anlamalı ve anladığımızı belli etmeliyiz bütün benliğimizle.

Çocuk yaramazlık yapar. Biz “sus otur” der arkasından da soru sormaya başlarız. Çocuk ne yapacağını şaşırır, güvenini yitirir ve kendini iletişime kapatır. Biz de sorunun çözümü adına hiçbir şey yapamadığımız gibi başka sorunların çıkmasına bile sebep olabiliriz.

Bazen de çocuğumuz odasını toplayamaz veya toplamak istemez. Biz hemen çocuğu eleştiririz. Ama aynı çocuk odasını topladığı zaman övgü beklerken biz onu görmezden geliriz. Bu örneklerden anlaşılacağı gibi çocuğun bakış açısına göre hayat boşluk kaldırmaz ama biz sadece olumsuzlukları görüp sürekli eleştirirsek, varacağımız noktada çocuğumuz beden olarak olsa bile ruh olarak, duygu olarak orada  olmayacaktır.

İletişimde en sık yapılan bir hatamız ise az kelime ve cümle ile konuşmaktır. Kafamızda düşünürüz ama daha az sayıda kelime ile anlatırız. Nasılsa anlaşıldım diye düşünürüz.bu  büyük iletişim yanlışlarından biridir. Kafamızda nasıl düşünmüşsek öyle de anlatmalıyız. Yoksa iletişim engeline biz sebep oluruz.

İletişim çok kolaydır. İletişimde incelikler ve olmazsa olmaz basit kurallar vardır. İletişim bir sanattır. Ve sadece doğru iletişim kurabilenler tam olarak anlaşılabilirler. 

Çocuklarla ve velilerle iletişim sırasında onlarla konuştuğumuzda mutlaka “etkin dinleme” yapmalıyız.

 

 

 

4 Eylül 2008
İbrahim ER           İlköğretim Programı ve Telafi Eğitimi

 

Dünyamızda ve Ülkemizde eğitim konusunda her sene yeni değişimler oluyor.Eğitimin değişim ve dinamik bir yapısı vardır.Toplumdaki her değişim eğitime de yansımaktadır.Bu değişiklikleri dikate alarak eğitimi ona göre yönlendirme gerekliliği doğmuştur.Bu sene de her sene olduğu gibi yeni uygulamalara geçilecektir.

   Yeni yapacağımız uygulamalarda öncelikle 2 amacımız vardır.Bunlar eğitime erişim ve eğitime kalite anlayışımızdır.Bunlardan eğitime erişim en önemlisidir.Cumhuriyetten beri ilköğretim ödev ve haktır.Ancak bazı nedenlerden dolayı çocuklarımız eğitim ve öğretimden geri kalmaktadır.Ülkemizde eğitimleşme oranı %98 olup okula devam etmeyen öğrenci oranı %2 de kalmaktadır.Bu hedef %100 olmalıdır.Biz bu amaçla daha önceden kampanya şeklinde yapdığımız ve çok çeşitli kurum ve kuruluşların desteği ile yola çıkan Haydi Kızlar Okula Kampanyası ile bu okullaşma oranını %98 lere çıkarmayı  başardık.Bu projeyi gerçekleştirirken de Eğitim Teknolojilerin büyük çabaları ile meydana çıkarılan E-Okul ile beraber artık Okula gelmeyen Öğrencilerin tespiti yapılmış olup bu çocukların okula gelmesini sağlamaya çalışmaktayız.Haydi Kızlar Okula Kampanyası ile beraber 320 000 bin öğrenci okula başlamıştır.Bu kampanya ile beraber çoğu erkek çocukta eğitime kavuşmuştur.

   Haydi kızlar Okula kampanyası ile beraber geride kalan 450 000 öğrencide eğitime kavuşturulmaya çalışılacak.E okulla beraber Adrese dayalı sistemle beraber 10-14 yaş çocukları belirlenerek ve bu çocuklarında eğitime kavuşması sağlanacaktır.Bu durumda çocuğun kendi yaşıtına gelene kadar devam edecektir.

   Okula gitmeyen öğrencilerin okula gelmemem nedenlerini incelediğimizde değişiklik görmekteyiz.Temel neden olarak yoksulluk gelmektedir.Bunu takip eden nedenler ise töresel düşünceler ve çocukların işlerde çalıştırılmasıdır.Bu nedenlerden dolayı çoğu çocuk okula başlayamamıştır.Bizler Haydi Kızlar Okula Kampanyası ile beraber Okulların kendi politikalarını üretmelerini sağlayacağız.Bu okullar kendi bulundukları yerde okula başlamayan 10-14 yaş arası çocukları tespit ederek bu çocukları telafi eğitimine diğer adı ile yetiştirme  kursuna alınarak çocuğu kendi yaşıtları ile aynı seviyeye getirmeye çalışılacaktır.

   Yetiştirme kursunda Eylül 2008 de 10-14 yaş arası çocuklar faydalanacak.Bunlar 4 program olarak yetiştirme kursuna alınacak. 1-3/A Okuma yazma bilmeyen ve de hiç okula gitmeyen çocuklar alınacak.1-3/B programı ile beraber Okula giden ancak bazı nedenleri ile okulu bırakılanlar alınacak.diğer programlar 4-5 programı bunlar 3.sınıflara kadar devam edenler gidecek.6-7.program ise daha büyük yaşta çocuklar faydalanacaktır.Bu çocuklara diploma verme amacımız yok sadece bu çocukların kendi yaşıtlarına yetişmeleri sağlanacak ve bunun ardından yaşlarına uygun sınıflara gelmeleri sağlanacak.

   Bu çocuklar E Okulla beraber tespit edilmiş olup,bunların okula gelmeme nedenleri öğrenci ile veli ile görüşülüp bunun sonucunda Yetiştirme kursuna alınacaktır.Bu çalışmalar genel olarak ilçelerde devam edecektir.Köylerde ise sınıf açılma sayısı 10 olarak sunulmuştur.Ancak bu sayı 10 dan daha az olursa yine sınıfın açılmasını sağlayacağız.Bu yetitirme kursu 8 ile 10 hafta sürecektir.Bu çalışma süresi istenildiği zaman uzatılabilecektir.

   Bu kursa eğer öğrenciler tam olarak tespit edildikten sonra eylül ayında hemen başlanabileceği vurgusu yapılı.Bunun için eğitim materyalleri kurul kararı ile kitapları hazırlandığı ve bu konuda da eksikliğin giderilmesi sağlanacak.Bunun için İllerde kurulacak komisyon o kişilerin evlerine kadar giderek ikna etmeleri sağlanacak.Bu çalışmada Unicef in katkısı sağlanmıştır.Bu çalışmanın tam ve doğru işlenmesi için sosyal çevreninde bunu sahiplenmesi gerekmektedir.Bu çalışmanında başarılı olması gerekmektedir.

   Performans ve Proje çalışmalarında velilerden gelen şikayetler var.Burda velilere maddi külfet getirdiği şikayetleri almaktayız.Ancak bu programın vazgeçilmez unsurudur.Burada öğretmenlere düşen görev öğrencileri zor konular vererek öğrencilere hazırladığı konuları internetten alarak hazırlaması yanlıştır.Burda en dikkate alacağı durum öğrencilerin bilişsel durumudur.Öğrencilerin hazıroluşlarına aykırı çalışmaları vermemelidir.Öğrencilere vereceği ödevler kütüphaneden araştırabileceği canlı kaynaklardan yararlanacağı çalışmalar olmalıdır.

   Okullarda 30 öğrenci üstünün engellemesi sağlanması gerekliliği vurgulandı.Ancak ülkemiz devamlı göç eden hareketli bir ülke o yüzden sıkıntı oluyor.Ama MEB in bu konuda çalışması olduğu en yakın zamanda bunu faaliyete geçireceğiz.Öğrencilere dağıtılan kitaplar her geçen gün daha kaliteli olması sağlanacak.Bu kitaplar tekrar değerlendirmek maksadıyla sene sonu toplanacaktır..

 

 

 

IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: kalemlik, selamiozgun, novelty, -AYKUT-, memet0461,
kispet
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 07-Eylül-2008
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1

Aldigi Alkis: 1
Puan: 1
%100
Alıntı kispet Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 07-Eylül-2008 Saat 17:09
2  eylül konuşmasında hüseyin çelik eğitimi özür durumundan kaldıracağını söylemiş.bi bilgiye ulaşamadım.bakanlığı aradım öyle bi bilgi olmadığını söylediler.dinleyen arkadaşlar varsa lütfen beni aydınlatsın teşekkürler.yarın kayıt yaptırcam yüksek lisansa.
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: kalemlik,
vico
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 05-Kasim-2006
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 3

Aldigi Alkis: 1
Puan: 1
%33
Alıntı vico Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 07-Eylül-2008 Saat 18:38
çok teşekkür ederim.5 eylül var mı?
IP  Tesekkur Et
mehmetaydemirim
Moderatör
Moderatör
Simge
MEHMET AYDEMYR

Kayıt Tarihi: 03-Kasim-2007
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1009

Aldigi Alkis: 755
Puan: 2297
%74
Alıntı mehmetaydemirim Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08-Eylül-2008 Saat 02:52
teşekkür ederim.
IP  Tesekkur Et
simbikort
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 03-Eylül-2008
Konum: Konya
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 2

Aldigi Alkis: 1
Puan: 1
%50
Alıntı simbikort Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08-Eylül-2008 Saat 23:24
 

                                        GÖÇERİ İKLÖĞRETİM OKULU

             SENE BAŞI CANLI YAYIN DEĞERLENDİRME RAPORU (1-5 Eylül)

01.09.2008  Pazartesi

             Açıklamalar: Okul öncesi eğitimin son 5 yılda çok geliştiği ve ailelerinde bilinçlendirilerek çocuklarını daha erken yaşlarda okul öncesi eğitimle tanıştırmaları gerektiği vurgulanmış.Okul öncesi eğitimde aile ile işbirliğinin önemine değinilmiş eğitimin yarım gün verilmesi ,yarım günü ise çocuğun evinde oynayarak geçirmesi belirtilmiştir.

              Öneriler ve Değerlendirmeler: Yapılan çalışmalar memnuniyetle takip edilmekte ve herhangi bir önerim bulunmamaktadır.

 

 

02.09.2008 Salı

            Açıklamalar :   Milli Eğitim Bakanı Sayın Hüseyin ÇELİK’in konuk olduğu bu programda uygulanmakta olan e-okul projesine değinildi ve bir çok gelişmiş ülkede dahi bu uygulamanın bulunmadığı belirtildi.

            2010 yılında okul öncesi eğitimin 5 yaşa zorunlu olacağını söyledi.Ayrıca eğitim öğretime ayrılan maddi payın yıldan yıla artığını ve yılda 30 bin ile 40 bin öğretmen atamasının yapıldığını belirti.

            Öneriler ve Değerlendirmeler : Okul öncesi eğitimin zorunlu olması çalışması çok mantıklı ve sevindirici ayrıca eğitim – öğretime ayrılan maddi miktarın artışı da güzel fakat daha fazla artırılması gerektiğini temenni ediyoruz.

 

 

03.09.2008 Çarşamba

                   Açıklamalar: Psikolojik Danışmanlık üzerine konuşuldu.Öğrencilerin velileriyle işbirliğinin farklı yollarından bahsedildi.Öğrencilerle de görüşülürken bir akıl verme yöntemi yerine öğrenciye bir şeyin önemini kavratarak verilmesi gerektiğinden baksedildi.

                  Açıklamalar: Bir diğer Konukla değişen Hayat Bilgisi dersinin işlenişi ile ilgili konuşuldu.Konuk hayat bilgisinin belli bilgileri öğrenmek yerine hayatta belli beceriler kazanacağımız bir ders olarak görülmelidir dedi.Doğal bir varlık olan insan kendisi ve çevresiyle barışık olarak yaşayabilmesi için kendisini geliştirmek ister bunun için de bazı becerileri kazanması gerekir dedi.
     Bu becerileri şu şekilde sınıflandırdı:
*Hayat becerileri
*Kişisel beceriler(amaç edinme)
*Kişiler arası beceriler(iletişim kurma)
*davranışsal beceriler
*bilişsel beceriler

                Öneriler ve Değerlendirmeler : Öğrenci velileri ile görüşmede farklı yollar ve yeni yöntemler belirleme açısından faydalı olduğuna inanıyorum.Hayat Bilgisi dersinin işlenişin değişmesinin ve biraz daha hayatın içine girmesinin çok faydalı ve yerinde olduğunu düşünüyorum.


04.09.2008 Perşembe

                  Açıklamalar: Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü sayın İbrahim ER konuk oldu.Sayın Genel Müdür öncelikle yeni başlattıkları ‘TELAFİ EĞİTİMİ’ adlı projelerinden bahsetti. Proje ile Türkiye Genelindeki il ve ilçelerde olmak üzere okuma yazma öğrenmemiş veya ilköğretimi bitirememiş 10-14 yaş arası çocukların telafi eğitimine alınmaları amaçlanıyor.
                 
Öneriler ve Değerlendirmeler : Uygulamada sıkıntı çıkmadıktan sonra okuma-yazma öğretmenin hiçbir yolu ve yöntemi kötü değildir.  

 

05.09.2008 Cuma

               Açıklamalar:  Gerekli açıklamalar dinlenmiş ve değerlendirmeler yapılmışıtr.

                         

                                                                                                                          Recep İCAT

                                                                                                              1-2-3/A Sınıf Öğretmeni

Eğitim Gelecektir!!!
IP  Tesekkur Et
Tesekkür edenler: memet0461,
simbikort
Misafir
Misafir
Simge

Kayıt Tarihi: 03-Eylül-2008
Konum: Konya
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 2

Aldigi Alkis: 1
Puan: 1
%50
Alıntı simbikort Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08-Eylül-2008 Saat 23:25
Arkadaşlar canlı yayın raporu kedimce düzenlemeye çalıştım cuma yok belki size bir fikir sunma açısından faydası olur
Eğitim Gelecektir!!!
IP  Tesekkur Et
emreserin_81
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 14-Eylül-2008
Konum: Mersin
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 1

Aldigi Alkis: 0
Puan: 0
%0
Alıntı emreserin_81 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 14-Eylül-2008 Saat 12:07
ben de merak ediyorum arkadaslar...hüseyin çelik 2 eylül de yaptıgı konusmasında öğrenim özrünü kaldıracagız diye bir açıklama yaptı mı?yaptıysa bu konu hakkında bilgi verirseniz çok iyi olur...herkesi aldı bir merak???
IP  Tesekkur Et
kaya7
Ögretmen
Ögretmen


Kayıt Tarihi: 05-Eylül-2007
Konum: Adıyaman
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 38

Aldigi Alkis: 29
Puan: 63
%76
Alıntı kaya7 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Eylül-2009 Saat 15:41
 
BU SENEKİ ÇALIŞMALARI YOLLAYALIM
 
 
Orjinalini yazan: kaya7

07- 11 EYLÜL 2009 TARİHLERİ ARASINDA TRT-3/TRT GAP TV 'DE YAYINLANACAK

 

"GELECEK, EĞİTİMLE GELECEK" CANLI YAYIN PROGRAMININ

KONU VE KONUKLARI

 

 

---------------------------------------------------GÜN : 07 Eylül 2009 Pazartesi -----------------------------------------

 

KONU :----------------------------

KONUK-1 : Nimet ÇUBUKÇU (Milli Eğitim Bakanı )

 

KONU :Okula Başlama ve Okul Korkusu

KONUK-2 : Prof. Dr. Yaşar ÖZBAY (Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi )

 

 

---------------------------------------------------GÜN : 08 Eylül 2009 Salı -----------------------------------------

 

KONU : Tarih Bilinci

KONUK -1: Prof. Dr. Neşe ÖZDEN (Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi )

 

KONU :Özel Eğitime Muhtaç Çocukların Eğitimi

KONUK-2 : Prof. Dr. Ayşegül ATAMAN (Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi)

 

 

---------------------------------------------------GÜN : 09 Eylül 2009 Çarşamba-----------------------------------------

 

KONU : Madde Bağımlılığı

KONUK -1: Doç. Dr. Nesrin DİLBAZ (Ankara Numune Hastanesi Psikiyatri Klinik Şefi )

 

KONU :İlköğretim Eğitimi

KONUK-2 : İbrahim ER (MEB İlköğretim Genel Müdürü )

 

 

---------------------------------------------------GÜN : 10 Eylül 2009 Perşembe-----------------------------------------

 

KONU : Ticaret ve Turizm Eğitimi

KONUK -1: Murat Bey BALTA (MEB Ticaret ve Turizm Öğretimi Genel Müdürü)

 

KONU :Okul-Veli İlişkileri

KONUK-2 : Doç. Dr. Ayşen GÜRCAN (Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürü )

 

 

 ---------------------------------------------------GÜN : 11 Eylül 2009 Cuma-----------------------------------------

 

KONU : İlköğretim ve Ortaöğretimde Din Öğretimi

KONUK -1: Prof. Dr. Sönmez KUTLU (Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi)

 

KONU :Öğrencilerde Beslenme, Temizlik ve Sağlıklı Yaşam

KONUK-2 : Dr. Kasım SEZEN (Fizik Tedavi Uzmanı)

IP  Tesekkur Et
peace00
Misafir
Misafir


Kayıt Tarihi: 20-Eylül-2009
Konum: Ankara
Aktiflik
Seviye
Deneyim

Gönderilenler: 2

Aldigi Alkis: 0
Puan: 0
%0
Alıntı peace00 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 20-Eylül-2009 Saat 00:59
ARKADAŞLAR 10 EYLÜL 2009 DAKİ PROGRAMIN RAPORUNU YOLLARMISINIZ
IP  Tesekkur Et
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma


Kpss | türkü notaları İlkokumayazma

Powered by Web Wiz Forums version 8.05
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide Reklamport Örnek Yayıncı Sayfası />
Reklamport Örnek Yayıncı Sayfası