arkadaşlar benim öğrencilerim öğrettiğim tüm hece ve kelimeleri okuyorlar.Ama yeni yazılan hece ve kelimelerde bocalayıp kalıyorlar.
Örnek:nane yazıp okuyorlar ama ana derken na da takılıyorlar ya da nalan yazdık na da takılıyorlar fikri olan varsa lütfen benimle payalaşır mı?Bu hece ve kelimelerin kalıcılığını nasıl sağlayacağız.Bugün 24 kasım 2006 cuma güya bizim günümüz.............
Bir şey daha sorayım tüm dostlara ben MEB kitap ve çalışmalarını takip ediyorum.İlkokuma yazma öğretimi kitabında yada kılavuz kitaptaki kelimeler dışında yeni hece kelime ve cümle veriyor musunuz? Yoksa sadece verilen heceleri okumalarını mı sağlıyorsunuz?Yani u harfinde mesela sadece un ve unu var bunlar yeterli mi geliyor?Yoksa yeni kelimeler ve heceler veriyor musunuz?
venüs öğretmenim,na hecesinin üzerinde dikte ettirerek okutuyorum.önce nnnn dedirtip ardından aaa dedirtiyorum kendiliklerinden na hecesini çıkartıyorlar.birde mutlaka hecelerin altını tek tek çiziyorum.bi dahada zaten unutmuyor.ders kitabını takip ediyorum ama önce öğrendiğimiz harflerlede yeni hece oluşturuyorum..değilse okumaya çeşitlilik gelmiyor.
biz bu hafta m sesini işledik,u ses ile ilgili bazı heceleri verdim metinlerde rahat okudular ama m daki kelimeler bitmeyecek gibi.pazartesi günü m ve u seslerini beraber işlemeye devam edicem.alıştırma kitaplarından pek çok farklı isim ve kelime ile çalışmalar yapıyoruz yoksa meb ile mayısta anca sökerler.sökenlerim 9 kişi oldu.kalanlardan 7tanesi ile ise daha 2.grubu işleyeceğim.27 öğrenciden 8 i kız ve 3tanesi 2001,5tanesi kasım ve aralık,4tanesi eylül doğumlu sanırım kalanlarının büyümesini bekleyeceğimm sesi sizide yordumu benim gibi dostlar?
Merhabalar, ben okuma yazma öğretiminde ünlü ve ünsüz harfleri şifrelendirerek veriyorum.Belki yapan öğretmen arkadaşlarım vardır.Özetle ünlü olan seslere (anahtar), ünsüzlerede (Asma kilit) yakıştırmasını yapıyorum.ve bu araçların açıklamasını da çocuklara öncesinde yapmıştım.Anahtarın açıcı kilidin kapayıcı nesne olduklarını izah ettim. zorlanan çocuklar sesi okumaya çalışmadan önce yakıştırmayla işe başladığı için bir sonraki sesin kapalımı açık mı olduğu çok fazla etkilemiyordu. Dolayısıyla hecelerin zorluk dereceleri de eşlenmiş oluyor. örneğin: ''na'' hecesinde ''n'' sesi kilit kilit kapalıdır. hadi anahtarımız olan ''a'' sesiyle açalım. gerçekçi olsun diye harflerin üzerine küçük bir anahtar ve kilit resmi yapılabilinir. aç-kapa mantığının dikteden daha etkili olabileceğini düşünüyorum.
sinan öğretmenim geçtiğimiz günlerde öğrencilerimizdende bahsetmemiz konusunda bir tavsiyede bulunmuş.bu yıl kısa da olsa 5 yıllık meslek yaşantımdaki en zorlu dönemi geçiriyorum.yıllardır hep başarılı öğrenciler yetiştirdim,kimseyi öğrenemez diye ayırmadım.bu yıl ise bir yanda hergün dahada parlaklaşan yıldızlar diğer yanda dram çıkıyor karşıma.boşanmış aile çocukları,babaları uzaklarda çalışan,annelerinden uzak kalan 5 öğrencim var.her gün içim parçalanıyor.bir su damlası kadar saf yüreklerine o kadar çok acı sığdırıyorlar ki.bazen öyle oluyorki ailelerindeki şiddet sahnelerimi,küçük yerde huzursuz aileleri olduğu için diğer öğrencilerin ailelerinin koyduğu saçma tavırlara mı yoksa derse odaklanamadıkları için geri kaldıkları derslerin telafisine mi üzüleceklerini şaşırıyorlar.umut ikinci babasından olan abisi gitti diye devamlı defterine Ali yazmaya çalışıyor ama hep i ye gelince çoktan hayallere dalmış oluyor.bugün onların söyleyişiyle öyetmenley günüydü ve ben bir şarkı ve birkaç cümle öğrettim .okuduk - yazdık,oynadık ama ne Beyza ya ne de Ahmet e öpücükten başka birşey veremedim.o kadar çalıştırıyorum ama onların almak istediği tek şey sevgi.yanından geçerken elimi tutup öpen çocuğuma 4harften başka birşey öğretemiyorum.kendimi çaresiz,başarısız hissediyorum. ne yapacağımı bilemiyorum???
ben çıldırmak üzereyim.çocukların bir günü birgününü tutmuyor.sınıfım 24 kişilik. 12 tanesi sesleri birleştirmeyi kavradı fakat 12 si vahim. k sesini verdim
sas1980 arkadaşım ben de merkez öğretmeniyim ama merkezin kenar mahallelerinin birindeyim aynı sorunlar benim sınıfımda da var dediğin gibi o öğrencilere sadece sevgimi verebiliyorum.Bir görsen o kadar şirinler ki onlara kızamıyorum en ufak bir gayretlerinde başlarını okşuyor cesaret veriyorum inan bugün sınıfım çiçek bahçesi gibi oldu kendilerini gerçekten sevdiğimi ve onlar için üzüldüğümü ufacık olmalarına rağmen çok çabuk anlıyorlar. Ama sana tavsiyem sakın acele etme bu sistemle en kötü öğrenciyi bile okutabiliriz buna inan. Ben daha önce çalıştığım köyde 2. sınıfta 24 öğrenciden 5 tanesi çat pat okuyordu bu sistemi kullanarak hepsini okuma yazmaya geçirdim acele etme birgün bakacaksınki hepsi çiçek açmış kolay gelsin.
Bugün ne yaptım müdürle kavga ettim. Öğretmenler gününüz kutlu olsun arkadaşlar.Can sıkıcı bir gündü y sesini verdim 28 öğrencimden 20 tanesi ne dediysem yazdı okudu. 8 tanesi biraz geriden geliyor.İdareyle fotokopi konusunda biraz atıştık bütün 1. sınıflar aynı fotrokopiyi verecekmişiz aramızda fark olmayacakmış farklı konu işlenmeyecekmiş farklı şekilde işlemeyecekmişiz. sınıfa projektör aldık diye idare tavır aldı. diğer sınıflarda yokmuş veli buna tepki gösterirmiş. kısacası berbat bir gündü. bu fotokopi yasağını nasık delebileceğimi düşünmekten uyuyamadım.sevgiler.
benim de 46 öğrencim den 5 tanesi daha elat ı dahi okuyamıyor.onlara vakitde ayramıyorum.ama 15 kadar öğrencim var ki,aldı başını gidiyor.içlerinde tüm harfleri okuyan larda var.bunlara cd vermiştim ordan kapmışlar.ama biri değil hepsi benim o yüzden hepsinin öğrenmesini isityorum tüm öğrenclerim okumaya geçsin istyorum ama bu da bi anda mümkün değil bunu da biliyorum.elimden gelen herşeyi yapıyorum.geceleri rüyama giriyolar.sınıfta tv.var onu kullanıyorum.mıknatıslı harflerim var.onları birleştirip kelime ve cümle yazıyorum.ama almayan yine almıyor.ama aradaki öğrenciler için iyi oluyor.bakalım zmn ne gösterecek.umarım hepimiz başarırız....
ve bu arada sınıfta y sesinin üzerinde duruk.perşembe vermiştim cuma da kelime ve metin çalışması yaptıkbugün de 8(c.tesi)dersim vardı.kurs öğrencilerim 18 kadar.onşlarla çok iyiyiz.tüm sesli harfleri verdim onlarla okuma yapıyoruz.yeni harf versem de vermesem de sesini söyleyince hemen birleştirmelerini yapıyolar..ama sınıfa gelince cinlerim başıma çıkıyor.ama sabr etmek gerekiyor bunu da biliyorum....
Sayın Hocam, 46 öğrenciniz varmış, Allah kolaylık versin. Hepimizde olduğu gibi sizdede geri olan öğrenciler varmış, buna rağmen y sesindeymişsiniz. Hızlı gitmiyor musunuz?
hocam iki haftada 5 ses veriyoum.her sese iki gün ayırıyorum.birinci gün ses hissetmesi he heceleri veriyoırum ikinci gün kelime oluşturma ve metin çalışması.zaten çalışma kağıtları ile eve bol miktarda ödev veriyorum.ilğilenen velilerin çocukları iyi durumda.o 5 öğrencimde velileri ilgilenmiyor maalesef.zaten yebi ses verince önceki seslerle ilgili hece ve kelime de yaptıgımız için ister istemez bi tekrar olmuş oluyor.size tavsiyem bir ses üzerinde iki günden yada üç günden daha fazla durmayın.çünkü ilerleyince zaten tekrar yapıyorsunuz.saygılarımla...
Herkese merhaba .Ben de kısmetse yarın "k" sesini vericem.Sesi verdikten sonra kapalı ve açık hece oluşturuyoruz.Aslında çocuklar kapalı ve açık heceleri çok iyi öğrenebilseler sesten türetilebilen her kelimeyi vermemize gerek kalmıcak.Ama olmuyor.Geçenlerde çocuklara metinleri okuturken bazılarının kelimeleri ezberlemiş olduğunu farkettim .Buna engel olmam gerekiyo,nasıl becerebileceksem . Ve bir de değişmez gerçek şu: eğer veliler öğrencilerle ilgilenmiyorsa, mutlaka bişeyler aksıyor.Şu anda en başarılı öğrencilerim, velisi en çok ilgilenenler.Aile içi sorunları olan bir çocuk da başarılı olamıyor haliyle.Hele hele anne baba sağ değil ya da ayrıysa, maddi durumları iyi değilse...
sınıfımız yeni 29 kişi oldu. zaten geride kalan 3 öğrencim vardı. Artık 4 oldu. 15kişi her söyleneni yazıp okuyor. Diğerleri küçük hatalarla arkadan geliyor. İnternetten sağladığım çalışma kağıtlarının çok faydasını gördüm. Pazartesi günü " d" sesini vermeyi planladım. Ancak günleri günlerine uymuyor. Eğer durumu verilebilecek gibi görmezsem planı aksatabiliyorum. Herkese çalışmalarında başarılar.( Matematik çalışma yapraklarına ihtiyacım var.)
dsgunes arkadaşım bende ist.da görev yapıyorm benim sınıfımda 46 öğrenci var.sen hangi semt desin ki 29 öğrencisi olan bi devlet okulu olsun....payşaşırsan sevinirim...
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma